Bluft Poetin?
-
figaretto - Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Hoe men de zaak ook draait of keert : eerst de feiten. Rusland (Poetin) valt een onafhankelijk buurland binnen. Onder het voorwendsel dat dit gebeurt door een “speciale militaire operatie” met het doel het beoogde land te “denazificiëren”. Dergelijke motivering lijkt me op het eerste zicht – en ook het tweede – een kanjer van een eufemisme.
Oekraïne verdedigt zich en krijgt hulp van het Westen (de EU en de NATO). Weliswaar onder voorwaarden die inhouden dat deze laatsten niet echt willen betrokken geraken in een openlijke oorlog tussen hen en Rusland.
Ondertussen blijkt duidelijk dat Rusland zich niet houdt aan de internationale overeenkomsten in verband met oorlogsvoering. Zij bombarderen dag en nacht burgerdoelen. Ze ontvoeren kinderen uit hun bezette gebieden en proberen ze “herop te voeden”. Met andere woorden, ze lappen alle regels aan hun laars.
Tezelfdertijd wordt vanuit bepaalde westerse bronnen verwacht, zoals hier op dit forum wordt onderschreven door sommigen, dat Oekraïne deze regels wèl strikt naleeft. Dan kun je niet meer met gelijke wapens strijden. De vijand mag mitrailleurs gebruiken maar ik mag niet verder gaan dan met een pennenmes. Kom nou.
Och ja, Oekraïne is en was misschien niet een voorbeeld van een democratische staat, maar vergeleken met de politiestaat van Poetin is het wel een oord van meningsvrijheid. Wie kritiek uit op Zelensky loopt veel minder gevaar om een vergiftigde kampernoelie in zijn maaltijd te vinden of om door een ongelukkige beweging uit een venster te vallen op de zestiende verdieping.
Laten we mekaar geen Liesbet noemen...
Oekraïne verdedigt zich en krijgt hulp van het Westen (de EU en de NATO). Weliswaar onder voorwaarden die inhouden dat deze laatsten niet echt willen betrokken geraken in een openlijke oorlog tussen hen en Rusland.
Ondertussen blijkt duidelijk dat Rusland zich niet houdt aan de internationale overeenkomsten in verband met oorlogsvoering. Zij bombarderen dag en nacht burgerdoelen. Ze ontvoeren kinderen uit hun bezette gebieden en proberen ze “herop te voeden”. Met andere woorden, ze lappen alle regels aan hun laars.
Tezelfdertijd wordt vanuit bepaalde westerse bronnen verwacht, zoals hier op dit forum wordt onderschreven door sommigen, dat Oekraïne deze regels wèl strikt naleeft. Dan kun je niet meer met gelijke wapens strijden. De vijand mag mitrailleurs gebruiken maar ik mag niet verder gaan dan met een pennenmes. Kom nou.
Och ja, Oekraïne is en was misschien niet een voorbeeld van een democratische staat, maar vergeleken met de politiestaat van Poetin is het wel een oord van meningsvrijheid. Wie kritiek uit op Zelensky loopt veel minder gevaar om een vergiftigde kampernoelie in zijn maaltijd te vinden of om door een ongelukkige beweging uit een venster te vallen op de zestiende verdieping.
Laten we mekaar geen Liesbet noemen...
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Ge vergeet het voornaamste :
- om te beletten dat de NAVO met nogal Russisch hatende Oekraïnse nationalisten aan de achterdeur komt te staan.
Poetin heeft schrik van het Westers imperialisme. Zo moet men de zaak draaien en keren. Uiteindelijk zal Rusland het onderspit delven tegen de overmacht , en daarna komt China aan de beurt. Vindt ge dat allemaal in naam van "de democratie" het te volgen pad ? Ik geef u op een blaadje , ik , jij en de wereld zullen er daarna niet beter van worden ( wellicht zelfs slechter ).
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 05 jun 2023, 18:59, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Wie van die drie heeft er al over Untermenschen gesproken? Je eigen gedachten verplaatsen in de geest van anderen, daar is een woord voor. Het is bovendien een zoveelste drogredenering.
Niveau

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
1. Dat is dan heel slecht overdacht: hij heeft nu 1.300 km NAVO grens extra aan zijn achterdeur.
2. Wat is er verkeerd aan een afkeer van Rusland? Zo lang die mensen in eigen land hun mening verkondigen is er niets aan de hand. Na WO 2 waren er in West-Europa heel veel mensen die Duitsland haatten. Niks verkeerd mee. Zelfs een intern conflict is een Oekraïense zaak. Daarmee heeft Poetin zich niet te moeien.
3. Wie de gebeurtenissen wat gevolgd heeft, weet dat Poetin de tegenstellingen in UA heeft aangewakkerd precies met de bedoeling om dan een reden te kunnen geven om er binnen te vallen. Bemerk je de valselijke redenering? Ik vermoed van niet.

socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Van alle voorgaande oorlogen waarin ook telkens de wreedaardigheid van mensen tot uiting kwam, heeft diezelfde mensheid, ondanks het feit sommigen een cultureel vernislaagje meekregen, nog altijd niets aan boosaardigheid afgeleerd. Wat sommige Russen nu doen werd hen in grote lijnen al voorgetoond door de Romeinen, de Jappanners en meer recent nog door de nazi's, ook wat sommige Amerikanen deden in Vietnam was bepaald geen voorbeeld van deugdzaamheid. Oorlog, door wie en van welke aard ook, maakt in mensen de gruwelijkste buiktgevoelens wakker. Het is ook een handige formule om op legale manier anderen te kunnen doden.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Ik zal het eens simpel voorstellen zodat jij het ook begriipt aan de hand van een fictieve toestand.
Ik stem voor de PVDA , maar de buren aan weerszijden zijn rasechte VB'ers en kennen mijn voorkeur.. De ene is vriendelijk en aanvaardt mijn stemgedrag. Van de andere meer agressieve buur krijg ik steeds maar verwijten naar mijn kop geslingerd omtrent mijn stemgedrag. Met wie van de buren zou ik in de toekomst mogelijks een probleem kunnen krijgen in verband met bijvoorbeeld de omheining ?
p.s. : wie zijn de "Untermenschen" in de VS die men benadeelt ? Dan zijn de zwarten die men straffeloos mag doden ... En van het ene uiterste van de wereld naar het andere uiterste : wie zijn de "Untermenschen" in België die men zomaar straffeloos mag doden ? Dat zijn de Sanda Dia's
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 06 jun 2023, 09:48, 3 keer totaal gewijzigd.
-
Sandra? Echt?Wil. schreef:p.s. wie zijn de "Untermenschen" in de VS die men benadeelt ? Dan zijn de zwarten die men straffeloos mag doden ... En van het ene uiterste van de wereld naar het andere uiterste : wie zijn de "Untermenschen" in België die men zomaar straffeloos mag doden ? Dat zijn de Sandra Dia's
Jij leutert als een kleuter. Jongens toch! Maar wel grappig af en toe
De kern van de zaak: je laat 3 afbeeldingen zien van Europeanen en vervolgens ga ja zaniken over de zwarten in de VS die als Untermenschen worden behandeld?
Mijn advies: laat je behandelen nu het misschien nog kan. Man, man, dit is zowat het uiterste dieptepunt dat je ooit hebt gehaald.
Laatst gewijzigd door Wil. op 05 jun 2023, 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Blijf jezelf maar verdedigen met prietpraat en mij proberen te vernederen
Stekende muggen wordt men met de jaren gewoon ...
( ach ja , typefoutje , het is Sanda en niet Sandra -- wat men in het hart draagt komt soms uit de pen .
)
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 05 jun 2023, 20:56, 2 keer totaal gewijzigd.
-
werewoef - Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53
Het is eigenaardig en vreemd dat er tot nu toe geen reactie is gekomen van Verofstadt over deze oorlog . Hij zwijgt in alle kleuren en toonaarden .
Zou hij nog leven en onder welke rotssteen moet men hem gaan zoeken ? Hij ging toch met volle vechtlust zich werpen op de barricades .
Ook raar is de foto van Ursula . Wil zij hier tonen en afbeelden hoe groot het " pisseloeterke " wel is van Poetin ?
werewoef
Zou hij nog leven en onder welke rotssteen moet men hem gaan zoeken ? Hij ging toch met volle vechtlust zich werpen op de barricades .
werewoef
AMEN en AUM
-
Hij zit nog steeds in het Europees parlement , maar niet meer op de voorste rij. "Soms" neemt men hem nog eens per toeval in beeld , maar men schuwt blijkbaar om hem nog te tonen. Zijn optreden en hemzelf wil men ons blijkbaar zo snel als mogelijk doen vergeten.