Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

08 jun 2023, 15:05

Je hebt misschien gemerkt dat de Russen zich al een tijdje gedragen als een afgewezen psychopathische minnaar. Ze vernielen gewoon zoveel mogelijk spullen van hun ex terwijl ze hen de schuld geven van de situatie en staan ​​op het punt je kinderen te vermoorden.
Het motto: Als ik je niet krijg, dan niemand!

De verdedigingslinie interesseert hen niet, zolang ze maar maximale schade kunnen aanrichten. Vooral voor de mensen die ze zogenaamd kwamen beschermen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.

08 jun 2023, 15:30

Wil, als ik zou willen beweren dat de Dnjepr-dam gebarsten IS door een defecte turbine dan zou ik dat wel geschreven hebben!

Ik heb die link geplaatst omdat er nog al wat ongeloof was over de kracht die kunnen vrijkomen.

Dat daar in Siberië de dam niet brak doet in deze niet terzake, toch?

frits1955

08 jun 2023, 15:31

En waar baseert gij u op om dit te beweren?
Russische huurlingenleger Wagner-groep voerde diamanten in in België
Via een bedrijf in de Centraal-Afrikaanse Republiek verhandelt het Russische huurlingenleger Wagner wereldwijd diamanten. In 2019 voerde Wagner er zelfs rechtstreeks in in België, zo blijkt uit onderzoek van De Standaard en internationale partners. De omstreden Wagner-groep wordt verdacht van oorlogsmisdaden, seksueel misbruik en slachtpartijen in oorlogsgebieden, maar heeft daarnaast ook een goed ontwikkelde economische poot, die onder meer actief is in de verkoop van edelstenen uit Afrika. Sinds 2019 verhandelt Wagner diamanten uit de Centraal-Afrikaanse Republiek (CAR). Het gebruikt daarvoor een bedrijf met de naam Diamville, aldus onderzoek van het European Investigative Collaborations (EIC)
Een groot deel van die handel blijft ondergronds, maar een deel loopt via officiële kanalen, met exportvergunningen. Via bronnen in het CAR-ministerie van Mijnbouw kregen de onderzoekers toegang tot gedetailleerde exportcijfers van Diamville. In de data van november 2019 duikt België op. Die maand ging er 296 karaat aan diamanten, met een waarde van 132.000 euro, van Diamville naar ons land. Wat er nadien met de diamanten gebeurde, blijft onduidelijk.

Fred1950

08 jun 2023, 15:35

Wil. schreef:
08 jun 2023, 14:45
Uitgeroeid als ratten:

Afbeelding
Pffff ..... er zitten in Cherson helemaal geen Russen meer .... die zijn er al lang weg. :roll: En "lopen" voor het water moest men ook al niet , het is amper te vergelijken met wat een waterbom veroorzaakt.

Dicksy

08 jun 2023, 16:15

door frits1955 » 36 minuten geleden
En waar baseert gij u op om dit te beweren?
Russische huurlingenleger Wagner-groep voerde diamanten in in België
Via een bedrijf in de Centraal-Afrikaanse Republiek verhandelt het Russische huurlingenleger Wagner wereldwijd diamanten. In 2019 voerde Wagner er zelfs rechtstreeks in in België, zo blijkt uit onderzoek van De Standaard en internationale partners. De omstreden Wagner-groep wordt verdacht van oorlogsmisdaden, seksueel misbruik en slachtpartijen in oorlogsgebieden, maar heeft daarnaast ook een goed ontwikkelde economische poot, die onder meer actief is in de ve.....enz.....
Ik denk dat er een klein misverstand is. Ik had het namelijk over hetgeen u schreef: "Jullie schijnen niet te weten dat de Wagnergroep al jaren aanwezig is in Centraal-Afrika en wel om o.a. exotisch hout en vooral diamanten te verhandelen en te verkopen aan wie wil" als reactie op mijn posting: 'Het Wagner-product moet zich nu ook eenmaal in conflictgebieden elders in de wereld 'goed' kunnen verkopen'.
Het is net op zulke artikels (hierboven) dat ik mij baseerde, ik had reeds eerder wat gelezen over Wagner wie, wat, hoe, enz....... Nu kan ik dat onderzoek ook eens opsnorren en lezen. :wink:

Dicksy

08 jun 2023, 16:30

door Fred1950 » 50 minuten geleden
Pffff ..... er zitten in Cherson helemaal geen Russen meer .... die zijn er al lang weg. :roll: En "lopen" voor het water moest men ook al niet , het is amper te vergelijken met wat een waterbom veroorzaakt.
Volgens mijn buurman hadden ze ter plaatste een bewoner geïnterviewd die zei dat er drie dagen voor de explosie al geen Rus meer te bespeuren was. Waar hij dat gelezen of gehoord (zender) had weet ik niet.
(Voor wat het waard is natuurlijk :wink: )

Fred1950

08 jun 2023, 19:44

Fred1950 schreef:
08 jun 2023, 11:01
In elk geval valt elk tegenoffensief vanuit Cherson of vanuit de buurt letterlijk in het water. Dat is een streep door de rekening om de Russen de landtoegang tot de Krim te beletten. Het enige wat ze nu nog kunnen proberen is om vanaf Kramatorsk ( de stad ) en langs de oevers van de Dnjper de Krim trachten te bereiken.
Blijkbaar is het offensief NU begonnen ( volgens VRT Nieuws ) en via de route die ik hierboven aanhaalde .

socrates

08 jun 2023, 19:58

Wil. schreef:
07 jun 2023, 22:13
socrates schreef:
07 jun 2023, 20:43
Wie het ook mag gedaan hebben, dat dynamiteren is geen toeval, dat moet je wel vooraf plannen en klaar maken voor uitvoering. De "daders" waren dus duidelijk bereid er alle daaruit voortkomende leed bij te nemen.
De Oekraïners zaten aan de westelijke kant van de Dniepro. De Russen aan de oostelijke kant.

Waar is de dam beschadigd? Vlak aan de kant van de Russen.

Verbind de puntjes.
Wie het heeft gedaan kon perfect weten wat de gevolgen zouden zijn en was blijkbaar bereid om die erbij te nemen. Bij gebrek aan militaire sucsessen worden steeds meer basisfuncties uitgeschakeld. Dit kan op de lijst met oorlogsmisdaden worden bijgeschreven.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Dicksy

08 jun 2023, 20:15

door Fred1950 » 23 minuten geleden
Fred1950 schreef: ↑Vandaag, 11:01
In elk geval valt elk tegenoffensief vanuit Cherson of vanuit de buurt letterlijk in het water. Dat is een streep door de rekening om de Russen de landtoegang tot de Krim te beletten. Het enige wat ze nu nog kunnen proberen is om vanaf Kramatorsk ( de stad ) en langs de oevers van de Dnjper de Krim trachten te bereiken.
Blijkbaar is het offensief NU begonnen ( volgens VRT Nieuws ) en via de route die ik hierboven aanhaalde .
image.png
image.png (82.51 KiB) 371 keer bekeken

Met alle respect Fred1950 maar als ik dat kaartje bezie en waar Kramatorsk ligt dan zullen die Oekraïners toch wel enige tijd onderweg zijn naar de Dnjepr, tegen dan is die oorlog al lang voorbij :lol:
Wat ik wel lees is dat er hevige gevechten aan de gang zijn bij Zaporizja en dat ligt aan de Dnjepr en dan zou ik het nog begrijpen. Maar vanuit Kramatorsk oprukken naar de Dnjepr...... :roll:
De afstand Kramatorsk ---> Zaporitsja = 284 km

Fred1950

08 jun 2023, 21:20

Welja , ik heb me schromelijk vergist in de naam. Ik bedoelde al die tijd Zaporizhzhia. Ik schreef er zelfs tussen haakjes bij "( de stad )" om het van de kerncentrale met dezelfde naam te onderscheiden. Duizendmaal excuses hiervoor. :oops: Kramatorsk bevindt zich niet langs de oever van de Dnjepr zoals ik schreef , en het moest dan al duidelijk zijn dat ik me van stadsnaam had vegist.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 08 jun 2023, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Dicksy

08 jun 2023, 21:24

:lol: :lol:
Die gevechten in Zaporitsja zijn al enkele dagen in volle hevigheid bezig en met (volgens de Russen) grote verliezen aan materiaal en manschappen. Natuurlijk zal men hierover in de Westerse media niets lezen, het is het beleid van Zelensky, dus is het ook hier voor wat het waard is.
De focus ligt nog altijd voor hen bij opgeblazen dam en het bezoek van Zelensky aan die regio.
Laatst gewijzigd door Dicksy op 08 jun 2023, 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Fred1950

08 jun 2023, 21:30

Dicksy schreef:
08 jun 2023, 21:24
Die gevechten in Zaporitsja
De Russen bevinden zich voor het ogenblik niet in Zaporitsja ( Zaporizhzhia ) , of ze zouden het nu voor 't ogenblik aan het veroveren zijn in een contra-lente-offensief. :)

Dicksy

08 jun 2023, 21:37

door Fred1950 » minder dan een minuut geleden
Dicksy schreef: ↑7 minuten geleden
Die gevechten in Zaporitsja
De Russen bevinden zich voor het ogenblik niet in Zaporitsja (
Had verkeerde toets aangeraakt, intussen aangepast. :wink:
Nee, maar de Oekraïners zetten vandaar wel de aanval in. Ze proberen constant een offensief te lanceren maar ook zonder veel succes. De Russen wachten ze blijkbaar gewoon op en dan........
Afwachten voor de volgende dagen en zeker vannacht.

Fred1950

08 jun 2023, 21:49

In Zaporitsja liggen er heel wat bruggen ( en een spoorwegbrug ) over de Dnjepr. Er is daar ook een waterkrachtcentrale + dam met identieke opbouw zoals de doorgebroken dam van Nova-dingsboem ...

Als de Russen die bruggen en de doorgang over die dam uitschakelen moeten de Oekraïners al vanuit Dnipro bevoorraad worden , daar ligt de eerstvolgende brug over de Dnjepr ( 3 bruggen + 1 spoorwegbrug )

Dicksy

08 jun 2023, 22:07

De Russen zijn blijkbaar ook slimmer geworden in het uitwisselen/overbrengen van Oekraïense krijgsgevangenen (afkomstig uit de Oblast Transkarpatië).
Ik heb mij altijd de vraag gesteld waarom Rusland krijgsgevangenen wisselt die nadien komen verklaren dat ze gemarteld werden. Eerst krijgsgevangenen martelen en ze nadien uitwisselen ging voor mij tegen alle logica in.
Ze hebben nu Oekraïense krijgsgevangen overgedragen aan Hongarije, wel op verzoek van Hongarije.
De Oekraïense media schreeuwen moord en brand en vragen zich af waarom Oekraïense krijgsgevangenen werden overgebracht naar Hongarije en niet naar Oekraïne. Tja, waarom......?
Ik zal het zeggen: hun propaganda van gemartelde krijgsgevangen zou nu wel eens een ferme deuk kunnen krijgen wanneer een derde land kan vaststellen of deze krijgsgevangenen daadwerkelijk gemarteld werden of niet. Ze kunnen zelfs onderzocht worden door het Rode kruis of eender welke neutrale organisatie.
Wil Rusland deze propaganda kunnen weerleggen zouden er geen Oekraïense krijgsgevangenen meer gewisseld moeten worden rechtstreeks met Oekraïne maar met bemiddeling van een derde land en Hongarije lijkt mij op dit ogenblik wel de geschikte kandidaat, het zou zelfs nog via Turkije kunnen gaan.