Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

09 jun 2023, 21:11

"lekkende kraantjes" .... :lol:

( dat van die "amicus meus" had ik ondertussen ook al gevonden :wink: )

Wil.

10 jun 2023, 10:28

Russische bezetter vlucht voor een drone aanval, maar vindt daardoor zijn einde.

Dit is de allerlaatste seconde van zijn leven:

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

socrates

10 jun 2023, 10:39

Wil. schreef:
Russische bezetter vlucht voor een drone aanval, maar vindt daardoor zijn einde.

Afbeelding
Mooi ??! ! ! :mrgreen:
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Dicksy

10 jun 2023, 10:45

Honderden filmpjes circuleren er waarop te zien is hoe ook Oekraïense soldaten uit hun loopgraven geblazen worden.
Eergisteren nog eentje van een Oekraïense soldaat, gespot door een Russische drone, die zich probeerde te verbergen onder een deken in de ruïne van een woning . Helaas voor hem.....de deken was niet bestand tegen de gedropte granaat.
Ook hier, net als bij de Russen, zullen de nabestaanden zich afvragen: "Why don't he write"

Wil.

10 jun 2023, 11:47

Maar dan in 't Russisch 8)

Wil.

10 jun 2023, 11:50

socrates schreef:
10 jun 2023, 10:39
Wil. schreef:

Afbeelding
Mooi ??! ! ! :mrgreen:
Niet 'mooi'. Wel noodzakelijk, net zoals de Duitse soldaten 'noodzakelijk' moesten worden verdreven met militair geweld. Daarbij zijn veel doden gevallen waarover hier te lande geen traan werd gestort.

Wil.

10 jun 2023, 11:58

Er zijn nu seismografische gegevens, opgetekend in Roemenië, die duidelijk maken dat er op het ogenblik van de doorbraak van de dam een enorme ontploffing is geweest.

Aangezien we al bewijsmateriaal hebben gezien van Russische manschappen die de dam voorzien hebben van mijnen en aangezien die dam van bij zijn constructie in de tijd van de Sovjets zodanig was gebouwd dat dynamietladingen intern konden worden aangebracht, hoeft er niet getwijfeld te worden aan de daders: de Russen.

Dicksy

10 jun 2023, 12:23

27 september 2022 21:10 - Aangepast 28 september 2022 00:30
De explosies onder zee bij de gaspijpleidingen Nord Stream 1 en 2, vermoedelijk de oorzaak van de lekkages, zijn het werk van Rusland. Dat zegt een militair analist bij Defensie in Denemarken. Ook een adviseur van de Oekraïense president Zelenski wijst op Twitter Rusland aan als dader.
Oekraïne is nog stelliger: de explosies onder zee bij de gaspijpleidingen Nord Stream 1 en 2 zijn waarschijnlijk veroorzaakt door een 'terroristische aanval' door Moskou. "Het grootschalige 'gaslek' van Nord Stream is niets meer dan een door Rusland geplande terroristische aanval en een daad van agressie jegens de EU," schreef de presidentiële adviseur van Kiev, Mikhaylo Podolyak, in een bericht op Twitter.

Dinsdag 7 maart, 23:12
Aanslagen Nord Stream 1 en 2 zouden werk zijn van 'pro-Oekraïense groep'
Westerse inlichtingen- en opsporingsdiensten hebben informatie naar de pers gelekt over het onderzoek naar de aanslagen op de gasleidingen Nord Stream 1 en 2, vorig jaar september in de Oostzee. De kern daarvan is dat het spoor naar Oekraïne leidt, maar dat nog altijd onduidelijk is wie de aanslag pleegden of er verantwoordelijk voor waren.
Oekraïne ontkent elke betrokkenheid. "Oekraïne heeft niets met incidenten in de Oostzee te maken en weet niets over pro-Oekraïense sabotagegroepen", schrijft een adviseur van president Zelensky op Twitter.

06-06-23, 19:09 Laatste update: 06-06-23, 19:57 Bron: Reuters
“VS wisten van Oekraïense plannen om Nord Stream-pijplijn op te blazen”
De Verenigde Staten hadden drie maanden voor de explosie van de Nord Stream-pijpleiding weet van een gedetailleerd Oekraïens plan om de pijplijn aan te vallen. Dat meldt de ‘Washington Post’ dinsdag, verwijzend naar documenten die via het internet werden gelekt.
Het is logisch dat er ergens, in dit geval Roemenië, seismologische gegevens opgetekend worden op het ogenblik dat er zich een enorme ontploffing voor doet. Zo zullen er ook seismologische gegevens genoteerd kunnen worden naar aanleiding van die 'enorme' explosie in een Turkse raketfabriek.
Maar wat de oorzaak is van die enorme ontploffing of de verantwoordelijkheid kan men niet uit die seismologische gegevens afleiden, alleen dat er zich een enorme ontploffing heeft voorgedaan.
De rest is (voorlopig) koffiedik kijken want beide partijen geven elkaar de schuld en wiens partij/kant men kiest in dit conflict heeft de waarheid in pacht.
Zo ook met de sabotage van Nordstream 1 en 2, waar alle bondgenoten overtuigd waren van de Russische schuld, wat ik probeerde aan te tonen door dit hier te plaatsen.

Wil.

10 jun 2023, 13:04

Nordstream zou het werk kunnen zijn van de Russen omdat ze op die manier de schadeclaims ontwijken. Als ze gewoon de kraan dichtdraaien komen die claims op hun hoofd. Nu niet.

Laatste reactie over Nordstream: Biden heeft het aangekondigd. Het is gebeurd. Voor mij is het dan heel duidelijk.

Nu over de dam: wat doe je met de verklaring van de Russische soldaten dat ze de dam van de nodige dynamiet hebben voorzien, zodat die kan springen? De dam is al een jaar in handen van de Russen; niet van de Oekraïners. Wie had er dan de kans om in de daarvoor voorziene (!) holten in de dam de nodige springladingen te plaatsen? Voor mij is dat heel duidelijk.

Jij voegt er nog aan toe: "De rest is (voorlopig) koffiedik kijken want beide partijen geven elkaar de schuld"
Volg de link :roll:

Dicksy

10 jun 2023, 13:34

Nordstream zou het werk kunnen zijn van de Russen omdat ze op die manier de schadeclaims ontwijken. Als ze gewoon de kraan dichtdraaien komen die claims op hun hoofd. Nu niet.
Gelooft gij dat nu werkelijk. Gaat een land zich druk maken over schadeclaims voor niet geleverd gas terwijl er miljarden aan schadeclaims boven hun hoofd hangen voor de verwoestingen die ze hebben aangebracht? Komaan man, ik verwacht een beter excuus.
“Rusland heeft drie goede redenen om die pijpleiding niet op te blazen. Een daarvan is dat ze er veel geld aan verdienen. Twee, het was duur om te bouwen en zou duur zijn om te repareren of opnieuw op te bouwen. En ten derde: je kunt met geen gas chanteren als je pijplijn niet werkt'
Nu over de dam: wat doe je met de verklaring van de Russische soldaten dat ze de dam van de nodige dynamiet hebben voorzien, zodat die kan springen? De dam is al een jaar in handen van de Russen; niet van de Oekraïners. Wie had er dan de kans om in de daarvoor voorziene (!) holten in de dam de nodige springladingen te plaatsen? Voor mij is dat heel duidelijk.
Natuurlijk kunnen en zullen die Russen die dam ondermijnd hebben maar wat doe je met de verklaring van die Oekraïense generaals die zich uitspraken om die infrastructuur met Himars-raketten aan te vallen ook wetende dat die dam ondermijnt was en hun deel van het werk wel zouden doen? :roll: Ze hebben de mogelijkheid en hebben de wens uitgesproken om het te doen.
Dan, en dit is mijn eigen bedenking, dat telefoongesprek dat zou onderschept zijn:
“Het ging niet volgens plan”: dit afgeluisterd telefoontje bewijst volgens Oekraïne dat stuwdam door Russen is opgeblazen
In het audiofragment, dat is vrijgegeven, bespreken twee Russische soldaten de gevolgen van de ramp. De echtheid van het gesprek is niet onafhankelijk geverifieerd.

Toevallig dat net weer de Oekraïense SBU dat telefoongesprek onderschept en dan nog van twee Russische soldaten :roll:. Blijkbaar worden alle Russische soldaten die in Oekraïne rondlopen gemonitord door de Oekraïense veiligheidsdiensten.
Nu kunt gij mij verslijten voor idioot zoveel ge wilt maar dat belet mij niet om toch de nodige kanttekeningen te plaatsen met wat die Oekraïners allemaal de wereld insturen en gretig geslikt worden door het overgrote deel van het westen.

Wil.

10 jun 2023, 14:11

Dicksy schreef:
10 jun 2023, 13:34
Gelooft gij dat nu werkelijk. Gaat een land zich druk maken over schadeclaims voor niet geleverd gas terwijl er miljarden aan schadeclaims boven hun hoofd hangen voor de verwoestingen die ze hebben aangebracht? Komaan man, ik verwacht een beter excuus.
Als Rusland die oorlog wint, wat nog altijd mogelijk is, valt er niks te eisen, maar het niet leveren van gas is gewoon vast te stellen en leidt tot schadeclaims.

Bovendien weet en wist Rusland dat de leidingen niet meer zouden gebruikt worden, ook als ze niet werden vernield. De Duitsers gingen immers wég van Russisch gas nu gebleken is dat Rusland onbetrouwbaar is en hun afhankelijkheid van Russisch gas ineens overduidelijk werd.
“Rusland heeft drie goede redenen om die pijpleiding niet op te blazen. Een daarvan is dat ze er veel geld aan verdienen. Twee, het was duur om te bouwen en zou duur zijn om te repareren of opnieuw op te bouwen. En ten derde: je kunt met geen gas chanteren als je pijplijn niet werkt'
Deze tegenargumenten worden hierboven allemaal weerlegd.
Maar deze voor mij aanvaardbare redenering weegt niet op tegen de verklaring van Biden.

Natuurlijk kunnen en zullen die Russen die dam ondermijnd hebben maar wat doe je met de verklaring van die Oekraïense generaals die zich uitspraken om die infrastructuur met Himars-raketten aan te vallen ook wetende dat die dam ondermijnt was en hun deel van het werk wel zouden doen? :roll: Ze hebben de mogelijkheid en hebben de wens uitgesproken om het te doen.
Maar man toch! De Oekraïners hebben de brug van Kherson bestookt met Himars. Ze hebben een 10-tal keer raak getroffen op het baanvak en nog is die brug niet ingestort. Ze was wel onbruikbaar. Het is pas nadat de Russen bij hun aftocht uit Kherson de brug hebben gedynamiteerd, dat ze werkelijk is ingestort.

Een dam vraagt het honderdvoud aan Himars-aanvallen om hem kapot te krijgen.
De Oekraïners hebben de verbindingsweg over de dam op een paar plaatsen met chirurgische juistheid bestookt met Himars. Op geen enkele manier konden ze daarmee de boel doen ontploffen of helemaal vernietigen. Het wegdek onbruikbaar maken, dat wel en dát was de bedoeling. Meer niet.

Dan, en dit is mijn eigen bedenking, dat telefoongesprek dat zou onderschept zijn:
“Het ging niet volgens plan”: dit afgeluisterd telefoontje bewijst volgens Oekraïne dat stuwdam door Russen is opgeblazen
In het audiofragment, dat is vrijgegeven, bespreken twee Russische soldaten de gevolgen van de ramp. De echtheid van het gesprek is niet onafhankelijk geverifieerd.

Toevallig dat net weer de Oekraïense SBU dat telefoongesprek onderschept en dan nog van twee Russische soldaten :roll:. Blijkbaar worden alle Russische soldaten die in Oekraïne rondlopen gemonitord door de Oekraïense veiligheidsdiensten.
Jij doet je ogen dicht, neem ik aan, als je een filmpje bekijkt? Je ZIET die 2 mannen voor je ogen de zaak bespreken: 'Wij hebben de boel gedynamiteerd. Het staat vast dat die zal ontploffen' - en dat wordt gezegd door de man die het zelf gedaan heeft!

Wat is 't ? Moet je 't met je eigen ogen gezien hebben, misschien?

Nu kunt gij mij verslijten voor idioot zoveel ge wilt maar dat belet mij niet om toch de nodige kanttekeningen te plaatsen met wat die Oekraïners allemaal de wereld insturen en gretig geslikt worden door het overgrote deel van het westen.
Zeker en vast: de Amerikanen hebben Pearl Harbor ook zelf in elkaar gestoken, is het niet?

Jij klampt je vast aan minder dan een strohalm. Je gaat Fred achterna. Veel lager kan het niet meer. Beledigd? Neen, toch? Lees mijn onderschrift.

Dicksy

10 jun 2023, 14:18

Als je partij kiest in een conflict is het niet meer mogelijk om objectief tegen de zaken aan te kijken, men stelt zich geen vragen meer en slikt alles klakkeloos wat je partij zegt.

image.png
image.png (524.1 KiB) 290 keer bekeken

Verslik u niet Wil. en tot de volgende.

Wil.

10 jun 2023, 14:28

Ja, tot de volgende, maar vergeet dan niet je trommeltje te vullen met minstens één argument.

Dicksy

10 jun 2023, 15:28

Jij doet je ogen dicht, neem ik aan, als je een filmpje bekijkt? Je ZIET die 2 mannen voor je ogen de zaak bespreken: 'Wij hebben de boel gedynamiteerd. Het staat vast dat die zal ontploffen' - en dat wordt gezegd door de man die het zelf gedaan heeft!
Met mijn ogen open, zelfs dicht, zie ik dat filmpje gepost zijn in december 2022. Geen discussie over en nooit geweest, die dam werd gedynamiteerd.
Maar man toch! De Oekraïners hebben de brug van Kherson bestookt met Himars. Ze hebben een 10-tal keer raak getroffen op het baanvak en nog is die brug niet ingestort. Ze was wel onbruikbaar. Het is pas nadat de Russen bij hun aftocht uit Kherson de brug hebben gedynamiteerd, dat ze werkelijk is ingestort.
De brug was dus NIET gedynamiteerd op het ogenblik dat die brug bestookt werd met Himars-raketten waardoor ze niet in stortte, klopt? Kunt ge nog volgen…..goed. Nu naar het volgende:
Natuurlijk kunnen en zullen die Russen die dam ondermijnd hebben maar wat doe je met de verklaring van die Oekraïense generaals die zich uitspraken om die infrastructuur met Himars-raketten aan te vallen ook wetende dat die dam ondermijnt was en hun deel van het werk wel zouden doen? :roll: Ze hebben de mogelijkheid en hebben de wens uitgesproken om het te doen
Ziet ge, ze weten al van december 2022 dat die dam ondermijnd is. Wat niet lukte met die brug met alleen die Himars-raketten is een heel ander verhaal dan bij die dam. Hier kunnen die Himars wel degelijk voor een kettingreactie gezorgd hebben waardoor dat dynamiet ook de lucht ingegaan is met het gekende gevolg.

Ik weet dat deze denkwijze niet in uw kraam past maar toch houd ik het ook open als één van de mogelijkheden.

Nu echt tot de volgende.

Wil.

10 jun 2023, 16:08

Hier kunnen die Himars wel degelijk voor een kettingreactie gezorgd hebben waardoor dat dynamiet ook de lucht ingegaan is met het gekende gevolg.
Aha, een expert bij! Nu eentje voor batterijen en eentje voor Himars en hun kettingreacties.

Natuurlijk kunnen en zullen die Russen die dam ondermijnd hebben maar wat doe je met de verklaring van die Oekraïense generaals die zich uitspraken om die infrastructuur met Himars-raketten aan te vallen ook wetende dat die dam ondermijnt was en hun deel van het werk wel zouden doen? :roll: Ze hebben de mogelijkheid en hebben de wens uitgesproken om het te doen
Ziet ge, ze weten al van december 2022 dat die dam ondermijnd is. Wat niet lukte met die brug met alleen die Himars-raketten is een heel ander verhaal dan bij die dam. Hier kunnen die Himars wel degelijk voor een kettingreactie gezorgd hebben waardoor dat dynamiet ook de lucht ingegaan is met het gekende gevolg.
Je weet niet waarover je spreekt wanneer je "die infrastructuur" vermeldt. Dat gaat niet over de dam, slimmerik. Dat gaat over de wegen ernaartoe en vlak erbij. Die zijn inderdaad veel vroeger al aangevallen en dat heeft geen enkele schade aan de dam teweeggebracht. Dat begreep iedereen.