Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

10 jun 2023, 20:58

Tussendoor nog even een open venster sluiten:

Artem Bartenev, een federaal rechter, is dood teruggevonden in Kazan, Rusland.
Volgens de voorlopige versie viel hij van de 12e verdieping van een apartementsgebouw. Deze rechter was bezig met administratieve en burgerlijke zaken.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

10 jun 2023, 21:00

socrates schreef:
10 jun 2023, 20:57
Afhankelijk van de schokgevoeligheid van de in de dam geplaatste explosieven zou het best kunnen dat een voltreffer, voorzaakt door eender welk wapentuig, de in de dam aangebrachte dynamiet of tNT of... zou hebben kunnen laten detoneren, gewoon uit zogenaamde "sympathie" Dat zou dan, gewild of niet, een kettingreactie opwekken.
Om dat werkje dan af te maken is de waterkracht op zich meer dan voldoende om de dam ver genoeg open te breken.
Wat is 't, socrates, wil jij ook een kettingreactie op gang brengen? :lol: Er kan er maar één tegelijk de expert in Himars zijn, hé?

'Uit sympathie' :lol: :lol: ik moet het je nageven: die kronkel had ik niet zien aankomen.

Wil.

10 jun 2023, 21:03

Het Venn-diagram van mensen die ons komen uitleggen waarom het voor Rusland onzinnig zou zijn om Oekraïne binnen te vallen en de mensen die zeggen dat het voor Rusland geen zin zou hebben om de dam op te blazen, is een perfecte cirkel.

ter herinnering:

Afbeelding

socrates

10 jun 2023, 21:12

Wil. schreef:
10 jun 2023, 21:00
socrates schreef:
10 jun 2023, 20:57
Afhankelijk van de schokgevoeligheid van de in de dam geplaatste explosieven zou het best kunnen dat een voltreffer, veroorzaakt door eender welk wapentuig, de in de dam aangebrachte dynamiet of TNT of... zou hebben kunnen laten detoneren, gewoon uit zogenaamde "sympathie" Dat zou dan, gewild of niet, een kettingreactie opwekken.
Om dat werkje dan af te maken is de waterkracht op zich meer dan voldoende om de dam ver genoeg open te breken.
Wat is 't, socrates, wil jij ook een kettingreactie op gang brengen? :lol: Er kan er maar één tegelijk de expert in Himars zijn, hé?

'Uit sympathie' :lol: :lol: ik moet het je nageven: die kronkel had ik niet zien aankomen.
Ik probeer niet uit te vissen wie van beide vechters de dam heeft laten springen, de gevolgen voor de getroffen burgers blijven immers even dramatisch, wel tracht ik enige logica in de "explosieve" discussie over explosieven te laten doorsijpelen.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Wil.

10 jun 2023, 21:18

Op de Russische staatstv. komen dagelijks 'kenners' (ja, ook daar hebben ze die :wink: ) hun mening verkondigen over de oorlog. Aangezien vrije meningsuiting niet bestaat in RU, mag je ervan uitgaan dat deze kenners ideeën spuien die in grote mate overeenkomen met die van het Kremlin.

Alexey Anpilogov is zo'n kerel die de voorbije maanden al het een en ander heeft uitgekraamd op tv, zoals dit:

Afbeelding

Te moeilijk om volgen? 8)

Wil.

10 jun 2023, 21:19

socrates schreef:
10 jun 2023, 21:12

Ik probeer niet uit te vissen wie van beide vechters de dam heeft laten springen, de gevolgen voor de getroffen burgers blijven immers even dramatisch, wel tracht ik enige logica in de "explosieve" discussie over explosieven te laten doorsijpelen.
Om die logica door te laten sijpelen, moet je die eerst zelf wel bezitten. M.a.w. je moet de materie beheersen. Ik ken er hier zo maar ééntje, socrates :lol:

Fred1950

10 jun 2023, 21:26

Wil. schreef:
10 jun 2023, 18:42
.... En exact op dat moment is er een seismische trilling die in Roemenië wordt vastgesteld.
Jongens, jongens, toch :roll:

Charelke toch :roll: Een dam die spontaan breekt veroorzaakt ook een seismische triling. Er zijn nog zoveel dingen die een seismische trilling kunnen veroorzaken ( grondverschuiving , vulkaanutibarsting ).

GIJ moest minister worden , die beschikken ook over heel weinig algemene kennis , maar drammen met hun uitspraken er ook op los. :lol:

Wil.

10 jun 2023, 21:28

Nogmaals de RU staatstv. Deze uitzending is van ná de vernieling door de Russen van de dam. Daar komt een slimme jongen vertellen dat er boven Kiev een stuwmeer ligt met een paar kubieke km water erin. 'Ik zou het wel overwegen' zegt die man.

Afbeelding

Wil.

10 jun 2023, 21:40

Een Russische blogger die de militaire operaties volgt, verheugt zich over de vernielde dam en heeft er geen problemen mee om de betrokkenheid van het RU leger te bewieroken.
En er zijn nog méér afdammingen, zegt hij.

Afbeelding

Fred1950

10 jun 2023, 21:42

Wil. schreef:
10 jun 2023, 21:28
Nogmaals de RU staatstv. Deze uitzending is van ná de vernieling door de Russen van de dam. Daar komt een slimme jongen vertellen dat er boven Kiev een stuwmeer ligt met een paar kubieke km water erin. 'Ik zou het wel overwegen' zegt die man.
....
Dat peke is gewoon op het cynisch idee gekomen omdat men Rusland bechuldigt. :lol: En altijd maar alles letterlijk geloven , nietwaar Wil-punt. Ge snapt het sarcasme achter die uitpraak niet. Persoonlijk zou ik eerst het dammeke van Zaporizhzhia eens flink "behandelen" , dat is ook al een interessant doelwit. :twisted: :mrgreen:

Wil.

10 jun 2023, 21:46

Vóór de winter maakte de RU legerleiding duidelijk dat het de gehele elektriciteitsproductie van UA wilde vernietigen: elke week werden cruise missiles gestuurd naar elektriciteitscentrales in UA. Dat is hen niet gelukt omdat de Oekraïners binnen enkele dagen de zaak weer in orde hadden. Als je een dam opblaast, is het geen kwestie van enkele weken of maanden om het probleem te herstellen: het zal jaren duren.

Voor de Russen past die werkwijze helemaal in het grotere plan om het land zonder elektriciteit te zetten.

Wil.

10 jun 2023, 21:49

Fred1950 schreef:
Persoonlijk zou ik eerst het dammeke van Zaporizhzhia eens flink "behandelen" , dat is ook al een interessant doelwit. :twisted: :mrgreen:
Zoals gewoonlijk Fred aan de kant van degenen die mens en dier doen verdrinken, aan de kant van degenen die kinderen ontvoeren, aan de kant van degenen die massaslachtingen aanrichten, aan de kant van degenen die kraamklinieken bombarderen, aan de kant van ....

Je kúnt het blijkbaar niet onderdrukken, hé, die mateloze en alles doordesemende drang om als een echte vatnik aan te sluiten bij dictators.

Fred1950

10 jun 2023, 21:56

Wil. schreef:
10 jun 2023, 21:49
Fred1950 schreef:
Persoonlijk zou ik eerst het dammeke van Zaporizhzhia eens flink "behandelen" , dat is ook al een interessant doelwit. :twisted: :mrgreen:
Zoals gewoonlijk Fred aan de kant van degenen die mens en dier doen verdrinken, aan de kant van degenen die kinderen ontvoeren, aan de kant van degenen die massaslachtingen aanrichten, aan de kant van degenen die kraamklinieken bombarderen, aan de kant van ....

Je kúnt het blijkbaar niet onderdrukken, hé, die mateloze en alles doordesemende drang om als een echte vatnik aan te sluiten bij dictators.
En terug snapt ge het sarcasme niet. :D

En nog iets ....

Men heeft geen kinderen ontvoerd ! Moest men weeskinderen alleen op straat achterlaten en tussen het puin laten rondzwerven misschien ? Dat was pas onmenselijk geweest. Veel van die kinderen zijn naar Oekraïne teruggekeerd als bleek dat er familie was die voor hen kon zorgen. Dat zou je ook moeten weten , maar dat wil je niet weten. :roll:

Dicksy

10 jun 2023, 21:59

socrates schreef: ↑53 minuten geleden
Afhankelijk van de schokgevoeligheid van de in de dam geplaatste explosieven zou het best kunnen dat een voltreffer, voorzaakt door eender welk wapentuig, de in de dam aangebrachte dynamiet of tNT of... zou hebben kunnen laten detoneren, gewoon uit zogenaamde "sympathie" Dat zou dan, gewild of niet, een kettingreactie opwekken.
Dat het een mogelijkheid is kun je niet aan het verstand van Wil. brengen. Zijn onvoorwaardelijk geloof in de Westerse propaganda zou een ongelofelijke deuk krijgen vandaar het in het belachelijke trekken.

Wil.

10 jun 2023, 22:02

Een week geleden heeft de Russische Doema een wet gewijzigd:

Afbeelding

Rusland besloot kort voor het opblazen van de waterkrachtcentrale van Kakhovka dat ongevallen bij gevaarlijke faciliteiten niet zouden worden onderzocht.

Dit is een plotse wisseling van de aanpak want na de ramp in de Sayano-Shushenskaya Dam (zie Wiki) moest er na elke grote ramp een onderzoek gebeuren door experten van de overheid om vast te stellen wie verantwoordelijk was.

Nu komt het: een week geleden wordt deze wet veranderd; als de destructie van bv. een dam te wijten is aan terrorisme, dan is er géén intern onderzoek door experten nodig!

Wat doet de RU overheid vervolgens? Ze verklaren het opblazen van de dam tot een "terroristische daad" en klaar is kees! Geen pottenkijkers nodig, geen onderzoek, geen conclusies, geen verslag.

Een onderzoek door onafhankelijke buitenlandse experten wordt ook niet toegestaan. Wat had je gedacht?

Voeg dit toe aan de lijst van bezwarend materiaal dat ik al heb aangebracht en verbind de puntjes. Moeilijk kan dat niet zijn, hé? 8)
Laatst gewijzigd door Wil. op 10 jun 2023, 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.