Bluft Poetin?
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
De mogelijkheid ...
Uri Geller: de mogelijkheden van de geest ...
Als hij dát kan, dan is er wel een Rus die vonken kan doen overspringen van op afstand.
Het blijft hier wel grappig.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Logica zoek ik tussen oorzaak en gevolg. Als die stuwdam, door wie dan ook, is volgestopt met schokgevoelige springstof, dan kan de inslag van een raket zeker volstaan om de aanwezige explosieven te detoneren. Een relatief kleine opening in de dam zou dan volstaan om door de enorme waterdruk de "muur" verder lek te slaan. Mogelijk is daarom de dambreuk ongewild en voortijdig ontstaan.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Voor wie het wil weten:
Het is een misdaad volgens artikel 56 van het eerste aanvullende protocol bij de Verdragen van Genève ter bescherming van slachtoffers van internationale gewapende conflicten waarbij Rusland partij is.
(Voor Sof geen probleem: hij neemt al andere waterdammen in het vizier).
Olevich zegt dat als het opblazen van de Kakhovska HPS-dam gunstig is voor Rusland, dit geen misdaad is. In WO 2 hebben ze dat in eigen land ook gedaan.

Het is een misdaad volgens artikel 56 van het eerste aanvullende protocol bij de Verdragen van Genève ter bescherming van slachtoffers van internationale gewapende conflicten waarbij Rusland partij is.
(Voor Sof geen probleem: hij neemt al andere waterdammen in het vizier).
Olevich zegt dat als het opblazen van de Kakhovska HPS-dam gunstig is voor Rusland, dit geen misdaad is. In WO 2 hebben ze dat in eigen land ook gedaan.

Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Prentje geschoten uit het VRT Nieuws van19h vandaag https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/vrt-nws-jo ... -20230610/ met een filmke vanuit een Russische drone over vernietigde Oekraïnse tanks waaronder een Leopard.
( Wil-met-punt loopt nu roodgloeiend op van woede ....
)
( Wil-met-punt loopt nu roodgloeiend op van woede ....
-
Eigenaardig feit: de laatste paar maanden is het waterniveau van de dam in de richting van de maximum capaciteit gebracht.
Vraagje? Wie controleert de hoeveelheid water in de dam? Het controlecentrum bevindt zich op de oostelijke oever en wie heeft het daar voor het zeggen? De Russen . Toeval dat het waterniveau net nú zo hoog wordt gebracht? Neen, dat is geen kwestie van toeval of veel regen. Dat niveau wordt bewust ingesteld.
Verbind de puntjes, jongens
Vraagje? Wie controleert de hoeveelheid water in de dam? Het controlecentrum bevindt zich op de oostelijke oever en wie heeft het daar voor het zeggen? De Russen . Toeval dat het waterniveau net nú zo hoog wordt gebracht? Neen, dat is geen kwestie van toeval of veel regen. Dat niveau wordt bewust ingesteld.
Verbind de puntjes, jongens

Prof. Timothy Snyder maakt hier een goed punt:
Als de Oekraïners de dam hadden opgeblazen, dan zouden de Russen elk feit aangrijpen om de gruwel en de ernst van die zaak in de verf te zetten.
Een paar dagen geleden postte ik een beeld van de dieren in de zoo die aan het verdrinken waren. Rusland zou zeer zeker de ellende van die beesten hebben getoond, maar daar is niks over gezegd. STraffer nog: Tass, het nieuwsagentschap van de Russen, beweert zelfs dat er daar geen zoo is/was!
Maar via Google maps is duidelijk te zien dat er wel degelijk een dierentuin op die plaats is.
Mogen we geloof hechten aan de woorden van de Russen? Moeten we hun theorieën 'toch ook een kans geven'?? Enkel voor vatniks.

Als de Oekraïners de dam hadden opgeblazen, dan zouden de Russen elk feit aangrijpen om de gruwel en de ernst van die zaak in de verf te zetten.
Een paar dagen geleden postte ik een beeld van de dieren in de zoo die aan het verdrinken waren. Rusland zou zeer zeker de ellende van die beesten hebben getoond, maar daar is niks over gezegd. STraffer nog: Tass, het nieuwsagentschap van de Russen, beweert zelfs dat er daar geen zoo is/was!
Maar via Google maps is duidelijk te zien dat er wel degelijk een dierentuin op die plaats is.
Mogen we geloof hechten aan de woorden van de Russen? Moeten we hun theorieën 'toch ook een kans geven'?? Enkel voor vatniks.

Nog iets voor de verstandige strategen onder ons: al enkele maanden wordt het tegenoffensief van UA verwacht. Er lijkt nu (eindelijk) schot in de zaak te komen.
Maar die Oekraïners zijn nu toch wel zo stom zeker om hun eigen offensief voor een groot deel in de war te sturen. Al dat overstroomde gebied is nu weer weken, zo niet maanden drassig en nat. Maar de Oekraïners hebben het toch gedaan, nietwaar.
Er lopen hier militaire genieën rond die het anderzijds wel heel moeilijk hebben gewoon om de puntjes te verbinden.
Ik geef meer dan voldoende argumenten die elk op zich al voldoende zijn om de intentionele schuld bij de Russen te leggen.
Welke tegenargumenten hoor ik? Ik wacht nog wel even

Maar die Oekraïners zijn nu toch wel zo stom zeker om hun eigen offensief voor een groot deel in de war te sturen. Al dat overstroomde gebied is nu weer weken, zo niet maanden drassig en nat. Maar de Oekraïners hebben het toch gedaan, nietwaar.
Er lopen hier militaire genieën rond die het anderzijds wel heel moeilijk hebben gewoon om de puntjes te verbinden.
Ik geef meer dan voldoende argumenten die elk op zich al voldoende zijn om de intentionele schuld bij de Russen te leggen.
Welke tegenargumenten hoor ik? Ik wacht nog wel even

Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Er is ook al geplaatst dat het voordeel voor Oekraïne kan zijn dat ze nu geen kans lopen weggespoeld te worden bij een aanval op de Krim.Maar die Oekraïners zijn nu toch wel zo stom zeker om hun eigen offensief voor een groot deel in de war te sturen. Al dat overstroomde gebied is nu weer weken, zo niet maanden drassig en nat. Maar de Oekraïners hebben het toch gedaan, nietwaar.
Als het water voldoende gekalmeerd is kunnen ze met hun veelvuldig aanwezig amfibiemateriaal de oversteek wagen. En volgens die Westerse expert wordt het zwaartepunt van het Oekraïens offensief de Krim. Hij sprak zelfs over 14 dagen als het water terug gezakt is wat het nu aan het doen is. Last van mijnen?……nee, allemaal weggespoeld.
Hebben ze er voordeel bij……ja dus. Kunnen ze het gedaan hebben?……ja dus.
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Dam opblazen is iets van Zelensky zijn groot plan. Maar buitenlandse hulp kwam er niet dat evtl militair beveiligd is.
Daar sta je dan weer alleen met het groot offensief.
Daar sta je dan weer alleen met het groot offensief.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Dicksy schreef: ↑07 jun 2023, 19:41Een zienswijze dat Oekraïne wel degelijk alle belang had om deze dam op te blazen las ik op internet.door Fred1950 » Vandaag, 16:20
Dus .... als ik het goed begrijp hebben de Russen de dam doen ontploffen en zijn ze te traag erna weggelopen ....
'De dam was ondermijnd door de Russen en zouden deze tot ontploffing brengen op het ogenblik dat de Oekraïners deze zouden gebruiken om hun aanval op De Krim te lanceren. Om dit te voorkomen hebben de Oekraïners proactief deze dam bestookt met raketten tot ze het begaf. Als het water na een week of twee is weggetrokken kunnen ze massaal een aanval lanceren (d.m.v. pontons e.d. meer.....) zonder de kans te lopen om volledig weggespoeld te worden'.
Zou Rusland de dam opgeblazen hebben? Tuurlijk, maar niet nu want het strategisch voordeel zou maar van korte duur zijn.
Het roepen en tieren van 'terroristische daad, oorlogsmisdaad, enz....' van het Westen, als men deze zienswijze in beschouwing neemt, is dan ook slechts voor de bühne en heeft evenveel waarde als de claim van de Russen een Leopard-tank vernietigt te hebben.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Ach mensen , lees ook eens wat er zich met de dam de voorbije maanden heeft afgespeeld ....
Lees kapitel Russian invasion of Ukraine van de Wikipedia pagina over de dam : https://en.wikipedia.org/wiki/Kakhovka_Dam Ik neem aan dat dit objectieve en betrouwbare informatie is. Ten eerste , de dam en de centrale was reeds beschadigd. Eerst werd het waterpeil in de basin verlaagd. Vanaf februari 2023 werd dat niet meer gedaan , en door de hevige voorjaarsbuien liep het water zelfs over de dam heen. Met de dam en de centrale werd in 1950 gestart , dat is dus 70 jaar oude rommel . Op 11 November 2022 was er een zware explosie , en wellicht was dat TOEN het idee om de dam te vernietigen. "Helaas" brak de dam dan niet door ....
Je kan de pagina gemakkelijk met Google Chrome vertalen .... De laatste paragraaf van het kapitel vertaalt zich als volgt :
Van half februari tot eind mei 2023 werd de beschadigde dam, opzettelijk of als gevolg van verwaarlozing, niet aangepast aan de seizoensgebonden toename van de waterstroom. Als gevolg hiervan spoelde het water over de top van de dam en kwam het land stroomopwaarts van de dam onder water te staan. [27] [28] De waterstanden in het reservoir bereikten het hoogste niveau in 30 jaar. [29] Het verhoogde waterpeil zorgde ervoor dat enkele nabijgelegen dorpen onder water kwamen te staan. [30]
Persoonlijk denk ik dat de Russen wisten dat de dam het op een "natuurlijke" manier ging begeven. Een aantal weken geleden werden bewoners ten zuiden van de Dnjepr ( tussen Cherson en die dam ) geëvacueerd. Als het de bedoeling was om die dam te vernietigen , dan hadden de Russen dat vlak na de evacuatie kunnen doen , wat niet is gebeurd. Ik geloof alleszins geen kleuterige propaganda meer , noch van de Russen , noch van de Oekraïbers ( en als zeker geen Amerikaanse fantasieën )...
Wat uiteraard ook kan is dat de Russen gewacht hebben tot wanneer het waterpeil het hoogst was en dan door een explosie de dam hebben doen doorbreken. De waterdruk verhoogt de kans op een breuk , iets wat in November 2022 met een explosie niet was gelukt.
@Dicksy Dat water in de overgestroomde gebieden zal niet zomaar verdwijnen. Men moet al het water aan de dammen in Zaporizhzhia en Dnipro gaan tegenhouden op dat kan gebeuren.
Ik voel het aan mijn eksterogen dat Zelensky zijn lenteoffensied geen kans van slagen heeft , en ik denk dat hij dat ook al stilletjesaan gaat beginnen toegeven ...

Lees kapitel Russian invasion of Ukraine van de Wikipedia pagina over de dam : https://en.wikipedia.org/wiki/Kakhovka_Dam Ik neem aan dat dit objectieve en betrouwbare informatie is. Ten eerste , de dam en de centrale was reeds beschadigd. Eerst werd het waterpeil in de basin verlaagd. Vanaf februari 2023 werd dat niet meer gedaan , en door de hevige voorjaarsbuien liep het water zelfs over de dam heen. Met de dam en de centrale werd in 1950 gestart , dat is dus 70 jaar oude rommel . Op 11 November 2022 was er een zware explosie , en wellicht was dat TOEN het idee om de dam te vernietigen. "Helaas" brak de dam dan niet door ....
Je kan de pagina gemakkelijk met Google Chrome vertalen .... De laatste paragraaf van het kapitel vertaalt zich als volgt :
Van half februari tot eind mei 2023 werd de beschadigde dam, opzettelijk of als gevolg van verwaarlozing, niet aangepast aan de seizoensgebonden toename van de waterstroom. Als gevolg hiervan spoelde het water over de top van de dam en kwam het land stroomopwaarts van de dam onder water te staan. [27] [28] De waterstanden in het reservoir bereikten het hoogste niveau in 30 jaar. [29] Het verhoogde waterpeil zorgde ervoor dat enkele nabijgelegen dorpen onder water kwamen te staan. [30]
Persoonlijk denk ik dat de Russen wisten dat de dam het op een "natuurlijke" manier ging begeven. Een aantal weken geleden werden bewoners ten zuiden van de Dnjepr ( tussen Cherson en die dam ) geëvacueerd. Als het de bedoeling was om die dam te vernietigen , dan hadden de Russen dat vlak na de evacuatie kunnen doen , wat niet is gebeurd. Ik geloof alleszins geen kleuterige propaganda meer , noch van de Russen , noch van de Oekraïbers ( en als zeker geen Amerikaanse fantasieën )...
Wat uiteraard ook kan is dat de Russen gewacht hebben tot wanneer het waterpeil het hoogst was en dan door een explosie de dam hebben doen doorbreken. De waterdruk verhoogt de kans op een breuk , iets wat in November 2022 met een explosie niet was gelukt.
@Dicksy Dat water in de overgestroomde gebieden zal niet zomaar verdwijnen. Men moet al het water aan de dammen in Zaporizhzhia en Dnipro gaan tegenhouden op dat kan gebeuren.
Ik voel het aan mijn eksterogen dat Zelensky zijn lenteoffensied geen kans van slagen heeft , en ik denk dat hij dat ook al stilletjesaan gaat beginnen toegeven ...
-
En voordien konden ze dat niet, of wat?
Maar jongen tochEn volgens die Westerse expert wordt het zwaartepunt van het Oekraïens offensief de Krim. Hij sprak zelfs over 14 dagen als het water terug gezakt is wat het nu aan het doen is. Last van mijnen?……nee, allemaal weggespoeld.

Je kunt vanuit café Bij de Swa de zotste praat en dito fantasieën op het internet zetten.Dicksy schreef: ↑10 jun 2023, 23:28Dicksy schreef: ↑07 jun 2023, 19:41Een zienswijze dat Oekraïne wel degelijk alle belang had om deze dam op te blazen las ik op internet.door Fred1950 » Vandaag, 16:20
Dus .... als ik het goed begrijp hebben de Russen de dam doen ontploffen en zijn ze te traag erna weggelopen ....
Wanneer ik laat zien dat wetteksten veranderd worden in functie van een geplande ecocide en genocide, dan zijn dat argumenten die hout snijden.
Wanneer ik bewijs dat de Russen de leugens aan elkaar rijgen en dat al decennia lang doen, dan geeft dat gewicht aan een argument.
Laat iedereen voor zich maar oordelen wie hier geloofwaardige visies naar voor heeft gebracht.

Maar Wil. toch, het (ik) moet u toch ongelofelijk storen hé. Ook nu weer met uw reactie. U bent echt niet die ‘slimmerik’ voor wie u zich hier wil voordoen, zie dat nu eens in. U zou dat natuurlijk willen zijn en dat mag, iedereen heeft dromen. Maar ik zal u in de waan laten, als het kindje maar gelukkig is. Dat is wat telt, dus:
goed zo? Allez vooruit. U gelukkig……?, ik als uw makker dan ook.Waw Wil. wat bent u slim, hoe weet gij dat toch allemaal. U verdient echt een schouderklopje. Doe zo verder man, u bent echt top.