Bluft Poetin?
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
E.T., zelfs als sidekick lukt het niet. Ik ben vast niet de enige die de drogredenering hier heeft opgemerkt.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Op de Russische staatstelevisie:

Wie de zaken een beetje volgt weet dat de Russen ook de burgers in de door hen bezette gebieden bestoken met bommen indien die mensen willen vluchten voor het stijgende water. De Russen zitten met die Oekraïners niets in.
Het is zelfs zo dat Oekraïne deze mensen in nood probeert te voorzien van drinkbaar water d.m.v. drones.

Wie de zaken een beetje volgt weet dat de Russen ook de burgers in de door hen bezette gebieden bestoken met bommen indien die mensen willen vluchten voor het stijgende water. De Russen zitten met die Oekraïners niets in.
Het is zelfs zo dat Oekraïne deze mensen in nood probeert te voorzien van drinkbaar water d.m.v. drones.

socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Het lijkt nu wel alsof die dambreuk het enige militair-belangrijke feit is. Als de RU de daders zouden geweest zijn,; dan kan men zich toch afvragen of dat geen tactische flater was. Elektriciteit is de bloedsomloop van elk systeem, ervoor zorgen dat in RA de stroom onherstelbaar uitvalt, zou verlammend werken en de "vijand" op de knieën dwingen. Mogelijk is Poutin toch bang voor de mogelijk oncontroleerbare gevolgen van een tweede Tsjernobyl ?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
In Oekraïne werd al een benefiet georganiseerd voor de slachtoffers van deze dambreuk. Er werden beelden getoond van de reddingswerkers, een heel goed initiatief trouwens van deze Oekraïners. Een initiatief dat men alleen maar kan toejuichen.
Maar wat is het probleem nu. Tijdens deze uitzending werden toevallig ook beelden getoond van Russische reddingswerkers die mee mensen evacueren en dat is in deze propagandaoorlog not done.
Volgens Vladislav Matyash, toezichthouder van het RADA TV-Kanaal, aan lokale journalisten betrof het hier een menselijke vergissing en hadden deze beelden nooit mogen getoond worden.
Waarschuwing +18: Dit komt van een Russische site die elke berichtgeving manipuleert en in hun voordeel draait. De gevolgen van het lezen en opzoeken van deze beweringen zijn uitsluitend voor eigen rekening.
Maar wat is het probleem nu. Tijdens deze uitzending werden toevallig ook beelden getoond van Russische reddingswerkers die mee mensen evacueren en dat is in deze propagandaoorlog not done.
Volgens Vladislav Matyash, toezichthouder van het RADA TV-Kanaal, aan lokale journalisten betrof het hier een menselijke vergissing en hadden deze beelden nooit mogen getoond worden.
Waarschuwing +18: Dit komt van een Russische site die elke berichtgeving manipuleert en in hun voordeel draait. De gevolgen van het lezen en opzoeken van deze beweringen zijn uitsluitend voor eigen rekening.
-
Waarvoor staat de afkorting RA, socrates?socrates schreef: ↑11 jun 2023, 09:55Het lijkt nu wel alsof die dambreuk het enige militair-belangrijke feit is. Als de RU de daders zouden geweest zijn,; dan kan men zich toch afvragen of dat geen tactische flater was. Elektriciteit is de bloedsomloop van elk systeem, ervoor zorgen dat in RA de stroom onherstelbaar uitvalt, zou verlammend werken en de "vijand" op de knieën dwingen. Mogelijk is Poutin toch bang voor de mogelijk oncontroleerbare gevolgen van een tweede Tsjernobyl ?
Die dambreuk is hét feit van de afgelopen week. Het heeft niet alleen een humanitaire ramp veroorzaakt maar ook een ecocide van zelden geziene omvang. Er zijn enkele honderden ton transformatorolie in de rivier terecht gekomen (herinner u vetsmelter Verkest) en met de rivier die nu vele kilometers buiten haar oevers is getreden hangt de stank van de olie overal in de lucht plus het feit dat dat boeltje in tuinen en velden is neergeslagen.
Het irrigatiesysteem met kanalen die drinkbaar water over de provincies Kherson en Zaporizhzhia transporteren is wellicht voor heel lange tijd de landbouw daar onmogelijk. De Russen geven daar niet om. De mensen die ze daar zogezegd gingen beschermen tegen de nazi's in Oekraïne, worden nu beschoten terwijl ze al in de ellende van de overstroming zitten. "Beter een goede buur dan een verre vriend" , gaat hier duidelijk niet op.

Dicksy schreef: ↑11 jun 2023, 10:00In Oekraïne werd al een benefiet georganiseerd voor de slachtoffers van deze dambreuk. Er werden beelden getoond van de reddingswerkers, een heel goed initiatief trouwens van deze Oekraïners. Een initiatief dat men alleen maar kan toejuichen.

Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Hoe wreedaardig kunt ge zijn. In 2014 De Krim annexeren met zijn 3 miljoen inwoners en dan een dam opblazen met als gevolg dat de kans groot is dat uw eigen bewoners zonder drinkwater komen te zitten. Jongens, jongens toch, dat doet ge niet.Bezorgdheid over de beschikbaarheid van zoet water in Kherson en de Krim
n de dagelijkse update van het Britse Ministerie van Defensie wordt bezorgdheid geuit over de beschikbaarheid van zoet water na de verwoesting van de Kakhovka-dam vorige week.
De MOD zegt: "De ineenstorting van de Kakhovka-dam op 6 juni 2023 heeft vrijwel zeker de belangrijkste zoetwaterbron van het bezette Krim-schiereiland, het Noord-Krimkanaal (NCC), ernstig verstoord.
"De NCC haalt water uit het Kakhovka-reservoir, uit een inlaat die hoger is dan de bodem van het reservoir.
"Het waterpeil in het reservoir was waarschijnlijk op 9 juni 2023 gedaald tot onder het niveau van de inlaat en het water zal binnenkort niet meer naar de Krim stromen.
"Dit zal de beschikbaarheid van zoet water in het zuiden van de Kherson-oblast en het noorden van de Krim verminderen.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Uit ...
Bezorgdheid over de beschikbaarheid van zoet water in Kherson en de Krim
...
Het waterpeil in het reservoir was waarschijnlijk op 9 juni 2023 gedaald tot onder het niveau van de inlaat
Hoe waarschijnlijk is dat ? Alleen de "kop" van de dam is eraf , dat ziet men aan de manier waarop het water door de dam stroomt .... In dat MOD zitten blijkbaar ook al domme kloten .... "ga daarmee naar de oorlog"
Ik verwacht van Wil. een antwoord op mijn vraag over die "transformatoren" Als hij dat negeert , negeer ik hem voor minstens 48 uur

Bezorgdheid over de beschikbaarheid van zoet water in Kherson en de Krim
...
Het waterpeil in het reservoir was waarschijnlijk op 9 juni 2023 gedaald tot onder het niveau van de inlaat
Hoe waarschijnlijk is dat ? Alleen de "kop" van de dam is eraf , dat ziet men aan de manier waarop het water door de dam stroomt .... In dat MOD zitten blijkbaar ook al domme kloten .... "ga daarmee naar de oorlog"
Ik verwacht van Wil. een antwoord op mijn vraag over die "transformatoren" Als hij dat negeert , negeer ik hem voor minstens 48 uur
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 11 jun 2023, 11:09, 3 keer totaal gewijzigd.
-
De olie van de transformatoren is in het water terecht gekomen. Het gaat niet over een buske van 20 l, Sof.
Ihor Syrota, Ukrhydroenergo director general, described the incident as a ‘barbaric act of destruction’. He said that in addition to the immediate destruction of the station, there will also be environmental consequences as a result of machine oil from the turbines and transformers entering the water.
Ik laat Google dit vertalen voor jou en een paar anderen:
Ihor Syrota, directeur-generaal van Ukrhydroenergo, beschreef het incident als een ‘barbaarse daad van vernietiging’. Hij zei dat er naast de onmiddellijke vernietiging van het station ook gevolgen voor het milieu zullen zijn als gevolg van het in het water terechtkomen van machineolie van de turbines en transformatoren.
bron

Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
En GIJ gelooft dat dus allemaal
Hooguit kan er wat smeerolie van de turbines in het water gekomen zijn , maar dat zijn geen tonnen. De transformatoren staan iets verderop , op vaste grond .... De "enkele honderden ton transformatorolie" is trouwens wat JIJ ervan maakt ... desinformatie verspreiden op zijn VB's , hoe durf je ! 
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 11 jun 2023, 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Fredje, het gaat hier niet over batterijen, hé bazeke. Luister als de grote mensen spreken; je kunt nog wat bijleren (hoewel ... als 't vaatje vol is, is vol, nietwaar)En GIJ gelooft dat dus allemaalHooguit kan er wat smeerolie van de turbines in het water gekomen zijn , maar dat zijn geen tonnen. De transformatoren staan iets verderop , op vaste grond ....

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.