Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

11 jun 2023, 11:16

Wil. schreef:
11 jun 2023, 11:13
Fredje, het gaat hier niet over batterijen, hé bazeke. Luister als de grote mensen spreken; je kunt nog wat bijleren (hoewel ... als 't vaatje vol is, is vol, nietwaar)
Gij gedraagt u als een klein bazeke , manneke. Ge begeeft u op ijs waar jij geen evenwicht kunt houden , en om dat te compenseren haal jij je vernederende truken uit de doos. Denkt ge dat ik daar nog een oor voor heb ?

Wil.

11 jun 2023, 11:17

Als ik jou was, ik zou Wil-met-zijn-puntje negeren .

Het deksel op de neus, Fred. Dat ziet er niet goed uit. :lol:

Voel je je vernederd, gabber? Lees mijn onderschrift.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.

11 jun 2023, 11:20

Ik lees nergens iets over dioxine, voorlopig voelt Verkest zich nog niet aangesproken.

Wil.

11 jun 2023, 11:24

Heb ik al vermeld dat leugens het handelsmerk zijn van de Russische overheid en bij uitbreiding van hun propagandisten zoals Simonyan? Zullen we dit nog eens tegen het licht houden? :roll:

Afbeelding

Dicksy

11 jun 2023, 11:31

Diplomacy Watch: Zuid-Afrika stelt voor de BRICS-top naar China te verplaatsen
Zuid- Afrika zou zijn rol als gastheer van de BRICS-top van dit jaar kunnen opgeven in een poging de internationale druk te ontwijken om de Russische president Vladimir Poetin te arresteren, die momenteel door het Internationaal Strafhof wordt gezocht op beschuldiging van oorlogsmisdaden.
Als partij bij het Statuut van Rome – het verdrag dat ten grondslag ligt aan het ICC – zou Pretoria in theorie verplicht zijn Poetin te arresteren en hem voor berechting naar Den Haag te sturen. Maar China en India zouden een dergelijke verplichting niet aangaan, waardoor sommige Zuid-Afrikaanse functionarissen voorstelden de top aan Peking over te dragen. (Brazilië - het vijfde lid van het blok van grote ontwikkelingslanden - is ook een ICC-lid, waardoor het wordt uitgesloten als een alternatieve gastheer.)
Het is ook onduidelijk of leiders in Pretoria in deze zaak legaal diplomatieke onschendbaarheid kunnen verlenen. Zuid-Afrika koos ervoor om de Soedanese president Omar al-Bashir tijdens een bezoek in 2015 niet te arresteren , ondanks het feit dat hij door het ICC werd gezocht wegens vermeende genocide en andere oorlogsmisdaden. Zuid-Afrikaanse rechtbanken oordeelden dat het besluit van de regering onwettig was, een precedent dat waarschijnlijk zou voortduren in de zaak van Poetin, en de leidende oppositiepartij heeft al juridische stappen ondernomen om te proberen de regering te dwingen de Russische leider te arresteren als hij voet aan wal zet. land.
Het besluit van de regering lokte een aanzienlijke (hoewel uiteindelijk tandeloze) terugslag uit van het ICC en zijn internationale aanjagers. Gezien de huidige status van Poetin als vijand nummer één in het Westen, is er reden om aan te nemen dat het verzet deze keer veel erger zou kunnen zijn.
https://responsiblestatecraft.org/2023/ ... -to-china/

Dicksy

11 jun 2023, 11:34

India is niet van plan Oekraïne uit te nodigen voor de G20-top in september
NEW DELHI (AP) - India is niet van plan Oekraïne uit te nodigen voor de top van de Groep van 20 geïndustrialiseerde en ontwikkelingslanden in september, zei de minister van Buitenlandse Zaken donderdag.
“G20-deelname is wat ons betreft voor leden en organisaties die we hebben uitgenodigd. Die lijst hebben we bekendgemaakt zodra we het voorzitterschap van de G20 op zich namen”, zei Subrahmanyam Jaishankar in december tegen verslaggevers.
Oekraïne is geen lid van de G20, terwijl Rusland waarmee het oorlog voert wel deel uitmaakt van de groepering. India heeft vermeden de Russische oorlog in Oekraïne te veroordelen en heeft getracht er een einde aan te maken door middel van diplomatie en dialoog.
"Het is niet iets dat we hebben beoordeeld en het is niet iets heel eerlijk dat we met iemand hebben besproken", zei Jaishankar.
De oorlog in Oekraïne en de verstoring van de wereldwijde voedsel- en brandstofvoorziening zullen naar verwachting hoog op de agenda van de G20-top in New Delhi staan.
Zelenskyy was uitgenodigd om deel te nemen aan de G20-top van vorig jaar in Bali, Indonesië.

Door ASHOK SHARMA 8 juni 2023
image.png
image.png (105.83 KiB) 317 keer bekeken

Wil.

11 jun 2023, 11:40

Per ongeluk

Afbeelding

E.T.

11 jun 2023, 11:41

Op de Leien in Wielsbeek liggen de bootjes in het slijk, oorzaak een kapotte sluis.

Hoe zou het met de boten op de Dnjepr zijn?

Dicksy

11 jun 2023, 12:07

door E.T. » 21 minuten geleden
Op de Leien in Wielsbeek liggen de bootjes in het slijk, oorzaak een kapotte sluis.
Hopelijk zitten er geen Russen tussen die vreemdelingen anders staan ze al sneller in onze hof dan we gedacht hadden. :lol:

image.png
image.png (23.13 KiB) 308 keer bekeken

voorn

11 jun 2023, 13:39

Weer genocide??
Russen weigeren niet Russen uit aan de overstoomde gebieden aan hun kant te evacueren

Fred1950

11 jun 2023, 14:24

voorn schreef:
11 jun 2023, 13:39
Weer genocide??
Russen weigeren niet Russen uit aan de overstoomde gebieden aan hun kant te evacueren
Jaja :roll: En op het VRT nieuws van gisteren was te zien dat tenminste drie persoen door vrijwilligers vanuit het Russisch bezet gebied naar Oekraïns gebied werden overgebracht ( met een bootje neem ik aan ). Aan de Russische kant werden reeds een aantal weken geleden een massa mensen met bussen naar andere oorden geëvacueerd. Dat heb ik hier al een paar maal geschreven. Diegenen die niet wilden vertrekken ( meestal oudjes ) zijn uiteraard nu de pineut.

Hobo

11 jun 2023, 15:40

België heeft alvast gerief mét B-fast
gestuurd om water weg te pompen :!:

Ps.: Weldra staat de KRIM droog.
Mogelijk wordt het water dan daar afgeleverd :!: :?:

Dicksy

11 jun 2023, 15:46

Fred1950 Gisteren, 22:22
Prentje geschoten uit het VRT Nieuws van19h vandaag https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/vrt-nws-jo ... -20230610/ met een filmke vanuit een Russische drone over vernietigde Oekraïnse tanks waaronder een Leopard.

image.png
image.png (358.32 KiB) 263 keer bekeken

Von der Leyen: ‘Rusland houdt leger met koelkasten en vaatwassers op de been’
Rusland houdt zijn strijdkrachten in Oekraïne op de been met oude koelkasten en vaatwassers. De halfgeleiders daaruit hebben ze nodig om hun militaire materieel draaiend te houden. Commissievoorzitter Ursula von der Leyen zei dat woensdagochtend in haar jaarlijkse ‘troonrede’, de State of the Union.

Hopelijk hebben de Russen niet al te veel koelkasten/vaatwassers meer ter beschikking. Als ik die afbeelding mag geloven zou de situatie voor Oekraïne er anders wel eens heel benard kunnen gaan uitzien. :roll:

Fred1950

11 jun 2023, 15:49

Hobo schreef:
11 jun 2023, 15:40
België heeft alvast gerief mét B-fast
gestuurd om water weg te pompen :!:

Ps.: Weldra staat de KRIM droog.
Mogelijk wordt het water dan daar afgeleverd :!: :?:
bFast is een inmenging in het conflict. Alleen het niet landgebonden Rode Kruis mag daar komen. De Krim zal misschien wat gebrek aan water krijgen , maar als men de Krim wil droog leggen zal ook Cherson droog komen te staan.

Fred1950

11 jun 2023, 15:56

Dicksy schreef:
11 jun 2023, 15:46
.....

Von der Leyen: ‘Rusland houdt leger met koelkasten en vaatwassers op de been’
Rusland houdt zijn strijdkrachten in Oekraïne op de been met oude koelkasten en vaatwassers. De halfgeleiders daaruit hebben ze nodig om hun militaire materieel draaiend te houden. Commissievoorzitter Ursula von der Leyen zei dat woensdagochtend in haar jaarlijkse ‘troonrede’, de State of the Union.
....
:lol: Ze draait nog zotter als mijn achterdeur ( en als Wil. met zijn tonnen transformator olie ).

De Oekraïners hebben al halfgeleiders in neergeschoten drones en raketten teruggevonden die na de boycot tegen Rusland gefabriceerd werden. Er bestaan duizend en één achterpoortjes om aan chips en andere electronica onderdelen te geraken.