Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

24 jun 2023, 19:56

Als die jongens het allemaal begrijpen, dan maakt het toch geen ene moer uit wie op de hoogste stoel zit. Dat was toch duidelijk, dacht ik?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

24 jun 2023, 19:57

De nazi's zijn alomtegenwoordig :lol:

Afbeelding

Dicksy

24 jun 2023, 20:05

door Wil. » 2 minuten geleden
Als die jongens het allemaal begrijpen, dan maakt het toch geen ene moer uit wie op de hoogste stoel zit. Dat was toch duidelijk, dacht ik?
Nee Wil. U ontwijkt duidelijk de vraag.

Dus ik herhaal:
Maar iemand die in staat is of tenminste het lef heeft een staatsgreep, of noem het een gewapend verzet, in Rusland zelf te plegen en openbaar gewapend in het verzet komt tegen de zittende President zal er ook niet voor terug schrikken om kernwapens in te zetten.
In de huidige omstandigheden, is het Westen beter gediend met een Prigozjin in het Kremlin of met een Poetin?
Soit, we zullen de volgende dagen wel zien hoe het verder verloopt.

Wil.

24 jun 2023, 20:08

Goed bezig :lol:

Afbeelding

Wil.

24 jun 2023, 20:10

Wagner had meer dan 9 maanden nodig om Bakhmoet in te nemen. Op 3 uur waren ze baas in Rostov.

Dicksy

24 jun 2023, 20:22

Prigozhin bevestigt dat strijders terugkeren naar bases om 'bloedvergieten te voorkomen'
Zoals we u in onze vorige post vertelden, heeft Wit-Rusland aangekondigd dat het hoofd van de Wagner-groep ermee heeft ingestemd de situatie in Rusland te de-escaleren.
Nu heeft Yevgeny Prigozhin een audiobericht uitgegeven waarin hij bevestigt dat zijn strijders terugkeren naar hun bases om "bloedvergieten te voorkomen".
Hij zegt dat hij "het bevel heeft gegeven om terug te keren vanwege het risico op bloedvergieten".
De stap komt nadat een konvooi van zijn jagers in de vroege ochtenduren de Russische stad Rostov aan de Don binnenviel, waar de Britse defensie-inlichtingendienst zegt dat het militaire hoofdkwartier van de stad zeer waarschijnlijk is ingenomen.
Van daaruit verhuisde de groep naar Voronzeh en nam naar verluidt de controle over alle militaire faciliteiten in de stad.
Rapporten suggereerden dat de strijders de snelweg M4 waren opgegaan, terwijl ambtenaren in Lipetsk - de volgende stad ten noorden van Voronezh op weg naar Moskou - de burgers aanspoorden om binnen te blijven.
"We vertrokken op 23 juni voor de mars van gerechtigheid", voegt Prigozhin toe in zijn audiobericht.
"In een dag reisden we, nog geen 200 km ver, naar Moskou.
"Gedurende deze tijd hebben we geen enkele druppel bloed van onze strijders vergoten.
"Nu is het moment aangebroken dat er bloed kan worden vergoten, daarom beseffen we alle verantwoordelijkheid voor het feit dat Russisch bloed aan een van de zijkanten zal worden vergoten, we keren onze colonnes om en keren terug in de tegenovergestelde richting naar de veldkampen, volgens naar de planning."
SkyNews - 19.32
Prigozhin beseft eigenlijk dat hij zijn hand overspeeld heeft en beseft dat hij toch niet die steun heeft die hij dacht te hebben na zijn inzet in Bachmoet. Hij wilde een strijd voeren die hij dacht te kunnen winnen maar niet kon winnen.
Hoe het verder zal verlopen zal dit keer van Poetin alleen afhangen. Prigozhin zijn spel is uitgespeeld, zeker als hij enige politieke ambities zou gekoesterd hebben tenzij hij zijn blazoen t.o.v. Rusland terug wil oppoetsen en zich weer volop in de strijd gaat mengen.
De mogelijkheid dat hij verkast naar Afrika is volgens mij miniem omdat hij daar niet de bescherming heeft die hij in Rusland bezit. Een aanslag op zijn leven in Afrika (door het Westen) is vele malen groter dan een aanslag in Rusland omdat ze hem in Rusland nog nodig hebben. Uit te sluiten is het natuurlijk nooit.
De eindafrekening zal zeker gemaakt worden na dit conflict.

Dicksy

24 jun 2023, 20:26

door Wil. » 12 minuten geleden
Wagner had meer dan 9 maanden nodig om Bakhmoet in te nemen. Op 3 uur waren ze baas in Rostov.
Ik wist niet dat Rostov verdedigd werd door Oekraïners. :roll: Wist ik echt niet maar bedankt om het even te vermelden. Het zegt dan wel heel veel over de staat van het Oekraïens leger, dat beloofd voor het verdere verloop van dat lenteoffensief(je).

Dicksy

24 jun 2023, 20:35

image.png
image.png (190.66 KiB) 221 keer bekeken
Gefundenes fressen natuurlijk voor de Westerse propaganda deze strapatsen van Prigozhin. Alles wat er nu gaat gebeuren (aanslagen e.d.) in Rusland zal het werk zijn Wagner. Het vuurtje zeker smeulend houden. :lol:

Fred1950

24 jun 2023, 20:46

Dicksy schreef:
24 jun 2023, 20:22
.....
De eindafrekening zal zeker gemaakt worden na dit conflict.
Misschien helemaal niet wegens geleverde "uitzonderlijke prestaties". Ik denk dat Poetin hem gewoon zal uitrangeren en zijn milities onder Tsjetsjeens bevel zal plaatsen. Dat is wat ik denk. De Tsjetsjeense leider Kadyrov heeft dit een paar weken geleden aan de Wagner milities aangeboden toen Prigozhin van zijn tak maakte. Blijkbaar heeft Loekasjenko van Wit-Rusland Prigozhin er kunnen van overtuigen om rechtsomkeer te maken om "onnodig bloedvergieten" te vermijden ....

In elk geval , met Prigozhin aan het hoofd van het Russische leger of als minister van landsverdediging lag Oekraïne nu al zo plat als een vijg ! Dat is al een nog heviger havik dan Stoltenberg. :D

E.T.

24 jun 2023, 20:47

Poetin bluft dan duidelijk toch niet!
Eén keer blaffen en de ´Wagners´ zijn terug naar Oekraïne.

E.T.

24 jun 2023, 20:53

De 2 mannen waar de Wagner baas problemen mee had gaan in ruil op pensioen maar NU nog niet
Laatst gewijzigd door E.T. op 25 jun 2023, 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Fred1950

24 jun 2023, 20:58

Poetin is nog zo de slechtste niet. Door zijn KGB opleiding heeft hij geleerd zich beheerst en "stabiel" te gedragen en te denken. Dat kan je van Prigozhin en zelfs van Stoltenberg niet verwachten.

Het complete Belgische hogepiet gezelschap had voor morgen een "crisis bijeenkomst" wegens het Prigozhin probleem gepland. :roll: Het zal bij koffie en koeken blijven denk ik ... :lol:

Dicksy

24 jun 2023, 21:06

door Fred1950 » 2 minuten geleden
Het complete Belgische hogepiet gezelschap had voor morgen een "crisis bijeenkomst" wegens het Prigozhin probleem gepland. :roll: Het zal bij koffie en koeken blijven denk ik ... :lol:
Ik heb gelezen dat die crisis bijeenkomst doorgaat in de zaal waar dat terreurproces gehouden wordt. Daar zijn de mogelijkheden aanwezig om Frank Vandenbroucke en Vincent Van Quickenborne toch enigszins gescheiden van elkaar te houden zodat ze elkaar weer niet in de haren vliegen. :lol:

image.png
image.png (471.8 KiB) 209 keer bekeken

voorn

25 jun 2023, 07:46

Dit spektakel was nog erger dan de Duitse Blitzkrieg.
Leek meer een vakantiereis.
In een mum van tijd veroverden zij de controle van 2 steden zonder weinig moeite.
Waar was het grote Russisch leger?

voorn

25 jun 2023, 07:46

Dit spektakel was nog erger dan de Duitse Blitzkrieg.
Leek meer een vakantiereis.
In een mum van tijd veroverden zij de controle van 2 steden zonder weinig moeite.
Waar was het grote Russisch leger?