Bluft Poetin?
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Het is pas verspild geld als alles blijft zoals het was.Al dat verspilde geld komt toch altijd wel in iemands zakken terecht, niet de US wapenlobby zal verarmen wel de gemeenschappen die het allemaal, nu of later, zullen moeten ophoesten
In de 2e WO is er ook veel geld verspild maar was dat 'voor niks' ? Neen, we zijn verlost geraakt van het Duitsland dat zich als alleenheerser zag. In de plaats hebben we een democratie bij gekregen en een bijna 80-jarige vrede.
In Oekraïne ligt ook een kans om van Rusland een 'beschaafd' land te maken dat de droom van het Grote Rijk van Peter de Grote en Stalin achter zich kan laten. Daarvoor moeten nu offers gebracht worden, zowel onder vorm van geld als onder vorm van mensenlevens.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Russische soldaten en officieren die in de loopgraven zitten omwille van de door Poetin ontketende bloederige oorlog, beseften gisteren waarschijnlijk de volslagen zinloosheid van de oorlog tegen Oekraïne.
Tegen de achtergrond van het feit dat een groep criminelen in de achterhoede 600 km per dag kan afleggen en alles wegvaagt op hun pad en toch amnestie krijgt na het neerschieten van piloten en het doden van burgers. Nochtans noemt de amnestieverstrekker hun acties 'verraad aan het vaderland' .
Tegen de achtergrond van het feit dat een groep criminelen in de achterhoede 600 km per dag kan afleggen en alles wegvaagt op hun pad en toch amnestie krijgt na het neerschieten van piloten en het doden van burgers. Nochtans noemt de amnestieverstrekker hun acties 'verraad aan het vaderland' .

socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
In oorlog zoals in dat andere extreem, liefde; is alles mogelijk en bijna alles toegelaten, het goede doel verrechtvaardigd alles zelfs compleet inconsequent leiderschap.Wil. schreef: ↑25 jun 2023, 19:09Russische soldaten en officieren die in de loopgraven zitten omwille van de door Poetin ontketende bloederige oorlog, beseften gisteren waarschijnlijk de volslagen zinloosheid van de oorlog tegen Oekraïne.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Veel nazi's waren oprecht overtuigd dat zij de goeie zaak dienden.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
De muiterij van Wagner was mogelijk een 'georkestreerde gebeurtenis', zegt een analist
De korte muiterij onder leiding van Wagner Group-chef Yevgeny Prigozhin kan een "georkestreerde gebeurtenis" zijn geweest, zei een analist van Global Affairs.
Michael Bociurkiw, een senior fellow bij de Atlantic Council, vertelde ook aan Sky News dat de verbanning van de heer Prigozhin naar Wit-Rusland toekomstige "dodelijke" gebeurtenissen kan maskeren.
Hij zei: "We kunnen de mogelijkheid niet uitsluiten dat dit eigenlijk een georkestreerde gebeurtenis was door het Kremlin - misschien om het huis van topfunctionarissen schoon te maken, maar ook om de loyaliteit van mensen in het leger en andere functionarissen op de proef te stellen."
De heer Bociurkiw vervolgde: "Ik kan de heer Prigozhin niet zien wegrijden in de zonsondergang op een tractor in Wit-Rusland, of daar aardappelen rooien, of ergens de jungle in in Afrika intrekken.
"Het eindigde allemaal een beetje te snel en een beetje te netjes naar mijn smaak."
Hij waarschuwde ook dat de Wagner-leider buitengewoon machtig blijft.
"De heer Prigozhin voert het bevel over een strijdmacht die groter is dan de legers van sommige middelgrote landen in Europa.
"En vergeet niet dat hij beschikt over een ongelooflijke hoeveelheid hulpbronnen in Afrika - er wordt gezegd dat alleen al in de DRC hun jaarlijkse inkomen uit mijnbouw ongeveer een miljard dollar bedraagt.
"De grens met Wit-Rusland is erg poreus - hij kan nog steeds worden gebruikt voor een nieuwe aanval op Oekraïne, en met meneer Prigozhin daar en zijn tactiek is het behoorlijk dodelijk."
SkyNet 25/06/2023 - 20.34
Wees maar zeker dat ze er in het Westen niet gerust in zijn ondanks hun verklaringen op alles voorbereid te zijn.
De enige die het echt weten zitten in het Kremlin, Minsk en ?
Afwachten dus.
-
Poetin ook. Hij beschuldigt UA ervan een nazi-staat te zijn, terwijl hij zich gedraagt als een nazi door o.a. kinderen te laten ontvoeren (deden de nazi's ook) en meer van dat fraais.

Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Vóór de staatsgreep van 2014 in Oekraïne was alles goed. Waarom kon het toen niet blijven zoals het was ?
-
Moet je aan Poetin vragen. Die heeft Janoekovitsj opgedragen de parlementaire beslissing naast zich neer te leggen. Daarmee was de staatsgreep waarnaar je verwijst een feit. Logisch dat het volk in opstand kwam.

En diezelfde Janoekovitsj was een tijd later de handpop van Poetin.
Janoekovitsj vond dat de toetreding van UA tot de World Trade Organization daardoor bemoeilijkt werd. Hij vond het beter om lid te zijn van een heel grote club, dan van een kleintje.
Janoekovitsj vond dat de toetreding van UA tot de World Trade Organization daardoor bemoeilijkt werd. Hij vond het beter om lid te zijn van een heel grote club, dan van een kleintje.

Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Dat kleintje is ondertussen al groter geworden. Als de nationalisten in Oekraïne het regime niet omver gingen werpen zouden er EU sancties tegen Oekraïne komen , dixit Guy Verhofstadt ....