Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

boeffer

26 jun 2023, 23:27

Die Russen ginds zwijgen steeds. Ze brachten wel eten eten & drinken naar de Wagner soldaten toen hij even de stad in nam. Een echte held.
Prigozjin was kwaad omdat er op zijn mannen was geschoten, knoeierij van slechte coordinaten of een laffe aanval. Ooit weten weten we dat. En mocht mss daarom terug gaan naar zijn kamp.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Dicksy

26 jun 2023, 23:29

Wat van het week-end is gebeurd in Rusland doet mij denken aan de gebeurtenissen in Turkije in 2016.

In totaal stonden 475 beschuldigden voor de rechtbank. Vier burgers en 15 hoge officeren, onder hen enkele generaals, werden veroordeeld tot levenslang. Zij werden beschuldigd van misdaden tegen de staat, de dood van tientallen mensen en een poging om de Turkse president Recep Tayyip Erdogan te vermoorden.
01 maart 2023

Vande Lanotte daagt Turks regime voor Internationaal Strafhof

Meer dan 200.000 mensen werden slachtoffer van onder meer foltering, verdwijning, opsluiting vervolging zonder dat de rechten van de verdediging werden gerespecteerd, klinkt het. Dat gebeurde niet alleen in Turkije zelf, maar ook op het grondgebied van 45 staten (waaronder België, red.) die onder de jurisdictie van het ICC vallen.
Wie voor de misdaden verantwoordelijk is, president Erdogan of niet, wordt bewust in het midden gelaten, zegt Vande Lanotte. "Dat is een exclusieve bevoegdheid van de aanklager." In het persbericht staat wel dat uit zijn onderzoek kan blijken "dat mogelijk hoge functionarissen van een NAVO-bondgenoot betrokken kunnen zijn".
Verder onderzoek zal ook in Rusland moeten uitwijzen hoeveel hogere officieren en burgers er bij deze couppoging betrokken zijn.
Maar de ‘mislukte couppoging’ is wel een opdoffer voor het Westen.

Ik laat nader bericht als ik weet wie dictator Erdogan dit jaar heeft opgevolgd bij de Presidentsverkiezingen. :wink:
(Het vuur van die couppoging is hier allang gedoofd, zal het in Rusland ook zo gaan?)

Fred1950

26 jun 2023, 23:41

Dicksy schreef:
26 jun 2023, 23:29
....
Maar de mislukte couppoging is wel een opdoffer voor het Westen.
.....
Ik krijg de indruk dat het Westen uit schrik zijn adem heeft ingehouden , en nu terug rustig kan ademhalen. De vrees is immers dat men niet weet wat er zou gebeuren met de kernwapens als Rusland in complete anarchie zou instorten. Als die in handen van ongure groeperingen vallen zijn de gevolgen onvoorspelbaar.

Dicksy

26 jun 2023, 23:55

door Fred1950 » 7 minuten geleden
Dicksy schreef: ↑20 minuten geleden
....
Maar de mislukte couppoging is wel een opdoffer voor het Westen.
.....
Ik krijg de indruk dat het Westen uit schrik zijn adem heeft ingehouden , en nu terug rustig kan ademhalen. De vrees is immers dat men niet weet wat er zou gebeuren met de kernwapens als Rusland in complete anarchie zou instorten. Als die in handen van ongure groeperingen vallen zijn de gevolgen onvoorspelbaar.
Die kans had er zeker kunnen inzitten maar waar zou Poetin zijn soldaten moeten gehaald hebben bij een langdurig binnenlands gewapend conflict en tegelijk om een gewapend conflict met Oekraïne in stand te houden? 🤔 Denk alleen nog maar aan het behouden van De Krim en dan nog de andere bezette gebieden.
Dat had hij nooit kunnen klaar spelen. Daarom dat ik ook eerder schreef dat de Westerse pijlen nu volop gericht worden op het leiderschap van Poetin om zo verdere onrust te creëren bij de Russische bevolking en leger.
En hier heeft Poetin een zware taak om dit niet te laten gebeuren.

Wil.

27 jun 2023, 09:35

Keizer Poetin is verder verzwakt.

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

27 jun 2023, 09:57

Poetin heeft 'een grote erfenis' nagelaten; hij is al meer dan 20 jaar aan de macht.
Wat denkt de man in de straat ervan? Hier de korte video

Afbeelding

Fred1950

27 jun 2023, 10:35

Wil. schreef:
27 jun 2023, 09:57
Poetin heeft 'een grote erfenis' nagelaten; hij is al meer dan 20 jaar aan de macht.
Wat denkt de man in de straat ervan? Hier de korte video
....
:lol: Ge moet dezelfde enquête eens in Vlaanderen ( en uiteraard over Vlaanderen ) houden en alleen de negatieve reacties eruit halen. Ge krijgt exact dezelfde antwoorden. Wat is dit waard ? Nikske ! :)

Wil.

27 jun 2023, 10:55

Een vatnik zoals jij mag eens proberen om de verwezenlijkingen van het Poetin-regime op te lijsten. Veel succes.

Fred1950

27 jun 2023, 11:03

Wil. schreef:
Een vatnik zoals jij mag eens proberen om de verwezenlijkingen van het Poetin-regime op te lijsten. Veel succes.
Een flamigant zoals jij mag eens proberen om de verwezenlijkingen van het NVA / VB regime op te lijsten. Veel succes. :mrgreen:

Dicksy

27 jun 2023, 11:14

Wagner Group draagt ​​'zwaar militair materieel' over aan Russische strijdkrachten
De Wagner-groep bereidt zich voor om zijn "zware militaire uitrusting" aan de strijdkrachten van Moskou over te dragen, aldus het Russische ministerie van Defensie.
De huurlingengroep maakte een einde aan hun kortstondige opstand nadat hun leider Yevgeny Prigozhin instemde met een wapenstilstand tot stand gebracht door bemiddeling van de Wit-Russische president Alexander Loekasjenko.
Volgens de voorwaarden van de deal zouden enkele Wagner-huurlingen worden opgenomen in het Russische leger, en Prigozhin stemde ermee in om naar Wit-Rusland te verhuizen.
De overdracht van militair materieel zou erop kunnen wijzen dat dit proces op gang zou kunnen komen.
Rapporten eerder vandaag suggereerden dat een vliegtuig geregistreerd op Prigozhin vanmorgen vanuit Rusland naar Wit-Rusland was gereisd (zie bericht van 8.51 uur).
Tijdens een uitdagende toespraak gisteren zei de Russische president Vladimir Poetin dat de meeste Wagner-strijders "patriotten" waren en gaf hen de mogelijkheid om zich bij hun baas in het buurland aan te sluiten.
Maar analisten hebben gezegd dat dit de huurlingen niet noodzakelijkerwijs de beloofde veiligheid biedt, en dat het een "valstrik" kan zijn die door Poetin is uitgezet.
Daarom dat ik ook eerder schreef dat de Westerse pijlen nu volop gericht worden op het leiderschap van Poetin om zo verdere onrust te creëren bij de Russische bevolking en leger.

En op deze manier eindigt elke berichtgeving wetende dat deze ook in Rusland gelezen worden. Misschien moet Poetin zelf een grootschalig offensief lanceren, of toch tenminste een zware klap uitdelen, om zijn blazoen terug wat glans te geven om aan het Westen te tonen dat er eenheid is hun gelederen is en Zelensky zo te dwingen zijn reserves in te zetten. :roll:

Fred1950

27 jun 2023, 11:17

En ... "achter de schermen"

Untitled263.png
Untitled263.png (458.25 KiB) 301 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 27 jun 2023, 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Dicksy

27 jun 2023, 11:20

Rusland laat de aanklacht tegen Prigozhin en muitende Wagner-huurlingen vallen
De Russische autoriteiten zeggen dat ze het strafrechtelijk onderzoek hebben afgesloten naar huurlingen van de Wagner Group die dit weekend deelnamen aan de opstand, evenals naar hun leider Yevgeny Prigozhin.
De Federale Veiligheidsdienst (FSB) zei dat uit het onderzoek bleek dat degenen die deelnamen aan de muiterij "ophielden met activiteiten die gericht waren op het plegen van de misdaad".
Als onderdeel van een deal die tot stand kwam door bemiddeling van de Wit-Russische president Alexander Loekasjenko, stemde Rusland ermee in niemand te vervolgen die bij de muiterij betrokken was nadat deze was geëindigd, hoewel Vladimir Poetin hen tijdens een toespraak op zaterdag als "verraders" bestempelde.
Ondanks die verzekering meldde het Russische nieuwscentrum Kommersant dat de strafzaak tegen Prigozhin pas gisteren open was.
(SkyNews 27/06/2023 - 11.08)
Het lont (voorlopig ? :roll: ) uit het kruitvat getrokken.

Dicksy

27 jun 2023, 11:24

door Fred1950 » 3 minuten geleden
En ... "achter de schermen" ( Poetin aan boord ? Prigozjin aan boord ? )
Vliegtuig gekoppeld aan Prigozhin vliegt van Rusland naar Wit-Rusland
Een geregistreerd vliegtuig, gelinkt aan de leider van de Wagner Group, Yevgeny Prigozhin, is vanuit Rusland naar Wit-Rusland gevlogen.
De identificatiecodes van het vliegtuig, een Embraer Legacy 600-jet, komen overeen met die van een Autolex Transport die door het Amerikaanse Office of Foreign Assets Control aan de heer Prigozhin is gekoppeld.
Volggegevens van Flightradar24 suggereerden dat het vanmorgen op een luchtmachtbasis was aangekomen.
Volgens een deal die is gesloten door de Wit-Russische president Alexander Loekasjenko om de opstand van de Wagner-groep een halt toe te roepen, zou Prigozhin naar Wit-Rusland verhuizen.
Het is belangrijk op te merken dat er nog geen bevestiging is dat Prigozhin in dat vliegtuig zat, en het vliegtuig is niet het enige vliegtuig dat aan hem is gekoppeld.

(SkyNet - 27/03/2023 - 09.08)

Of geen van beiden? :roll:

Wil.

27 jun 2023, 11:25

Fred1950 schreef:
27 jun 2023, 11:03
Wil. schreef:
Een flamigant zoals jij mag eens proberen om de verwezenlijkingen van het NVA / VB regime op te lijsten. Veel succes. :mrgreen:
Daar gaan we weer: de drogredenering doet alweer haar intrede

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Wil. op 27 jun 2023, 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Fred1950

27 jun 2023, 11:25

Dicksy schreef:
27 jun 2023, 11:20
Rusland laat de aanklacht tegen Prigozhin en muitende Wagner-huurlingen vallen
....
Poetin is toch echt het toonbeeld van christelijke vergevingsgezindheid , nietwaar ... 8) De paus zou hem moeten prijzen voor zijn voorbeeldig gedrag .... :D