Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

05 jul 2023, 11:07

Dicksy schreef:
05 jul 2023, 10:27
Als het niet verloopt zoals men hoopt moet men zijn doelstellingen tot nader order (voorlopig) bijstellen. Rusland heeft dat mogen ondervinden en nu ondervindt Oekraïne het ook.

In de DiXi ontstaan de beste ideeën

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy

05 jul 2023, 11:09

Het moet u echt frustreren hé die posting van SkyNet. :P :P :P :P

Fred1950

05 jul 2023, 12:48

Wil. schreef:
05 jul 2023, 09:55
Snap ik niet. Wie heeft hier 25 jaar gekregen voor kritiek op De Croo?

Leg het me eens uit, Fred?
De Croo ? Ik dacht eerder aan de klassenjustitie .... De veroordelingen "respecteren" de plaats op de sociale ladder en de macht van de persoon.

Fred1950

05 jul 2023, 12:54

Dicksy schreef:
05 jul 2023, 10:27
Het tegenoffensief van Oekraïne is bedoeld om het Russische leger leeg te maken, niet om grondgebied in te nemen

De tegenoffensieve strategie van Oekraïne is gebaseerd op het afbreken van Russische troepen en hulpbronnen, in plaats van het heroveren van enorme hoeveelheden grondgebied, aldus het Institute for the Study of War (ISW).
In zijn laatste update zei de in de VS gevestigde denktank dat de strategie van Kiev "Oekraïense mankracht behoudt ten koste van een langzamer tempo van terreinwinst, terwijl Russische mankracht en uitrusting geleidelijk worden uitgeput".
Het bewijst de woorden van Oleksiy Danilov, een hoge Oekraïense defensiefunctionaris, die gisteren zei dat zijn troepen hun "hoofdtaak" uitvoerden, namelijk het vernietigen van Russische eenheden en bezittingen te midden van beschuldigingen van een patstelling en vertraagde Oekraïense opmars.
"De beoordeling van Danilov onderstreept de prioriteit van de voortdurende campagne van Oekraïne om Russische mankracht en middelen uit te putten boven pogingen om massale ingrijpende gemechaniseerde manoeuvres uit te voeren om snel grote delen van het grondgebied terug te winnen", zei het.
SkyNews - 07.58 uur

Als het niet loopt zoals men hoopt moet men zijn doelstellingen tot nader order (voorlopig) bijstellen. Rusland heeft dat mogen ondervinden en nu ondervindt Oekraïne het ook.
Dat is wat men in de psychologie "copycat" noemt. Het zijn net de Russen die deze strategie toepassen. En wie heeft het meeste voetvolk dat wapens kan bedienen ? Dat Oekraïne nu ook al jongeren met mitrailleurs op pick up trucks moet inzetten is niet bepaald een positief teken .... Je kan nog over zoveel wapens beschikken als je wil , als er geen personen meer zijn die ze kunnen bedienen staan ze op te roesten.

Wil.

05 jul 2023, 13:25

Fred1950 schreef:
05 jul 2023, 12:48
Wil. schreef:
05 jul 2023, 09:55
Snap ik niet. Wie heeft hier 25 jaar gekregen voor kritiek op De Croo?

Leg het me eens uit, Fred?
De Croo ? Ik dacht eerder aan de klassenjustitie .... De veroordelingen "respecteren" de plaats op de sociale ladder en de macht van de persoon.
Weer hoogst onlogische uitleg. Maar ja .... :roll:

Dicksy

05 jul 2023, 13:30

door Fred1950 » 23 minuten geleden
Dat is wat men in de psychologie "copycat" noemt. Het zijn net de Russen die deze strategie toepassen. En wie heeft het meeste voetvolk dat wapens kan bedienen ? Dat Oekraïne nu ook al jongeren met mitrailleurs op pick up trucks moet inzetten is niet bepaald een positief teken .... Je kan nog over zoveel wapens beschikken als je wil , als er geen personen meer zijn die ze kunnen bedienen staan ze op te roesten.
Ik kan de frustratie best begrijpen als iets niet loopt zoals men wil dat het loopt maar het zijn mijn woorden niet:
De tegenoffensieve strategie van Oekraïne is gebaseerd op het afbreken van Russische troepen en hulpbronnen, in plaats van het heroveren van enorme hoeveelheden grondgebied, aldus het Institute for the Study of War (ISW)
"De beoordeling van Danilov onderstreept de prioriteit van de voortdurende campagne van Oekraïne om Russische mankracht en middelen uit te putten boven pogingen om massale ingrijpende gemechaniseerde manoeuvres uit te voeren om snel grote delen van het grondgebied terug te winnen", zei het. .
Daar waar de Oekraïense autoriteiten steeds orakelden dat alle grondgebied bezet door de Russen moeten bevrijd worden heeft men nu de focus blijkbaar verlegd op het afbreken (uitputten) van de Russische troepen/hulpgoederen en niet meer op heroveren van enorme hoeveelheden grondgebied.
Daarom dat ik ook schreef:
Als het niet loopt zoals men hoopt moet men zijn doelstellingen tot nader order (voorlopig) bijstellen. Rusland heeft dat mogen ondervinden en nu ondervindt Oekraïne het ook.

Wil.

05 jul 2023, 14:04

't Is niet omdat je het 2 keer schrijft, dat het niet in datzelfde 'DiXi-kastje' thuishoort.
Onzin x onzin = gekwadrateerde onzin

:roll:

Fred1950

05 jul 2023, 14:05

Dicksy schreef:
05 jul 2023, 13:30
....
Ik reageerde op uw Skynews quote , en niet bepaald op uw repliek hierover. Begrijp me niet verkeerd. Oekraïne gaat nu blijkbaar de Russische "trage" strategie toepassen en dat betekent dat ze beseffen dat ze niet in staat zijn om die gebieden te heroveren. De volgende stap is een oorlogje ter plaatse zoals dat sinds 2014 in de Donbas tussen Russisch gezinden en Oekraïners het geval was waarbij er nog amper geschoten wordt. Dat is meer dan voldoende om het "Westen" terug te laten indommelen. Op het moment dat de Westerlingen compensaties aan Oekraïne voor de geleverde wapens gaan vragen , gaan ook de wapenleveringen stoppen. Oekraïne kan niets compenseren , het is meer dan bankroet.

Dicksy

05 jul 2023, 14:32

door Wil. » 11 minuten geleden
't Is niet omdat je het 2 keer schrijft, dat het niet in datzelfde 'DiXi-kastje' thuishoort.
Onzin x onzin = gekwadrateerde onzin

:roll:
Arm dutske toch, eerste de F16's die op de lange baan geschoven worden, dan dat NAVO-lidmaatschap waar het Westen niet happig op is, dan die mislukte staatsgreep en nu dit. Het is zit u echt niet mee de laatste dagen/weken. :x :cry: :cry:
Maar troost u, ze zeggen toch dat na regen zonneschijn komt. Dus komaan kop op makker, laat de moed niet zakken. :lol:
Het tegenoffensief van Oekraïne is bedoeld om het Russische leger leeg te maken, niet om grondgebied in te nemen
De tegenoffensieven strategie van Oekraïne is gebaseerd op het afbreken van Russische troepen en hulpbronnen, in plaats van het heroveren van enorme hoeveelheden grondgebied, aldus het Institute for the Study of War (ISW).
In zijn laatste update zei de in de VS gevestigde denktank dat de strategie van Kiev "Oekraïense mankracht behoudt ten koste van een langzamer tempo van terreinwinst, terwijl Russische mankracht en uitrusting geleidelijk worden uitgeput".
Het bewijst de woorden van Oleksiy Danilov, een hoge Oekraïense defensiefunctionaris, die gisteren zei dat zijn troepen hun "hoofdtaak" uitvoerden, namelijk het vernietigen van Russische eenheden en bezittingen te midden van beschuldigingen van een patstelling en vertraagde Oekraïense opmars.
"De beoordeling van Danilov onderstreept de prioriteit van de voortdurende campagne van Oekraïne om Russische mankracht en middelen uit te putten boven pogingen om massale ingrijpende gemechaniseerde manoeuvres uit te voeren om snel grote delen van het grondgebied terug te winnen", zei het.
SkyNews - 07.58 uur
:lol: :lol: :lol:
Dicksy 10 jun 2023, 20:43
(Nu naar de voetbal kijken. Hopelijk heb je genoeg aan je portie woordenwisseling van vandaag zodat je honger een beetje gestild is voor de komende weken. Ik weet dat het saai voor u is op een forum te zitten waar niemand met u in discussie wilt gaan omwille van uw betweterigheid en hoogheidswaanzin. Dus als je afkickverschijnselen begint te vertonen dan lees ik het wel in je berichtjes en help ik je wel uit de nood. Daar dienen makkers voor. Altijd goedkoper dan een psychiater.)
En hier ben ik dan, een woord is een woord.
:lol: :lol: :lol:

Wil.

05 jul 2023, 14:58

En maar blijven proberen om mijn makker te worden? Achteraan aanschuiven, Dixi 8)

socrates

05 jul 2023, 17:26

Fred1950 schreef:
05 jul 2023, 09:03
Wil. schreef:
05 jul 2023, 00:45
De Russische rechtsstaat :

a) Prighozin rukt op naar Moskou, neemt een paar steden in, schiet helikopters en vliegtuigen uit de lucht en krijgt vervolgens de vrije doorgang naar Wit-Rusland.

b) Maar deze hier: 25 jaar bak voor kritiek op Poetin :lol:

....
Het gaat er bij ons niet anders aan toe. Remember Sanda Dia.
In een echte ideologische dictatuur zou zo iemand geen 25 jaar moeten "brommen" maar 1 (één) kogel krijgen.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Wil.

05 jul 2023, 18:46

... of uit een venster vallen :wink:

Fazal

05 jul 2023, 18:48

Wanneer gaan ze die Poetin eens uit 't venster duwen? :mrgreen:

Wil.

05 jul 2023, 18:51

Fazal schreef:
05 jul 2023, 18:48
Wanneer gaan ze die Poetin eens uit 't venster duwen? :mrgreen:
Hij woont in een bungalow. Alles op het gelijkvloers.

Wil.

05 jul 2023, 23:50

Een jaar geleden moesten de Russen 55 roebel betalen voor 1 dollar. Vandaag is dat 90.8 dollar.
Dat betekent dat alles wat de Russen importeren nu 65% duurder is dan een jaar geleden. Gelukkig dat hun aardappelen uit de eigen grond komen.

Russische auto's zoals de Moskvitsj zullen vanaf nu 15% tot 20% duurder worden.

The ruble to rubble.