Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

10 jul 2023, 17:17

Wil. schreef:
10 jul 2023, 17:10
Fred1950 schreef:
10 jul 2023, 17:06
Ik vraag me wel af of ze via de nauwe corridor tussen Kalingrad en Wit-Rusland gaan vliegen ,
Kalingrad???
Stalingrad wordt het vast niet. Königsberg laten ze terzijde.
Ja lul , 't is zonet gecorrigeerd geweest :roll:

Dicksy

10 jul 2023, 17:21

door Fred1950 » 13 minuten geleden
:lol: Ik vraag me wel af of ze via de nauwe corridor tussen Kaliningrad en Wit-Rusland gaan vliegen , of dat ze de route over de Baltische Zee gaan nemen. :wink: Voor het ogenblik vliegen ze richting Polen ( en niet naar de zee in het noorden ).
Afwachten tot ze geland zijn in Litouwen. Biden en zijn strapatsen kennende zou het wel eens kunnen dat hij op een verkeerd vliegtuig gestapt is en onderweg is naar....... :roll:

Fred1950

10 jul 2023, 17:58

... naar Moskou ? :lol:

Er is nogal wat activiteit in de buurt. Blijkbaar gaat hij door de "corridor" viegen.

Untitled273.png
Untitled274.png
Untitled275.png

Fred1950

10 jul 2023, 18:21

De landing is ingezet .... :) ( een gemiste kans voor de Russen en de Belarussen :twisted: )

Untitled277.png

Er vliegt daar ook wel een raar "Hunt" ding rond met lage snelheid , waarschijnlijk een drone.

Untitled276.png

Charlie Maru

Fred1950 schreef:
10 jul 2023, 16:48
Op ditzelfde eigenste moment vliegt Biden boven Nederland op weg naar Litouwen voor de NATO top in Vilnius ( opgestegen vanuit Londen )
Afbeelding
Kom....kom....Fred......
Zolang diene zijnen ambt bekleedt steken ze hem alléén maar in den Air Force One.....

Afbeelding
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Wil.

10 jul 2023, 18:49

Fred1950 schreef:
10 jul 2023, 17:17
Wil. schreef:
10 jul 2023, 17:10
Fred1950 schreef:
10 jul 2023, 17:06
Ik vraag me wel af of ze via de nauwe corridor tussen Kalingrad en Wit-Rusland gaan vliegen ,
Kalingrad???
Stalingrad wordt het vast niet. Königsberg laten ze terzijde.
Ja lul , 't is zonet gecorrigeerd geweest :roll:
Als de doos scheldwoordjes wordt opengetrokken, dan weten we dat het rationeel denken ontbreekt.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

10 jul 2023, 18:51

En maar spelen met de vliegertjes. :roll: :roll: Wat was het onderwerp hier?

Fred1950

10 jul 2023, 18:53

Charlie Maru schreef:
.....

Kom....kom....Fred......
Zolang diene zijnen ambt bekleedt steken ze hem alléén maar in den Air Force One.....

....
Dat is niet waar ....

https://apnews.com/article/russia-ukrai ... 15e5cbcb48

KYIV, Ukraine (AP) — President Joe Biden’s motorcade slipped out of the White House around 3:30 a.m. Sunday. No big, flashy Air Force One for this trip -– the president vanished into the darkness on an Air Force C-32, a modified Boeing 757 normally used for domestic trips to smaller airports.

Google vertaling :

KYIV, Oekraïne (AP) – De autocolonne van president Joe Biden glipte rond 3.30 uur het Witte Huis uit. Zondag. Geen grote, flitsende Air Force One voor deze reis - de president verdween in de duisternis op een Air Force C-32, een aangepaste Boeing 757 die normaal gesproken wordt gebruikt voor binnenlandse reizen naar kleinere luchthavens.

Misschien heeft BIden pleinvrees en reist hij liever iets "compacter" :lol: Of Air Force One stond aan de grond met een defecte "chip" en de Chinezen wilden geen nieuwe toesturen. :mrgreen:

Wil.

10 jul 2023, 22:44

Prigozhin is nog altijd 'in the picture'.

Bij de raid op zijn villa werd 110 miljoen dollar in contanten en in goud in beslag genomen, maar ... hij heeft dat geld al teruggekregen van Poetin.

5 dagen na de coup heeft Poetin gedurende 3 uur een gesprek gehad met Prigozhin. Deze laatste is al een paar keer heen en weer gevlogen tussen verschillende Russische steden.

In Rusland bestaat de wet niet meer. Als Poetin het vandaag goed vindt, dan mag het, maar morgen is het misschien anders.
Prigozhin heeft 3 helikopters van het Russisch leger neergeschoten. Hij heeft 40 soldaten doodgeschoten. Poetin zegt dat Prigozhin hem een mes in de rug heeft gestoken. De enige daad die voor Poetin onvergeeflijk is, zo zegt hij, is verraad. Maar Prigozhin krijgt zijn geld terug en de vrijheid om te gaan en te staan waar hij wil.

Dit toneelstuk is nog niet voorbij.

Dicksy

10 jul 2023, 23:55

Zal allemaal in de deal betrokken geweest zijn. En ik heb een sterk vermoeden dat wij Prigozhin en zijn muzikanten zeker nog gaan terug zien op het slagveld.
En zeker dat drie uren durend gesprek zou wel eens een bemiddelingsgesprek kunnen geweest zijn tussen Poetin, Prigozhin en de legertop.
Wat ook zou kunnen is, wat ik van de week las, dat Prigozhin werd teruggefloten in zijn opmars naar Moskou door de echte top van de FSB. De top die achter schermen de echte lakens uitdelen.
Wat ze hem in zijn oor gefluisterd zouden hebben is het raden naar maar het heeft dan toch alleszins indruk op hem gemaakt. Althans mocht dit laatste kloppen.
Iedereen probeert een verklaring te vinden maar het zal voor iedereen giswerk blijven, alleen niet voor de echte betrokkenen.

Fred1950

11 jul 2023, 08:29

Het heel zaakje begint toch zwaar te stinken :cry: Oekraïne mag tot de NAVO toetreden na de oorlog , maar aangezien die niet kan eindigen zonder overwinning van Zelensky ( omdat hij geen gebieden wil afstaan ) , moet Rusland dus verslagen worden. Dat wordt dus ook het einde van Rusland op zich , en dat met of zonder Poetin. Maar ... als Rusland ten onder gaat is er ook geen NAVO meer nodig .... Krijg dat maar eens uitgelegd. 8O

Rest ook nog het feit of de Russen ooit zouden kunnen toestaan dat een land met wie ze voordien in conflict lagen , een "vijand" dus , tot de NAVO zou toetreden. Als één of ander nationalistisch heethoofd uit het "NAVO lid Oekraïne" Rusland in de toekomst ( binnen 10 jaar bvb. ) zou aanvallen wordt de wereld terug naar de Middeleeuwen geflitst ( WO III ).

En vanuit China geen reactie meer op dit alles ....

Dicksy

11 jul 2023, 08:50

Het heel zaakje begint toch zwaar te stinken :cry: Oekraïne mag tot de NAVO toetreden na de oorlog , maar aangezien die niet kan eindigen zonder overwinning van Zelensky ( omdat hij geen gebieden wil afstaan ) , moet Rusland dus verslagen worden. Dat wordt dus ook het einde van Rusland op zich , en dat met of zonder Poetin. Maar ... als Rusland ten onder gaat is er ook geen NAVO meer nodig .... Krijg dat maar eens uitgelegd. 8O
Geen NAVO meer nodig? 8O Japan, Australië, Zuid-Korea hebben een NAVO-top bijgewoond vorig jaar. Wat hebben die daar eigenlijk te zoeken op een vergadering van de Noord Atlantische Verdragsorganisatie. De NAVO zal altijd blijven en mocht dat met China escaleren zal ook Europa mee in bad getrokken worden tot eer en glorie van de VS dankzij de NAVO.
Men is nu al bezig om overal in die regio NAVO-filialen te installeren.

Fred1950

11 jul 2023, 09:22

Dicksy schreef:
11 jul 2023, 08:50
Geen NAVO meer nodig? 8O Japan, Australië, Zuid-Korea hebben een NAVO-top bijgewoond vorig jaar. Wat hebben die daar eigenlijk te zoeken op een vergadering van de Noord Atlantische Verdragsorganisatie. De NAVO zal altijd blijven en mocht dat met China escaleren zal ook Europa mee in bad getrokken worden tot eer en glorie van de VS dankzij de NAVO.
Men is nu al bezig om overal in die regio NAVO-filialen te installeren.
Tja , Amerikanen hebben sinds WO II een waanzinnige hoge eigendunk van zichzelf gekregen ( met de klemtoon op waanzinnig ) en profileren zich als de heerser over de wereld , "peacekeeping" noemen ze dat ook nog eens. Dat ze verdomme eens "peacekeepen" in eigen land , het trekt er op niets .... :evil:

Wil.

11 jul 2023, 09:35

Fred1950 schreef:
11 jul 2023, 08:29
Dat zou ik niet zeggen. Toen Duitsland na WO1 op de knieën was gedwongen, dacht men ook dat het beestje getemd was. Dat bleek een zware vergissing. Was er toen maar een Navo geweest ...

Hetzelfde kan gebeuren met Rusland. Het beste zou zijn dat Rusland uiteenvalt in vele kleine staten. Vervolgens moet het land demilitariseren en zijn kernarsenaal moet worden ontmanteld.
De Navo blijft nodig voor de bescherming van Europa.
Rest ook nog het feit of de Russen ooit zouden kunnen toestaan dat een land met wie ze voordien in conflict lagen , een "vijand" dus , tot de NAVO zou toetreden.
Rusland heeft ook Hongarije en Tsjechië/Slovakije bij de Nato zien komen. Daar zijn ze voordien toch ook met hun tanks binnengereden, net zoals nu in UA. Al vergeten?
Al de landen van het voormalige Oostblok werden onder de knoet gehouden door de SU. Ook vandaag nog bezetten de Russen een deel van Moldavië. Al die andere staten moeten niks meer weten van de 'vriendschap' van de Russen.
Als één of ander nationalistisch heethoofd uit het "NAVO lid Oekraïne" Rusland in de toekomst (binnen 10 jaar bvb. ) zou aanvallen wordt de wereld terug naar de Middeleeuwen geflitst ( WO III ).
Ja, daarvoor heb je al veel bewijsmateriaal, nietwaar? Die Oekraïners hebben de laatste honderd jaar een geschiedenis van bezetting van hun buurlanden zoals je nergens anders kunt vinden.

Oh, ja, ik was het vergeten: geschiedenis was een vak op school waarvoor je niet was geslaagd, is het niet?

Fred1950

11 jul 2023, 09:44

Ach Wil-puntje , ik heb geen goesting meer om er met u nog over te discussieren .... Je denkt niet objectief genoeg , en met te weinig inzichten. En wat geschiedenis betreft , daar heb jij alleen maar nationalistische ideëen over , je zou zelfs de geschiedenis durven herschrijven. :lol:

p.s. wat is de VS ? Dat is ook een verzameling van "kleine staten" .Is het zoiets dat je van Rusland wil maken ? :lol: Na WOI bestond er nog geen NAVO , maar wel een "Volkerenbond" ( Volkenbond ) , goed hé :D