Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

11 jul 2023, 10:00

Freddie, Rusland pretendeert vandaag een federatie te zijn, maar is het niet en de kans dat die resem staten en staatjes uiteen valt, is reëel.

In de VS is er niet één staat die zich wil afscheuren van de unie.

[Schrijf jij nu iets over objectief denken? Het is vandaag 11 juli en dus ga ik de lijst met je 'objectieve gedachten' niet bovenhalen ... :roll: ]
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

11 jul 2023, 10:20

Afbeelding

Op 4 maanden tijd is het hele budget voor '23 opgebruikt. Dat betekent dat ze nog 8 maanden steeds dieper in het rood zullen gaan.

Dicksy

11 jul 2023, 11:37

image.png
image.png (62.77 KiB) 316 keer bekeken

Vandaag (11/07) de stand van de Roebel t.o.v. de Dollar om 09.35 uur.

En dit om 11.30 uur:

image.png
image.png (54.84 KiB) 316 keer bekeken

Wil.

11 jul 2023, 12:09

Dicksy, nu doe je 'een Fredje': je schrijft onzin en je zou het zelf moeten weten.

De minuut-op-minuut beweging van een munt is compleet irrelevant. Het zijn de bewegingen over meerdere maanden die aangeven waar het naartoe gaat en die de overeenstemming met de kracht van de economie uitdrukken.

Denk je misschien dat de kracht van de RU of Chinese economie van minuut tot minuut verandert en dat dit weerspiegeld wordt in de waarde van de munt?

Wat dan te denken van deze "spectaculaire" beweging in deze grafiek op basis van 1-minuutbewegingen van 3 uur 's nachts tot 3.30u en vervolgens een "ongelooflijke verzwakking" vanaf 5 uur 's morgens? :lol:

Afbeelding

Please, waag je niet op ... Afbeelding

E.T.

11 jul 2023, 13:10

Eerder schreef iemand dat Rusland moet demilitariseren en hun kernarsenaal ontmanteld ...

Ze sturen ze nog liever de lucht in!

Dicksy

11 jul 2023, 13:13

Glad ijs of niet. Ik heb het genoteerd in mijn agenda al zeker voor 11/08/2023 en 11/09/2023 dan kijken we nog eens. En als je wil doe ik er ook nog sept, okt, nov en dec bij telkens op de 11de. Geen probleem voor mij.

Fred1950

11 jul 2023, 13:30

Oei ! 8O België zou eventueel instaan voor het onderhoud van de F-16's waarmee Oekraïnse piloten ( ahum ) zouden vliegen. Dat betekent "boots on the ground" in Oekraïne - en die kunnen dan sneuvelen.

Immers , als er nu iemand denkt dat de Oekraïners ( nogmaals "ahum" ) met hun gekregen F-16's vanuit een Europees land zouden gaan opereren , dan ..... dan is dat NAVO inmenging waartegen geen enkel tegenbewijs kan bestaan. Wat gaat Poetin hiervan denken ? :| Ik denk dat Medvedev niet zal aarzelen om op "de knop" te drukken als Poetin dat niet zou durven.

Men spreekt blijkbaar ook over de levering van "lange afstands" raketten aan Oekraïne :evil: Wil men echt dat het boeltje gaat escaleren ? "Onze" sterke Jans , de De Croo's en de von der Leyen's zullen bijtijds wel met een Air Force One geëvacueerd worden , en wij mogen radioactief stof opsnuiven. Het was in het begin van WO II ook niet anders .... :evil:

Ik vrees dat als er "iets" in Rusland zal gebeuren dat op een revolutie lijkt , dat het een revolutie zal zijn TEGEN het Westen. De Russen zijn de laatste tijd al flink gepest en bedreigd geweest. Dat zint op wraak. :|

Wil.

11 jul 2023, 13:42

Fred1950 schreef:
11 jul 2023, 13:30
Oei ! 8O België zou eventueel instaan voor het onderhoud van de F-16's waarmee Oekraïnse piloten ( ahum ) zouden vliegen. Dat betekent "boots on the ground" in Oekraïne - en die kunnen dan sneuvelen.

Immers , als er nu iemand denkt dat de Oekraïners ( nogmaals "ahum" ) met hun gekregen F-16's vanuit een Europees land zouden gaan opereren , dan ..... dan is dat NAVO inmenging waartegen geen enkel tegenbewijs kan bestaan.
Als belgië manschappen stuurt om die vliegtuigen te onderhouden, heeft de Navo die dan gestuurd of is dat een initiatief van een land?
Als je eruit bent, laat het ons weten.

Dicksy

11 jul 2023, 13:43

Zelenskyy ontploft 'absurde' ontwerptekst die de tijdlijn van het NAVO-lidmaatschap van Oekraïne in de weg staat
De verontwaardiging van de Oekraïense president zorgt voor opzienbarende wenkbrauwen op de NAVO-top.

https://www.politico.eu/article/volodym ... -timeline/
En uit het artikel slechts één ding:
De tweet van de Oekraïense leider zorgde voor opzienbarende wenkbrauwen in Vilnius.

"Ik ben kritisch over veel aspecten en in het bijzonder over de houding van sommige bondgenoten, maar ik denk dat dit geen doordachte en eerlijke aanpak is", zei een hooggeplaatste diplomaat uit Centraal-Europa, eraan toevoegend dat Zelenskyy "te ver gaat".
Heb mij al dikwijls afgevraagd waarom er niemand in de Navo Zelensky eens deftig op zijn plaats zet. Ondanks 98% van de wapens die hij gevraagd heeft en gekregen is zijn resultaat na 1 maand......40km² op een totaal van 100.000 km² bezet door Rusland nu echt niet denderend te noemen.
Aan dit tempo heeft hij 2.500 maanden nodig, oftewel een goede 208 jaar, om Oekraïne volledig te zuiveren van de Russen. Dus hij zou wat minder moeten zagen en wat meer presteren want hij is zelf de poten vanonder zijn stoel aan het zagen waarop hij zit.

Wil.

11 jul 2023, 13:44

De Russen zijn de laatste tijd al flink gepest en bedreigd geweest.
Mag je dan stellen dat dat voordien niet het geval was? Waarom schrijf je anders 'de laatste tijd' ? En hoe past de inval en bezetting van het grondgebied van UA in die stelling van jou?

Dicksy

11 jul 2023, 13:49

door Wil. » 1 minuut geleden
Fred1950 schreef: ↑13 minuten geleden

Immers , als er nu iemand denkt dat de Oekraïners ( nogmaals "ahum" ) met hun gekregen F-16's vanuit een Europees land zouden gaan opereren , dan ..... dan is dat NAVO inmenging waartegen geen enkel tegenbewijs kan bestaan.
Als belgië manschappen stuurt om die vliegtuigen te onderhouden, heeft de Navo die dan gestuurd of is dat een initiatief van een land?
Als je eruit bent, laat het ons weten.
Het is al aangegeven door dien 'bekwame' militair expert Sean Bell van SkyNews, maar dan ivm Polen, dat een Russische vergelding tegen dat bepaald land een aanval zou zijn tegen een NAVO-land en art. 5 in werking treedt.
Aanvankelijk dacht ik ook dat dit een beslissing zou zijn van elk land individueel en niet een NAVO-gebonden operatie......blijkbaar niet dus. Fred zou dus gelijk kunnen hebben.
Laatst gewijzigd door Dicksy op 11 jul 2023, 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil.

11 jul 2023, 13:53

Je hebt de vraag niet goed gelezen. Het gaat niet over een aanval van de Russen tegen belgië of Polen of om het even welk Navo-land.

Fred zegt dat de belgische militairen die F-16's onderhouden Navo-troepen zijn en dat dus de Navo actief in de oorlog betrokken is door die belgische onderhoudsmilitairen. Is dat zo?

E.T.

11 jul 2023, 13:58

België gaat echt geen ´onderhoudsmilitairen´ sturen ...
´t zullen eerder ´contractors´ zijn!

Dicksy

11 jul 2023, 14:05

Sean Bell gaf zelfs aan dat het nog maar opstijgen van vliegtuigen vanuit een NAVO-land rechtstreeks de betrokkenheid van de NAVO aantoont, of het nu individueel beslist is of niet.
Eergisteren gaf Zelenski nog aan dat zijn land in staat is om de geleverde straatjagers vanaf zijn grondgebied te laten opstijgen, dat zal niet voor niets geweest zijn die verklaring.
Fred zegt dat de Belgische militairen die F-16's onderhouden Navo-troepen zijn en dat dus de Navo actief in de oorlog betrokken is door die belgische onderhoudsmilitairen. Is dat zo?
België is niet in staat om zulks een missie zelfstandig op poten te zetten en zullen het dus ook nooit doen zonder gedekt te zijn door één of andere internationale instantie.......
Als België denkt militairen te sturen zullen er op hun beurt weer militairen nodig zijn om deze eerste categorie te beschermen.
Fred mag gerust deze hypothese, louter voor België, gerust opbergen.

Wil.

11 jul 2023, 14:17

E.T. schreef:
11 jul 2023, 13:58
België gaat echt geen ´onderhoudsmilitairen´ sturen ...
´t zullen eerder ´contractors´ zijn!
Ik lees alleen maar antwoorden die vertrekken van een veronderstelling en die niet op de vraag van toepassing zijn.

Als belgische soldaten F-16's gaan onderhouden in UA, zijn dat dan troepen die de Navo vertegenwoordigen of enkel belgië?