Alles Elektrisch......
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Zeg, Fred, uit welke ver vervlogen tijd kom jij eigenlijk? Startproblemen en gesputter: dat komt bitter weinig voor. Even vaak staat er een EV met volledig platte batterij naast de weg, om nog te zwijgen over de EV-files.
Kijk hier naar de "kerstfile"
Kijk hier naar de "kerstfile"

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Vanaf 2026 zijn de laadfiles historie met een snellaadpaal om de 60 km ( maar waarschijnlijk niet in Vlaanderen
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 12 jul 2023, 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.
-
De EV's gaan nog duurder worden aangezien de grondstoffen niet in voldoende mate voorradig zijn.
De kloof tussen de EV en de gewone wagen met verbrandingsmotor wordt dan nog groter.
De kloof tussen de EV en de gewone wagen met verbrandingsmotor wordt dan nog groter.

@tokkio zou schrijven "ingenieurs zijn er mee bezig "Wil. schreef: ↑12 jul 2023, 16:35De EV's gaan nog duurder worden aangezien de grondstoffen niet in voldoende mate voorradig zijn.
-
Welk aspect ? De electrische motor in al zijn varianten bestaat al meer dan 100 jaar , en sindsdien is er amper iets nieuws uit de bus gekomen. Met EV rij je zoals met een klassieke "automatic" , maar dan nog eens een pak soepeler. Bij de oude "automatics" moest je op de rem blijven staan , zoniet begon die stilletjes aan terug te bollen. Bij een EV is dat helemaal niet het geval. Van zodra je het gaspedaal lost gaat die compleet stil komen te staan ( en draait de motor uiteraard niet meer , en verbiuikt dus ook geen stroom meer ). Andere verschillen met een klassieke wagen zijn er niet. Een EV kan wel snel accelereren , maar daar heeft de chauffeur complete controle over.
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Slechts om de 60 km één snelle laadpaal ..? Er zullen er natuurlijk wel meer zijn ..
Anders krijgen we aan beide kanten, wachtfiles van 30 km lang.
En het kan nòg véél duurder worden, als de laatste wachtenden een hotel gaan moeten zoeken, meer nog, een taxi zullen moeten nemen om tot aan dat hotel te geraken.
Want het is verboden langs de openbare weg, in uw auto te slapen..
Tja, zo zie je maar, de ene zijn dood, is de andere zijn brood.
-
Neen, Fred. Bij een moderne en degelijke elektrische wagen is dat niet het geval. Een Bmw 530e 'kruipt' wel degelijk vooruit in elektrische modus. Hij heeft echter een knop 'Hold' die je toelaat om je voet van de rem te nemen en die de wagen in stilstand houdt.Fred1950 schreef: ↑12 jul 2023, 17:58Bij de oude "automatics" moest je op de rem blijven staan , zoniet begon die stilletjes aan terug te bollen. Bij een EV is dat helemaal niet het geval. Van zodra je het gaspedaal lost gaat die compleet stil komen te staan ( en draait de motor uiteraard niet meer , en verbiuikt dus ook geen stroom meer ).

Dat is dan bedacht voor de sukkels die niet kunnen wennen aan een ander gedrag. In mijn ogen zijn dat allemaal overbodige prutserijen , en al dat extra kan uiteraard ook defect geraken. Wat er niet is , geraakt ook niet defect.Wil. schreef: ↑12 jul 2023, 19:50Neen, Fred. Bij een moderne en degelijke elektrische wagen is dat niet het geval. Een Bmw 530e 'kruipt' wel degelijk vooruit in elektrische modus. Hij heeft echter een knop 'Hold' die je toelaat om je voet van de rem te nemen en die de wagen in stilstand houdt.Fred1950 schreef: ↑12 jul 2023, 17:58Bij de oude "automatics" moest je op de rem blijven staan , zoniet begon die stilletjes aan terug te bollen. Bij een EV is dat helemaal niet het geval. Van zodra je het gaspedaal lost gaat die compleet stil komen te staan ( en draait de motor uiteraard niet meer , en verbiuikt dus ook geen stroom meer ).
-
Bah neen , tegenwoordig heb je al een actieradius van 300 km , je kan dus al 5 volbezette laadstations voorbij rijden vooraleer stil te vallen. Aan zo'n station staat er ook meer dan één laadpaal. Zoek maar eens naar een foto van een Tesla laadstation.
Aan een laadpaal laden doe je ook maar in bijzondere situaties. Mijn buurman is met zijn VW ID4 vorige maand naar het zuiden van Frankrijk op reis geweest , en dan moet je onderweg wel aan een laadpaal hangen. Thuis gebruikt hij een mobiele lader die je in het stopcontact moet steken.
Electrisch rijden begint de laatste paar jaar wel te boomen. Op de parking van Delhaize stonden deze namdiddag twee Tesla's netjes naast mekaar. Rechts van die twee stond een Renault Twingo EV en links van de twee een Renault Kangoo EV. Negen jaar geleden kwam je uitzonderlijk een Nissan Leaf of een Renault ZOE tegen , zelfs amper een Tesla. Het gaat vlug .... Een BMW I3 ( eerste versie ) zag je toen ook soms rijden.
-
Amerikaanse senator legt de vinger op de wonde.

In China staan 10.000den splinternieuwe elektrische auto's gewoon weg te rotten. Dit is het gevolg van een verkeerd subsidiebeleid van de communistische overheid.

Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
https://oilprice.com/Energy/Energy-Gene ... itive.htmlIn China staan 10.000den splinternieuwe elektrische auto's gewoon weg te rotten. Dit is het gevolg van een verkeerd subsidiebeleid van de communistische overheid.
-
Waarom dan niet spotgoedkoop naar de EU exporteren ? "Wij" kopen nog steeds niet massaal EV's omdat ze zogezegd te duur zijn.Wil. schreef: ↑13 jul 2023, 20:05In China staan 10.000den splinternieuwe elektrische auto's gewoon weg te rotten. Dit is het gevolg van een verkeerd subsidiebeleid van de communistische overheid.