Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fazal

12 jul 2023, 18:46

Fred1950 schreef:
12 jul 2023, 18:25
Zelensky is al de kleine op een speelgoed afdeling : "IK wil al het speelgoed dat hier staat van Sinterklaas krijgen" :D
En Poetin is als een kleine die alleen in het midden op een tatami zit, en de mat voor zich alleen wil hebben. M.a.w., sterkere tegenstanders niet toegelaten. Alleen zwakkere tegenstanders mogen de mat betreden, en dan moeten ze nog naar 'zijn' pijpen dansen.

Fred1950

12 jul 2023, 18:57

E.T. schreef:
12 jul 2023, 18:44
Kan het probleem in de Donbass area niet opgelost worden zoals wij het probleem Brussel willen oplossen (bij een plitsing van België). Elke inwoner kiest waar hij belastingen wil betalen en de daarbijhorende sociale zekerheid of Oekraiens of Russisch :D
Dat lukt alleen maar in België. Stel dat Belgen even koleriek zijn als de Oekraïners. En stel dat Vlaanderen zichzelf afsplitst en een zelfstandige staat wil worden. Met een Oekraïns temperament valt het "Belgisch" leger Vlaanderen binnen. (*) Dat is voor het ogenblik het geval in Oekraïne , de provincies Luhansk en Donetsk hebben zichzelf tot republiek uitgeroepen en Kiev gaat daarmee niet akkoord.

(*) en ik denk niet dat de Nederlanders ons gaan komen helpen om tegen het "Belgisch" leger te vechten :lol:

Fazal

12 jul 2023, 19:23

Fred1950 schreef:
E.T. schreef:
Kan het probleem in de Donbass area niet opgelost worden zoals wij het probleem Brussel willen oplossen (bij een plitsing van België). Elke inwoner kiest waar hij belastingen wil betalen en de daarbijhorende sociale zekerheid of Oekraiens of Russisch :D
Dat lukt alleen maar in België. Stel dat Belgen even koleriek zijn als de Oekraïners. En stel dat Vlaanderen zichzelf afsplitst en een zelfstandige staat wil worden. Met een Oekraïns temperament valt het "Belgisch" leger Vlaanderen binnen. (*) Dat is voor het ogenblik het geval in Oekraïne , de provincies Luhansk en Donetsk hebben zichzelf tot republiek uitgeroepen en Kiev gaat daarmee niet akkoord.

(*) en ik denk niet dat de Nederlanders ons gaan komen helpen om tegen het "Belgisch" leger te vechten :lol:
Is er een Poetin in de zaal (*)? :roll: :D

Wil.

12 jul 2023, 19:44

De Donbas behoort voor nog geen halve percent bij RU. De vergelijking met Brussel loopt scheef.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

12 jul 2023, 20:08

Fazal schreef:
12 jul 2023, 18:46
Poetin is als een kleine die alleen in het midden op een tatami zit, en de mat voor zich alleen wil hebben. M.a.w., sterkere tegenstanders niet toegelaten. Alleen zwakkere tegenstanders mogen de mat betreden, en dan moeten ze nog naar 'zijn' pijpen dansen.
Afbeelding

Dicksy

12 jul 2023, 20:37

Rusland stelt vernietigd NAVO-materieel tentoon bij westerse ambassades
Rusland is van plan NAVO-apparatuur die het in Oekraïne heeft vernietigd te tonen buiten de ambassades van westerse landen die het hebben geleverd, zei parlementsvoorzitter Vyacheslav Volodin.
"Het voorstel om verbrande apparatuur te installeren naast de ambassades van de landen die het naar Oekraïne sturen, is bijzonder interessant", zei Volodin, die opdracht gaf tot het organiseren van een dergelijke tentoonstelling.
Russische functionarissen hebben westerse landen herhaaldelijk bekritiseerd voor het leveren van wapens aan Oekraïne, met het argument dat ze het risico lopen het conflict te verlengen en verdere escalatie te veroorzaken.
Oekraïne heeft om de wapens gevraagd om zichzelf te verdedigen en Oekraïens grondgebied te heroveren dat bezet is door Russische troepen sinds de invasie van Moskou in 2022.
De Oekraïense president Volodymyr Zelenskyy heeft een ontmoeting gehad met leiders van de 31 leden tellende NAVO-alliantie in een poging om veiligheidstoezeggingen op lange termijn veilig te stellen.
Hoewel de NAVO er niet in slaagde een onmiddellijke uitnodiging aan te bieden, liet het wel de vereiste voor Oekraïne vallen om te voldoen aan wat een Actieplan voor Lidmaatschappen (MAP) wordt genoemd.
De leiders van de G7 hebben op de top van Vilnius ook een pakket lange termijnveiligheidsgaranties voor Oekraïne ondertekend.

Fred1950

12 jul 2023, 20:39

Fazal schreef:
12 jul 2023, 19:23
Fred1950 schreef:
E.T. schreef:

Is er een Poetin in de zaal (*)? :roll: :D
:lol:

Vlaanderen kan dan misschien Prigozhin inhuren :lol: ( en vet betalen ) Die doet zelfs klusjes in Afrika , waarom dan niet in Vlaanderen. :mrgreen:

Wil. schreef:
12 jul 2023, 19:44
De Donbas behoort voor nog geen halve percent bij RU. De vergelijking met Brussel loopt scheef.
Poetin is misschien ook niet van plan om de Donbas tot zijn grondgebied te rekenen. Dat deed hij voor het ogenblik alleen maar met de Krim

Wil.

12 jul 2023, 21:37

Fred1950 schreef:
Poetin is misschien ook niet van plan om de Donbas tot zijn grondgebied te rekenen. Dat deed hij voor het ogenblik alleen maar met de Krim
Zeker van, Fred?

Fred1950

12 jul 2023, 22:30

Wil. schreef:
12 jul 2023, 21:37
Fred1950 schreef:
Zeker van, Fred?
Ik schreef toch "misschien". Hij heeft met veel brio en show de annexatie van de Krim bekend gemaakt. Dat deed hij niet voor de Donbas oblasten.

Wil.

12 jul 2023, 22:55

Fred1950 schreef:
Dat deed hij niet voor de Donbas oblasten.
Zeker van Fred? Geniet ervan, het duurt bijna 1.15u. Vanaf minuut 52 komt je grote held aan het woord en het volle stadium jubelt met hem.

Fred1950

12 jul 2023, 23:07

Wil. schreef:
12 jul 2023, 22:55
Fred1950 schreef:
Dat deed hij niet voor de Donbas oblasten.
Zeker van Fred? Geniet ervan, het duurt bijna 1.15u. Vanaf minuut 52 komt je grote held aan het woord en het volle stadium jubelt met hem.
Gaat DIT over de annexatie van de oblasten in de Donbas ? Dat is NIET duidelijk. Ik weet alleen dat er op een bepaald moment een samenkomst was van Poetin met de vier gouverneurs ( of hoe men ze ook noemt ) van de oblasten en dat ze allen terzelfdertijd de handen op mekaar legden.

Wil.

12 jul 2023, 23:27

Hier een popconcert om de aanhechting van de 4 provincies te vieren. Ook daar was jouw held aanwezig. En "met veel brio en show" , of vind je dat dit in mineur werd gevierd?

Afbeelding

Charlie Maru

13 jul 2023, 09:30

Terug ene in de vergeetput gesukkeld ? :roll:

HLN:
Russische topgeneraal die mogelijk wist van Wagneropstand, is “niet beschikbaar”: “Hij is aan het uitrusten nu”

De Russische topgeneraal Sergej Soerovikin, die sinds de Wagneropstand op 24 juni niet meer in het openbaar is verschenen, wordt door een Russische wetgever omschreven als “aan het rusten” en “niet beschikbaar”. Soerovikin zou een sympathisant zijn van de Wagnerbaas Jevgeni Prigozjin en zou hebben geweten van zijn plannen voor de muiterij eind juni. Daardoor wordt al langer gespeculeerd dat de Russische president Vladimir Poetin hem gestraft heeft voor zijn mogelijke betrokkenheid bij de opstand.

https://www.hln.be/buitenland/russische ... ~ab51bbad/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Wil.

13 jul 2023, 09:35

Poetin wilde de Nato niet aan zijn deur. Wat is het resultaat van zijn onverantwoorde bezetting?

1. Hij heeft nu 1.300 km extra Nato-grens (Finland)
2. Hij heeft nu een Nato met 2 extra leden die vlakbij zijn westelijke grens gesitueerd zijn.
3. De Baltische Zee wordt nu a.h.w. een ingesloten Nato-zee.
4. De Nato is terug op scherp gesteld nadat de organisatie jarenlang leek ingedommeld te zijn.
5. De Zwarte Zee wordt steeds minder een open doorgang naar de Middellandse Zee en de oceanen nu Nato-lid Turkije strikter toeziet op het verkeer dat het toelaat in de Zwarte Zee.
Na 'het verraad van Turkije' (Azov-leiders vrijgelaten) is Turkije minder betrouwbaar als semi-neutrale speler in de regio. (Turkije doet niet mee met de EU-boycot van RU energie).

Afbeelding

Dicksy

13 jul 2023, 11:07

1. Hij heeft nu 1.300 km extra Nato-grens (Finland)
Waarom geen Russische actie tegen Finland maar wel tegen Oekraïne toen zij (Finland) te kennen gaven zich aan te willen sluiten bij de NAVO? Wat verbaal dreigen met wat tegenmaatregelen en dan stopt het. Finland kan hen gewoon geen barst schelen.
2. Hij heeft nu een Nato met 2 extra leden die vlakbij zijn westelijke grens gesitueerd zijn.
Bij een aanval van de Russen op Zweden of Finland (vóór hun toetreding) zouden beide landen dezelfde behandeling (steun) gekregen hebben van het Westen zoals Oekraïne nu krijgt.
3. De Baltische Zee wordt nu a.h.w. een ingesloten Nato-zee.
Zolang de territoriale wateren gerespecteerd worden is er geen enkel probleem.
4. De Nato is terug op scherp gesteld nadat de organisatie jarenlang leek ingedommeld te zijn.
Misschien dan toch de reden om een conflict uit te lokken om alle neuzen terug in dezelfde richting te krijgen. Niet vergeten dat W-Europa de pacifistische toer op ging tot grote ergernis van de VS.
5. De Zwarte Zee wordt steeds minder een open doorgang naar de Middellandse Zee en de oceanen nu Nato-lid Turkije strikter toeziet op het verkeer dat het toelaat in de Zwarte Zee.
Na 'het verraad van Turkije' (Azov-leiders vrijgelaten) is Turkije minder betrouwbaar als semi-neutrale speler in de regio. (Turkije doet niet mee met de EU-boycot van RU energie).
Reeds aangehaald dat Turkije een onbetrouwbaar sujet is, altijd geweest is en altijd zal blijven. Niks nieuws onder de zon.

Dus waarom wordt Oekraïne met een kluitje in het riet gestuurd (veiligheidsgaranties) als Zelensky smeekt om een tijdsplan voor zijn toetreding tot de NAVO, veiligheidsgaranties die ook de Zweden en de Finnen al stilzwijgend hadden vóór hun toetreding.
Het enige dat ze bereikt hebben is dat het Rusland zal weerhouden om Finland binnen te vallen als dat ooit al de bedoeling zou geweest zijn. :roll: Het Westen (NAVO) wil 'officieel' niet betrokken worden in dit conflict en men kan zich dus afvragen waarom er nooit eerder serieuze stappen werden ondernomen om Oekraïne lid te maken van de NAVO terwijl dit voor de Baltische staten nooit een probleem is geweest. :roll:
Rusland had evengoed al vóór 2004 de Baltische staten kunnen aanvallen omwille van hun wil tot toetreding maar hebben het niet gedaan, waarom niet?
Dit conflict stond gewoon in de sterren geschreven.