Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

14 jul 2023, 14:50

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

14 jul 2023, 14:53

De defensie-industrie draait op volle toeren.

Afbeelding

Dicksy

14 jul 2023, 15:26

Ik wacht nog altijd op serieuze resultaten van het Oekraïens tegenoffensief ondanks alles wat het Westen stuurt.
Na 1,5 maand lees ik nog altijd niks over een zwakke plek waar ze naar op zoek zijn om hun speerpunt (hoofdmacht) te lanceren of die al gevonden is.
Ze sturen dit, ze sturen dat enz…….so what als ze geen zichtbaar resultaat boeken tot frustratie, of misschien juist niet :roll:, van het Westen.

Wil.

14 jul 2023, 15:33

Alles op z'n tijd.

Dicksy

14 jul 2023, 16:17

Oekraïne: het rijk slaat terug
In het debat over de uitbreiding van de NAVO is het lot van Oekraïne een bijzaak.
https://www.theamericanconservative.com ... ikes-back/

Fred1950

14 jul 2023, 17:27

Dicksy schreef:
14 jul 2023, 16:17
Oekraïne: het rijk slaat terug
In het debat over de uitbreiding van de NAVO is het lot van Oekraïne een bijzaak.
https://www.theamericanconservative.com ... ikes-back/
Zou Poetin dit ook al gelezen hebben ? :lol:

Dit is ook een goeie : Begin met het vertellen van de waarheid over Oekraïne
https://www.theamericanconservative.com ... t-ukraine/

De artikels zijn niet bepaald in "kitchen english" geschreven en ik betwijfel of Google translate al het taalgebruik deftig in het Russisch kan vertalen.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 14 jul 2023, 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil.

14 jul 2023, 17:28

Wat ik al enkele keren gezegd heb: dit is de goedkoopste oorlog voor de VS. Bovendien zonder dode Amerikanen, terwijl Poetin leegbloedt op het slagveld en de economie van RU 100 jaar teruggezet wordt.

Meer moet dat niet zijn.

"(...) de Russische invasie van Oekraïne heeft de NAVO in staat gesteld zich opnieuw op te werpen als het belangrijkste instrument voor de verdediging van het Westen – en, cruciaal, om dat te doen dus zonder daadwerkelijk een bloedoffer te eisen van Amerikanen of Europeanen."

Fred1950

14 jul 2023, 17:46

Wil. schreef:
14 jul 2023, 17:28
...
Meer moet dat niet zijn.
....
Maar toch niet echt vredestichtend ( laat staan , mensenlievend ). Als het dit is waar "democracy" voor staat , dan kan van mij "verlicht despotisme" op zijn Chinees nog meer waard zijn .....

Wil.

14 jul 2023, 18:33

Maar toch niet echt vredestichtend ( laat staan , mensenlievend ).
Moet dat tegenover een onmenselijke invader? Tegenover iemand die kinderen ontvoert? Die een kraamkliniek bombardeert? Die de bedoeling had het soevereine volk van UA dood te vriezen? Die burgers uitkiest voor massamoorden? Moet ik nog verder gaan?

Fred1950

14 jul 2023, 18:40

Wil. schreef:
14 jul 2023, 18:33
Moet dat tegenover een onmenselijke invader? Tegenover iemand die kinderen ontvoert? Die een kraamkliniek bombardeert? Die de bedoeling had het soevereine volk van UA dood te vriezen? Die burgers uitkiest voor massamoorden? Moet ik nog verder gaan?
Ge kent al mijn mening over die "ontvoeringen" , de "kraamkliniek" , massamoorden en al dat dergelijks ....

Wil.

14 jul 2023, 18:43

Ik weet het, Fred. Zelfs als het vlak voor je ogen gebeurt, ga jij het ontkennen. Dat is de zuivere vatnik die zó geapprecieerd wordt door Putler.

Dicksy

14 jul 2023, 18:57

door Wil. » 4 minuten geleden
Maar is Oekraïne dan echt niet in staat om dit allemaal een halt toe te roepen ondanks al het gekregen militair materiaal uit de Westerse 'kringloopwinkels', hun door het buitenland getrainde militairen, hun (enorme) terreinwinsten in hun tegenoffensief, hun strijders uit het buitenland, hun Britse/VS en andere inlichtingendiensten die alles nauwkeurig monitoren en zelfs ruiken waar Poetin zijn laatste scheet gelaten heeft.....enz, enz......
Daar waar de Russen tanks uit musea moeten halen, zich moeten verdedigen met schoppen, al maanden (vorig jaar al niet) geen raketten meer hebben, chips uit wasmachines en droogkasten moeten halen bij gebrek aan moderne apparatuur, oudjes naar het front moeten sturen omdat de mensen gevlucht zijn naar het buitenland, de grote Russische verliezen aan manschappen/materiaal op het slagveld..... Moet ik nog verder gaan?
Dus, zie mijn eerste regel: Waarom is Oekraïne dan niet in staat om dit allemaal een halt toe te roepen?

Alles op zijn tijd zeker? Maar ondertussen blijft die onmenselijke invader wel kinderen ontvoeren, kraamklinieken bombarderen, een soeverein volk doodvriezen (over 4 maanden terug), burgers uitkiezen voor massamoorden.......
Dus: waarom is Oekraïne niet in staat om dit te stoppen?

socrates

14 jul 2023, 20:01

Vraag die dan opkomt:
Willen UA en bondgenoten dat eigenlijk al wel stoppen ? In burgerzaken zegt men vaak "cherchez la femme" hier zou dat zijn: Wie heeft er behalve de Navo, belang bij om die oorlog zo lang mogelijk te rekken ?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Wil.

Omdat de bezetter al een jaar lang de kans heeft gehad om zich voor te bereiden en zich in te graven. De hele bezette zone ligt bezaaid met tienduizenden mijnen. Daar wandel je niet zomaar door en verdedigen is gemakkelijker dan heroveren. De clusterbommen zullen daar hopelijk hun werk doen.

Vergeet niet dat Poetin en zijn legertop geen ene moer geven om Russische mensenlevens. Ze schieten hun eigen mensen dood als die zich durven terugtrekken. Die jongens móeten vooruit, tegen de machinegeweren in. Daarom ook de massale dodenaantallen rond Bakhmut waarvan Prigozhyn zegt dat het er meer dan 1.000 per dag zijn.

In het noordoosten heeft de ongevraagde bezetter niet de kans gehad om zich in te graven. Het Russisch plan was toen nog om rustig door te stoten tot uiteindelijk Kiev zou bereikt worden. Rond Kharkiv hebben de troepen van UA kunnen doen wat ze zich hadden voorgenomen.

Op de staatstv. lanceren de propagandisten nu het idee om Noord-Koreaanse soldaten naar UA te halen. Daar kunnen ze dan vechten naast de mannen die uit de gevangenissen werden gehaald. Waarom zou dat eigenlijk nodig zijn?
Laatst gewijzigd door Wil. op 14 jul 2023, 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil.

14 jul 2023, 20:04

socrates schreef:
Vraag die dan opkomt:
Willen UA en bondgenoten dat eigenlijk al wel stoppen ? In burgerzaken zegt men vaak "cherchez la femme" hier zou dat zijn: Wie heeft er behalve de Navo, belang bij om die oorlog zo lang mogelijk te rekken ?
UA zou niet liever willen dan dat de bezetter weer naar huis keert. Voor hen zijn het mensenlevens die verloren gaan.

Louter economisch bekeken hebben de leveranciers van al het legermateriaal er baat bij net zoals de uitbaters van skipistes er baat bij hebben dat het zo lang mogelijk blijft sneeuwen.