Bluft Poetin?
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Rusland 'gijzelt de mensheid' over graandeal in de Zwarte Zee - Amerikaanse diplomaat
Rusland gebruikt "de Zwarte Zee als chantage", zei een Amerikaanse diplomaat terwijl de ruzie over de graandeal voortduurt.
Moskou heeft zijn deelname aan het Zwarte Zee-graaninitiatief opgeschort, een belangrijke overeenkomst die de cruciale export van Oekraïens graan naar ontwikkelingslanden mogelijk had gemaakt.
Gisteravond protesteerde de Amerikaanse ambassadeur bij de VN Linda Thomas-Greenfield tegen het besluit van het Kremlin.
Ze zei op Twitter: "Rusland gebruikt de Zwarte Zee gewoon als chantage.
"Het speelt politieke spelletjes en houdt de mensheid daarbij in gijzeling."
Het is zoals de Russische vertegenwoordiger bij VN de vraag stelde aan de andere leden, bij de kritiek die ze kregen kregen op dit opschorten....."Wat hadden jullie nu gedacht?" Dus niet zagen yankees:
Dicksy 20 jul 2023, 10:41
Hierbij een tabel van de productiecapaciteiten van graan per land. Als al de landen die solidair zijn met Oekraïne net zo solidair zijn om hun graan te delen als ze met hun militair materiaal doen denk ik niet dat Afrika zonder graan komt te zitten.
https://www.atlasbig.com/nl/landen-naar ... .881%20ton
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Poetin heeft altijd beweerd dat de sancties niet gevoeld werden, dat de Russische economie in goede doen was en dat het leven in Rusland gewoon verder ging. Er was niets aan de hand.
We wisten wel beter.
Nu komt de ijsberg bovendrijven. In zijn televisieoptreden sneed hij deze punten aan:
1. Poetin wil dat de Russische meststoffen terug op de wereldmarkt mogen komen. Idem voor hun graan.
2. Poetin smeekt om weer toegelaten te worden tot het financiële SWIFT-systeem.
3. Poetin wil dat er terug onderdelen en componenten voor landbouwwerktuigen worden toegelaten in Rusland. Ook voor de productie van meststoffen zijn niet alle gevraagde onderdelen beschikbaar in Rusland, o.a. rollagers.
4. Poetin wil dat het levensgrote probleem van de verzekering voor schepen die producten exporteren (olie!) snel wordt opgelost.
5. De toevoer van de nodige middelen om meststoffen te kunnen maken moet snel in orde gebracht worden. Hij heeft het o.a. over de ammonium pijplijn de de Oekraïners geblokkeerd of vernield hebben.
We weten dat die sancties tot in het levend vlees hakken, en dat is ook de bedoeling. Poetin wil onderdelen voor “landbouwvoertuigen”. Hij bedoelt: onderdelen die in legermateriaal kunnen gebruikt worden.
Poetin wil “een verzekeringsprobleem” opgelost zien. Hij bedoelt: hij wil weer olie kunnen uitvoeren aan prijzen bóven de price cap die het Westen heeft ingesteld. Schepen die olie willen vervoeren aan hogere prijzen, krijgen geen verzekering en de meeste tankers zijn in westerse handen.
Meststoffen zijn één van de belangrijkste producten voor de export van Rusland. Nu de geldstroom die met de energie uitvoer gepaard ging is gehalveerd, worden de inkomsten van alle andere producten des te belangrijker.
Poetin beweerde een eigen SWIFT op poten te kunnen en zullen zetten, maar die vlieger heeft blijkbaar geen vleugels.
Volhouden is de boodschap voor iedereen die de onrechtmatige invasie wil ongedaan maken.
We wisten wel beter.
Nu komt de ijsberg bovendrijven. In zijn televisieoptreden sneed hij deze punten aan:
1. Poetin wil dat de Russische meststoffen terug op de wereldmarkt mogen komen. Idem voor hun graan.
2. Poetin smeekt om weer toegelaten te worden tot het financiële SWIFT-systeem.
3. Poetin wil dat er terug onderdelen en componenten voor landbouwwerktuigen worden toegelaten in Rusland. Ook voor de productie van meststoffen zijn niet alle gevraagde onderdelen beschikbaar in Rusland, o.a. rollagers.
4. Poetin wil dat het levensgrote probleem van de verzekering voor schepen die producten exporteren (olie!) snel wordt opgelost.
5. De toevoer van de nodige middelen om meststoffen te kunnen maken moet snel in orde gebracht worden. Hij heeft het o.a. over de ammonium pijplijn de de Oekraïners geblokkeerd of vernield hebben.
We weten dat die sancties tot in het levend vlees hakken, en dat is ook de bedoeling. Poetin wil onderdelen voor “landbouwvoertuigen”. Hij bedoelt: onderdelen die in legermateriaal kunnen gebruikt worden.
Poetin wil “een verzekeringsprobleem” opgelost zien. Hij bedoelt: hij wil weer olie kunnen uitvoeren aan prijzen bóven de price cap die het Westen heeft ingesteld. Schepen die olie willen vervoeren aan hogere prijzen, krijgen geen verzekering en de meeste tankers zijn in westerse handen.
Meststoffen zijn één van de belangrijkste producten voor de export van Rusland. Nu de geldstroom die met de energie uitvoer gepaard ging is gehalveerd, worden de inkomsten van alle andere producten des te belangrijker.
Poetin beweerde een eigen SWIFT op poten te kunnen en zullen zetten, maar die vlieger heeft blijkbaar geen vleugels.
Volhouden is de boodschap voor iedereen die de onrechtmatige invasie wil ongedaan maken.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
En daarom dat de landen die solidair zijn met Oekraïne ook solidair moeten zijn met Afrika en hun graan moeten delen. Zo ziet Rusland dat hun chantage met die graandeal geen verf pakt.Volhouden is de boodschap voor iedereen die de onrechtmatige invasie wil ongedaan maken.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Die kan hij evengoed zelf maken , of van de Chinezen kopen. Als Poetin zo'n lijstje publiceert is het puur de bedoeling om het opheffen van de graandeal te verantwoorden in de stijl van oog om oog , tand om tand. En uiteraard dient dit ook om zijn Russen te doen inzien wat de slechteriken in het Westen hen aandoen. Dit is een vorm van oorlogspropaganda.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Neen, Rusland kan bv. geen kogellagers maken. Ze hebben die know-how niet. Wel voor in kinderspeelgoed, maar niet voor het serieuze werk. De sancties beginnen op dreef te komen, want zo'n strategie heeft tijd nodig.
Door deze zet van Poetin wordt alweer een stuk morele schade toegebracht aan Rusland. Die morele schade gaat een paar generaties lang blijven hangen, net zoals sommigen hier nog altijd 'de Duitsers' op één hoop gooien met de nazi's. Duitsland is in hun ogen nog altijd niet vrijgesproken van die ethische gruwel van 80 jaar geleden. Dat staat Rusland ook te wachten.
Door deze zet van Poetin wordt alweer een stuk morele schade toegebracht aan Rusland. Die morele schade gaat een paar generaties lang blijven hangen, net zoals sommigen hier nog altijd 'de Duitsers' op één hoop gooien met de nazi's. Duitsland is in hun ogen nog altijd niet vrijgesproken van die ethische gruwel van 80 jaar geleden. Dat staat Rusland ook te wachten.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
- Locatie: EUROPA
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Ach man , de Russische tanks van WOII waren superieur aan de Duitse. De Yak toestellen vlogen bij -30 graden terwijl de Duitse vliegtuigen bevroren aan de grond moesten blijven. En dan durf je nu beweren dat ze geen kogellagers meer kunnen maken. In al het materiaal van WOII zaten ook al kogellagers , of wat denk je. De Chinezen konden toen nog geen kogellagers maken , de Russen daarentegen ... De kwaliteit van een kogellager hangt wel af van de staalsoort , en ik neem aan dat ze nog genoeg staal uit de staalfabrieken van Marioepol hebben kunnen recupereren.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Fred, toch.
1. De Russische tanks uit WO2 waren in hoofdzaak 'made in the USA'. Zoek het maar eens op.
2. De situatie uit die tijd trek jij zomaar in één ruk door naar vandaag. Wat een foute manier van redeneren.
1. De Russische tanks uit WO2 waren in hoofdzaak 'made in the USA'. Zoek het maar eens op.
2. De situatie uit die tijd trek jij zomaar in één ruk door naar vandaag. Wat een foute manier van redeneren.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Al met al kan gesteld worden dat de T-34 tank in 1941 beter scoort dan de Panzer III wat betreft hoofdbewapening, bepantsering, mobiliteit en productieaantallen, maar slechter scoort wat betreft communicatiemiddelen (radio), zichtmogelijkheden en training en ervaring van tankbemanningen. De introductie en de inzet van de verbeterde T-34-85 in 1944 zorgde er echter voor dat de Sovjettank de Panzer III volledig overschaduwde waarbij de interne factoren (radio, zichtmogelijkheden en training) waren verbeterd.door Fred1950 » 19 minuten geleden
Ach man , de Russische tanks van WOII waren superieur aan de Duitse.
https://historiek.net/tanks-in-de-tweed ... -34/85053/
De Russische tanks waren inderdaad beter, superieur vanaf 1944, dan (aan) de Duitse.
Het tekort aan Russische tanks tijdens WO2 doet dus geen afbreuk aan het feit dat de Russische tank beter was dan de Duitse en zeker vanaf 1944.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Als ze superieur waren , dan moesten ze ook betere kogellagers hebben.
Daar ging het toch over. Die tanks en hun kogellagers werden TOEN in Rusland gemaakt , en waarom zouden die nu niet meer Russisch kunnen zijn. De motor van de old-timer LADA van mijn buur bevat ook kogellagers made in Russia. 
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Neen. Bovendien, de kwaliteit die toen gemaakt werd voor fietsen e.d.m., kan vandaag niet dienen voor treinen, tanks, zware voertuigen enz,Die tanks en hun kogellagers werden TOEN in Rusland gemaakt

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
De grootte van de lager is niet het probleem , het is de kwaliteit van het staal dat gebruikt wordt dat bepaalt of een kogellager bruikbaar is. Van Chinees staal was bekend dat het van minderwaardige kwaliteit is ( kan ondertussen al veranderd zijn ). De machinerie om kogellagers te fabriceren kan ook al geen probleem zijn. Dat is al lang geen geheime supertech meer.
Je hebt gelijk dat ze in 2021 meer kogellagers importeerden dan exporteerden , maar exporteren deden ze dus wel degelijk.
https://oec.world/en/profile/bilateral- ... irect=true
Dat ze NU in 2023 in de problemen zitten met hun tanks zou wel eens niet meer dan een veronderstelling kunnen zijn.
