Bluft Poetin?
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
UA heeft met succes een wapendepot van de Russen vernietigd. Het was gelegen midden op de Krim. Het vuurwerk heeft een paar uur geduurd en de bevolking in de buurt werd geëvacueerd.
Ondertussen bombardeert Poetin een residentiële buurt. Knap.
Ondertussen bombardeert Poetin een residentiële buurt. Knap.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
CNN staat bekend om zijn 'liberal' ingesteldheid. Ze proberen altijd om zelfs niet de minst mogelijke wrevel op te wekken bij de persoon over wie ze schrijven.
Dit keer wordt Girkin - de massamoordenaar van vlucht MH17 - met de fluwelen handschoenen aangepakt: Girkin is volgens CNN een 'militaire blogger' en iemand die kritisch staat tegenover de acties van Poetin.
[ En Osama Bin L. was waarschijnlijk een militair-religieuze blogger die kritisch stond tegenover Saoedi-Arabië
]

Dit keer wordt Girkin - de massamoordenaar van vlucht MH17 - met de fluwelen handschoenen aangepakt: Girkin is volgens CNN een 'militaire blogger' en iemand die kritisch staat tegenover de acties van Poetin.
[ En Osama Bin L. was waarschijnlijk een militair-religieuze blogger die kritisch stond tegenover Saoedi-Arabië

Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
50% sinds de start van dat tegenoffensief is 50% op 53 dagen. Aan dit tempo met deze successen zou ik eerder denken aan nog eens 53 dagen voor de resterende 50%.Oekraïne heeft 'de helft van het door Rusland in beslag genomen grondgebied teruggenomen' - maar tegenoffensief 'zal maanden duren'
Oekraïne heeft ongeveer 50% van het grondgebied dat Rusland in beslag nam teruggenomen - hoewel het tegenoffensief van Kiev enkele maanden zal duren, zegt de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken.
Antony Blinken vertelde CNN: "Dit zijn nog relatief vroege dagen van het tegenoffensief.
"Het is moeilijk... het zal de komende twee weken niet uitkomen.
"We zijn nog steeds aan het kijken, ik denk over een paar maanden."
Voor de winter dus iedereen terug thuis.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Maar wat is die 50 % dan wel ? Is dat 50 % van het gebied dat net voor het tegenoffensief bezet was , of telt hij daar het "heroverde" Cherson , Charkiv en het gebied rond Kiev ook bij ? Moesten de Oekraïners echt zoveel vooruitgang boeken gingen we alleszins al een nieuwe kaart in het nieuws hebben gezien , plus een speech van kameraad acteur Zelensky over de heldendaden van zijn troepen.
-
Dat bedoelt hij ook. Hij kijkt wat de Russen hadden ingenomen bij het begin, de gebieden waaruit de Russen terugtrokken voor reorganisatie (wat zij dan heroverd noemdendoor Fred1950 » 9 minuten geleden
Maar wat is die 50 % dan wel ? Is dat 50 % van het gebied dat net voor het tegenoffensief bezet was , of telt hij daar het "heroverde" Cherson , Charkiv en het gebied rond Kiev ook bij ? Moesten de Oekraïners echt zoveel vooruitgang boeken gingen we alleszins al een nieuwe kaart in het nieuws hebben gezien , plus een speech van kameraad acteur Zelensky over de heldendaden van zijn troepen.
Met een tegenoffensief dat voor geen meter loopt of toch zeker niet zoals men gehoopt had moet men toch ergens positief nieuws kunnen brengen. En wat klinkt er nu beter..... 50% heroverd of verklaren dat het tegenoffensief niet wil lukken. De vraag stellen is ze beantwoorden.
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Als men iemand wil verrassen moet men dat niet al maanden vooraf, met de Navo-fanfare op kop, omroepen; nu heeft die fameuze "aanvalsolifant" een piepkleine muis gebaard.Dicksy schreef: ↑23 jul 2023, 20:00Dat bedoelt hij ook. Hij kijkt wat de Russen hadden ingenomen bij het begin, de gebieden waaruit de Russen terugtrokken voor reorganisatie (wat zij dan heroverd noemdendoor Fred1950 » 9 minuten geleden
Maar wat is die 50 % dan wel ? Is dat 50 % van het gebied dat net voor het tegenoffensief bezet was , of telt hij daar het "heroverde" Cherson , Charkiv en het gebied rond Kiev ook bij ? Moesten de Oekraïners echt zoveel vooruitgang boeken gingen we alleszins al een nieuwe kaart in het nieuws hebben gezien , plus een speech van kameraad acteur Zelensky over de heldendaden van zijn troepen.) en met die 40km² heroverd gebied tijdens dit tegenoffensief komt hij aan zijn 50% sedert 24/02/2022.
Met een tegenoffensief dat voor geen meter loopt of toch zeker niet zoals men gehoopt had moet men toch ergens positief nieuws kunnen brengen. En wat klinkt er nu beter..... 50% heroverd of verklaren dat het tegenoffensief niet wil lukken. De vraag stellen is ze beantwoorden.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
"leuke" getuigenis van een Oekraïner . die beweert dat de "resten" van een raket de kathedraal in Odessa zijn binnengedrongen.
En de Russen beweren dat het resten zijn van een antiraket raket. De Russen maken blijkbaar technische vooruitgang , "slechts" 9 van de 19 Russische raketten ( of drones ) werden neergehaald. Of zitten ze nu in Odessa zonder raketafweer , is al het poer nu verschoten geweest ? ... 
-
Ik las over een Oekraïner die gezien had dat een Oekraïense afweerraket nog niet goed van de grond was en terug naar beneden kwam pal op die kathedraal.door Fred1950 » 6 minuten geleden
"leuke" getuigenis van een Oekraïner . die beweert dat de "resten" van een raket de kathedraal in Odessa zijn binnengedrongen.En de Russen beweren dat het resten zijn van een antiraket raket. De Russen maken blijkbaar technische vooruitgang , "slechts" 9 van de 19 Russische raketten ( of drones ) werden neergehaald. Of zitten ze nu in Odessa zonder raketafweer , is al het poer nu verschoten geweest ? ...
Dien Oekraïner zal ondertussen wel zijn land ontvlucht zijn wil hij niet in het jailtje terecht komen om dit nieuws verspreidt te hebben.
-
Vraagje: waarom schieten de Oekraïners eigenlijk luchtafweerraketten de lucht in?

Tiens , sinds wanneer gebruiken de Oekraïners afweerraketten van Chineese makelijDicksy schreef: ↑24 jul 2023, 00:05Ik las over een Oekraïner die gezien had dat een Oekraïense afweerraket nog niet goed van de grond was en terug naar beneden kwam pal op die kathedraal.door Fred1950 » 6 minuten geleden
"leuke" getuigenis van een Oekraïner . die beweert dat de "resten" van een raket de kathedraal in Odessa zijn binnengedrongen.En de Russen beweren dat het resten zijn van een antiraket raket. De Russen maken blijkbaar technische vooruitgang , "slechts" 9 van de 19 Russische raketten ( of drones ) werden neergehaald. Of zitten ze nu in Odessa zonder raketafweer , is al het poer nu verschoten geweest ? ...
.....
De afweerraketten van Uncle Sam zijn toch "perfecte" high tech , die doen zoiets niet !
-

Het Afrikaans probleem opgelost, nu nog het probleem van de overschotten van het Oekraïens graan en zijn boeren. De Bulgaren, Hongaren, Polen, Roemenië en Slowakije hadden reeds bedongen bij de EU dat er geen Oekraïens graan zou blijven plakken in deze landen, dit ter bescherming van hun eigen markt.Poetin zegt dat Rusland Oekraïense graanuitvoer naar Afrika zal overnemen
Nu de graandeal tussen Rusland en Oekraïne is afgesprongen zal Rusland de Oekraïense uitvoer van graan naar Afrika overnemen. Dat zegt de Russische president Vladimir Poetin maandag in een verklaring.
De overeenkomst, die met bemiddeling van Turkije en de Verenigde Naties tot stand kwam, maakte het mogelijk om vanuit Oekraïne graan uit te voeren via de Zwarte Zee. Afgelopen maandag liet Moskou het akkoord verlopen. Omdat de graandeal volgens de Verenigde Naties geholpen heeft om de voedselprijzen te drukken, zouden prijsstijgingen nu kunnen leiden tot honger voor miljoenen mensen, vooral in armere landen.
"Rusland zal zijn energieke inspanningen voortzetten om Afrika van graan, voedselproducten, meststoffen en andere goederen te voorzien", zegt Poetin in een verklaring die op de website van het Kremlin is gepubliceerd. "Ik wil verzekeren dat ons land in staat is het Oekraïense graan te vervangen, zowel op commerciële basis als geschonken."
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/other/ ... a585&ei=54
Oekraïne en zijn boeren zitten dus met een probleem.
-
Zuhal Demir heeft daar DE oplossing voor !
Ze kunnen het misschien laten gisten en er een graanjenever of een biertje van brouwen.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 24 jul 2023, 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.