Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

24 jul 2023, 19:07

Fred1950 schreef:
24 jul 2023, 17:54
Wil. schreef:
24 jul 2023, 17:32
socrates schreef:
24 jul 2023, 16:09

Vreemd hoe die, van politiek links naar ver rechts zwalpende dame; in haar gestes en geluidsvolume, doet denken aan een van haar illustere voorgangers, de omhoog gevallen onderwijzer, B. Mussolini :idea:
Ik hoor een perfect getimede en in volume toenemende, vernietigende speech.
Juist , fascisme op zijn best.
Ze deed me denken aan die zwarte die 'een droom had'.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

socrates

24 jul 2023, 19:41

Fazal schreef:
24 jul 2023, 18:13
Er is maar één oplossing.

Naar de hel met diene Poetin!!! :evil:
Er heerst in de hel zoals in Nederland en nu ook in Vlaanderen, een groot gebrek aan ruimte, het zit er immers overvol met politici van alle kleuren en geuren. Lucifer (die van Union Match) bestudeert de mogelijkheden om eventueel op Mars een filiaal te openen :)
Laatst gewijzigd door socrates op 24 jul 2023, 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Fazal

24 jul 2023, 19:42

Fred1950 schreef:
24 jul 2023, 18:34
Fazal schreef:
24 jul 2023, 18:13
Er is maar één oplossing.

Naar de hel met diene Poetin!!! :evil:
Gaat de wereld er beter van worden ?
De wereld zal er zéker niet slechter van worden! :twisted:

boeffer

24 jul 2023, 22:51

Ik dacht nu wel dat die Meloni 1 van Berlusconi zijn kamp was.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Wil.

25 jul 2023, 12:06

Daar gaat zijn zomervakantie ...

Afbeelding

Dicksy

25 jul 2023, 12:55

Dit was al eerder geweten dat Poetin zijn Minister van Buitenlandse Zaken (Lavrov) fysiek zou sturen en hij deelneemt via een videoconferentie en dit in onderling overleg.
Hij zal hierdoor Z-Afrika niet in de problemen brengen en de steun van de Brics-landen behouden.
Zijn zomervakantie is gered.

Fred1950

25 jul 2023, 14:23

Nog wat rommel voor de Oekraïners afgeleverd ( Rzeszow ligt in Polen , ongeveer 100 km van Lviv ) ...

Untitled278.png
Untitled278.png (455.81 KiB) 370 keer bekeken

Wil.

25 jul 2023, 14:46

Dicksy schreef:
25 jul 2023, 12:55
Zijn zomervakantie is gered.
Hij gaat vanaf nu vooral in eigen land reizen, heb ik horen zeggen.
Siberië staat nog op zijn to-do lijst 8)

Wil.

25 jul 2023, 16:37

In mei '23 zijn 191 lokale banken gesloten in RU.
De reden? Ofwel geen vraag naar leningen door particulieren (omdat ze het zich niet meer kunnen permitteren) , ofwel vallen de financiële resultaten van deze commerciële banken danig tegen.

De staat van de commerciële banken zijn een barometer voor de economie.

Hobo

25 jul 2023, 16:43

Een drone viel naar verluidt dicht bij de gebouwen van het ministerie van Defensie. Staatspersbureaus melden dat sommige dronefragmenten werden gevonden op slechts 2 kilometer afstand. De andere drone raakte het zakencentrum aan de Likhacheva-straat, vlak bij een van de belangrijkste ringboulevards van de hoofdstad.

Munitiedepot op de Krim geraakt
Ook het door Rusland geannexeerde schiereiland de Krim werd getroffen door drones. "In het luchtruim zijn elf vijandelijke drones neergeschoten en geneutraliseerd door de luchtverdediging", deelt de gouverneur mee via Telegram.

Het getroffen munitiedepot bevindt zich in het district Dzjankoj. "Er is beslist om de bevolking binnen een straal van vijf kilometer van de plaats van het incident te evacueren", zegt de gouverneur. Het treinverkeer in de omgeving is om veiligheidsredenen stilgelegd en ook de snelweg tussen Dzjankoj en de regionale hoofdstad Simferopol is afgesloten.

EINDE CITAAT

Wil.

25 jul 2023, 16:44

De bazin van de RU Nat. Bank heeft laten verstaan dat de rentevoeten zullen verhoogd worden om de inflatie te bestrijden. Waar zou die inflatie vandaan komen? :lol:

Hogere rente betekent minder economische activiteit en dit op een ogenblik dat de economie al serieus aan het slabakken is.

Dicksy

25 jul 2023, 19:53

Putin invited to visit China - and intends to go in October
Vladimir Putin has been invited to visit China, a Kremlin foreign policy adviser has said.
The Russian president intends to go in October to coincide with the One Belt One Road forum, Yury Ushakov said.
The news comes as China's foreign minister Wang Yi announced the country is willing to work with Brazil, Russia, India and South Africa on "more practical cooperation in addressing international security challenges".

(Poetin nodigde uit om China te bezoeken - en is van plan om in oktober te gaan
Vladimir Poetin is uitgenodigd voor een bezoek aan China, zei een adviseur voor buitenlands beleid van het Kremlin.
De Russische president is van plan om in oktober te gaan om samen te vallen met het One Belt One Road-forum, zei Yury Ushakov.
Het nieuws komt op het moment dat de Chinese minister van Buitenlandse Zaken Wang Yi aankondigde dat het land bereid is om met Brazilië, Rusland, India en Zuid-Afrika samen te werken aan "meer praktische samenwerking bij het aanpakken van internationale veiligheidsuitdagingen".)

Dicksy

25 jul 2023, 20:48

IMF: Einde graandeal kan prijzen met 15% verhogen
De wereldwijde graanprijzen kunnen met maar liefst 15% stijgen als gevolg van het mislukken van een deal tussen Rusland en Oekraïne.
Het Internationaal Monetair Fonds (IMF) schatte vandaag dat de terugtrekking van Rusland uit een deal die Oekraïense export via de Zwarte Zee toestaat, de wereldwijde graanprijzen met 10-15% zou kunnen doen stijgen.
Pierre-Olivier Gourinchas, hoofdeconoom van het IMF, vertelde verslaggevers dat de graanovereenkomst met de Zwarte Zee "zeer belangrijk" was geweest om ervoor te zorgen dat er voldoende graan uit Oekraïne kon worden verscheept, waardoor de prijsdruk op voedsel werd verlicht.
Hij zei: "We zijn nog aan het beoordelen waar we gaan landen, maar je zou denken dat ergens tussen de 10 en 15% stijging van de graanprijzen een redelijke schatting is."
Het IMF voorspelde dinsdag dat de totale totale inflatie zou dalen van 8,7% in 2022 tot 6,8% in 2023, tot 5,2% in 2024, waarbij de kerninflatie geleidelijker zou dalen tot 6,0% in 2023 en vervolgens tot 4,7% in 2024.
Voor de context: in juli 2022 werd een deal gesloten tussen Rusland en Oekraïne om het graan van Oekraïne via de Zwarte Zee te laten exporteren, waarbij Turkije optrad als bemiddelaar van de overeenkomst.
Door de deal kon Oekraïne ongeveer 33 ton graan over zee exporteren en bleek het een belangrijke factor te zijn voor de wereldwijde voedselzekerheid.
Het einde van de overeenkomst kan bijzondere druk uitoefenen op Noord-Afrika, het Midden-Oosten en Zuid-Azië - gebieden die het meest afhankelijk zijn van het graan van Oekraïne.
De Europese Unie zei dinsdag dat ze klaar is om bijna alle Oekraïense landbouwproducten te exporteren via "solidariteitsroutes" - spoor- en wegvervoersverbindingen door EU-lidstaten die aan Oekraïne grenzen
Het Afrikaans probleem is opgelost (Russisch graan voor Afrika) en nu is het graanprobleem voor de Oekraïense boeren, Noord-Afrika, het Midden-Oosten en Zuid-Azië ook opgelost. Iedereen happy.

socrates

25 jul 2023, 21:01

Af en toe de toon even veranderen houdt de lezers bij de les. :D

Poetin doet een toespraak voor een groep jonge officieren. Na zijn redevoering vraagt hij of er vragen zijn. Een van de officieren steekt zijn hand op.
"Meneer de president, de NATO-landen samen hebben 900 miljoen inwoners. Wij hebben er maar 150 miljoen. Hoe kunnen we ooit een oorlog winnen tegen de NATO?"
"Het aantal inwoners is niet het belangrijkste", zegt Poetin. "Kijk maar even naar Israël. Amper 5 miljoen Joden hebben alle oorlogen gewonnen tegen 300 miljoen Arabieren".
Even blijft het stil. Dan steekt een van de officieren zijn hand op.

"Maar…meneer de president. Denkt u dat we in Rusland genoeg Joden hebben?"
Bron: Quora
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Fred1950

25 jul 2023, 22:01

:lol: