Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

26 jul 2023, 09:47

't Is toch een schatje, hé?

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy

26 jul 2023, 11:16

image.png
Factcheck:

https://twitter.com/i/status/1538911097138331648

To build on the idea of people want to eat you know, there is a very cynical joke that appeared, not even an joke, just an outry, in Moscow. I've heard it several time from different people. It goes like "All our hope is in the famine". This is what it means. It means that the famine will start now, and they will lift the sanctions and be friends with us because they will realize it's necessary to build on the idea of people want to eat

Vertaling:

Om voort te bouwen op het idee dat mensen willen eten, weet je, er is een heel cynische grap verschenen, niet eens een grap, maar een uiting, in Moskou. Ik heb het al vaker van verschillende mensen gehoord. Het gaat als "Al onze hoop is gevestigd op de hongersnood". Dit is wat het betekent. Het betekent dat de hongersnood nu zal beginnen, en dat ze de sancties zullen opheffen en vrienden met ons zullen worden omdat ze zullen beseffen dat het nodig is om voort te bouwen op het idee dat mensen willen eten.

Fred1950

26 jul 2023, 11:31

De info die Wil-puntje hier steeds post is toch echt onbetrouwbaar , nietwaar :lol:

Wil.

26 jul 2023, 12:28

Fred1950 schreef:
De info die Wil-puntje hier steeds post is toch echt onbetrouwbaar , nietwaar :lol:
Fred, je Engels is te ver beneden peil om dit twittergesprek te kunnen volgen. (die leraar Engels van jou in de A2 heeft je voor een goede reden een buis gegeven 8) ). Hoewel het nog niet zo moeilijk om te begrijpen is, gaat dit boven je petje, dat is wel duidelijk.

Ze geeft de essentie van wat ik heb gepost: er moet honger komen in de wereld en UA en dan zullen ze wel weer vriendjes met ons willen worden en de sancties opheffen (want die sancties bijten).

In mijn posting staat 'al onze hoop is gevestigd op de hongersnood' aangegeven tussen aanhalingstekens, wat betekent dat de twitteraar dit als de nickname van Margarita Simonyan heeft meegegeven. M.S. herhaalde deze week haar uitspraak van juni ll. op TV. En dát is wat ik laten zien heb.

Dicksy

26 jul 2023, 12:43

door Wil. » 7 minuten geleden
Ze geeft de essentie van wat ik heb gepost: er moet honger komen in de wereld en UA en dan zullen ze wel weer vriendjes met ons willen worden en de sancties opheffen (want die sancties bijten).
Nee Wil. ze geeft niet de essentie weer dat er hongersnood moet komen.
Ze gebruikt het (de) woord(en) cynische (grap) om de redenering van het Westen aan de kaak te stellen (in het belachelijke te trekken) dat er nu een wereldwijde hongersnood gaat uitbreken omdat Rusland de graandeal heeft opgezegd.
Een cynische grap die in Rusland de ronde doet. En het cynisme in die grap is net dat men het opheffen van de sancties koppelt aan het terug opstarten van die graandeal.

Haar uitspraak tussen dubbele aanhalingstekens plaatsen verwijst naar een letterlijke uitspraak gedaan door die persoon, wat in dit geval niet waar is, en u neemt dat klakkeloos over.
Fred, je Engels is te ver beneden peil om dit twittergesprek te kunnen volgen. (die leraar Engels van jou in de A2 heeft je voor een goede reden een buis gegeven 8) ). Hoewel het nog niet zo moeilijk om te begrijpen is, gaat dit boven je petje, dat is wel duidelijk.
Verwijt dus een ander niet wat uw petje zelf te boven gaat.
Laatst gewijzigd door Dicksy op 26 jul 2023, 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Fred1950

26 jul 2023, 13:37

Wil. schreef:
26 jul 2023, 12:28
Fred1950 schreef:
Ik heb hier al geschreven dat ik niet eens een A2 diploma heb.
....
Als DAT je interpretatie is , dan kan het niet anders dat JIJ geen kl*ten verstaat van wat de Russen denken en beweren zoals @Dicksy hierboven in zijn Factcheck: heeft aangehaald en vertaald. Jij gaat dan nog eens die zin met "Grad" in het groen zetten , nogmaals het bewijs van je verkreukelde gedachten.

Kent ge het gezegde "uit wiens hand men eet ( of wiens brood men eet ), diens woord men spreekt" ? Het zal al veel meer met dit te maken hebben. :roll:
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 26 jul 2023, 13:44, 2 keer totaal gewijzigd.

Dicksy

26 jul 2023, 13:40

verander verataat in verstaat dan verataat ik het ook. :lol: :lol:

Fred1950

26 jul 2023, 13:54

Dicksy schreef:
26 jul 2023, 13:40
verander verataat in verstaat dan verataat ik het ook. :lol: :lol:
"dikke vinger syndroom" :D ( ik werk met een qwerty toestenbord , en daar ligt de "a" naast de "s" )

renzo

26 jul 2023, 16:35

Ondertussen is de roebel in vrije val en heeft sinds het begin van dit jaar 35% van zijn waarde verloren, en het einde is nog niet in zicht. Het gaat daar schijnbaar heel goed.

Wil.

26 jul 2023, 19:00

Dicksy schreef:
26 jul 2023, 12:43
door Wil. » 7 minuten geleden
Nee Wil. ze geeft niet de essentie weer dat er hongersnood moet komen.
Ik ken jouw niveau al. Het is er niet op vooruit gegaan.

Geklasseerd
Afbeelding

Wil.

26 jul 2023, 19:04

Fred1950 schreef:
26 jul 2023, 13:37
Als DAT je interpretatie is , dan kan het niet anders dat JIJ geen kl*ten verstaat van wat de Russen denken en beweren
Even wachten, Fred. Er zit al iemand op.

Fred1950

26 jul 2023, 19:15

Het ultieme zwakke punt van Wil-puntje is ontdekt :D Als ge hem niet gelooft , dan ontploft hij. :mrgreen:

Dicksy

26 jul 2023, 19:21

door Wil. » 11 minuten geleden
k ken jouw niveau al. Het is er niet op vooruit gegaan.

Geklasseerd
Van een carriere switch gesproken. Van feitenmanneke omgeschoold naar fakenieuwsverkoper.
En dit al voor de tweede keer in een week tijd.
Het stelt m.a.w al uw eerdere berichten in een ander daglicht. Ik had het dus blijkbaar toch bij het rechte eind dat u slechts een pseudo-intellectueeltje bent en niet die intellectueel die u zich hier wilt laten voor doorgaan?
Wil. de fakenieuwsverkoper.....staat goed op uw palmares. :P
U bent door de mand gevallen.

E.T.

26 jul 2023, 19:35

Wil. de fakenieuwsverkoper.....staat goed op uw palmares. U bent door de mand gevallen.
Al een heel tijdje geleden, toch?

Wil.

26 jul 2023, 20:07

De gevolgen van wat ik in deze posting al gemeld had, beginnen zich te laten voelen:

Afbeelding