Politiek

Westerse democratie en de islamideologie: fricties

Gestart door Wil. op 15 mei 2018, 22:07 3256 berichten 256.834 keer gelezen Reageer
socrates 03 aug 2023, 19:48 EUROPA 18.535 berichten
Als terroristen -van welke extremistische strekking dan ook-, afschuwelijke misdaden plegen, wordt maar al te vaak zijn mentale "ziekte" als verschonende reden ingeroepen.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
    Citeer
    Wil. Startte dit onderwerp 03 aug 2023, 21:39 24.095 berichten
    Waren de honderden mannen die op kruisvaart gingen allemaal ziek van geest?
    Waren de honderden nazi's allemaal ziek van geest?
    Zijn de Russen die vrouwen en kinderen verkrachten en mannen castreren allemaal 'ziek' ?

Wanneer de overtuiging er goed wordt ingeprent en men er vervolgens wetens en willens naar handelt, dan is men niet ziek in zijn hoofd. Men is overtuigd dat men zich inzet voor een hoger goed doel.
    AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
      Citeer
      socrates 03 aug 2023, 21:42 EUROPA 18.535 berichten
      Wil. schreef: ↑
      03 aug 2023, 21:39
      Zijn de Russen die vrouwen en kinderen verkrachten en mannen castreren allemaal 'ziek' ?

Wanneer de overtuiging er goed wordt ingeprent en men er vervolgens wetens en willens naar handelt, dan is men niet ziek in zijn hoofd. Men is overtuigd dat men zich inzet voor een hoger goed doel.
      En toch spreekt "men" van godsdienstwaanzin
        Citeer
        socrates 03 aug 2023, 22:04 EUROPA 18.535 berichten
        E.T. schreef: ↑
        03 aug 2023, 21:59
        Geloven in een hoger doel is opzichzelf al een afwijking 8)
        Afwijking van WAT ?
          Citeer
          Wil. Startte dit onderwerp 03 aug 2023, 22:14 24.095 berichten
          socrates schreef: ↑
          03 aug 2023, 21:42
          03 aug 2023, 21:39

Die nazi's van toen en die Russen vandaag stellen zich niet ten dienste van een godsdienst.

Bovendien getuigt het van weinig verbeeldingskracht en onkunde om zich in de geest van de volgeling van Mohammed te verplaatsen en het dan maar waanzin te noemen.
            Citeer
            Wil. Startte dit onderwerp 03 aug 2023, 22:18 24.095 berichten
            E.T. schreef: ↑
            03 aug 2023, 21:59
            Geloven in een hoger doel is opzichzelf al een afwijking 8)
            Heel veel 'normale' mensen ijveren voor een hoger doel. Dat kan bv. 'de eerlijke verdeling van de bezittingen van de wereld' zijn. Of het kan zijn dat men een vlieghaven platlegt omwille van de solidariteit met anderen.

Dat zijn slechts enkele voorbeelden van drijfveren die meestal niet in de eerste plaats de actievoerder ten goede komen; men zet zich in voor anderen.

Het hoger doel kan daarom ook gesitueerd zijn in een einddoel dat niet op deze wereldbol gevonden kan worden.
              Citeer
              socrates 03 aug 2023, 22:32 EUROPA 18.535 berichten
              03 aug 2023, 22:14
              socrates schreef: ↑
              03 aug 2023, 21:42
              Die nazi's van toen en die Russen vandaag stellen zich niet ten dienste van een godsdienst.

Bovendien getuigt het van weinig verbeeldingskracht en onkunde om zich in de geest van de volgeling van Mohammed te verplaatsen en het dan maar waanzin te noemen.
              Net zoals het begrip "normaal" relatief is, zo is ook de term waanzin niet absoluut
              Onderstaand woordenboek verklaart "waanzin" via synoniemen zoals: Achterlijkheid, Bezetenheid, Delirium, Dolheid, Dwaasheid, Frenesie, Geestesziekte, Gekte, enz. en al sinds 1832 met "krankzinnigheid".
              https://www.woorden.org/woord/waanzin
                Citeer
                Wil. Startte dit onderwerp 03 aug 2023, 22:35 24.095 berichten
                Pas die definitie toe op de nazi's van toen en op de Russen in UA. Werkt dat?
                  Citeer
                  voorn 04 aug 2023, 07:31 Antwerpen 5.848 berichten
                  Deze week zat ik buiten op de bank aan ons gebouw.
                  Een Islamitische vrouw met kinderwagen reed voorbij.
                  Plots viel het kind zijn schoen op de grond en ik maakte de vrouw daar op merkzaam.
                  Ze bedankte mij vriendelijk.
                  Plots kwam een voorbijganger (islamiet) zich moeien en zei dat ik die vrouw niet mocht aanspreken dat was verboden in hun geloof. Is dat geen geloof waanzin?
                    Citeer
                    boeffer 04 aug 2023, 10:44 In mijn zetel 3.796 berichten
                    Mss een knelpuntberoep bij ons, een gezin. Door laagloners en allerlei wordt je in de vergeetput geduwd.
                    W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
                      Citeer

Schrijf gerust een antwoord

Om te antwoorden heb je een gratis account nodig. Heb je al een account, klik dan op "Aanmelden". Via "Gratis account maken" maak je er eenvoudig een in enkele minuten.