Klimaat
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Op de radio hameren ze op het slecht nieuws. Ze hadden ook kunnen zeggen dat op 80% van de meetplaatsen de waterstand normaal tot hoog en zeer hoog is.Fred1950 schreef: ↑09 aug 2023, 18:46tokkio schreef: ↑09 aug 2023, 18:19Het grondwater staat meer dan op peil fred,en deze zomer is al nat genoeg.Voor mij mag het REGEN-AUB zijnMijn gras is kapot en groeit niet meer na al de droogteperiodes. De boeren pompen in OVL nog steeds grondwater op wegens verbod om uit de bevaarbare waterlopen te tanken.
https://www.dov.vlaanderen.be/page/actu ... dindicator
,,,,,
Jaja , blader eens op de pagina van link naar "Is het freatische grondwater gestegen of gedaald ?"
Ten suiden van Gent is het "lager dan normaal" en "gedaald" ( een licht bruin driehoekje met de pijl naar omlaag )
Op de radio was te horen dat op 1 van de 5 meetpunten het peil te laag is ( lager dan normaal ).
Die hoge waterdamp komt van de Tonga vulkaan ? Laat me niet lachen. Die vulkaan is als een waterketel die efkens het vochtgehalte in de keuken doet stijgen ( als vergelijk ). Tegen dat "zijn" waterdamp de andere kant van de wereldbol heeft bereikt is die al met de cycloon boven Zuid-Korea vermengd. Gelooft ge steeds wat "die jonge parvenu gastjes" in de boekskes schrijven ? Ze leven tegenwoordig in hun eigen fantasie wereld dan dat ze de werkelijkheid zelfs kunnen "zien".
Zouden ze dat met opzet doen, vraag ik me af ??

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Dat hebben ze ook gezegd : op 1 van de 3 meetpunten is de waterstand boven normaal of zeer hoog. Bekijk gewoon eens de link van tokkio en scroll naar "Is het freatische grondwater gestegen of gedaald ?"Wil. schreef: ↑09 aug 2023, 18:57Op de radio hameren ze op het slecht nieuws. Ze hadden ook kunnen zeggen dat op 80% van de meetplaatsen de waterstand normaal tot hoog en zeer hoog is.Fred1950 schreef: ↑09 aug 2023, 18:46tokkio schreef: ↑09 aug 2023, 18:19
Het grondwater staat meer dan op peil fred,en deze zomer is al nat genoeg.
https://www.dov.vlaanderen.be/page/actu ... dindicator
,,,,,
Jaja , blader eens op de pagina van link naar "Is het freatische grondwater gestegen of gedaald ?"
Ten suiden van Gent is het "lager dan normaal" en "gedaald" ( een licht bruin driehoekje met de pijl naar omlaag )
Op de radio was te horen dat op 1 van de 5 meetpunten het peil te laag is ( lager dan normaal ).
Die hoge waterdamp komt van de Tonga vulkaan ? Laat me niet lachen. Die vulkaan is als een waterketel die efkens het vochtgehalte in de keuken doet stijgen ( als vergelijk ). Tegen dat "zijn" waterdamp de andere kant van de wereldbol heeft bereikt is die al met de cycloon boven Zuid-Korea vermengd. Gelooft ge steeds wat "die jonge parvenu gastjes" in de boekskes schrijven ? Ze leven tegenwoordig in hun eigen fantasie wereld dan dat ze de werkelijkheid zelfs kunnen "zien".
Zouden ze dat met opzet doen, vraag ik me af ??
-
Heb ik al lang gedaan, Fred.
Ze hadden het getal 80% kunnen vermelden: neutraal, hoge waterstand of zeer hoge waterstand maar dat hebben ze niet gedaan. M.i. zit daar een strategie achter: maak de mensen bang en stel de overheid voor als degene die alles weet en natuurlijk het beste met ons voorheeft. Dat hebben ze ook gedaan met covid. Dat hebben ze gedaan met het opwekken van de afkeer voor nucleaire energie en zo zijn er nog wel enkele topics te vermelden (transgenderisme bv. is in aantocht).
Ze hadden het getal 80% kunnen vermelden: neutraal, hoge waterstand of zeer hoge waterstand maar dat hebben ze niet gedaan. M.i. zit daar een strategie achter: maak de mensen bang en stel de overheid voor als degene die alles weet en natuurlijk het beste met ons voorheeft. Dat hebben ze ook gedaan met covid. Dat hebben ze gedaan met het opwekken van de afkeer voor nucleaire energie en zo zijn er nog wel enkele topics te vermelden (transgenderisme bv. is in aantocht).

In de link van tokkio spreken ze ook van procenten. Wat heeft dat met bangmakerij te maken ? Ze vertellen gewoon wat ze meten. Wie heeft er trouwens last van lage of hoge waterstanden ? Vroeger was het wel anders toen iedereen zijn drinkwater met de pomp aan de "pompsteen" moest bovenhalen. Iedereen heeft nu zo goed als leidingwater en dus stelt het probleem van :"lege waterputten" zich niet meer.Wil. schreef: ↑09 aug 2023, 19:10Heb ik al lang gedaan, Fred.
-
Waarom wordt dat dan vermeld tijdens het nieuws als het van geen belang meer is?

boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Het grote plaatje, die ontbossingen die door meer landen ondertekent wordt om te stoppen ipv de zoveelste corruptie ginds zint me meer. Bolsonaro is niet meer aan zet.
Voor de rest hier, kweekt/teelt men voor gans de wereld of zijn dat de veilingen die steeds maar het beste goedkoopste willen hebben?_De boer boert dan maar verder.
Voor de rest hier, kweekt/teelt men voor gans de wereld of zijn dat de veilingen die steeds maar het beste goedkoopste willen hebben?_De boer boert dan maar verder.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
En ook omdat door de droogteperiodes die waterstanden abnormaal laag waren. Dat was vorig jaar ook al het geval. Wat nu nog als abnormaal bekeken wordt , wordt in de toekomst het normale .... Overal in de steden begint men te "ontharden" en dat zou in de toekomst de lage waterstanden kunnen tegen gaan. Het zal er hopelijk ook voor zorgen dat er bij wolkbreuken minder ernstige overstromingen zullen komen. Mensen worden ook aangemaand om hun verharde opritten zoals asfalt of beton te vervangen door iets waardoor het water kan doorsijpelen ( kasseien , klinkers met tussenin ruimtes , enz ... )
-
Is het de taak van de nieuwsmakers om de sociale 'mood' van de bevolking te reguleren of te sturen dmv positief nieuws? Ik zou denken dat het weergeven van de feiten en bijhorende achtergrond hun eerste opdracht is.

Het waterpeil van het freatisch water is in het zuiden van Gent nu ook terug aan het stijgen ( eigen meetpunt
). Dat peil stond tot nu toe nog "lager dan normaal" volgens de kaart van tokkio zijn link https://www.dov.vlaanderen.be/page/actu ... dindicator
In mijn omgeving liggen er ook een aantal "winningsputten" , o.a. een boer ....
.
In mijn omgeving liggen er ook een aantal "winningsputten" , o.a. een boer ....
.
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
In Aalst staat het water op peil en "de hof" is mooi groen ,misschien heeft de industrie van Gent,meer water nodig,en gaat hun "vuil" water gewoon via de riool naar zee,de boer daarentegen heeft water nodig voor zijn vee en landbouw producten,en er zijn boeren die al watertanks hebben,en willen zetten als ze al een vergunning krijgen,dus de overheid zit er bij en kijkt er naar,maar ze dweilen met de kraan open,de (r)overheid zou moet toezien dat gebruikt water naar de waterzuivering gaat en niet naar de zee,en de boer toestemming geven om zelf watertanks, of putten de zetten.Fred1950 schreef: ↑10 aug 2023, 13:42Het waterpeil van het freatisch water is in het zuiden van Gent nu ook terug aan het stijgen ( eigen meetpunt). Dat peil stond tot nu toe nog "lager dan normaal" volgens de kaart van tokkio zijn link https://www.dov.vlaanderen.be/page/actu ... dindicator
In mijn omgeving liggen er ook een aantal "winningsputten" , o.a. een boer ....![]()
.
het is ni moeilijk, het is gemakkelijk,met wat "gezond" boerenverstand.
https://www.boerenbond.be/actualiteit/l ... aterbeheerInvesteren in wateropvang en –buffering moet zowel op bedrijfsniveau als collectief gebeuren. Ook samenwerking tussen sectoren moet gestimuleerd worden. Heel wat zaken dienen onderzocht te worden (grondverzet, erfgoed, …) voordat een vergunning voor het aanleggen van waterbekkens verleend kan worden. Versoepelen van de regelgeving zal de aanleg van wateropvang en –buffering verder stimuleren.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.