Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

socrates

08 aug 2023, 20:59

Dat durfde die Elvira, bij het begin van de militaire operatie, nog zeggen, leeft dat mens nog ?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Dicksy

08 aug 2023, 21:00

door Fred1950 » 3 minuten geleden
Charlie Maru schreef: ↑Vandaag, 19:26
HLN:
Westen krijgt steeds meer “ontnuchterende” updates over Oekraïens tegenoffensief: “Moeilijkste fase van oorlog”
....
Zelensky geeft ook al toe dat het "moeilijk gaat". Ik zou toch graag eens willen weten hoeveel Oekraïners sinds het begin van het tegenoffensief al gesneuveld zijn.
Veel, heel veel wat volgens mij een verklaring zou kunnen zijn van het feit dat het Westen steeds meer "ontnuchterende" updates krijgen over het tegenoffensief. Veel verliezen aan materiaal en manschappen maar nog niets (nada) wezenlijks bereikt. Geen enkel stuk grond, dorp of infrastructuur dat er werkelijk toe doet ingenomen. Een straat met een boerderij en verlaten dorpjes innemen, waar de Russen zich eerst uit terug trekken, wordt al gezien als een grote overwinning en breed uitgesmeerd in de media. Twee dagen later worden ze er dan weer uitgebonjourd met grote verliezen en geen media die er over bericht.
Dit is nu al twee dagen achtereen dat zulke berichten (zie Charlie Marie) verschijnen, het geeft de indruk dat het Westen zich stilaan bewust aan het worden is dat dit tegenoffensief gaat uitdraaien op een compleet fiasco maar het nog niet met zoveel woorden willen zeggen.

socrates

08 aug 2023, 21:12

Tot nog toe gaat het lang verwachte offensief steeds meer op een Pyrrusoverwinning lijken. Draait de Westerse economie nu ook op oorlogsritme of zijn hun grote wapenvoorraden bijna opgebruikt ?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Dicksy

08 aug 2023, 21:21

door socrates » 2 minuten geleden
Tot nog toe gaat het lang verwachte offensief steeds meer op een Pyrrusoverwinning lijken. Draait de Westerse economie nu ook op oorlogsritme of zijn hun grote wapenvoorraden bijna opgebruikt ?
Welke wapenvoorraden? Het Westen is al jaren geleden jaren de pacifistische toer op gegaan tot grote terechte frustratie van de VS en hebben zich altijd verstopt onder NAVO-paraplu waar de VS de sterkste macht in was.
Dat allemaal rechttrekken op één jaar tijd is onbegonnen werk en het is niet voor niks dat men overal ter wereld wapens gaat schooien en uit magazijnen (zie die Leopard1-tanks in België) halen om Oekraïne verder militair te steunen. En ook de VS moet ze gaan schooien, het zegt dan ook eigenlijk veel over militaire kracht van de VS op zich.
Laatst gewijzigd door Dicksy op 08 aug 2023, 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Charlie Maru

08 aug 2023, 21:22

Wil. schreef:
08 aug 2023, 20:54
De roebel is intussen nog enkele blaadjes wc-papier waard (3-lagig papier weliswaar).
Toiletpapier 5000 Roebel....

Afbeelding

Een alternatief...... :roll:

Afbeelding
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Dicksy

08 aug 2023, 21:25

image.png
image.png (470.83 KiB) 346 keer bekeken
Toiletpapier dollar
Wil men de rijke stinkerd uithangen kan men de dollarrol gebruiken, is men een arme stinkerd dan zal het roebelrol worden. :lol:

Wil.

08 aug 2023, 21:32

Ik lees hier een paar reacties van jongens die blijkbaar te veel naar MTV gekeken hebben. Daar moet alles vooruitgaan en mag een actie niet langer dan 5 seconden in beeld komen.
De klavierhelden komen het hier wel uitleggen maar UA neemt zijn tijd en volgt zijn eigen weg. De aanvoerlijnen worden bestookt, idem voor opslagplaatsen van legermateriaal.

Joe Frazier zei ooit: 'When the body goes weak, the legs go weak'.
In zijn gevecht met Ali beukte hij 15 ronden lang op het lichaam van Mohammed Ali en kwam hij uiteindelijk als winnaar uit het gevecht.

Op het terrein wordt er hevig gevochten, maar wat blijkbaar niemand erg belangrijk vindt, is de schade die op economisch gebied wordt aangericht in Rusland. Dat zijn de 'body shots' die naar verloop van tijd Poetin zullen neerhalen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy

08 aug 2023, 21:51

In zijn gevecht met Ali beukte hij 15 ronden lang op het lichaam van Mohammed Ali en kwam hij uiteindelijk als winnaar uit het gevecht.
Inderdaad Wil. In zijn gevecht met Ali beukte Frazier 15 ronden lang op het lichaam Ali en kwam Ali uiteindelijk als winnaar uit het gevecht.
De vraag hier alleen is of Frazier (Oekraïne) 15 ronden (maanden) kan blijven beuken op het lichaam van Ali (Rusland) om dan als winnaar uit de ring te stappen. Momenteel ziet het er niet zo naar uit en dat begint ook op te vallen bij de staf van Frazier (zie artikel Charlie Maru). Misschien denken ze er zelfs aan om de handdoek in de ring te werpen maar hoe gaan ze dat op een diplomatische manier aan het verstand van Frazier brengen. :roll:

En u vergeet ook één belangrijk ding. Als de 'sponsors' van Frazier geen vooruitgang zien dan beginnen deze ook te mokken want hun geld is ook niet eeuwig of groeit op hun rug.

Wil.

08 aug 2023, 22:26

Dicksy schreef:
08 aug 2023, 21:51
Inderdaad Wil. In zijn gevecht met Ali beukte Frazier 15 ronden lang op het lichaam Ali en kwam Ali uiteindelijk als winnaar uit het gevecht.
Eerste verlies van M. Ali:
Afbeelding

Dicksy

08 aug 2023, 22:44

Verkeerd gelezen, dacht dat Ali als winnaar uit de bus kwam maar dan blijft mijn posting nog staan voor wat betreft:
De vraag hier alleen is of Frazier (Oekraïne) 15 ronden (maanden) kan blijven beuken op het lichaam van Ali (Rusland) om dan als winnaar uit de ring te stappen. Momenteel ziet het er niet zo naar uit en dat begint ook op te vallen bij de staf van Frazier (zie artikel Charlie Maru). Misschien denken ze er zelfs aan om de handdoek in de ring te werpen maar hoe gaan ze dat op een diplomatische manier aan het verstand van Frazier brengen. :roll:

Charlie Maru

10 aug 2023, 09:35

HLN:
“Deal tussen Poetin en Prigozjin verbroken”: Wagner-leger vermoedelijk terug op weg naar Rusland

De deal die de Russische president Vladimir Poetin (70) eind juni maakte met Jevgeni Prigozjin (62), de baas van het beruchte huurleger Wagner, is niet overeind gebleven. Dat beweert de Amerikaanse denktank Institute for the Study of War (ISW). De Wagner-soldaten zouden immers opnieuw koers zetten richting Moskou, klinkt het.

https://www.hln.be/buitenland/deal-tuss ... ~ad3494fa/

Fred1950

10 aug 2023, 12:49

Charlie Maru schreef:
10 aug 2023, 09:35
HLN:
“Deal tussen Poetin en Prigozjin verbroken”: Wagner-leger vermoedelijk terug op weg naar Rusland

De deal die de Russische president Vladimir Poetin (70) eind juni maakte met Jevgeni Prigozjin (62), de baas van het beruchte huurleger Wagner, is niet overeind gebleven. Dat beweert de Amerikaanse denktank Institute for the Study of War (ISW). De Wagner-soldaten zouden immers opnieuw koers zetten richting Moskou, klinkt het.

https://www.hln.be/buitenland/deal-tuss ... ~ad3494fa/
Wie gelooft er nu nog in Amerikaanse denktanks ? :lol: Dat zijn eerder de scenaristen van de Amerikaanse bang-boem films genre James Bond.

boeffer

10 aug 2023, 17:01

Het voorstel van de Verenigde Arabische Emiraten om te stoppen was ook afgewezen. Het bezet gebied willen ze behouden. Zo'n woordvoerder van de USSR zag ik dat zeggen.
Ik denk dat de grenzen niet erkend worden er wetteloosheid is en dat zal wel door gans de wereld zo gezien worden.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Charlie Maru

11 aug 2023, 14:06

HLN:
Poetins economie van de dood: wanneer sterven meer loont dan blijven leven

Veel arme Russen trekken ten strijde om financiële redenen. Voor hen is het lucratiever om te vechten voor Poetin of zelfs om voor hem te sterven dan te blijven leven. Het is een pervers systeem dat door de Russische econoom Vladislav Inosemtsev omschreven wordt als de “economie van de dood”. Zo werkt het.

https://www.hln.be/buitenland/poetins-e ... ~a813fd5e/

Wil.

11 aug 2023, 14:41

HIV is een goed excuus om niet naar het front te moeten, dus ...

Afbeelding