Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Dicksy

11 aug 2023, 15:29

image.png
image.png (79.02 KiB) 378 keer bekeken

Omkopen gaat gemakkelijker en is nog veilig voor de eigen gezondheid. :roll:

Wil.

11 aug 2023, 16:04

Zelensky: de beste leider die het na-oorlogse Europa gekend heeft.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fazal

11 aug 2023, 16:16

Vind ik ook. Wat hij in zijn vorig leven dan ook moge hebben gedaan.
In zijn huidige rol heeft dat geen ènkel belang!

Hobo

11 aug 2023, 17:01

Volodymyr Oleksandrovytsj Zelensky (Oekraïens: Володимир Олександрович Зеленський)
(Kryvy Rih, 25 januari 1978) is een Oekraïens politicus, komiek, acteur en auteur.
Sinds 20 mei 2019 is hij de president van Oekraïne.
Voordat hij zich kandidaat stelde voor het presidentschap was hij niet actief in de politiek.

EINDE CITAAT

Fazal

11 aug 2023, 17:28

Ja oké, maar je moet het dan toch maar doen.

Dicksy

11 aug 2023, 17:33

Het is moeilijker een goede leider te zijn wanneer alles peis en vree is dan in oorlogstijd.

Wil.

11 aug 2023, 17:44

Met Poetin is het nochtans het omgekeerde: zo lang er geen oorlog was, kon hij nog positieve resultaten voorleggen. Natuurlijk waren er ook toen al vergiftigingen, moorden, mensen die verdwenen enz. maar het volk zag vooruitgang.

Nu de oorlog al anderhalf jaar bezig is, ziet niemand nog vooruitgang en zijn 'leiderschap' stelt niet veel voor. Als motivator van zijn troepen is hij nergens. De manschappen richten weliswaar smeekbrieven tot hem zodat ze eten en soldij zouden krijgen, maar er gebeurt niets. Gebuisd.

Fazal

11 aug 2023, 18:15

In ieder geval doet Zelensky zijn uiterste best om voor zijn volk een goede leider te zijn .
Hij bewijst nu, in tijd van oorlog, het presidentschap waardig te zijn.
En het is pas dan, dat zo iemand naar waarde kan worden geschat.

Daartegenover is Poetin een blufpop van formaat. Zelensky is dat niet.
Poetin is een machtswellusteling die zowel zijn eigen volk als anderen de dood injaagt, en voor wat!???
Om het oude Rusland in ere te herstellen??? Neen, laat mij niet lachen. Dat is zoveel slachtoffers niet waard!

Laat vrede waar vrede is. Sluit overeenkomsten en houd u eraan.
Bluf niet, lieg niet, houd in overeenkomsten uw woord, en maak vooral uw beloftes waar.
Dan zal je tenminste ook kunnen bewijzen dat je een goede leider bent, of bent geweest.
Maar dat is aan een Poetin niet besteed, en dàt, heeft hijzelf, ook in het verleden, al meermaals bewezen.

Liegen dat hij zwart ziet, en geheimdoenerij bij de vleet. Typisch en eigen aan Russische leiders.
Wat in Rusland gebeurt, blijft in Rusland. Niemand heeft daar zaken mee, zelfs hun eigen bevolking niet.

Fred1950

11 aug 2023, 19:26

Fazal schreef:
11 aug 2023, 18:15
In ieder geval doet Zelensky zijn uiterste best om voor zijn volk een goede leider te zijn .
Hij bewijst nu, in tijd van oorlog, het presidentschap waardig te zijn.
En het is pas dan, dat zo iemand naar waarde kan worden geschat.

.....
Iemand die de mannelijke bevolking verbiedt om het land te verlaten om te vechten zal voor de Oekraïners niet bepaald een goede leider zijn. Zijn populariteit is ook niet meer wat het was.

Zelensky wil trouwens geen vrede sluiten , hij wil gans Oekraïne incluis de Krim wat al min of meer een zelfstandige republiek was , in zijn macht.

Wil.

11 aug 2023, 19:30

"Hij wil gans Oekraïne (terug) in zijn macht"

Ja, dan gaat hij echt wel té ver.

Afbeelding

Fred1950

11 aug 2023, 19:33

Zelensky droomt van een groot Kiev rijk :D ( 11de eeuw )

Afbeelding

... met uiteraard de Krim erbij. :mrgreen:

Wil.

11 aug 2023, 20:10

Fred1950 schreef:
11 aug 2023, 19:33
Zelensky droomt van een groot Kiev rijk :D ( 11de eeuw )
Je fantaseert er weer op los.

Heb je ook maar één spatje geschreven of gesproken bewijs daarvoor?
Ik bedoel het soort bewijs dat ik je laat zien: je ziet Poetin aan het woord

Afbeelding

Ik zou je nog de teksten kunnen laten lezen die hij eerder geschreven heeft over zijn visie op het grote Russische Rijk, maar interessanter zou zijn als jij ook een gelijkaardige uitspraak van Zelensky kunt tonen.
Voor de dag ermee.

Charlie Maru

11 aug 2023, 21:40

HLN:
Beelden van gewonde Russische soldaten op bloedheet tarmac brengen Poetin in verlegenheid: “Ze behandelen ons als vee”

Beelden van tientallen gewonde Russische soldaten die onder een loden zon op het tarmac wachten op een vlucht naar Moskou, veroorzaken beroering op sociale media. De soldaten doen hun beklag dat aan hun lot worden overgelaten en behandeld worden “als vee”.

https://www.hln.be/buitenland/beelden-v ... ~a65953df/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Dicksy

11 aug 2023, 21:50

door Wil. » Vandaag, 17:44
door Wil. » Vandaag, 16:04
Zelensky: de beste leider die het na-oorlogse Europa gekend heeft.
Met Poetin is het nochtans het omgekeerde: zo lang er geen oorlog was, kon hij nog positieve resultaten voorleggen. Natuurlijk waren er ook toen al vergiftigingen, moorden, mensen die verdwenen enz. maar het volk zag vooruitgang.

Nu de oorlog al anderhalf jaar bezig is, ziet niemand nog vooruitgang en zijn 'leiderschap' stelt niet veel voor. Als motivator van zijn troepen is hij nergens. De manschappen richten weliswaar smeekbrieven tot hem zodat ze eten en soldij zouden krijgen, maar er gebeurt niets. Gebuisd.
door Dicksy » Vandaag, 17:33
Het is moeilijker een goede leider te zijn wanneer alles peis en vree is dan in oorlogstijd.

Nadenken over wat ik schreef Wil. en niet afdwalen naar Poetin. Die heeft hier niks te zoeken in hetgeen u schreef om 16.04 uur.

RyanR

11 aug 2023, 22:18

Zelensky is een waardenloze figuur die zijn eigen volk opoffert aan zijn eigen ambities.
Putin heeft jarenlang geprotesteerd tegen de uitbreiding van de NAVO naar het oosten.
Het moest er een keer van komen. De reactie van het westen om de Oekraïne te steunen is gewoon ontzettend dom, en lost niks op. Alles wat de Oekraïne hoeft te doen, is neutraal blijven, wat geen overdreven eis is. Het gedonder begon al in 2008, en werd nog verergerd in 2014. Blijkbaar herinnert niemand zich die staatsgreep.

Rechts denken bestaat niet, het is het ontbreken van denken.