Bluft Poetin?
-
RyanR - Lid geworden op: 05 mei 2022, 20:10
Allemaal kletspraat. Het Internationaal gerechtshof heeft zich voor de zoveelste keer voor het Amerikaanse karretje laten spannen. Dat Rusland kinderen uit een oorlogsgebied evacueert wordt uitgelegd als een oorlogsmisdaad, hoe gek kan je het verzinnen?
Oorlogsmisdaden van diverse Amerikaanse presidenten zijn nooit aangeklaagd. Wat een idiote hypocrisie!
Oorlogsmisdaden van diverse Amerikaanse presidenten zijn nooit aangeklaagd. Wat een idiote hypocrisie!
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Was het Zelensky niet die verklaarde dat afweergeschut in woonwijken geplaatst werd om de burgers te beschermen. Is het dan zo verwonderlijk dat Rusland datzelfde afweergeschut als militaire doelwitten ziet. Voor Zelensky blijven het burgerdoelwitten....propaganda Wil.door Wil. » Vandaag, 09:33
Noem mij eens één burgerdoelwit dat door de Russen niet als een militair doelwit werd betiteld.De kraamkliniek: idem. Het kinderspeeltuintje? Idem. De ontvoerde kinderen waren misschien ook 'huurlingen'... alle mogelijkheden openlaten, he?
Waar zijn die dode huurlingen dan? Ze zijn er niet.
Het hotel was nu de verblijfplaats voor kinderen tijdens een zomerkamp. Vier kinderen zijn gewond geraakt. Er zijn video's te zien waarop de kinderen krijsend op de grond gaan liggen tijdens de aanval.
Maar als de Russen zoals gewoonlijk zomaar iets zeggen, dan moet dat als evenwaardig worden beschouwd als wat we zien op beelden die deze laffe aanval tonen.
Herinner u het verlag van Amnesty International hoe Zelensky daar op tekeer ging omdat deze organisatie het aandurfde aan te tonen dat Oekraïne geschut plaatste in woonblokken.
Ik heb ook nooit kunnen begrijpen dat Poetin als KGB-adept al zijn spionnen volledig uit Oekraïne terug getrokken heeft waardoor hij verstoken bleef van alle info omtrent de verblijfplaats van die buitenlandse huurlingen en andere info.Maar als de Russen zoals gewoonlijk zomaar iets zeggen, dan moet dat als evenwaardig worden beschouwd als wat we zien op beelden die deze laffe aanval tonen.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
We zien de feiten: Oekraïne bombardeert voorlopig geen burgerdoelwitten in Rusland. Rusland bombardeert wel burgerdoelwitten in UA.
Waarom moet RU trouwens ook maar één enkel bom richting Zaporizhzhia sturen? Wat hebben de Russen daar verloren?
De invaders moeten terug naar huis.
Waarom moet RU trouwens ook maar één enkel bom richting Zaporizhzhia sturen? Wat hebben de Russen daar verloren?

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
RyanR - Lid geworden op: 05 mei 2022, 20:10
Mijn beste, Oekraïne is Rusland. Altijd geweest.Wil. schreef: ↑12 aug 2023, 11:41We zien de feiten: Oekraïne bombardeert voorlopig geen burgerdoelwitten in Rusland. Rusland bombardeert wel burgerdoelwitten in UA.
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Dat afweergeschut is dus geen aanvalsgeschut. Het zijn defensieve wapens.
Het is dan ook normaal dat Zelensky deze potentiële burgerdoelwitten probeert te beschermen.
En dat zou ook Poetin moeten weten. Maar nee, hij veegt daar vierkant zijn laarzen aan.
Hij blijft burgers bestoken, met als drogreden dat er zich gevaarlijke elementen in bevinden.
Afweergeschut is afweergeschut, en het is dus niet de bedoeling om ermee in het offensief te gaan.
Als hij die burgers met rust zou laten, dan zou dat afweergeschut op die plaatsen niet nodig zijn.
Het is dan ook normaal dat Zelensky deze potentiële burgerdoelwitten probeert te beschermen.
En dat zou ook Poetin moeten weten. Maar nee, hij veegt daar vierkant zijn laarzen aan.
Hij blijft burgers bestoken, met als drogreden dat er zich gevaarlijke elementen in bevinden.
Afweergeschut is afweergeschut, en het is dus niet de bedoeling om ermee in het offensief te gaan.
Als hij die burgers met rust zou laten, dan zou dat afweergeschut op die plaatsen niet nodig zijn.
-
Klopt Wil. Dat er geen Russische burgerslachtoffers vallen is mij ook al opgevallen.door Wil. » 8 minuten geleden
We zien de feiten: Oekraïne bombardeert voorlopig geen burgerdoelwitten in Rusland. Rusland bombardeert wel burgerdoelwitten in UA.
Misschien vanwege de aanwezige militairen in dat hotel, ze zijn namelijk in oorlog hé.Waarom moet RU trouwens ook maar één enkel bom richting Zaporizhzhia sturen? Wat hebben de Russen daar verloren?
En voorlopig ziet het er niet naar uit dat de invaders terug naar huis gaan.
Herinner u het geval Aylan. Hoe dat uitgemolken werd om die vluchtelingencrisis enigszins te verrechtvaardigen en hoe wreed deze crisis wel niet was. Tot alles een beetje meer in zijn juiste context geplaatst werd.
Wordt dezelfde tactiek ook hier toegepast?
-
Dat Rusland in deze de agressor is ga ik niet ontkennen en niemand zal mij van anders kunnen betichten.door Fazal » 6 minuten geleden
Dat afweergeschut is dus geen aanvalsgeschut. Het zijn defensieve wapens.
Maar als ik als aanvaller mij gehinderd voel in mijn doelstellingen door dat afweergeschut dan is dat afweergeschut voor mij een militair doelwit al staat het boven op de kerktoren of eender waar.
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Kom kom Dicksy, het is niet de eerste keer dat hij burgers als doelwitten viseert, al staat daar géén afweergeschut. Het is ook wel al duidelijk gebleken dat de Russen hun wapens niet zo accuraat zijn, zoals ze zouden moeten zijn. Niettemin zijn onschuldige burgers belagen, en in dit geval, zeg dus maar 'vermoorden' als oorlogsmisdaden te beschouwen. Een ongeluk(je) kan altijd gebeuren, maar gestadig zulke ongelukjes ...? Nee hoor, die worden doelbewust door de agressors georkestreerd.
-
Polen kreeg ook 'bezoek' van een Russische raket waar 2 doden bij vielen. Het moest kost wat kost een Russische raket geweest zijn. Na nader onderzoek bleek het een Oekraïense afweerraket te zijn, ook bevestigd door de Polen zelf. Was het Poolse afweergeschut dan ook zo accuraat of doelbewust gedaan om de NAVO in het conflict te betrekken.
Of die aanval op Kiev waar burgerslachtoffers vielen maar er wel in eerste instantie niet bij vermeld werd dat er een Patriot afweerinstallatie getroffen werd die daar opgesteld was, aangetoond door beelden die nadien opdoken en viel het 'bewust aanvallen van burgers' in duigen.
Ik ben nu eenmaal heel sceptisch als het over propaganda gaat.
Of die aanval op Kiev waar burgerslachtoffers vielen maar er wel in eerste instantie niet bij vermeld werd dat er een Patriot afweerinstallatie getroffen werd die daar opgesteld was, aangetoond door beelden die nadien opdoken en viel het 'bewust aanvallen van burgers' in duigen.
Ik ben nu eenmaal heel sceptisch als het over propaganda gaat.
Dicksy 06 aug 2023, 14:27Die massale Russische aanval met raketten en drones die allemaal onderschept werden zouden wel eens een afleidingsmanoeuvre kunnen geweest zijn om net dat bloedtransfusiecentrum te kunnen treffen. Zeg nooit nooit.door Fred1950 » 25 minuten geleden
Gisteren was er terug een massale Russische aanval met raketten en drones als vergelding op de aanval op hun tankschip met een speedboot drone , en weet je wat ? Alle raketten en drones werden onderschept.
... maar blijkbaar kunnen ze een raket of drone naar een bloedtransfusiecentrum niet onderscheppen. Zééér raar !
Laatst gewijzigd door Dicksy op 12 aug 2023, 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
-
OK. En de aarde is plat.RyanR schreef: ↑12 aug 2023, 11:45Mijn beste, Oekraïne is Rusland. Altijd geweest.Wil. schreef: ↑12 aug 2023, 11:41We zien de feiten: Oekraïne bombardeert voorlopig geen burgerdoelwitten in Rusland. Rusland bombardeert wel burgerdoelwitten in UA.

En waarom zijn ze in oorlog? Wat heeft UA aan RU misdaan?
Als RU die oorlog niet start moeten er geen soldaten beschoten worden en moet er zeker geen burgerdoelwit beschoten worden.
Welk stukje van die tekst snap je niet, dan probeer ik het nog eens op een andere manier uit te leggen

Slik jij de propaganda maar zoveel je wil, mij een zorg. Zie alleen maar dat je je niet verslikt maar dat is dan weer uw zorg.Wil. 10 minuten geleden
En waarom zijn ze in oorlog? Wat heeft UA aan RU misdaan?
Als RU die oorlog niet start moeten er geen soldaten beschoten worden en moet er zeker geen burgerdoelwit beschoten worden.
Welk stukje van die tekst snap je niet, dan probeer ik het nog eens op een andere manier uit te leggen