Transgender
-
Hobo - Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40
AGNOST of ATHEÏST
Een agnost zegt dat het onmogelijk is om zeker te weten dat een god wel of niet bestaat.
Een atheïst zegt dat er geen reden is om te geloven dat een god er is,
en er dus geen rekening mee hoeft te worden gehouden met het eventueel wel bestaan hiervan.
EINDE CITAAT
Een agnost zegt dat het onmogelijk is om zeker te weten dat een god wel of niet bestaat.
Een atheïst zegt dat er geen reden is om te geloven dat een god er is,
en er dus geen rekening mee hoeft te worden gehouden met het eventueel wel bestaan hiervan.
EINDE CITAAT
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Terzijde:
Dan zou het ook moeten kloppen dat hoe dieper men nadenkt, hoe verder men naar links neigt.
De grootste denkers situeren zich nu in Noord-Korea, Venezuela , China, Cuba.
Het zijn bij volwassenen niet de hoeveelheden hormonen die iemand tot man of vrouw maken. Het is het reproductief apparaat dat bepalend is. Zelfs wanneer daar 'stoornissen' in komen, blijft het ofwel geordend om kinderen te verwekken bij iemand, of kinderen te kunnen doen groeien in het eigen lichaam.Natuurlijk zijn er gradaties in hoeveelheden hormonen.
Dat gaat bij mannen altijd samen met een Y-chromosoom. Bij vrouwen komt nooit een Y-chromosoom voor maar kunnen wel varianten op de 'standaard' XX-combinatie voorkomen.
Zie het overzicht hier.
Transgenders krijgen doorheen en na de transitieperiode weliswaar flinke dosissen hormonen toegediend om hun uiterlijke verschijning meer in lijn te brengen met de gewenste sekse. Toch blijft dat allemaal 'carrosseriewerk' want de essentie verandert niet. Elke cel in het lichaam zal blijven getuigen van het oorspronkelijke geordend zijn. Zelfs honderden jaren na het overlijden zal men (indien de omstandigheden gunstig zijn) kunnen zeggen: 'dit was een man / dit was een vrouw'.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Af en toe heeft Poetin gelijk 

Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Christoff is geen transgender, maar is als homo, die in een interview openlijk verklaart dat hij blij is dat hij op jongens valt, is uit de weekbladen niet meer weg te slaan.
Elke week opnieuw is het van Christoff alhier, en Christoff aldaar.
En zusje Lindsay (zijn jongste moedertje) laat zich ook niet onbetuigd als het over 'hare' Christoff gaat. Is het nu echt nodig zo elke keer opnieuw speciaal Christoff ten tonele te voeren? Die Christoff is tenslotte toch ook maar een mens zoals alle anderen, of is het omdat het zo'n 'speciale' homo is? Wat is er nu eigenlijk zo speciaal aan dat ventje?
Ik heb eigenlijk niets tegen holibi's, maar dàt ... is stilaan om walging van te krijgen!
Ik begin zowaar een hekel aan homo's en lesbiennes te ontwikkelen.
En wie zou daar nu verantwoordelijk voor zijn?
Vraagt Christoff daar zelf om? Ik zou er aan twijfelen, alhoewel dat niet uit te sluiten is.
Ofwel geven de weekbladen toe dat ze niets, of niemand anders meer hebben om een 'boeiend' (SIC!) artikel over te schrijven!? Want geef nu toe, veel interessants zal er wel niet in te lezen vallen.
Maar oké, ik heb mij al ingegraven hoor.
Ik kan mij met zekerheid aan een persoonlijke aanval verwachten, hetgeen niets wegneemt van mijn denken hierover natuurlijk!
Voor de ene zullen de weekbladen onnozel zijn (alsof ik niets anders zou lezen
), en voor de andere ... tja ...!???
Maar we kunnen toch niet allemaal ijzervreters zijn ... of wel soms!?
Dus ... eventuele aanvallers ..., maak jullie vooral geen illusies!
Elke week opnieuw is het van Christoff alhier, en Christoff aldaar.
En zusje Lindsay (zijn jongste moedertje) laat zich ook niet onbetuigd als het over 'hare' Christoff gaat. Is het nu echt nodig zo elke keer opnieuw speciaal Christoff ten tonele te voeren? Die Christoff is tenslotte toch ook maar een mens zoals alle anderen, of is het omdat het zo'n 'speciale' homo is? Wat is er nu eigenlijk zo speciaal aan dat ventje?
Ik heb eigenlijk niets tegen holibi's, maar dàt ... is stilaan om walging van te krijgen!
Ik begin zowaar een hekel aan homo's en lesbiennes te ontwikkelen.
En wie zou daar nu verantwoordelijk voor zijn?
Vraagt Christoff daar zelf om? Ik zou er aan twijfelen, alhoewel dat niet uit te sluiten is.
Ofwel geven de weekbladen toe dat ze niets, of niemand anders meer hebben om een 'boeiend' (SIC!) artikel over te schrijven!? Want geef nu toe, veel interessants zal er wel niet in te lezen vallen.
Maar oké, ik heb mij al ingegraven hoor.
Ik kan mij met zekerheid aan een persoonlijke aanval verwachten, hetgeen niets wegneemt van mijn denken hierover natuurlijk!
Voor de ene zullen de weekbladen onnozel zijn (alsof ik niets anders zou lezen
Maar we kunnen toch niet allemaal ijzervreters zijn ... of wel soms!?
Dus ... eventuele aanvallers ..., maak jullie vooral geen illusies!
-
werewoef - Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53
Ach, Fazal, ik begrijp je reactie volkomen .In de jaren "vietig " had ik al vrienden en collegas, zelfs cheffen die homo of lesbisch waren van aard of van nature . Waarom al die heisa en drukte dan ? Sommigen denken dat ze precies het heet water uitgevonden hebben .Maar tja, ge wèt toch ook de wereld draait op uwen duim en wijsvinger .Of om af te sluiten dees nog : zoals bij de Romeinen, iedereen met de zijne .
werewoef
werewoef
AMEN en AUM
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Miss or Mister Portugal ?
Dan maar Misster Portugal zekers......
HLN:
Nieuwe Miss Portugal is voor het eerst een transgender vrouw: “Ik kon jarenlang niet deelnemen”
Een transgendervrouw heeft voor het eerst de titel van Miss Portugal gewonnen. Zij zal met onder anderen een andere transgender vrouw, Miss Nederland, strijden om de Miss Universe-titel in El Salvador, melden Portugese media.
https://www.hln.be/buitenland/nieuwe-mi ... ~aa8b4c4b/
Dan maar Misster Portugal zekers......
HLN:
Nieuwe Miss Portugal is voor het eerst een transgender vrouw: “Ik kon jarenlang niet deelnemen”
Een transgendervrouw heeft voor het eerst de titel van Miss Portugal gewonnen. Zij zal met onder anderen een andere transgender vrouw, Miss Nederland, strijden om de Miss Universe-titel in El Salvador, melden Portugese media.
https://www.hln.be/buitenland/nieuwe-mi ... ~aa8b4c4b/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Het maakt mij ook niets uit, ik noem het een foutje in de bouw van de natuur of genen,zolang ze er geen kinderen bij betrekken,mogen ze van mij doen en laten wat ze willen, het is hun lichaam.Ach, Fazal, ik begrijp je reactie volkomen .In de jaren "vietig " had ik al vrienden en collegas, zelfs cheffen die homo of lesbisch waren van aard of van nature . Waarom al die heisa en drukte dan
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Met hun lichaam wel, maar wat zijn de consequenties?
Mogen transgendervrouwen (= biologische mannen) ook meedoen in de sporten waar spierkracht de doorslaggevende factor is? Zoals bij zwemmen bv? De Amerikaan(se) Lia Thomas mag niet meer meedoen in de kampioenschappen, althans niet bij de vrouwen, wat hij tot nu toe wél deed.

Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Bij mij ging het gewoon over de niet meer wegdenkbare Christoff in de weekbladen.
Straks laten ze uitschijnen dat holibi's beter zijn, en hoger staan dan al de rest, en dat puur omdat dat ventje (toevallig) homo is, en in een Tv-interview openlijk heeft verklaard, dat hij 'blij' is dat hij op jongens valt!? En zo iemand staat wekelijks op de voorpagina.
Hallo meisjes, hou dus maar beter afstand a.u.b., tenzij je je voordoet alsof je zijn zusje-moedertje zou zijn.
Maar enfin zeg ..., wie dàt normaal 'begint' te vinden, is volgens mij al rijp voor de psychiatrie.
Straks laten ze uitschijnen dat holibi's beter zijn, en hoger staan dan al de rest, en dat puur omdat dat ventje (toevallig) homo is, en in een Tv-interview openlijk heeft verklaard, dat hij 'blij' is dat hij op jongens valt!? En zo iemand staat wekelijks op de voorpagina.
Hallo meisjes, hou dus maar beter afstand a.u.b., tenzij je je voordoet alsof je zijn zusje-moedertje zou zijn.
Maar enfin zeg ..., wie dàt normaal 'begint' te vinden, is volgens mij al rijp voor de psychiatrie.
-
twistenopdemaan - Lid geworden op: 04 aug 2019, 10:41
Na het overlijden van zijn vrouw ontdekte Piet op 95-jarige leeftijd dat hij homo is: “Ineens had ik een ontembaar verlangen naar seks”
Zijn zoon weet het. En zijn beste vriend. “Ik heb het verder nog niet echt rondgebazuind.” Want hij weet het zelf ook nog maar net. Piet Kuiper heeft er zijn hele leven over gedaan om erachter te komen dat hij op mannen valt. Hij is 95 jaar. “Ik spreek mezelf af en toe vermanend toe. ‘Piet, wat ben je nu weer aan het doen?’ Ik ben zelf ook verbaasd.”
Zijn zoon weet het. En zijn beste vriend. “Ik heb het verder nog niet echt rondgebazuind.” Want hij weet het zelf ook nog maar net. Piet Kuiper heeft er zijn hele leven over gedaan om erachter te komen dat hij op mannen valt. Hij is 95 jaar. “Ik spreek mezelf af en toe vermanend toe. ‘Piet, wat ben je nu weer aan het doen?’ Ik ben zelf ook verbaasd.”
Spinnst du oder was
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
De oude generatie van 't stad kent ook zoiets als onzijdig, die spreken dan: 'het was den 10 of den 3'. Is het dan een mens of een ding waarover ze spreken?
Dus dat genderneutraal is meer iets van :kloot maar aan.
Dus dat genderneutraal is meer iets van :kloot maar aan.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk