Dit gebeurt als Vlaanderen de onafhankelijkheid uitroept.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Die kunnen werkloos blijven in Henegouwen of gaan werken in Vlaanderen of eender waar zoals er nu Belgen zijn die gaan werken in Nederland, Duitsland of Frankrijk.door socrates » 30 minuten geleden
En wat gebeurt er dan met die werklozen uit Henegouwen als Vlaanderen onafhankelijk wordt ?
-
Misschien is Henegouwen wel wat ver voor Nederlanddoor RyanR » Vandaag, 04:48Vergeet Nederland.waar zoals er nu Belgen zijn die gaan werken in Nederland, Duitsland of Frankrijk.
Het was dat of gaan doppen.
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Ik kan mis zijn, maar als ik mij niet vergis kon men 50 jaar geleden als "schoolverlater" niet meteen aanspraak maken op een werklozenvergoeding.Dicksy schreef: ↑23 aug 2023, 08:21Misschien is Henegouwen wel wat ver voor Nederlanddoor RyanR » Vandaag, 04:48Vergeet Nederland.waar zoals er nu Belgen zijn die gaan werken in Nederland, Duitsland of Frankrijk.maar als schoolverlater vond ik ook niet direct een job in mijn streek en was Nederland (DAF Eindhoven) toch de oplossing.
Het was dat of gaan doppen.
Men moest er eerst 6 maanden voor gewerkt hebben of 6 maanden "doppen" zonder enige vergoeding.
En als men centjes wilde, dan was de boodschap eerst zo snel mogelijk werk vinden.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Of dat zo was kan best zijn, het is te lang geleden voor mij.door Charlie Maru » 21 minuten geleden
Ik kan mis zijn, maar als ik mij niet vergis kon men 50 jaar geleden als "schoolverlater" niet meteen aanspraak maken op een werklozenvergoeding.
Men moest er eerst 6 maanden voor gewerkt hebben of 6 maanden "doppen" zonder enige vergoeding.
En als men centjes wilde, dan was de boodschap eerst zo snel mogelijk werk vinden.
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Het relatieve aandeel van louter manuele taken in het productieproces is duidelijk sterk afgenomen. De schoolse opleidingen hebben zich niet tijdig aangepast bij die evolutie. Nu hebben wij veel vaccatures en veel werklozen omdat de gezochte profielen al in hoge mate werden aangeworven. Veel te laag opgeleiden zullen dus nog moeilijk aan werk raken en de noden worden dan steeds meer ingelost door buitenlandse hoger opgeleiden. Om de reuzentanker "onderwijs" te laten zwenken zal in één generatie zeker niet lukken. Eentalige Walen zullen dus voor minstens één generatie levenslang economisch "ongebruikt" blijven. Veel van die problemtiek is een gevolg van de kortzichtigheid van onze "beheerders" wier "langetermijn" hoogstens 5 jaar ver reikt.Charlie Maru schreef: ↑23 aug 2023, 09:43Ik kan mis zijn, maar als ik mij niet vergis kon men 50 jaar geleden als "schoolverlater" niet meteen aanspraak maken op een werklozenvergoeding.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Neen, ZIJ hebben er veel. In O-Vl. is het streefdoel van 80% van de bevolking aan het werk ook al bereikt.Nu hebben wij veel vaccatures en veel werklozen omdat de gezochte profielen al in hoge mate werden aangeworven. Veel te laag opgeleiden zullen dus nog moeilijk aan werk raken
Voor Vlaanderen als geheel is dat streefcijfer een haalbare zaak. Zeker indien de jaarlijkse 6 tot 7 miljard kan gebruikt worden om de werkgelegenheid nog wat meer aan te wakkeren.
Benoem die olifant in de kamer, socrates. Je kent hem!

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Ik hoorde recent op Nieuws nog dat ondanks die 80% er nog altijd veel vaccatures niet ingewikkeld raken, Het partonaat zou dat probleem aangrijpen om in het buitenland te kunnen gaan recruteren.
-
Op die manier zijn de eerte generaties "gastarbeiders" hier ook aanbeland, toen wel niet voor beter betalende functies.