Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Dicksy

29 aug 2023, 16:59

Is dat een foto van een gezellig etentje samen met andere leden van die maffia-clan?
Op de foto herken ik wel die Jevgeni Prigozjin, en ik denk als eigenaar van het etablissement waar dat etentje plaatsvond, alsook Poetin, twee figuren waar de laatste dagen enorm veel over te doen is in de media.
Ik zie ook ook andere zeer bekende gezichten aan die tafel wiens namen mij momenteel niet te binnen schieten.
Ik zal het even moeten opzoeken.

RyanR

29 aug 2023, 17:57

Ach, je kan beter maar niemand geloven, zowel de Russische als de westerse media kunnen massaal gemanipuleerd zijn. Foto's aanpassen en veranderen is dagelijkse kost in de media.
Zelfs Wikipedia wordt door de CIA en FBI gemanipuleerd.
Desinformatie is een van de tactieken die al sinds jaar en dag bekend zijn.

Daarom, neem alles met een pak zout.
Ik weet niet veel over de achtergrond van HLN, maar mij lijkt het pure propaganda.

Overigens als er één staat in de wereld is waar de maffia regeert dan zijn het de Verenigde Staten wel.

Fazal

29 aug 2023, 18:59

Een land besturen gaat àltijd gepaard met malafide praktijken.

Fred1950

29 aug 2023, 22:58

Fazal schreef:
Altijd ? In China is de fabricant die melamine in poedermelk voor babies mengde ter dood veroordeeld.

Charlie Maru

30 aug 2023, 07:57

HLN:
02:56

Halfjaarlijkse nettowinst Gazprom daalt sterk

Gazprom maakte dinsdag bekend dat zijn halfjaarlijkse nettowinst sterk is gedaald tot 2,84 miljard euro. De Russische staatsreus gaat nog steeds gebukt onder de daling van zijn gasexport naar Europa in de nasleep van het conflict in Oekraïne.

In de eerste zes maanden van het jaar deelde de nettowinst zich door acht en daalde tot 296 miljard roebel (2,84 miljard euro), vergeleken met 2.500 miljard roebel (24,04 miljard euro) in dezelfde periode van 2022.

"De daling van de export naar Europa werd gedeeltelijk gecompenseerd door een stijging van de leveringen aan China, die zullen blijven groeien in lijn met de contractuele verplichtingen", aldus Famil Sadigov, adjunct-directeur van Gazprom, die de daling van de halfjaarwinst toeschreef aan de zwakte van de roebel.

Gazprom, een pijler van de Russische economie en geleid door verschillende mensen die dicht bij president Vladimir Poetin staan, had in mei aangekondigd dat zijn jaarlijkse nettowinst voor 2022 met meer dan 41 procent zou dalen tot 1.226 miljard roebel.

Voor Gazprom werd 2022 gekenmerkt door de sluiting van het grootste deel van de Europese markt, met uitzondering van vloeibaar aardgas (LNG), dat de EU-landen blijven kopen bij gebrek aan een echt alternatief.

Europa wil de inkomsten uit de Russische gasexport verminderen, zodat het Kremlin minder middelen ter beschikking heeft om zijn militair offensief in Oekraïne te financieren.

https://www.hln.be/buitenland/live-oekr ... a3db4f7a5/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Wil.

30 aug 2023, 10:37

Fred1950 schreef:
Fazal schreef:
Altijd ? In China is de fabricant die melamine in poedermelk voor babies mengde ter dood veroordeeld.
Bedoel je nu dat een terdoodveroordeling een bewijs vormt voor het tegendeel?? 8O
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

30 aug 2023, 11:49

Wil. schreef:
30 aug 2023, 10:37
Fred1950 schreef:
Fazal schreef:
Bedoel je nu dat een terdoodveroordeling een bewijs vormt voor het tegendeel?? 8O
Nee , maar wel dat het mettertijd "uitgeroeid" wordt. In België wordt wat vroeger malafide was gelegaliseerd. Denk maar aan al de onwettig - met lange arm - toegekende bouwvergunningen. En het betert er niet op met de jaren.

Charlie Maru

30 aug 2023, 13:29

Nu is een grasmachien ook al levensgevaarlijk..... :roll:

HLN:
Russische kolonel gedood door Oekraïense drone terwijl hij gras aan het maaien was

In de Russische grensregio Belgorod, in het westen van het land, is een 39-jarige kolonel om het leven gekomen bij een Oekraïense droneaanval. “Alexei Chernykh had een dagje verlof en was zijn gras aan het maaien” toen het noodlot toesloeg, meldt ‘Baza’, een medium dat bronnen heeft bij de Russische geheime dienst.

https://www.hln.be/buitenland/russische ... ~a1ef08e5/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Hobo

30 aug 2023, 16:38

Zal Oekraïne staatbons uitgeven om die miljarden oorlogsschade te betalen!?

Fred1950

30 aug 2023, 16:51

Charlie Maru schreef:
30 aug 2023, 13:29
Nu is een grasmachien ook al levensgevaarlijk..... :roll:

HLN:
Russische kolonel gedood door Oekraïense drone terwijl hij gras aan het maaien was

In de Russische grensregio Belgorod, in het westen van het land, is een 39-jarige kolonel om het leven gekomen bij een Oekraïense droneaanval. “Alexei Chernykh had een dagje verlof en was zijn gras aan het maaien” toen het noodlot toesloeg, meldt ‘Baza’, een medium dat bronnen heeft bij de Russische geheime dienst.

https://www.hln.be/buitenland/russische ... ~a1ef08e5/
En dan maar zagen dat de Russen burgerdoelwitten aanvallen en de Oekraïners niet. ....

Wil.

30 aug 2023, 17:38

:roll: :roll: :roll:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fazal

30 aug 2023, 19:22

Ocharme een man die toevallig zijn gras aan het afmaaien was.
Die smerige Oekraïners toch hé. :twisted:

Zo heb ik iemand gekend die gestorven is terwijl hij aan het kaarten was.
En het toeval wilde dat hij net zulke goede kaarten in handen had, aldus volgens zijn medespelers.

Zo zie je maar, zelfs kaarten kan gevaarlijk zijn. 8O

Nou ja, het is zo allemaal al erg genoeg. :(

socrates

30 aug 2023, 19:49

Fazal schreef:

Zo heb ik iemand gekend die gestorven is terwijl hij aan het kaarten was.
En het toeval wilde dat hij net zulke goede kaarten in handen had, aldus volgens zijn medespelers.

Zo zie je maar, zelfs kaarten kan gevaarlijk zijn. 8O

Nou ja, het is zo allemaal al erg genoeg. :(
Ik was er niet bij, weet het maar van "horen zeggen" . Een bisschop zou gestorven zijn tijdens een voor zijn hart blijkbaar te grote inspanning. Dat gebeurde in een hotel waarvan de eigenaar dringend vroeg om dat "ongeval" zeker niet in de Pers te laten weten. Het is immers zo goed als zeker dat die arme bisschop niet in de hemel zal binnen mogen. Dat was waarschijnlijk wel geen Oekraïner ?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

socrates

30 aug 2023, 19:52

Hobo schreef:
30 aug 2023, 16:38
Zal Oekraïne staatbons uitgeven om die miljarden oorlogsschade te betalen!?
Na 1945 heeft de Belgische Staat in elk geval langlopende leningen uitgeschreven; (Verwoeste Gewesten) Ook minister Gutt bracht extra langlopende staatsleningen op de Markt.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Fred1950

30 aug 2023, 20:42

Fazal schreef:
....
' t Zal wel niet toevallig geweest zijn. De "secret services" zullen wel geweten hebben waar die woont en dat hij op die dag thuis was.