Bluft Poetin?
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Over de historische context bestaat anno 2023 geen enkele twijfel meer: in Kortrijk werd in 1302 het allicht sterkste ridderleger van die periode verslagen door Vlaamse stedelijke milities en ambachten die opkwamen voor hun eigen belangen.
Wat een deel van de Vlaamse beweging er van gemaakt heeft is "invented tradition" - het opkloppen van een mythe ter bevestiging van de eigen - ook al mythische-natiestaat. Een typisch verschijnsel van de romantiek in de 19de eeuw.
Wat een deel van de Vlaamse beweging er van gemaakt heeft is "invented tradition" - het opkloppen van een mythe ter bevestiging van de eigen - ook al mythische-natiestaat. Een typisch verschijnsel van de romantiek in de 19de eeuw.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Ondertussen is Roemenië al getroffen door een 3e Russische drone en dit in één week tijd.
Het is overduidelijk dat Rusland de grenzen aan het aftasten is.
Door een dictator "niet tegen de haren in te strijken" en er geen punt van te maken, bereik je niets. Dat Navo moet laten zien dat dit soort acties niet getolereerd wordt.
Door een dictator "niet tegen de haren in te strijken" en er geen punt van te maken, bereik je niets. Dat Navo moet laten zien dat dit soort acties niet getolereerd wordt.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Als RU een dictatuur is omdat Poetin de geschiedenis wil schrijven is Vlaanderen al lang een dictatuur omdat die alle vele keren de geschiedenis heeft willen herschrijven , en niet alleen van de Sporenslag , maar ook van Congo.socrates schreef: ↑13 sep 2023, 22:28..... Ik beweerde niet dat Vlaanderen een bestuurlijke dictatuur is. Ook zonder formeell als dictatuur te worden beschouwd is het huidige RU-bewind wel dictatoriaal te noemen en ziet het er sterk naar uit dat Poetin de geschiedenis van het "tsarenland" wil herschrijven.
Los van het begrip "dictatuur" kan de vraag worden gesteld of en in welke mate de "berichtgeving" over de Gulden Sporenslag objectief en correct is en wie die dan kan hebben herschreven ? (G.Gezelle ?)
-
Poetin is een dictator omdat hij geen concurrentie duldt in de verkiezingen. Kandidaten worden fysiek afgedreigd.
Hij is een dictator omdat hij zijn volk de vooruitgang ontzegt die het waard is en dit ten voordele van zijn leger dat zijn dromen moet waarmaken.
Poetin vermoordt iedereen (laat dat doen vanzelfsprekend) die hem openlijk tegenspreekt en zodoende zijn machtspositie in het gedrang brengt; dat doet een dictator, een democraat doet dat niet.
Poetin steelt de rijkdom van zijn land. Van elk vat olie dat verkocht wordt, gaat een percentage naar zijn persoonlijk fortuin. Typisch gedrag voor dictators.
Hij is een dictator omdat hij zijn volk de vooruitgang ontzegt die het waard is en dit ten voordele van zijn leger dat zijn dromen moet waarmaken.
Poetin vermoordt iedereen (laat dat doen vanzelfsprekend) die hem openlijk tegenspreekt en zodoende zijn machtspositie in het gedrang brengt; dat doet een dictator, een democraat doet dat niet.
Poetin steelt de rijkdom van zijn land. Van elk vat olie dat verkocht wordt, gaat een percentage naar zijn persoonlijk fortuin. Typisch gedrag voor dictators.

tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Roemenië gaat schuilkelders bouwen,ze vertrouwde de Poetin al niet, maar nu die aanpapt met Noord KoreaWil. schreef: ↑13 sep 2023, 23:20Ondertussen is Roemenië al getroffen door een 3e Russische drone en dit in één week tijd.
is het helemaal op eieren lopen,die Young one is nog gekker dan Poetin, want die wilt niet "hij zijn" die op de atoomknop duwt,maar Poetin heeft wel al in het beging gezegd "de Amerikaan heeft ook al atoombommen gebruikt.....maar die zal wel iemand vinden die geen scrupules heeft,en dan is het zijn schuld niet.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
De soldaten van UA hebben met drones en raketten een aanval uitgevoerd op de schepen in de droogdokken van Sevastopol. Het resultaat: één landingsschip - de Minsk - en één onderzeeër zijn vernield. Kostprijs van dit laatste schip: 300 miljoen dollar.

socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
anders zou
Eigenlijk goed dat het "wapens" zijn; voor 300 miljoen schade aan schoolgebouwen is toch veel erger.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32