Bluft Poetin?
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Dus .... volgens dat kaartje werd gans Duitsland in 1953 door de Russen veroverd en bezet ....
Oekraïne lijkt op dat kaartje ook veel groter dan wat het is ... of is dat het gebied dat Zelensky "gaat" heroveren ?
Wil-punteke , maak je toch niet zo belachlijk met ons dat soort anti-Rus propaganda te echoën.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 22 sep 2023, 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Slimme jongen
Is UA in 2014 geheel bezet door RU? Het gaat over 'invasies' , niet over 'geheel bezet worden' .
We weten allemaal dat je Engels beneden niveau is, maar dat je zelfs gewone woorden als 'invaded by Russia/USSR' niet begrijpt, dat wist ik niet.
Is UA in 2014 geheel bezet door RU? Het gaat over 'invasies' , niet over 'geheel bezet worden' .
We weten allemaal dat je Engels beneden niveau is, maar dat je zelfs gewone woorden als 'invaded by Russia/USSR' niet begrijpt, dat wist ik niet.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Het gebied ten westen van UA op dat kaartje is in 2014 helemaal niet door Russen bezet of geannexeerd geweest , slimmeke .... Bekijk op het internet hoe groot Oekraïne werkelijk is en met zijn grenzen met o.a. Polen , slowakije , Roemenië.
Ik zal maar mijn tekst van hierboven efkens herhalen : Wil-punteke , maak je toch niet zo belachlijk met ons dat soort anti-Rus propaganda te echoën.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 22 sep 2023, 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ten westen, Fred? Jongen, jongen toch. Ga een beetje knutselen. Het niveau ligt hier te hoog voor jou.Fred1950 schreef: ↑22 sep 2023, 14:13Het gebied ten westen van UA op dat kaartje is in 2014 helemaal door Russen bezet of geannexeerd geweest , slimmeke ....
Ik zal maar mijn tekst van hierboven efkens herhalen : Wil-punteke , maak je toch niet zo belachlijk met ons dat soort anti-Rus propaganda te echoën.![]()

Wat is't Fred, ga je nog wat graven terwijl je al in de put zit?
Je kent niet eens oost uit west, brave man.
Ik had nog maar even daarvoor geschreven:
en Fred voegde onmiddellijk het bewijs bij mijn stelling. Goe bezig, 'ingenieur'.Een batterijman die in zijn garage zat te knutselen en geen benul heeft van geografie of van historische context kan er natuurlijk niet bij
Dat noemen ze "ingemaakt worden met boter en suiker"
Poetin gaat echt niet tevreden knikken na wat je het laatste uur als vatnik hebt gepresteerd. Niet voor een open raam gaan staan, Fred.

frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Dus Roemenië "was invaded by the Russians" in 1940? Nog wat dubieuze herschrijving van de geschiedenis.
Door het Stalin-Hitlerpact ( met zijn geheime protocollen) kwam Bessarabië wel toe aan de SU maar Hitler gaf het terug aan Roemenië als beloning omdat de fascistische dictator Antonescu een hele hoop Roemeense divisies naar het oostfront had gestuurd en verder zoveel mogelijk Roemeense joden had uitgeroeid. De SU annexeerde ook een deel van de Boekovina - een gebied dat deels Roemeens en deels Oekrains was - maar In 1944 viel de SU wel degelijk Roemenië binnen waarna Roemenië overliep naar het geallieerde kamp.
Het kaartje is bijzonder misleidend door de suggestieve inkleuring waardoor de indruk gewekt wordt dat een heel land een invasie te verduren kreeg.
Ook de Baltische staten werden na het onderonsje Hitler- Stalin toegewezen aan de SU terwijl nazi-Duitsland dan zijn gangen kon gaan in Polen. En waarom geen data in die landen die door de Sovjet-Unie opgerold werden in 1944-1945? Dat moet men toch allemaal in het achterhoofd houden bij dit kaartje.
Door het Stalin-Hitlerpact ( met zijn geheime protocollen) kwam Bessarabië wel toe aan de SU maar Hitler gaf het terug aan Roemenië als beloning omdat de fascistische dictator Antonescu een hele hoop Roemeense divisies naar het oostfront had gestuurd en verder zoveel mogelijk Roemeense joden had uitgeroeid. De SU annexeerde ook een deel van de Boekovina - een gebied dat deels Roemeens en deels Oekrains was - maar In 1944 viel de SU wel degelijk Roemenië binnen waarna Roemenië overliep naar het geallieerde kamp.
Het kaartje is bijzonder misleidend door de suggestieve inkleuring waardoor de indruk gewekt wordt dat een heel land een invasie te verduren kreeg.
Ook de Baltische staten werden na het onderonsje Hitler- Stalin toegewezen aan de SU terwijl nazi-Duitsland dan zijn gangen kon gaan in Polen. En waarom geen data in die landen die door de Sovjet-Unie opgerold werden in 1944-1945? Dat moet men toch allemaal in het achterhoofd houden bij dit kaartje.
Laatst gewijzigd door frits1955 op 22 sep 2023, 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Voor mij is het niet misleidend. Ik lees wat er staat: in al deze landen vond een invasie door RU of de SU plaats.Het kaartje is bijzonder misleidend door de suggestieve inkleuring waardoor de indruk gewekt wordt dat een heel land een invasie te verduren kreeg.
Dikwijls was het al voldoende om de hoofdstad in te nemen om vervolgens een marionet te installeren die de wensen van de SU/RU uitvoerde. Poetin gaat in dat opzicht gewoon verder met de modus operandi van de SU. Zijn doel is duidelijk: opnieuw controle over de staten die voordien bij de SU hoorden en wellicht nog méér (Peter de Grote). Indien UA op 1 week was onderworpen geweest, dan zou alles volgens dat scenario verlopen zijn: Zelensky verjaagd of gedood en een handpop van Poetin op de hoogste stoel. Voorbij met dat democratisch experiment en opnieuw in de pas van de dictator.

frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Maar die data kloppen gewoon niet. Heeft de SU in 1940 een marionet geïnstalleerd in Roemenië of de hoofdstad veroverd? Dat is toch gewoon onzin.Ik lees wat er staat: in al deze landen vond een invasie door RU of de SU plaats.
Volgens dezelfde absurde logica heeft België dus in 1949 een invasie van Duitsland gedaan want het nam een aantal delen van Rheinland Palts en Nordrein-Westfalen in bezit.
Laatst gewijzigd door frits1955 op 22 sep 2023, 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ge leest helemaal niet wat er staat , verdorie toch.
Ge hebt blijkbaar geen gevoel voor "vormen". Stop maar eens met anderen trachten te overbluffen met leugens en prietpraat.
-
En dat schreef ik NIET , wel dat ge het in 2014 helemaal niet door Russen bezet of geannexeerd geweest , slimmeke ....
Moet ik je eens van Sennet laten bannen wegens schriftvervalsing misschien
-
Fred, ga je dubbel inzetten op je eigen stommiteiten? Ik kan gemakkelijk bewijzen wat je gedaan en geschreven hebt. Kijk hier:

Om 14.13 heb ik jouw tekst zoals die er toen stond dmv een quote letterlijk overgenomen. Elke schrandere lezer had onmiddellijk door dat je weer de klepel niet wist hangen.
Nadat je mijn opmerkingen daarover had gelezen, ben je dat oorspronkelijk bericht gaan veranderen, maar ... dan staat er ook de tijd bij wanneer je dat gedaan hebt, Fred. Het is om 14:18u gewijzigd.
. Dat kunnen we allemaal hier verifiëren.
En nu kom je met een leugen boven door te zeggen dat ik degene ben die iets veranderd heeft, Fred??
Ik moet zeggen dat je daardoor misschien een ietsie-pietsie meer in de gunst van topleugenaar Poetin komt, maar hier, op sennet, sta je geboekstaafd als een bedrieger.
Voilà, zo zit het.

En maar dieper graven. Je gaat aan die tekst weer het één en ander moeten veranderen, want je kemelt er weer op los. Leg er maar eens een atlas naast en zoek eens op waar Moldavië ligt. Bezie in 'mijn kaartje' ook maar eens de data die erop geplakt zijn.Fred1950 schreef: ↑22 sep 2023, 15:20Ge leest helemaal niet wat er staat , verdorie toch.Die kaart is volledig uit proportie. Volgens dat kaartje zou Rusland in 2014 Moldavië , Slovakije en een stuk van Roemenie ingepalmd moeten hebben. GIJ bewijst dat gij geen enkele notie hebt van geografie.
Ge hebt blijkbaar geen gevoel voor "vormen". Stop maar eens met anderen trachten te overbluffen met leugens en prietpraat.
Als ik jou was, zou ik nu vooral stilte bewaren, absolute stilte en hopen dat het overwaait en dat niemand er nog op alludeert

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.