Bluft Poetin?
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
In 1940 heeft de SU een invasie uitgevoerd. Dat die (nog) niet geleid heeft tot de volledige controle over Roemenië, heeft te maken met de politiek-militaire situatie van dat moment. De intentie was duidelijk, net zoals ook nu de intentie overduidelijk was om Kiev op enkele dagen in te nemen en daar een marionet te installeren. Net zoals het in Roemenië in 1940 mislukt is, is het ook in UA in '22 mislukt.
Moet ik er nu echt het woordenboek bijhalen om het begrip 'invasie' in deze context te duiden? Neen, mag ik hopen?Volgens dezelfde absurde logica heeft België dus in 1949 een invasie van Duitsland gedaan want het nam een aantal delen van Rheinland Palts en Nordrein-Westfalen in bezit.
De controle over een stuk van Duitsland door de geallieerden is het gevolg van een verdrag dat de overwinnaars hebben opgelegd aan D. Niet door een invasie zoals het woord hier is gebruikt.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Gaat ge nu echt beginnen zeveren over mijn korrektie van mijn eigen schrijven ? Maar een kind dat ge toch zijt zeg , verdorie toch . Uit de context maakt iedereen toch uit wat ik bedoelde. Als ik uw replieken op mijn schrijfsels lees is het net of ik tegen een kind van vijf jaar bezig ben. Triestig.Wil. schreef: ↑22 sep 2023, 15:48Fred, ga je dubbel inzetten op je eigen stommiteiten? Ik kan gemakkelijk bewijzen wat je gedaan en geschreven hebt. Kijk hier:
Om 14.13 heb ik jouw tekst zoals die er toen stond dmv een quote letterlijk overgenomen. Elke schrandere lezer had onmiddellijk door dat je weer de klepel niet wist hangen.
Nadat je mijn opmerkingen daarover had gelezen, ben je dat oorspronkelijk bericht gaan veranderen, maar ... dan staat er ook de tijd bij wanneer je dat gedaan hebt, Fred. Het is om 14:18u gewijzigd.
. Dat kunnen we allemaal hier verifiëren.
En nu kom je met een leugen boven door te zeggen dat ik degene ben die iets veranderd heeft, Fred??
Ik moet zeggen dat je daardoor misschien een ietsie-pietsie meer in de gunst van topleugenaar Poetin komt, maar hier, op sennet, sta je geboekstaafd als een bedrieger.
Voilà, zo zit het.
-
Goed zo, Fred. Je hebt inzicht in je eigen stommiteiten. Dat van die excuses aanbieden, dat mag ik toch vergeten, zeker??
De stilte bewaren en hopen dat het overwaait, dat is het beste wat je kunt doen. Volg mijn raad maar op; daar ga je het verst mee komen
De stilte bewaren en hopen dat het overwaait, dat is het beste wat je kunt doen. Volg mijn raad maar op; daar ga je het verst mee komen

-
Russische vliegtuigen zijn niet de meest betrouwbare. Dat hebben we de voorbije weken gezien: twee noodlandingen midden in de velden.
Van januari tot augustus 2023 werden in Rusland meer dan 120 vliegtuigongelukken geregistreerd met burgervliegtuigen van Russische luchtvaartmaatschappijen, zo blijkt uit een onderzoek van "Novaya Gazeta. Europe." Dit komt 2,2 keer vaker voor dan het gemiddelde niveau dat tussen 2018 en 2022 werd waargenomen: op dat moment werden gemiddeld 55 incidenten gedocumenteerd.
Meer dan 80% van de sterfgevallen bij vliegtuigongelukken waarbij Russische luchtvaartmaatschappijen betrokken waren, werden veroorzaakt door vliegtuigen die in Rusland waren geregistreerd en onderhouden. Het risico om te overlijden bij een vliegtuigongeluk bleek bij dergelijke vliegtuigen twintig keer hoger te zijn dan bij vliegtuigen uit de "leasingsector".

Van januari tot augustus 2023 werden in Rusland meer dan 120 vliegtuigongelukken geregistreerd met burgervliegtuigen van Russische luchtvaartmaatschappijen, zo blijkt uit een onderzoek van "Novaya Gazeta. Europe." Dit komt 2,2 keer vaker voor dan het gemiddelde niveau dat tussen 2018 en 2022 werd waargenomen: op dat moment werden gemiddeld 55 incidenten gedocumenteerd.
Meer dan 80% van de sterfgevallen bij vliegtuigongelukken waarbij Russische luchtvaartmaatschappijen betrokken waren, werden veroorzaakt door vliegtuigen die in Rusland waren geregistreerd en onderhouden. Het risico om te overlijden bij een vliegtuigongeluk bleek bij dergelijke vliegtuigen twintig keer hoger te zijn dan bij vliegtuigen uit de "leasingsector".

frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Ik weet best wat een "invasie" is. Op die kaart moet je dus dringend 1944-45 bij de meeste landen toevoegen want toen werden ze van het nazisme bevrijd door het Rode Leger - de ene na de andere invasie dus. Maar dat gaan we maar negeren zeker want niet passend in het verhaaltje.Moet ik er nu echt het woordenboek bijhalen om het begrip 'invasie' in deze context te duiden?
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Zijn gezicht zegt het al: in binnen- en buitenland neemt de druk op Zelenskyy toeDicksy Gisteren, 14:22
Ik kan Zelensky best begrijpen met zijn uitlatingen naar de Polen en andere toe maar er zijn op veel plaatsen volgend jaar verkiezingen en hij vergeet hierbij dat er in die landen ook mensen (ook politiekers) wonen die nog graag beleg op hun boterham willen hebben ondanks de oorlog in Oekraïne.
Een beetje meer diplomatie van zijnentwege zou hier dus zeker op zijn plaats zijn, juist omdat hij verzekert is van hun steun, wil hij die niet effectief verliezen. Hij doet mij denken aan Trump die toen hij verkozen was ook begon rond te lopen als een olifant in een porseleinenkast en dat soort politiek (diplomatie) is men hier in het westen helemaal niet gewoon. Ik denk zelfs dat ze dat niet zullen blijven pikken, een Zelensky of niet.
(Door Sean Bell , militair analist
Bron: SkyNews - 22/09/2023 - 17.15 uur)
Ondanks de toenemende druk en het meedogenloze tempo van de oorlog is de heer Zelenskyy er tot nu toe in geslaagd diplomatieke druk op belanghebbenden te handhaven zonder wrijving te veroorzaken.
Naarmate de druk en de frustraties zijn toegenomen, heeft de heer Zelenskyy – wellicht begrijpelijkerwijs – steeds ondiplomatieker taalgebruik gebruikt, wat de spanningen heeft verergerd.
Zijn recente ruzie met Polen, Slowakije en Hongarije over graantarieven is daar een goed voorbeeld van. Polen heeft meer dan de meeste mensen gedaan om Oekraïne te steunen; het land heeft er immers alle belang bij ervoor te zorgen dat Oekraïne niet faalt.
De zeer openlijke kritiek van de heer Zelenski op Polen over de graantarieven heeft de premier duidelijk tegengewerkt, wat Vladimir Poetin als muziek in de oren zou hebben geklonken.
Ondanks de enorme druk moet de heer Zelenski zijn kalmte bewaren; de westerse eenheid ter ondersteuning van Oekraïne is waarschijnlijk de allerbelangrijkste factor in deze slopende uitputtingsoorlog met Rusland.
En ik klaag dien militair analist van SkyNews aan voor plagiaat.
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Die trucjes om met een gevechtsvliegtuig allerlei stunten uit te voeren, dien je wel te leren.
En die leerstof, zowel in de theorie als in de praktijk, zijn niet van de poes.
Voor die overdadige G's heb je tegenwoordig een drukpak, maar vooral de ademhalingstechniek speelt hierbij een grote-, zoniet zelfs de grootse rol. Beter is, dat in een rondvliegende simulator te oefenen.
En zoals met alles: oefening baart kunst. Dat kan je dus niet in een thuis-computersimulator.
En landen (cruciaal, met eender welk toestel), ja, dat moet je vooral leren in de praktijk, en daar is inschattingsvermogen en vooral ook gevoel voor nodig, maar moeilijk, is het eigenlijk niet.
Iedereen 'begint' normaal met een sportvliegtuig. Alhoewel ..., zowel in WO I alsin WO II, vlogen de leerling-piloten met een gevechtstoestel al na een paar uur les, alleen, en haalden ze al allerlei toeren uit.
Want daar was het tenslotte om te doen.
Niettemin, en daar blijf ik bij, dat het veel gemakkelijker is in het echt te vliegen dan in een Flight-Simulator. Je hebt meer zicht, meer gevoel, kortom, je kan alles rondom u veel beter inschatten.
En die leerstof, zowel in de theorie als in de praktijk, zijn niet van de poes.
Voor die overdadige G's heb je tegenwoordig een drukpak, maar vooral de ademhalingstechniek speelt hierbij een grote-, zoniet zelfs de grootse rol. Beter is, dat in een rondvliegende simulator te oefenen.
En zoals met alles: oefening baart kunst. Dat kan je dus niet in een thuis-computersimulator.
En landen (cruciaal, met eender welk toestel), ja, dat moet je vooral leren in de praktijk, en daar is inschattingsvermogen en vooral ook gevoel voor nodig, maar moeilijk, is het eigenlijk niet.
Iedereen 'begint' normaal met een sportvliegtuig. Alhoewel ..., zowel in WO I alsin WO II, vlogen de leerling-piloten met een gevechtstoestel al na een paar uur les, alleen, en haalden ze al allerlei toeren uit.
Want daar was het tenslotte om te doen.
Niettemin, en daar blijf ik bij, dat het veel gemakkelijker is in het echt te vliegen dan in een Flight-Simulator. Je hebt meer zicht, meer gevoel, kortom, je kan alles rondom u veel beter inschatten.
-
Ja
"Voor die overdadige G's heb je tegenwoordig een drukpak"
Ik heb ooit een filmke gezien waarin het gezicht van een stuntvlieger getoond werd tijdens zijn strapatsen. Die vertoonde allerlei smoelen. Ik heb zo het gevoel dat bij een aantal G's op en neer het bloed in de hersenen ook op en neer gaat ondanks het drukpak. Het zou me niet verwonderen dat sommigen heel kortstondig het bewustzijn verliezen tijdens een gewaagd maneuver.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 22 sep 2023, 18:54, 2 keer totaal gewijzigd.