Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

25 sep 2023, 19:47

Rusland gaat alle uitvoer van diesel stopzetten (behalve naar een paar bevriende landen als Wit-Rusland, Kazakstan ...). De reden is niet zozeer dat Poetin de rest van de wereld wil koeioneren maar wel dat er in eigen land tekorten ontstaan net op het ogenblik dat de landbouwsector veel meer diesel nodig heeft om de oogst binnen te halen.

Die tekorten zijn er gekomen omdat het Westen geen afgewerkte producten meer wil kopen. Daardoor is 45% van de raffinaderijen in RU stilgevallen omdat ze niet rendabel meer waren. De overgebleven raffinaderijen kunnen niet genoeg diesel leveren voor binnenlands gebruik en daardoor stijgt de prijs aan de pomp voor de gewone Rus.

Door dat uitvoerverbod verliest Poetin vanzelfsprekend ook weer inkomen, waar weinigen rouwig om zullen zijn.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

25 sep 2023, 20:09

Wil. schreef:
24 sep 2023, 15:57
Admiraal Viktor Sokolov - de topman van de Russische marine in Sevastopol - heeft naar alle waarschijnlijkheid het loodje gelegd in de aanval op het administratief hoofdgebouw van de vloot in die stad.

Viktor S. is de lafaard die beschietingen van burgerdoelwitten in UA heeft bevolen. Die zijn zitje in Den Haag blijft dan open.
Het is officieel: Admiraal Sokolov is dood t.g.v. de Oekraïense aanval op het hoofdkwartier van de RU vloot.

De Oekraïners hadden dit al eerder gezegd en ze blijken goede informatiediensten te hebben.

tokkio

26 sep 2023, 16:26

Wil. schreef:
Wil. schreef:
Admiraal Viktor Sokolov - de topman van de Russische marine in Sevastopol - heeft naar alle waarschijnlijkheid het loodje gelegd in de aanval op het administratief hoofdgebouw van de vloot in die stad.

Viktor S. is de lafaard die beschietingen van burgerdoelwitten in UA heeft bevolen. Die zijn zitje in Den Haag blijft dan open.
Het is officieel: Admiraal Sokolov is dood t.g.v. de Oekraïense aanval op het hoofdkwartier van de RU vloot.

De Oekraïners hadden dit al eerder gezegd en ze blijken goede informatiediensten te hebben.
Ahum, hij leeft nog :mrgreen:
https://www.hln.be/buitenland/verrassen ... ~ae7dd91c/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

E.T.

26 sep 2023, 17:25

Dit is waarschijnlijk zijn dubbelganger of was het zijn dubbelganger die dood is???

Wil.

26 sep 2023, 17:43

tokkio schreef:
26 sep 2023, 16:26
Wil. schreef:
Wil. schreef:

Ahum, hij leeft nog :mrgreen:
Nog even afwachten: hij heeft tijdens die vergadering niet gesproken. Misschien een dubbelganger? Was hij ook lijfelijk aanwezig of was het een videoconferentie? De BBC zal het er vandaag wel over hebben, denk ik.

Fred1950

26 sep 2023, 18:45

E.T. schreef:
26 sep 2023, 17:25
Dit is waarschijnlijk zijn dubbelganger of was het zijn dubbelganger die dood is???
:lol:
In het eerste VRT bericht over die aanslag sprak men van een gekwetst opperhoofd , niet dat die dood zou zijn. :). Op de beelden lag die precies met een stevig aantal hoofdkussens achter zich.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 26 sep 2023, 18:47, 2 keer totaal gewijzigd.

Wil.

26 sep 2023, 18:46

Opperhoofd? Van de Sioux?

socrates

26 sep 2023, 19:55

Wil. schreef:
26 sep 2023, 18:46
Opperhoofd? Van de Sioux?
Dat was toch "Sitting Bull" ? Winnetou was een duitstalige :D Apache.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Charlie Maru

27 sep 2023, 13:51

HLN:
Medvedev: “Rusland is klaar voor rechtstreeks conflict met NAVO”

De Russische oud-president Dmitri Medvedev (58) heeft gedreigd dat Moskou klaar is voor “een rechtstreeks conflict met de NAVO”. In een bericht op sociale media bekritiseert Medvedev de westerse wapenleveringen aan Oekraïne. Volgens de Rus zouden die ervoor kunnen zorgen dat de oorlog zich uitbreidt richting Europa en de Verenigde Staten.

https://www.hln.be/buitenland/medvedev- ... ~a703c2c7/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

voorn

27 sep 2023, 14:10

Als we huidige veroveringen van Rusland in Oekraine zien er is er terug een 100 jarige oorlog nodig

tokkio

27 sep 2023, 15:07

Charlie Maru schreef:
HLN:

De Russische oud-president Dmitri Medvedev (58) heeft gedreigd dat Moskou klaar is voor “een rechtstreeks conflict met de NAVO”. In een bericht op sociale media bekritiseert Medvedev de westerse wapenleveringen aan Oekraïne. Volgens de Rus zouden die ervoor kunnen zorgen dat de oorlog zich uitbreidt richting Europa en de Verenigde Staten.

En zeker met de hulp van Kim Jong-un ,want die wilt meedoen.....
https://www.hln.be/buitenland/pyongyang ... ~a137ee29/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fred1950

27 sep 2023, 15:11

Charlie Maru schreef:
HLN:

Als Medvedev het voor het zeggen had werden er al lang kernwapens ingezet. Als Poetin de pijp aan Maarten geeft is het zover.

Wil.

27 sep 2023, 15:16

Als ons kat een koe was...

Fred1950

27 sep 2023, 15:19

voorn schreef:
27 sep 2023, 14:10
Als we huidige veroveringen van Rusland in Oekraine zien er is er terug een 100 jarige oorlog nodig
De vier provincies die zichzelf onafhankelijk verklaard hebben zijn zo goed als volledig in handen van de Russen. Verder dan dat zal Poetin niet gaan "veroveren" .

Poetin heeft eigenlijk veel geduld met al die aanvallen op eigen grondgebied. Die slikt precies alles , tot wanneer hij ontploft met "trop is te veel , en teveel is trop". Mijn vader was ook zo'n slikkend figuur , maar als hij toch kwaad werd , nam je maar best de biezen.

Fred1950

27 sep 2023, 17:04

't Is verdomd al de tweede keer vandaag dat zo'n Airbus A400M Atlas op 300 meter boven mijn woning vliegt. :mrgreen: Heeft er niemand toevallig nog een oude bazooka uit WOII liggen ? :mrgreen: En wij maar betalen voor de brandstof , en wij maar besparen op CO2 uitstoot. :roll:

Blijkbaar is er ergens aan de kust ook een NAVO oefening bezig ... iets in verband met NBC afweer. Die stoute Medvedev maakt ons blijkbaar hééél "bang" met zijn nucleaire dreiging. :lol: