Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

09 okt 2023, 21:59

socrates schreef:
09 okt 2023, 19:51
Weer een gezegend moment voor de speculanten, aan de olieprijzen zal dat al onmiddellijk te merken zijn;
Als je meent dat het simpel is, doe dan gerust eens mee en schenk je winst aan een goed doel.
Vraag gewoon aan je bankier om voor jou USO te (ver)kopen of vraag hem een future op olie te (ver)kopen (hij weet onmiddellijk waarover het gaat).

Weet ons te zeggen aan wie je de schenking hebt gedaan, OK?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

socrates

09 okt 2023, 22:16

Wil. schreef:
09 okt 2023, 21:59
socrates schreef:
09 okt 2023, 19:51
Weer een gezegend moment voor de speculanten, aan de olieprijzen zal dat al onmiddellijk te merken zijn;
Als je meent dat het simpel is, doe dan gerust eens mee en schenk je winst aan een goed doel.
Vraag gewoon aan je bankier om voor jou USO te (ver)kopen of vraag hem een future op olie te (ver)kopen (hij weet onmiddellijk waarover het gaat).

Weet ons te zeggen aan wie je de schenking hebt gedaan, OK?
Als consequente speculant heb ik de schenking aan mezelf geschonken.
Als het te moeilijk, niet lonend of niet plezant was, zouden ze ook niet doen.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Wil.

09 okt 2023, 22:37

"Velen voelen zich geroepen, maar weinigen zijn uitverkoren", socrates :wink:

socrates

09 okt 2023, 23:13

Wil. schreef:
09 okt 2023, 22:37
"Velen voelen zich geroepen, maar weinigen zijn uitverkoren", socrates :wink:
Dixit J. C. :)

Wil.

09 okt 2023, 23:16

Dat heb je met de uitspraken van de groten der aarde: ze zijn in een veelvoud van situaties bruikbaar.

tokkio

10 okt 2023, 16:44

Met de Jom Kipoer oorlog in '67 was het daar op 6 dagen geklonken.
Maar in 1967 wisten nog niet wat een moslim was,maar ze zijn stilaan beginnen binnendruppelen, en ja ze pasten zich redelijk snel aan, maar ondertussen zijn ze wel wat veranderd ,men ziet ze meer en meer in de kledij die hun geloof voorschrijft,(verplicht) maar ze zijn al goed ongefilterd in Europa, en er is Hamas en de moslimbroederschap,en die was stilaan het vuur aan het opstoken, dat was ook de reden de China een goed woordje deed tussen Iran en Saudi-Arabië,want er was altijd al een strijd tussen grootmachten Iran en Saudi-Arabië. maar met Hamas lukte dat niet die deden verder met hun plan,en plots hadden ze veel wapens, en vraagt men zich af van wie dat komt en wie die betaald.
https://nos.nl/collectie/13959/artikel/ ... zich-staan
En door zich lange tijd gedeisd te houden , en zand in de ogen te strooien,hebben ze Israël in slaap gewiegd.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/10/08 ... -conflict/
En Poetin wilt van 2 walletjes eten,hij heeft compassie met Israël , maar heeft ook vriendschap met de Hamas-leiders want die werden al meermaals met alle egards ontvangen in Moskou,
Hamas is een soennitische beweging,en die zijn zo fanatiek dat ze desnoods zich zelf opblazen, omdat ze denken dat ze dan in het paradijs komen,in feite kan Wil er een betere uitleg voor geven ,die weet meer over het moslim gebeuren.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Meandmyself

10 okt 2023, 17:44

En dan is er nog een probleem. Als Israël echt ver gaat in zijn represailles zal het terrorisme wereldwijd heropflakkeren. Reken maar dat overal ter wereld de slapende cellen aan het ontwaken zijn. We zijn weer helemaal terug bij af.

socrates

10 okt 2023, 19:54

Een volk moet toch echt wel wanhopig zijn om een oorlog te beginnen tegen een leger zoals dat van Israêl ?
Ik vermoed dat wat nu gebeurt wellicht niet door de Israëlische premier is geregisseerd, maar dat het hem en zijn extreem rechtse gevolg eigenlijk goed uitkomt. Hoe meedogenlozer Hamas te werk gaat, hoe beter, dat verrechtvaardigt alles wat Israël als "zelfverdediging" doet ? Mogelijk de gelegenheid om de Palestijnse kwestie definitief te regelen ?

Fred1950

10 okt 2023, 21:44

socrates schreef:
..... Mogelijk de gelegenheid om de Palestijnse kwestie definitief te regelen ?
Bedoelt ge hiermee een genocide in Gaza en de Golan ?

E.T.

10 okt 2023, 22:06

Het hoeft geen echte genocide te zijn, het is voldoende dat ze die godsdienst idioten de deur wijzen.
Gaat natuurlijk niet gebeuren geloof in Allah is een krachtige drug.

socrates

10 okt 2023, 22:56

Fred1950 schreef:
10 okt 2023, 21:44
socrates schreef:
..... Mogelijk de gelegenheid om de Palestijnse kwestie definitief te regelen ?
Bedoelt ge hiermee een genocide in Gaza en de Golan ?
Vul maar in:
het is in elk geval een opportuniteit voor de regering Netanyahu om het beleid van "kolonisatie" uit te breiden als een soort legitieme vergeldingsmaatregel voor de door Hamas gevoerde terreur.

Fred1950

10 okt 2023, 23:15

E.T. schreef:
10 okt 2023, 22:06
Het hoeft geen echte genocide te zijn, het is voldoende dat ze die godsdienst idioten de deur wijzen.
.....
Dus de deur wijzen aan diegenen die er al honderden jaren leefden. Wees eens realistisch. Daar zijn de Israelies zelfs al ferm in geslaagd. Libanon en Gaza zelf zitten al volgepropt met vluchtelingen uit gebieden waar ze verdreven werden. Met godsdienst heeft dat conflict uiteraard helemaal niets te maken ( wel met het soort zoekt soort gevoel , de kuddegeest dus )....

Nogmaals : één staat waar Joden en Palestijnen gemengd onder mekaar leven , met een regering die voor de helft uit Joden en de helft uit Palestijnen bestaat. Eén staat zonder grenzen tussen de gebieden , EN met een andere naam ( geen Israel ) en een andere vlag verschillend van de huidige Israelische en Palestijnse vlag zodat er geen verwijzing naar beide bevolkingsgroepen kan bestaan. Binnen 100 jaar is dat land een eenheidssoep , en zoals de wereldbevolking nu evolueert , misschien zelfs atheïstisch.

De tweestaten oplossing sinds 1947 heeft nooit gefunctioneerd , en dus moet er een totaal andere oplossing komen , desnoods in het begin , en decennia lang , met een buitenlandse voogdij regering onder VN mandaat. Onder zo'n regering zijn alle extremistische en nationalistische groeperingen ( partijen ) verboden , zowel onder de Joden als onder de Palestijnen. Het gelijkheidsbeginsel moet er de norm worden , en iedere vorm , hoe miniem ook , van racisme is strafbaar.

Wil.

11 okt 2023, 00:02

En waar bluft Poetin nu in feite?

:roll:

Wil.

11 okt 2023, 00:20

Poetin heeft aangekondigd dat hij zich niet langer iets gaat aantrekken van de wereldwijde ban op testen van nucleaire wapens.

Poetin doet dit omdat zijn reserves aan cash aan hoge snelheid wegsmelten: enerzijds zijn de inkomsten sterk gedaald maar anderzijds zijn de uitgaven voor de oorlog enorm gestegen. Hij wil daarom de oorlog in een beslissende plooi leggen en dat doet hij door de dreiging van een nucleaire aanval te vergroten. De eerste stap daartoe is het hervatten van de tests.

Charlie Maru

11 okt 2023, 08:48

HLN:
België gaat dan toch F-16's sturen naar Oekraïne

België gaat dan toch gevechtsvliegtuigen naar Oekraïne sturen, tegen 2025. Dat heeft minister van Defensie Ludivine Dedonder woensdag aangekondigd op ‘Bel RTL’. Naast het sturen van gevechtsvliegtuigen zal ons land ook doorgaan met het opleiden van Oekraïense piloten.

https://www.hln.be/binnenland/belgie-ga ... ~ad0ef380/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier