Israël en de Palestijnen: enige toelichting
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Na de aanslagen van Parijs en Zaventem liep Abdeslam daar ook een tijdje vrij rond in Molenbeek, en terwijl men er heftig naar op zoek was piepte er daar toch ook geene ene, ook al zou den helft van Molenbeek het geweten hebben......
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
En daarmee is alles gezegd. De rest moet je de Engelsen verwijten die na hun voogdij , de Palestijnse gebieden vanaf 1947-48 aan de Joden "schonk" ( uit https://www.defence-institute.be/wp-con ... ss-134.pdf "Na de Eerste Wereldoorlog bekrachtigde de Volkenbond niettemin de overeenkomsten uit het Sykes-Picotverdrag en wees hij Palestina aan als Brits mandaatgebied". ). Er gaat verdomd veel geschiedenis vooraf aan de onafhankelijksverklaring van Israel , en dat alles had niets met een godsdienst te maken.
Ik blijf erbij , geen tweestaten opsplitsing , maar een "gedwongen" samenleven van Joden en Palestijnen onder een mandaat regering samengesteld door de VN.
cfr.
Fred1950 schreef: ↑10 okt 2023, 23:15Dus de deur wijzen aan diegenen die er al honderden jaren leefden. Wees eens realistisch. Daar zijn de Israelies zelfs al ferm in geslaagd. Libanon en Gaza zelf zitten al volgepropt met vluchtelingen uit gebieden waar ze verdreven werden. Met godsdienst heeft dat conflict uiteraard helemaal niets te maken ( wel met het soort zoekt soort gevoel , de kuddegeest dus )....
Nogmaals : één staat waar Joden en Palestijnen gemengd onder mekaar leven , met een regering die voor de helft uit Joden en de helft uit Palestijnen bestaat. Eén staat zonder grenzen tussen de gebieden , EN met een andere naam ( geen Israel ) en een andere vlag verschillend van de huidige Israelische en Palestijnse vlag zodat er geen verwijzing naar beide bevolkingsgroepen kan bestaan. Binnen 100 jaar is dat land een eenheidssoep , en zoals de wereldbevolking nu evolueert , misschien zelfs atheïstisch.
De tweestaten oplossing sinds 1947 heeft nooit gefunctioneerd , en dus moet er een totaal andere oplossing komen , desnoods in het begin , en decennia lang , met een buitenlandse voogdij regering onder VN mandaat. Onder zo'n regering zijn alle extremistische en nationalistische groeperingen ( partijen ) verboden , zowel onder de Joden als onder de Palestijnen. Het gelijkheidsbeginsel moet er de norm worden , en iedere vorm , hoe miniem ook , van racisme is strafbaar.
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Eigenlijk zou Jeruzalem en heel Palestina Belgisch moeten geweest zijn. Straf nietwaar.
In 1915 palaveren de wereldmachten over de toekomst van het verzwakte Ottomaanse rijk - waar ook Palestina onder viel. Je moet dat dus begrijpen als:" Wie krijgt wel stuk?".
En zo stelt het Belgische Ministerie van Buitenlandse Zaken dat , bij een eventuele opdeling van het Ottomaanse Rijk, België Jeruzalem en Palestina zou krijgen en nu citeer ik letterlijk:" Het Heilig land komt ons toe als herinnering aan Godfried van Bouillon". Dat Godfried waarschijnlijk in het huidige Frankrijk geboren werd wist men toen nog niet...Het Vaticaan steunde deze Belgische eis overigens. Alhoewel de Belgische Palestina-lobby nog 2 jaar vlijtig doorging strooien de Britten in 2017 roet in het Belgische eten met de Balfourverklaring en is de kous af voor ons land.
In 1915 palaveren de wereldmachten over de toekomst van het verzwakte Ottomaanse rijk - waar ook Palestina onder viel. Je moet dat dus begrijpen als:" Wie krijgt wel stuk?".
En zo stelt het Belgische Ministerie van Buitenlandse Zaken dat , bij een eventuele opdeling van het Ottomaanse Rijk, België Jeruzalem en Palestina zou krijgen en nu citeer ik letterlijk:" Het Heilig land komt ons toe als herinnering aan Godfried van Bouillon". Dat Godfried waarschijnlijk in het huidige Frankrijk geboren werd wist men toen nog niet...Het Vaticaan steunde deze Belgische eis overigens. Alhoewel de Belgische Palestina-lobby nog 2 jaar vlijtig doorging strooien de Britten in 2017 roet in het Belgische eten met de Balfourverklaring en is de kous af voor ons land.
-
frits1955 schreef: ↑12 okt 2023, 14:51.....
En zo stelt het Belgische Ministerie van Buitenlandse Zaken dat , bij een eventuele opdeling van het Ottomaanse Rijk, België Jeruzalem en Palestina zou krijgen en nu citeer ik letterlijk:" Het Heilig land komt ons toe als herinnering aan Godfried van Bouillon". .....
Blijkbaar is het debiel gedrag van onze huidige politiekers er niet vanzelf gekomen , het bestaat al van oudsher.
( Palestijnen en Joden gaan "kerstenen" zoals de zwarten in den Congo , waar heb ik dat nog gehoord ...
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Bart De Wever is een visionair . Aan het Steen met een zee van Israëlitische vlaggetjes achter zich:" Wij steunen Israël - de kant van het licht tegen de krachten van de duisternis". Prompt ging het licht uit in de openluchtgevangenis Gaza!
Overigens: dit was te lezen op de website van de NVA in 2008 naar aanleiding van de zoveelste Israëlitische willekeurige moordpartij op Palestijnse jongeren : "...De N-VA veroordeelt de harde aanval van Israël op de Gazastrook en betreurt de vele onschuldige slachtoffers. […] Het partijbestuur van de N-VA onderschreef vanmorgen ook de oproep van het Actieplatform Palestina: ’60 jaar ontheemd, 40 jaar bezet!’ .
Echt waar.
Overigens: dit was te lezen op de website van de NVA in 2008 naar aanleiding van de zoveelste Israëlitische willekeurige moordpartij op Palestijnse jongeren : "...De N-VA veroordeelt de harde aanval van Israël op de Gazastrook en betreurt de vele onschuldige slachtoffers. […] Het partijbestuur van de N-VA onderschreef vanmorgen ook de oproep van het Actieplatform Palestina: ’60 jaar ontheemd, 40 jaar bezet!’ .
Echt waar.
-
Hobo - Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40
Heb ooit zowat 30 jaar in Antwerpen gewoond en spijts de spoorweg een denkbeeldige grens kon zijntwistenopdemaan schreef: ↑11 okt 2023, 16:33Amai de schrik voor een islamitische staat in Vlaanderen zit er diep in op dit forum dat men al op voorhand zit te kappen op al wat Joods is
tussen de buurt waar Joden woonden en de andere kant waar nogal wat Marokkanen huisden,
zijn er nooit wrijvingen geweest.
Maar blijkbaar distantieerden de chassidische Joden zich van de andere Joden...
Anders gekleed en strengere leefregels...
(Zelfs tot in een vooral Chassidisch Joodse buurt in New York
maar wel waren daar duidelijke wrevels t.o.v. de minder streng gelovige Joden)
Ik kocht regelmatig o.a. fruit in een Joodse winkel nabij het centraal station in A'pen,
maar de aanwezige klanten bekeken me meestal nogal scheef.
En beantwoordden niet eens mijn goedbedoelde groet.
Jaren geleden was ik met vakantie in het Zuiden van Israël en ook daar bleek een duidelijke afstand voelbaar. Bangelijk was dat jonge mannen zelfs met een geweer over de schouder rondliepen.
Toen ik in een gebouw afdaalde om het aangeduide toilet even te gebruiken, was hun vijandige houding
overduidelijk.
Tijdens mijn 4 weken verblijf in Israel, werd op mijn begroetingen amper gereageerd.
Tja, zich uitverkoren volk voelen zal andere grenzen afbakenen zeker!?
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Se terug iets bijgeleerd,daar heb ik op school niet over gehoord,maar een geloof is waar men geboren is en hoe men opgevoed bent, of het nu, Katholiek is orthodox Katholiek,moslim, Jood of orthodox jood,en nog zovele andere geloven,het verhaal is bijna overal het zelfde,en is vele landen extreem,die stellen ook wetten over kledij, eten, gebeden ,wanneer ze mogen werken,hoe ze hun doden moeten begraven, of wanneer ze naar de radio of TV mogen zien.frits1955 schreef: ↑11 okt 2023, 22:20De ideologie van een zionist bestaat uit de opvatting dat"de joden" recht hebben op een thuisland waar vroeger(10de eeuw voor onze tijdrekening) de mythische koninkrijken Israel en Juda zouden gelegen hebben. Mythisch beste Fred, want ze hebben nooit bestaan als dusdanig. In die tijd liepen daar een paar duizend nomadische herders rond en dat was het. Vergeet koning David, Salomo en Jeroboam want ze hebben nooit bestaan. Daar beroepen zionisten zich dus op. Weet je waarom Israel geen grondwet heeft? Omdat de ultra orthodoxen zeggen dat de wet van god de grondwet is.
De Thora , beste Fred, is een verzameling bijeengeklutste verhaaltjes die vroeger en nu vooral moesten dienen om een soort joods nationaal gevoel op te wekken en een thuisland te legitimeren Zionisten zijn geloofsfanaten die in weinig verschillen met gelijksoortige moslimfanaten.
Maar hier in Vlaanderen is het aan het minderen, de kerken lopen leeg, zeker na de uitzending "van god los"
wij zijn niets verplicht, maar we mogen wel moslim worden,maar niet terug Katholiek,en hoe harder er een geloof ingestampt wordt, hoe fanatieker ze worden,ze moorden en plunderen in naam van 'hun God"zelfs hitler liet op wapen uitrusting "Gott mit Uns"zetten.
Ondanks we nu al in 2023 zijn,geloven vele die onzin nog altijd, en willen sommige geloofstrekkingen daar daar ook voor moorden en landen in oorlog brengen.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
RyanR - Lid geworden op: 05 mei 2022, 20:10
Niet echt, dat stond er al in de Eerste Wereldoorlog op.
Overigens niet zo typisch Duits, ik herinner me een lied van de Amerikaan Bob Dylan, "With God on our side"
Geloof als propagandamiddel van de machtigen, tegenwoordig heb je daar de media voor.
-
Israeli's zijn koele gasten , verwacht daar geen glimlach van.
Heb je ooit al één speech van een Amerikaanse president of andere hoge figuur gehoord zonder dat er de woorden "God bless America" werd afgerateld. Zelfs tijdens de eerste inslag van het vliegtuig in de WTC toren riep een brandweerman "Holy shit" , letterlijk vertaald : "Heilige(n) schijt"
-
RyanR - Lid geworden op: 05 mei 2022, 20:10
Tja, Amerikaanse Christenen en sommige Moslims houden er hetzelfde idee op na van de Apocalyps. Een eindstrijd in het Midden Oosten. Met hun fanatisme vormen ze een bedreiging voor de wereldvrede.Fred1950 schreef: ↑12 okt 2023, 18:30Israeli's zijn koele gasten , verwacht daar geen glimlach van.
Heb je ooit al één speech van een Amerikaanse president of andere hoge figuur gehoord zonder dat er de woorden "God bless America" werd afgerateld. Zelfs tijdens de eerste inslag van het vliegtuig in de WTC toren riep een brandweerman "Holy shit" , letterlijk vertaald : "Heilige(n) schijt"
Overigens vind ik Israeli's niet koel, eerder arrogant.
Vond het ook wat gênant dat Israëli's katholieke nonnekes in het voorbijgaan bespuwden.
Filmke stond gewoon op YouTube.
Waar is dat voor nodig?
-
Is er jullie ook niet eens iets opgevallen ? Nog geen enkele weken geleden kwamen Israeli's massaal op straat tegen Netanyahu en zijn extreem rechtse vleugel die de scheiding tussen recht ( rechtbanken ) en staat teniet wou doen. De bevolking kwam op straat met de slogan "geen dictatuur" ... Die tegenstand was blijkbaar niet te luwen , tot .... nu.
Alle aandacht voor de "dictatuur" is uiteraard totaal verdwenen. Straks zou ik al moeten beginnen te denken dat Hamas "gevraagd" werd om Israel te gaan bombarderen , om zo de aandacht op Netanyahu en zijn regering af te wenden. Het is alleszins een zééér rare situatie. Enfin , het is en complotheorie als een ander ...

Alle aandacht voor de "dictatuur" is uiteraard totaal verdwenen. Straks zou ik al moeten beginnen te denken dat Hamas "gevraagd" werd om Israel te gaan bombarderen , om zo de aandacht op Netanyahu en zijn regering af te wenden. Het is alleszins een zééér rare situatie. Enfin , het is en complotheorie als een ander ...