Klimaat
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Voor mij zelf zal het niet veel uitmaken, maar voor al de achterblijvers die in naam van het klimaat zotte kosten moeten doen die niks,nougabollen opbrengen, denkt Demir dat de "vuile" lucht stopt aan de Vlaamse grenzen,wat als ze morgen beslist om alle gebouwen wit te verven,en hoeveel overheid gebouwen hebben een EPC A , het merendeel heeft misschien een E of F ,maar zo een EPC is natenvinger werk, het is hij die komt keuren die het bepaald ,Man laat u toch eens niet zo zot maken, tot 2050 is het nog 26 jaar
https://www.hln.be/geld/een-slecht-ener ... ~a8873161/“Een slecht energielabel zegt niet alles”: deze 5 huizen moeten verplicht gerenoveerd worden maar zijn tóch instapklaar
En nogmaals, ALLEEN VOOR VLAANDEREN,
https://www.hln.be/vastgoed/tegen-2050- ... a2d119bc4/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
De klimaatactivisten scoren een belangrijk punt. De rechtbank geeft hen gelijk en wil dat de overheid (overheden) méér doen om de doelstellingen te bereiken.
Ik ben benieuwd waartoe dit zal leiden.
Ik ben benieuwd waartoe dit zal leiden.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
En zoals steeds in Vlaanderen gaat de bevolking er moeten voor zorgen dat ZIJ minder CO2 uitstoten , niet de industrie in Antwerpen. En laadpalen voor iedereen bereikbaar ? Dat is "iets" voor privé initiatiefnemers , dat is niet interessant voor conservatieve politiekers , die blijven immers zo lang als mogelijk fossiel rijden. Dat is chique ....
-
Enkele tips die klimaatfreaks wel zouden durven aanbrengen:
- op reis gaan met het vliegtuig wordt compleet verboden
- op reis gaan naar het buitenland met de auto wordt compleet verboden
- het bezit van meerdere auto's wordt zwaar (fiscaal) aangepakt
- isolatie van huizen moet tegen 2030 naar een (te bepalen) hoog niveau gebracht worden
- idem voor bedrijven
- subsidies aan fossiele brandstofproducenten gaan zo snel mogelijk naar nul
- werknemers krijgen een stevige premie voor het aanwijzen van energieverkwisting
- niet-lokale voedselproductie moet ontmoedigd of doodbelast worden (vliegananas bv.)
- jaarlijks moeten wereldwijd enkele miljarden bomen geplant worden
- het bezit van 2 fietsen per gezin wordt verplicht gesteld
- vlees aankopen kan enkel met zegels; deze zijn gelimiteerd per persoon in een gezin
en ondertussen gaat Azië zijn gang met kolenverbranding, zowat de meest vervuilende energiebron, terwijl belgië - een postzegel groot op de wereldkaart - zijn burgers en zijn economie de duivel wil/moet aandoen.

- op reis gaan met het vliegtuig wordt compleet verboden
- op reis gaan naar het buitenland met de auto wordt compleet verboden
- het bezit van meerdere auto's wordt zwaar (fiscaal) aangepakt
- isolatie van huizen moet tegen 2030 naar een (te bepalen) hoog niveau gebracht worden
- idem voor bedrijven
- subsidies aan fossiele brandstofproducenten gaan zo snel mogelijk naar nul
- werknemers krijgen een stevige premie voor het aanwijzen van energieverkwisting
- niet-lokale voedselproductie moet ontmoedigd of doodbelast worden (vliegananas bv.)
- jaarlijks moeten wereldwijd enkele miljarden bomen geplant worden
- het bezit van 2 fietsen per gezin wordt verplicht gesteld
- vlees aankopen kan enkel met zegels; deze zijn gelimiteerd per persoon in een gezin
en ondertussen gaat Azië zijn gang met kolenverbranding, zowat de meest vervuilende energiebron, terwijl belgië - een postzegel groot op de wereldkaart - zijn burgers en zijn economie de duivel wil/moet aandoen.

Als men een groter onheil wil voorkomen, moeten soms stappen gezet worden die op het eerste gezicht de toestand slechter maken.
Alles is relatief: in 2018 werden er voor het eerst meer dan 202.000 vluchten op één dag geregistreerd. Er hingen die dag bij momenten meer dan 19.000 vliegtuigen tegelijk in de lucht.
Alles is relatief: in 2018 werden er voor het eerst meer dan 202.000 vluchten op één dag geregistreerd. Er hingen die dag bij momenten meer dan 19.000 vliegtuigen tegelijk in de lucht.

audibac - Lid geworden op: 10 sep 2005, 11:01
Ga hier maar eens kijken ge zult versteld staan wat er in de lucht hangt
https://www.flightradar24.com/49.11,0.45/6
Intel (R) core I5-10600KF@4.10GHz -16GB -64Bit Win11 home
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Eigenlijk relatief weinig t.o. wat zich over het asfalt verplaatst.....audibac schreef: ↑01 dec 2023, 09:47Ga hier maar eens kijken ge zult versteld staan wat er in de lucht hangt
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Een verkeersvliegtuig ( bvb. Boeing 777 ) verbruikt gemiddeld 9500 liter kerosine per uur ! De uitstoot aan CO2 is meer dan 10.000 liter per uur als ge die CO2 zoudt bevriezen tot droogijs. ( 10.000 liter is 10 kubiek meter )
Een fossiel wagen die 6 liter / 100 km vebruikt heeft na 100 km ook al ongeveer 7 liter bevroren CO2 uitgestoten als droogijs ( kunstijs ).
Een fossiel wagen die 6 liter / 100 km vebruikt heeft na 100 km ook al ongeveer 7 liter bevroren CO2 uitgestoten als droogijs ( kunstijs ).
-
Hobo - Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40
Ik wou de lucht niet langer bezoedelen en hield m'n adem in.
Toen mijn hoofd rood begon te worden, klopte iemand op m'n rug.
Mogelijk om te vermijden, dat ik nog meer pollutie zou veroorzaken

Ps.: Alle negatieve berichtgeving ontneemt een modale burger de moed,
om morgen nog uit bed te willen of durven te komen
Toen mijn hoofd rood begon te worden, klopte iemand op m'n rug.
Mogelijk om te vermijden, dat ik nog meer pollutie zou veroorzaken
Ps.: Alle negatieve berichtgeving ontneemt een modale burger de moed,
om morgen nog uit bed te willen of durven te komen
-
Maar men zal wel de productieprocessen moeten aanpassen zodat er minder brandstof wordt geproduceerd en toch nog evenveel andere rommel voor bvb. de biochemie. De antibiotica zal dan nog meer naar petrol ruiken en smaken ( nog niet gemerkt ? ) , maar soit ...
-