Klimaat
-
Odulleke - Lid geworden op: 08 nov 2022, 18:44
Als je al meer dan 20 jaar constant spierpijn hebt 24/24 7 dagen op 7 dan is een verdere vliegreis naar een droog en warm klimaat geen pure luxe en zeker niet als dat deugd doet. Denk eens eerst na voor je zulke onzin tiktbenq schreef: ↑10 dec 2023, 08:46Das puur Bul……
Die waren er vroeger ook,
En toen was er nog geen sprake van medische redenen naar warme landen.
Fred 1950 heeft gelijk.
Das zijn puur Luxe reizen
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Bank of Amerika heeft een overzicht gegeven van de LCOE (Levelized Cost of Electricity) - dwz. álle kosten inbegrepen van zonne- en windenergie. Vaak worden die voorgesteld als de goedkoopste bron van elektriciteit, maar indien je de batterijen voor opslag erbij betrekt en/of de gascentrales voor de dode momenten, dan stijgt solar/wind boven alle andere vormen uit. Bemerk dat voor Duitsland de oranje balk niet meer op de grafiek zou passen voor wat betreft zonne-energie; kijk naar de getallen

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Terug naar de jaren '60 , maar dan met de kennis van vandaag ( en zonder smartphones
-
voorn - Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Toen zaten de meeste fabrieken nog aan de rand van de stad en was de haven nog bereikbaar met de fiets vanaf het kot.
Toen week alles uit naar Limburg of het nieuwe havengebied en was de chemie in volle opstart of uitbreiding.
En was het gedaan met openbaar vervoer naar het werk.
En als toppunt; alle chemie bedrijven hadden en hebben nog eigen busdienst die bijna niet gebruikt wordt omdat die 20min moeten wachten en een groot deel dat niet zien zitten
Ik heb altijd de busdienst bij normale diensturen genomen.
Toen week alles uit naar Limburg of het nieuwe havengebied en was de chemie in volle opstart of uitbreiding.
En was het gedaan met openbaar vervoer naar het werk.
En als toppunt; alle chemie bedrijven hadden en hebben nog eigen busdienst die bijna niet gebruikt wordt omdat die 20min moeten wachten en een groot deel dat niet zien zitten
Ik heb altijd de busdienst bij normale diensturen genomen.
-
In de jaren '70 kwamen minstens 8 bussen de werknemers van Siemens Oostkamp bijna aan de deur ophalen en er terug afzetten. Siemens betaalde voor het grootste deel de vervoerkosten. Dat is voor bedrijven die nu mega winsten maken blijkbaar al te veel.
-
voorn - Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
De chemie vervoert nu met een nieuw systeem alle bedrijven nemen iedereen op bij verschillende posten.
Dan gaat de rit naar Lilo bij Evonik ( vroegere Degusa) en elkeen neemt zijn bedrijfs bus.
Meer opstapplaatsen op deze wijze.
Na de shift omgekeerde wijze.
Er is ooit een plan geuit; dat wie in een bepaalde strook woonde voor de bedrijfsbus niet meer mocht parkeren op de bedrijfsparking.Maar dit vondt men een brug te ver
Dan gaat de rit naar Lilo bij Evonik ( vroegere Degusa) en elkeen neemt zijn bedrijfs bus.
Meer opstapplaatsen op deze wijze.
Na de shift omgekeerde wijze.
Er is ooit een plan geuit; dat wie in een bepaalde strook woonde voor de bedrijfsbus niet meer mocht parkeren op de bedrijfsparking.Maar dit vondt men een brug te ver
-
En hoe meer bussen , hoe minder stopplaatsen per bus. De max. reistijd in de bussen van Oostkamp destijds was 20 minuten. Enkele van die bussen deden het station van Oostkamp aan ( dat zal nu ook al verdwenen zijn , neem ik aan
). Nog een voordeel , moeder de vrouw kon overdag met de auto rondhossen 
-
benq - Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Onzin?
Das geen onzin.
Ik herinner mij in de jaren ‘60 dat mijn vader handdoeken in de oven van een Leuvense stoof opwarmde voor zijn spierpijn.
Die overwinter reizen voor spierpijn zijn pure luxe en geld en milieu verspillend.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen