Klimaat
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
@Versaille
De patatten moet ook nog een volume hebben om te kunnen rooien , nietwaar. Als er geen regen valt zoals de voorbije zomer wordt het rooien uitgesteld. Daarna volgt dan een zondvloed en beginnen ze te rotten.
Het klimaat kent nu veel extreme toestanden zoals "te heet" en "te nat" op sommige plaatsen in de wereld. En waar dat gebeurt wordt zelfs onvoorspelbaar. Dat zou toch nu al duidelijk moeten zijn. Die extremen volgen mekaar steeds sneller op , en ook nog pas heel zichtbaar de laatste 10 jaren.
De patatten moet ook nog een volume hebben om te kunnen rooien , nietwaar. Als er geen regen valt zoals de voorbije zomer wordt het rooien uitgesteld. Daarna volgt dan een zondvloed en beginnen ze te rotten.
Het klimaat kent nu veel extreme toestanden zoals "te heet" en "te nat" op sommige plaatsen in de wereld. En waar dat gebeurt wordt zelfs onvoorspelbaar. Dat zou toch nu al duidelijk moeten zijn. Die extremen volgen mekaar steeds sneller op , en ook nog pas heel zichtbaar de laatste 10 jaren.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Als die extremen nu zichtbaar zijn, dan moet dat in het volgende plaatje duidelijk aan te wijzen vallen:pas heel zichtbaar de laatste 10 jaren.
Blauw = neerslag in één jaar
Rood = jaar met droogte
Kan iemand me vertellen waarom 2000 tot 2020 zo erg gelijkt op 1920 tot 1940?

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
-
Dikke lulkoek. Als antwoord op mijn vraag hierboven spreek je niet meer over "de extremen" maar begin je te nu wat te neuzelen over 'de gemiddelden'Die extremen volgen mekaar steeds sneller op , en ook nog pas heel zichtbaar de laatste 10 jaren.
Wat zal het nu zijn, gabber? Extremen of gemiddelden?

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
@Versaille
Daar is België kampioen in
https://www.hln.be/binnenland/vernietig ... ~a626971e/
In mijn kinderjaren deden ze de "patatten "uit met hun paard met zo een draaimolen aan , en als ze allemaal uit waren, mocht "wij" de kinderen de patatten die bleven zitten uitgraven voor eigen gebruik, geen "centje" gezien, maar ons moeder tevreden.
@Wil .
Het merendeel van de migranten in de 17/18de eeuw waren Ieren, en die hebben ook in die tijd 60 miljoen bizons afgeslacht,niet voor het klimaat ,maar voor het vlees, dus die 200 duizend koeien zijn maar een "peulschil" en de bevolking zal wel "peulschillen eten als vleesvervanger
https://www.natuurfotografie.nl/de-telo ... en-bizons/
De reden is geld, en zoveel mogelijk van de arbeider en gepensioneerde,en de regeringen en parlementairen worden daar beter van , dan kunnen ze nog meer geld verkwisten .Of is het misschien zo dat CO2 geen broeikasgas is en dat we al deze moeite eigenlijk om een andere reden doen. Wat is dan die reden en wie zou daar beter van kunnen worden vraag ik mij dan af?
Daar is België kampioen in
https://www.hln.be/binnenland/vernietig ... ~a626971e/
In mijn kinderjaren gingen we helpen aardappelen rooien bij de boeren om een zakcentje te krijgen.
In mijn kinderjaren deden ze de "patatten "uit met hun paard met zo een draaimolen aan , en als ze allemaal uit waren, mocht "wij" de kinderen de patatten die bleven zitten uitgraven voor eigen gebruik, geen "centje" gezien, maar ons moeder tevreden.
@Wil .
Het merendeel van de migranten in de 17/18de eeuw waren Ieren, en die hebben ook in die tijd 60 miljoen bizons afgeslacht,niet voor het klimaat ,maar voor het vlees, dus die 200 duizend koeien zijn maar een "peulschil" en de bevolking zal wel "peulschillen eten als vleesvervanger
https://www.natuurfotografie.nl/de-telo ... en-bizons/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Gij begint met uw grafiek over gemiddelden te wauwelen.Wil. schreef: ↑12 dec 2023, 17:00Dikke lulkoek. Als antwoord op mijn vraag hierboven spreek je niet meer over "de extremen" maar begin je te nu wat te neuzelen over 'de gemiddelden'Die extremen volgen mekaar steeds sneller op , en ook nog pas heel zichtbaar de laatste 10 jaren.![]()
Wat zal het nu zijn, gabber? Extremen of gemiddelden?
-
Maar vooraf de inlanders de nek omdraaien. Gelukkig waren die inlanders geen moslims , maar heidenen
-
Die COP28 heeft heel wat beloftes opgeleverd. Maar dat was meestal ook het geval bij de vorige vergaderingen.
Indien wij de 80% fossiele brandstof nog moeten wegwerken uit onze energiemix, dan wordt dat (e)mission impossible, meen ik.
Indien wij de 80% fossiele brandstof nog moeten wegwerken uit onze energiemix, dan wordt dat (e)mission impossible, meen ik.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.