Klimaat
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Al bij al is de opwarming van de aarde een goede zaak, bekeken vanuit het aantal levens dat gered werd.
Er zijn inderdaad heel wat mensen gestorven in hittegolven, maar er zijn vééééél minder mensen gestorven van de koude.
Er zijn inderdaad heel wat mensen gestorven in hittegolven, maar er zijn vééééél minder mensen gestorven van de koude.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Duitsland schrapt bonus voor aankoop elektrische auto, "zware klap voor Duitse autosector"
De premie bij de aankoop van een elektrische auto is een van de slachtoffers van de budgettaire crisis die in Duitsland was ontstaan nadat het grondwettelijk hof in november de herbestemming van ongebruikte coronakredieten naar de groene transitie had geannuleerd.
Het ministerie van Economie kondigde zaterdag aan dat aanvragen na zondag niet meer aanvaard zullen worden. Een woordvoerder erkende dat dit "een betreurenswaardige situatie" was voor de consument, maar de beslissing was noodzakelijk "omdat er niet meer genoeg geld zal zijn om nog rekening te houden met aanvragen na zondag".
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/12/17 ... sche-auto/
Op alle domeinen besparen, belastingen invoeren en schuiven met budgetten om die idiote energietransitie te kunnen betalen.
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Minder sterfte door kou, meer door hitte
De onderzoekers gingen na hoe de sterftecijfers zich gedurende de studieperiode – die dus behoorlijk warm was – ontwikkelden. En al snel moesten ze concluderen dat de sterfte door kou tussen 2000 en 2019 met 0,51 procent afnam. Tegelijkertijd nam de hittesterfte in dezelfde periode met 0,21 procent toe.
De onderzoekers gingen na hoe de sterftecijfers zich gedurende de studieperiode – die dus behoorlijk warm was – ontwikkelden. En al snel moesten ze concluderen dat de sterfte door kou tussen 2000 en 2019 met 0,51 procent afnam. Tegelijkertijd nam de hittesterfte in dezelfde periode met 0,21 procent toe.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Fazal schreef: ↑18 dec 2023, 15:05Minder sterfte door kou, meer door hitte
En waren de Chinezen echt zo lief om die cijfers vrij te geven ? Enne .. kunt ge voor mij dit soort "koude & hitte" sterfgevallen cijfers voor België eens opzoeken. Zou Sciensano die kennen , of moeten we er een ambtenaar van het ministerie van volksgezondheid erbij halen ? Een link naar een *.gov / *.be pagina is voor mij voldoende.
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Vanaf 2025 geen nieuwe gas aansluiting meer voor nieuwbouw,en als ze ook de fossiele brandstof gaan verbieden, dus geen mazout meer ,of zelfs geen hout of pallets meer ,moet alles verwarmt worden met elektric,
dus wie het niet kan betalen zal in de kou zitten,dus kans op meer sterfgevallen door de kou, en ook de gasboiler zou niet meer vervangen mogen worden als die kapot is,en ook de gas en elektriciteit gaat is 2024 omhoog met 15 en 25 %.
https://callmepower.be/nl/energie/gids/ ... gieprijzen
Maar dat gaan de parlementariërs niet merken,maar veel gepensioneerde gaan in de kou zitten.
En dat is een groter probleem voor de aarde, dan de opwarming van het klimaatWat dan ook...qua bevolking is ons planeetje AARDE zwaar overbevolkt
Helaas maar waar.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Waaruit maak je op dat dit op het huidige moment een probleem is voor de planeet?

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
De beheerskosten van de netdistributeurs gaan vooral de hoogte in
https://www.mijnenergie.be/blog/distrib ... r-aardgas/
Een gezin met een elektriciteitsverbruik van 3.500 kWh per jaar en een gemiddelde maandpiek van 4,26 kW betaalt gemiddeld € 364 (inclusief btw) nettarieven in 2024. Dat is € 27 of 8% meer dan in 2023. Een gezin met een aardgasverbruik van 17.000 kWh per jaar betaalt in 2024 € 245. Dat is € 18 of 8% meer dan in 2023
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20231218_94717807
En wie zegt dat ? Dat is ONS Vlaamsch VREG graaigebroed , de uitvinders van het "standaard ( golvend ) gebruikersprofiel" en het kapaciteitstarief.
--------------------------------
En wat het klimaat betreft , één kWh gas is hetzelfde als één kWh stookolie , en de CO2 per kWh is dan ook identiek. 17.000 kWh aan gas is hetzelfde als 1700 liter stookolie omdat één liter stookolie een energiewaarde heeft van 10 kWh/liter. Met stookolie stoken is dus even , niet meer of niet minder , slecht voor het klimaat dan stoken met gas. Dat men stookolie zou verbieden en gas zou toelaten is dus een farce , een vette grap , en al zeker als men dat bij de berekening van het EPC zou inbrengen.
p.s. ik verbruik na "ingrepen" minder dan 1500 liter stookolie per jaar ....
-
sibarita - Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44
C02 uitstoot in de WERELD:
China 29%
Usa 11%
India 7,3%
Europa 6,7%
Rusland 4,8% en
BELGIE 0,24%
Bijkomend op de top in Dubai zijn de grootste vervuilers niet aanwezig maar DE CROO is aanwezig met een Belgische delegatie van 170 personen….. met vliegtuig..
Voor VLAANDEREN word de stikstofneerslag veroorzaakt door :
78% landbouw
16% verkeer
4% industrie
2%huishouden
Bekijk die feiten en cijfers maar goed , dan hoop ik dat jullie beseffen dat we daar niks te zoeken hebben als zelfs de leiders van de grootste vervuilende landen niet aanwezig zijn
De Croo zal dit wereldprobleem wel oplossen en de Vlamingen verder maar in de armoede duwen met bijkomende opgelegde regels onder druk van GROEN en PS.
Met 70.000 deelnemers op de voorbije klimaat top ! Allemaal met de fiets gekomen !
China 29%
Usa 11%
India 7,3%
Europa 6,7%
Rusland 4,8% en
BELGIE 0,24%
Bijkomend op de top in Dubai zijn de grootste vervuilers niet aanwezig maar DE CROO is aanwezig met een Belgische delegatie van 170 personen….. met vliegtuig..
Voor VLAANDEREN word de stikstofneerslag veroorzaakt door :
78% landbouw
16% verkeer
4% industrie
2%huishouden
Bekijk die feiten en cijfers maar goed , dan hoop ik dat jullie beseffen dat we daar niks te zoeken hebben als zelfs de leiders van de grootste vervuilende landen niet aanwezig zijn
De Croo zal dit wereldprobleem wel oplossen en de Vlamingen verder maar in de armoede duwen met bijkomende opgelegde regels onder druk van GROEN en PS.
Met 70.000 deelnemers op de voorbije klimaat top ! Allemaal met de fiets gekomen !
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850