Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Dicksy

21 dec 2023, 13:40

Dicksy 07 dec 2023, 15:49
Om de een of andere reden komen mensen niet naar het TCC nadat ze een dagvaarding hebben ontvangen

https://pravda-en.com/world/2023/12/07/212568.html

Om de een of andere reden komen mensen niet naar het TCC nadat ze een dagvaarding hebben ontvangen. Dit is het grootste probleem : een vertegenwoordiger van het militaire rekruteringscentrum van Vinnytsia

“Waarom ze deze angsten hebben, kunnen we niet begrijpen. Waarom we zo’n beeld hebben dat je bij het TCC aankomt en binnen twee uur al naar de frontlinie wordt gestuurd. Het is allemaal nep, het is niet waar….. Allemaal dienstplichtigen worden eerst noodzakelijkerwijs opgeleid en vervolgens naar het front gestuurd ', zei Oksana Yanchak.

Inna's opmerking: waarom vluchten ze eigenlijk? Als je ze zelfs maar traint... waar zijn ze dan bang voor
(De in het zwart benadrukte zinsdelen komen niet van mij :wink: )

Tja, waar zouden ze nu bang voor hebben, ik zou het begot ook niet weten. :roll:

Dat ze nu eens telefoneert met de nieuwe minister van defensie van Oekraine. Die kan haar perfect vertellen waarom deze mensen bang zijn. :roll:

De Oekraïense minister van Defensie wil mannen die in Duitsland wonen rekruteren

De minister sprak van een uitnodiging. Hij maakte echter duidelijk dat er sancties zouden volgen als iemand het verzoek niet zou opvolgen. “We bespreken nog steeds wat er zal gebeuren als ze niet vrijwillig komen”, zei hij.
Het Oekraïense leger wil 450.000 tot 500.000 extra soldaten mobiliseren om de Russische invasie af te slaan. De financiële en politieke randvoorwaarden zijn echter nog niet opgehelderd. President Volodymyr Zelenski noemde de mobilisatie een ‘gevoelige kwestie’.

https://www.welt.de/politik/ausland/art ... rufen.html
De mensen hebben geen gewoon geen zin.

Wil.

21 dec 2023, 14:32

Basisproducten worden heel duur in RU. Bv. eieren. Het zijn toestanden die men zich nog herinnert van de tijd van de S.U. : uren in de rij staan.

In het voorbeeld hieronder gaat het over 2 dagen in de rij staan om een pak eieren te bemachtigen.

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy

21 dec 2023, 14:45

Eieren behoren tot de wapenuitrusting van de Russen net als die schoppen en tanks uit musea terwijl Oekraïne gebruikt maakt van het modernste Westers wapentuig. Dat verklaart de zeer hoge verliezen aan Russische zijde. Ieder moet zijn steentje bijdragen.

frits1955

22 dec 2023, 11:20

Eieren behoren tot de wapenuitrusting van de Russen
Je zal maar bekogeld worden met rotte eieren. :wink:
Bij sommigen hier blijft er het naïeve geloof dat Rusland ten onder zal gaan aan economische sancties. Vreemd toch.

socrates

22 dec 2023, 11:32

frits1955 schreef:
Bij sommigen hier blijft er het naïeve geloof dat Rusland ten onder zal gaan aan economische sancties. Vreemd toch.
Als ik het goed heb begrepen, zou de USSR toch zijn geïmplodeerd door hoofdzakeijk economische problemen.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Fred1950

22 dec 2023, 12:06

socrates schreef:
22 dec 2023, 11:32
frits1955 schreef:
Als ik het goed heb begrepen, zou de USSR toch zijn geïmplodeerd door hoofdzakeijk economische problemen.
Ik dacht het niet. De val van de Berlijnse muur deed de bal aan het rollen. De Russen in Moskou werden tegenkantingen vanuit alle hoeken gewoon moe en lieten nadien maar begaan in de stijl van "we zien wel wat de gevolgen zullen zijn" Voor sommige afgescheurde republieken waren de gevolgen "armoede" en verval ( maar dat heeft men ons in het "Westen" niet verteld ).

Dicksy

22 dec 2023, 12:26

door Fred1950 » 7 minuten geleden
k dacht het niet. De val van de Berlijnse muur deed de bal aan het rollen. De Russen in Moskou werden tegenkantingen vanuit alle hoeken gewoon moe en lieten nadien maar begaan in de stijl van "we zien wel wat de gevolgen zullen zijn" Voor sommige afgescheurde republieken waren de gevolgen "armoede" en verval ( maar dat heeft men ons in het "Westen" niet verteld ).
Niet de val van de muur deed de bal rollen. De perestrojka en glasnost, de hervormingen in het algemeen die Gorbatsjov in zijn land, en in het Warschau-pact in het algemeen, wilde introduceren, en op veel tegenstand stootte bij de die hard communisten, gaven de eerste tekenen al aan van het uiteenvallen van de USSR. De USSR was corrupt tot op het bot en daar wilde Gorbatsjov een einde aan stellen. De val, en het uiteenvallen van de USSR, van de muur was daar slechts een gevolg van.
Gorbatsjov was een politieker nieuwe stijl die met zijn tijd wilde meegaan en niet wilde blijven vast zitten in de oude communistische structuren.
Het is hem tot op vandaag nog altijd niet vergeven zoals ik al eerder schreef.

Fred1950

22 dec 2023, 21:47

Misschien heb je gelijk , maar de data bewijzen toch een verband in de richting van mijn bewering ...

1989 Val van de Muur : https://nl.wikipedia.org/wiki/Berlijnse_Muur
1985-1990 Perestrojka : https://nl.wikipedia.org/wiki/Perestrojka
1990 - 1991 Uiteenvallen van de USSR : https://nl.wikipedia.org/wiki/Uiteenval ... ovjet-Unie

Dicksy

23 dec 2023, 11:02

image.png
image.png (29.67 KiB) 352 keer bekeken
image.png
image.png (347.96 KiB) 352 keer bekeken
Door een onverwachte wending in de gebeurtenissen heeft de Oekraïense tv-presentator Alexey Pechiy, die de EU-top in Brussel op 14 en 15 december bijwoonde, de keuze gemaakt om niet naar huis terug te keren. Dit besluit heeft een schok door de media-industrie veroorzaakt, waardoor Roman Andreyko, de algemeen directeur van '24 Channel', en de collega's van Pechiy zichtbaar geschokt achterbleven.

Ik kies eieren voor mijn geld en zal 'de strijd' verder zetten vanuit het veilige W-Europa. :roll:

Fred1950

23 dec 2023, 12:41

Dicksy schreef:
23 dec 2023, 11:02
....
Ik kies eieren voor mijn geld en zal 'de strijd' verder zetten vanuit het veilige W-Europa. :roll:
Met kletskoek speak bedoelt hij .... :D

frits1955

23 dec 2023, 13:30

Je hebt het goed begrepen maar een vergelijking tussen de implosie van de toenmalige Sovjet-Unie en de eventuele gevolgen van de Westerse economische boycot jegens Rusland lijkt me niet zinvol- de context is namelijk helemaal anders.
De implosie van de USSR was hoofdzakelijk het gevolg van de decennialange wapenwedloop met het Westen. Die wedloop heeft de USSR economisch op de knieën gedwongen - dat is iets anders dan een boycot. Combineer die verloren wapenwedloop met een hortend economisch model dat er niet in slaagde om de Russische Boris Modaal een levensstandaard te bezorgen die vergelijkbaar was met de westerse; verder de alomtegenwoordige corruptie en het gerommel in de Sovjet Republieken die tuk waren op onafhankelijkheid et voila. Perestroika en glasnost waren geen oorzaak van die implosie maar wel stuiptrekkingen van een regime dat deels in het oude stramien wou blijven en deels voor veranderingen wou gaan, geschoeid op Westerse leest.

Fred1950

23 dec 2023, 14:10

frits1955 schreef:
23 dec 2023, 13:30
..... een hortend economisch model dat er niet in slaagde om de Russische Boris Modaal een levensstandaard te bezorgen die vergelijkbaar was met de westerse; .....
Of die levenstandaard dan zoveel slechter dan de onze in de jaren '90 was betwijfel ik. Het is niet omdat de buur het hier schijnbaar goed heeft en er veel bling-bling getoond wordt dat zijn en de eigen portemonnee gevuld blijft. Toen Oost Duitsland zich verenigde ontstond er plots een berg werklozen onder de Ossie's. ...

frits1955

23 dec 2023, 15:13

Of die levenstandaard dan zoveel slechter dan de onze in de jaren '90 was betwijfel ik.
Mijn opmerking gaat dan ook niet over de jaren '90, Fred- wel over de periode die daar aan vooraf ging en die zou leiden tot de implosie van de USSR begin jaren '90.
Verder verwar je de levensstandaard van Boris Modaal in de loop van de jaren '90 met die van de elites in de grote Russische steden - die laatsten ( vaak met bindingen met de voormalige partijkaders) hadden volop geprofiteerd van de privatiseringsgolf die ingang vond onder Jeltsin .

voorn

23 dec 2023, 16:12

In de jaren 90 reisde de Hongaar van op het werk nu als Belg naar thuis bij zijn moeder.
Gebrainwashed mens die zei dat hij zo veel bij had en een auto bezat en zijn zoon een motto; dit door de regering werd geleend.
Ze waren zo arm als job.
Zal dan in Rusland idem zijn geweest.
Alleen de DDR deed het beter.

Wil.

23 dec 2023, 17:33

Fred1950 schreef:
23 dec 2023, 14:10
Of die levenstandaard dan zoveel slechter dan de onze in de jaren '90 was betwijfel ik. Het is niet omdat de buur het hier schijnbaar goed heeft en er veel bling-bling getoond wordt dat zijn en de eigen portemonnee gevuld blijft. Toen Oost Duitsland zich verenigde ontstond er plots een berg werklozen onder de Ossie's. ...
Ongelooflijk wat het communisme met een mens zijn hersenen kan doen (en daar later nog eens een dosis Covid bovenop...) .

Waarom stelen de Russische soldaten overal de w.c.-potten uit de huizen in UA, denk je? :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.