In de Vier Seizoenen reeks 33 Winter 2023-2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje

01 jan 2024, 11:59

Oud jaar, nieuw jaar
Twee koeken is een paar.

Het was laat: half vier.
Maar ja, dat heb je als je van je chauffeur afhangt.

Het was gezellig en lekker.
De zusjes (mijn schoonzussen) hadden ieder een deeltje gemaakt.
Het was jaren geleden dat ik nog kalfsbanket gegeten had.
Heel fijn klaar gemaakt door de oudste zus van H.
Dessert was ook reuze lekker.
En heel mooi gepresenteerd.

Tegen het avondeten mijn eigen volk over de vloer voor een pistolet.
Die ben ik al gaan halen met de fiets.
Ik was geladen gelijk een muilezel.

Ineesn dan maar beste wensen voor het nieuwe jaar en dank u wel voor alle kaartjes.

Ania

01 jan 2024, 13:42

Afbeelding

Ook van mij een gelukkig Nieuwjaar.
We hielden het rustig met wat hapjes , keken nr kattenfilmpjes, zagen een film en vinden een serie waar dochter en ik nu verzot op zijn.

Vandaag rustig. Al 2wasjes gedraaid. Eentje roept mij nu om te komen opplooien.
De keuken terug netjes, dochter hielp met de afwas.
Voor de rest vandaag nog wat opruimen, nog eten maken en straks eens tot bij mijn ouders voor het voorlezen van de obligatoire brief. Nog 2j en ze is er van af.
Als ze klein zijn is dat schattig maar als ze tiener zijn vind ik hetzelf maar stom.
Maar kom de grootouders vinden het nog geweldig, dat is traditie voor hen.

Manlief zet ondertussen laag 5 of 6 op de muren. Laat paars nu kleur zijn die niet makkelijk te bedekken is met wit 😂😂

Die was roept luider en luider dus zal maar vlug gaan. 🙃

krakje

01 jan 2024, 16:08

de eerste dag van een nieuw jaar,
wensen wij iedereen toe een fijne en gezonde jaren,
geluk en vrede, gezelligheid en vriendschap,
om samen te genieten wat de wereld ons zal geven,
gelukkig nieuwjaar 2024, krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

mariajohanna

01 jan 2024, 16:09

Aan iedereen een heel Gelukkig Nieuwjaar gewenst, met bovenaan een zo goed mogelijke gezondheid, want dat is goud waard .....

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Muddy Maddy

02 jan 2024, 06:02

Goede morgen seizoentjes,

van een rustige eerste dag van het nieuwe jaar gesproken....Not!
We zijn hals over kop naar mijn moeder moeten rijden. ventje had net een glas cava binnen. eerder had vriendin 1 gebeld dat het niet goed ging. ik heb mijn kleren aangedaan, ventje wilde nog niet gaan omdat hij alcohol gedronken had. heb hem een vettig Bifi worstje laten eten, zijn kleren aan en hopen dat we onderweg geen alcoholcontrole kregen.

Geen controles gehad. ik kom binnen met de sleutel en ze lag in de zetel. ze had 2 keuzes: ofwel belde ik de dokter van wacht of het was rechtstreeks naar spoed. ik heb de dokter van wacht gebeld. ik heb in tranen alles uitgelegd en ze zijn zo snel mogelijk gekomen. een ambulancier en de arts. een jonge zeer knappe kerel. hij heeft haar dan onderzocht. geen koorts. bloeddruk ok, geen pijn. ze moest gewoon aansterken, veel drinken en proberen te eten. ventje heeft met de ambulancier de financiële kant van de zaak geregeld. Mia was ondertussen ook aangekomen. die had ons gezien en kwam poolshoogte nemen. ze is dan gebleven tot de dokter van wacht kwam en die was er rap. nog geen 10 min. moeten wachten. hoogstwaarschijnlijk zijn ze nu gestationeerd in het AZ.

er was dus niets aan de hand buiten het feit dat ze zich een schotelvod voelde. ze moest van hem eten en rusten + veel water drinken. Mia is dan met verse soep gekomen. ik had buurvrouw stefanie opgebeld. die komt vandaag langs. ze heeft dan proberen te slapen en loste ons om 15 u. ik was nog geen half uur thuis of ze belde. de pot soep was op en ze had weer gegeten. Gimly had naast de bak gepoept wat we wel verwachtende waren. dan heeft ventje rond 17 u de eend klaargemaakt. nu was die helemaal van de kaart en kon zich niet herinneren hoe hij eend op vel klaarmaakte. :roll: ik had de rest van de cava uitgedronken en daarna een glaasje wijn. de pikante saus was wel pikant maar niet zoals die gewoonlijk is. met soyascheutjes erin. dit met 3 kroketten. ik heb weinig gegeten. 3 kroketten en 2 sneetjes eend met wat saus. normaal eet ik meer. maar nu smaakte het me niet.

we waren naar de live versie van de Lion King aan het kijken en hebben die dan eerst verder bekeken. daarna de eend en daarna de roomsoesjes en een glaasje Baileys. en dan naar bed. eerst mijn bed opnieuw opgemaakt omdat ik ruzie gehad had met het flanellen laken. daarna 2 pijn stillers en 2 diazepam om goed te slapen. die pijnstillers hielpen, de diazepam niet. ik ben om kwart voor 4 opgestaan en Lilly was mee en wilde naar buiten. op de koer. ik heb mijn druppels ingenomen met cola zero. daarna heb ik food stylist gespeeld. en criminal case. ik had koffie gezet maar die werd dus koud. dan warme erbij. en een scheutje amaretto. dat smaakte ook niet. ik heb de verwarming op timer gezet. straks moet die aanslaan. wat nu gebeurd. stipt op tijd.

Ventje ligt nog in bed en Lilly is binnen gekomen heeft de bak gebruikt voor pipi en is dan korrels gaan eten. daarna wilde ze naar boven. ze ligt waarschijnlijk princessheerlijk op mijn kant van het bed. dat was gisteren een dag om zo snel mogelijk te vergeten. en ik had me dan nog vergist in leeftijd. moeder is 84 en wordt 85. ik verwarde haar leeftijd met die van wijlen schoonmoeder. ze kunnen zeker toch zelf rekenen hoe oud de patiënte is? enfin. ze moet de raad van de dokter van wacht opvolgen en vandaag komt Stefanie. die zal me op de hoogte houden. het waren ook die dagen die zwaar doorwogen zei de arts van wacht. heb ik al gezegd dat een een knappe vent was? eerst ziek zijn zei die en daarna zich verlaten voelen. ik zou eigenlijk terug naar brugge moeten verhuizen. indien dat mogelijk zal zijn. moeder wilde voor haar verjaardag naar carlito's. hopelijk is ze tegen dan genezen. ze keek er zo naar uit. ik hoop dat ze er rap door is. ik moet immers rekenen op de goodwill van ventje. het is 25 min rijden. hij zal niet langer 's middags een leffe kunnen drinken want je weet nooit.

ik moet de 8 st voor mijn behandeling en 's anderdaags de 9 de moet hij met zijn zus gaan tekenen bij de notaris. het huis is zo laag mogelijk geschat. ik geloof dat ze er 375.000 voor krijgen. en een maal leeg wordt het te koop gezet.al schoonmoeder haar kleren verdwijnen naar Brussel. ventje zijn zus wil niet iemand in hun moedes kleren zien rondlopen in brugge. dat klusje klaart ze met kathleen. de ex werkvrouw. ze mogen doen wat ze willen. het zijn mijn zaken niet. de 9 de gaat ventje om onze trouwringen. dan parkeerd hij bij zus en ze gaan te voet naar de vrouwelijke notaris om te tekenen. en dan doen ze ermee wat ze willen. het is mijn huis niet. ik wil alleen die koperen ketel voor papier en aanmaakhout. ventje wil 2 gewone zetels en 1 speciale. de salontafel in marmer zal waarschijnlijk hier niet kunnen staan. ten zij ik hem de oude houten salontafel van bij ons laat demonteren. we zien wel.

mijn tweede kopje koffie is op. ik zal dan verder doen aan criminal case.
Fijne tweede nieuwjaarsdag aan alle seizoentjes.
Cats Rule!

clive

02 jan 2024, 08:37

Afbeelding

Goedemorgen, ik wens iedereen zonder uitzondering een schitterend maar vooral een gezond 2024. Vooral dat laatste is belangrijk. Zoiets kun je niet kopen in de winkel hé.

Wij hebben het rustig gehouden. Eergisteren toch een hele boel vuurwerk ondanks het gemeentelijk verbod. Matice kroop al bibberend achter mijn thematafel in, in een hoekje. Hem dan maar meteen dat sedatief gegeven en dat werkte. Hij werd een beetje suf, maar de angst was zo goed als voorbij . Ik ben dan een heel grote plaid op bed gaan leggen en we hebben hem mee naar bed genomen. De plaid is zo groot als het bed zelf Hij is dan ,ondanks dat er toen ook nog vuurwerk te horen was, in een diepe slaap gevallen en heeft doorgeslapen tot wij, ook wat later, want de dag ervoor met de buren, hun kinderen en kleinkinderen zaten nog in mijn benen. Toen ik wakker werd lag Matice nog in bed bij mij, maar zijn baasje was al opgestaan. En tot mijn verrassing had hij de 2 benedenverdiepingen al gestofzuigd en verder opgeruimd wat toch nog was blijven liggen. Dan heb ik in pyjama de gestofzuigde kamers gesteamd. En alles was weer netjes. Dan heb ik tafel gedekt voor ons tweetjes . Hebben om 13:00H een aperitiefje met wat hapjes genuttigd. Dan een spelletje Rumikub gespeeld en genoten van de rust. Ben blij dat het nu zo goed als voorbij is.

Ik wens iedereen een mooie dag toe. Liefs en een stevige knuffel voor jullie allemaal.

Oma-C

02 jan 2024, 09:40

Goede morgen allemaal :wink:
Hier ook nat voor de verandering :oops:
maar we kunnen het niet veranderen helaas
Nemen zoals het komt en er het beste van maken
Er zijn ergere dingen denk ik :roll:

Sterkte en beterschap aan de zieken en
goede moed voor iedereen :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Ania

02 jan 2024, 10:51

Goeiemorgen, wat een regen geven ze weer. Gelukkig zit ik hier hoog en droog op onze berg.
Voor veel mensen zal het weer bang afwachten worden.

Vandaag lekker lang uitgeslapen, gisteren veel in het huishouden gedaan, savonds terug wat keelpijn :roll:

Vandaag staat er enkel een was opplooien op het programma.
Eten is opwarmen wegens niet zoveel tijd.
Daarna nr de badminton met dochter en vriendinnen.
Daarachter naar oma voor het voorlezen van de nieuswjaarsbrf en daarna nr schoonouders, waar dochter 3 dagen zal zijn omdat wij werken.

Deze middag komt er nog iemand het hokje van de fret ophalen.
Groot spul minder in huis.

Afbeelding

anjelierken

02 jan 2024, 11:44

Afbeelding

Hallo iedereen,

Voor iedereen een gelukkig en gezond nieuw jaar.

Bekske: kaartje is aangekomen, dank je wel.

MM: kan me best voorstellen dat het gisteren een stressvolle dag was. Gelukkig is je moeder aan de beterhand.

Voor ons gisteren een rustig dagje. In de voormiddag bij buren de traditionele nieuwjaarsdrink, daarna thuis de restjes van het nieuwjaarsmenu opgewarmd . In de namiddag toen de zon scheen een korte wandeling in ons dorp. Spaanse woef was content dat ik meeging. Die heeft dat graag. En dan de rest van de dag thuis, naar het veldrijden gekeken.
Vandaag zal Spaanse woef moeten thuisblijven, als ik zo naar buiten kijk. Is non stop aan het regenen. Volgens buienradar gaat het uren duren, dat beloofd.

Straks naar verjaardagsfeestje van ukkemeisje 2 , wordt 4 jaar vandaag. De cadeau staat hier op tafel, weet niet wat erin zit, de ouders bestellen het via internet en laten het hier leveren. Vindt dat gemakkelijk, zij weten beter wat ze graag hebben. Hebben dat met de Sint en Nieuwjaar ook zo gedaan. Ferm gemakkelijk.

Dames, tot morgen allemaal.

mariajohanna

02 jan 2024, 12:30

Gelukkig Nieuwjaar voor iedereen, met een zo goed mogelijke gezondheid.......

Dat vuurwerk overal is andere koek..... goed dat dierenarts iets kan aanrader dat je aan de dieren kan geven...... maar prettig is anders. Wij hebben , in ons vroeger huis, ook die problemen gehad, 2 honden die op voorhand een voorgevoel hadden dat er iets op til was. Dik een half uur na de knallen, zaken we nog met de 2 in hun mandje, naast ons, in de zetel, met een rol keukenpapier, als we al met 1 rol toekwamen...... hun open bedekken help echt niet, we hadden toen àlles geprobeerd.....

En zeggen dat vuurwerk enkel door professionals mogen afgestoken worden ..... ook mijn oor, sorry he, als je ziet wat er allemaal gebeurt is.......

Zand er over ....

We zijn aan het aperitiefje, seffes wat kokerellen.....
Gisteren heel laat geworden, bezoek van de buren en een mooi concert op Ment, live, vanuit de Lotto-arena, denk ik. Wat een volk en wat een ambiance !

Hier niet veel meer op het programma, enkel wat opplooiwerk, maar dat is vlug gedaan.....

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Helena van Troje

02 jan 2024, 12:30

Had niet veel goesting om op te staan deze morgen.
Moest wel, want de de auto was nog steeds aangekoppeld om de batterij op te laden.
Die is nu volledig opgeladen.
Ik heb dat ding durven afzetten en de prise uitgetrokken van de verlengdraad.
De lader afkoppelen zal voor deskundigen zijn.
Daar blijf ik af.
Alleen is mijn buurman, redder in nood, niet thuis vandaag.
Seffens eens proberen of schoonbroer van achter het hoekje thuis is en dat kan afkoppelen.
Nu nog een slachtoffer om ermee naar de controle te gaan voor de keuring en ik kan ermee weg.

Poes haar logeerplek in maart (de ganse maand) is al besproken.
Sinds haar bezoekje aan de dierenarts en haar spuitje tegen de pijn is ze terug vief en frank.
Dat belooft.
Tenzij die spuit tegen dan uitgewerkt is.
De andere poes wist niet goed wat ervan te denken.
Dus plaste en poepte ze dan maar naast de bak als protest...

Het is hier nog een klein slagveld, maar ik heb geen goesting voorlopig om op te ruimen.
Morgen komt ook nog voorbij.

MM hopelijk komt het goed met je moeder als ze wat eet en drinkt.
Misschien zakjes ORS voorzien voor als ze zo nog eens last heeft.

Spaanse Woef heeft zijn roedel graag bij mekaar zeker.
Iedereen mee om te gaan wandelen.

Het regent hier blaasjes, is iets voor de rest van de dag.
Inderdaad oma-C of we dat nu plezant vinden of niet.
Ons dochter is het ondertussen ook een beetje beu aan het worden.
Alle dagen doornat ondanks beschermende kledij.
En door en door koud.
Nu is ze blij dat ze een bad en een douche heeft.
Eerst in bad alle slijk van de kleren spoelen.
Daarna genieten en opwarmen.

Clive als altijd in de weer om het netjes te houden.
Alleen al even vanuit het deurgat naar je opgeruimde en nette huis kijken:
Daar zou ik een week mee voort kunnen.
Ooit moest ik eens bij mijn hoofdverpleegkundige iets afgeven bij haar thuis.
Gezien zij toen alleenstaande was en een klein maar fijn appartementje had, was alles daar netjes opgeruimd. Ik heb daar van in het deurgat genoten van de aanblik van die nette ordelijke woonkamer.
Want bij mij was dat op dat moment onbegonnen werk met vier pubers in huis en viervijfde gaan werken...

Ondanks het natte weer toch een gezellige dag gewenst aan iedereen.

krakje

02 jan 2024, 14:21

hier regen en nog eens regen, je word dit echt moe,
mag gaan stoppen want er staat veel water in de omtrek,
het zou beter zijn als de vriezen man zou verschijnen,
geniet nog van de laatste restjes van gisteren van je feestje,
grtjs van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Oma-C

02 jan 2024, 16:23

Afbeelding

Een gezellige avond allemaal,
nog steeds regen, veel wind hier en donker bbbbrrr :roll:
Een rustige nacht aan iedereen en tot morgen :wink:
Sterkte en beterschap aan wie het nodig heeft :?
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

mammyretro

02 jan 2024, 20:52

goede avond allen
eerst en vooral een gelukkig nieuwjaar wensen aan jullie allemaal
wij hadden het rustig al zowel oude jaars en nieuwjaar
het jaar begint goed is al van vrijdag dat papie niet spreekt
met kerst alles klaar gezet ,en zetels naar boven ,want ik had volk
de 26 ste ,zoon en famillie ,en ook klein zoon alex met vriendin ,alexandre is de zoon
van mijn overleden zoon ,zijn zus was er ook en 2 van de +klein dochters
met allen waren we met 15 ,het was een grote tafel ;maar alles was korekt ok
verder las ik dat het voor jullie ook goed verlopen was ,
fijne avond bisous
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

Ania

03 jan 2024, 08:04

Amaai wat een weer. Maar de treinen rijden op tijd, voordeel van vakantie 😀 en het is hier zelfs even droog. Als ik mij klaarmaakte goot het. Gelukkig kan ik bijna tot aan het perron rijden en in Leuven 10de buiten en dan fietstunnel en die aan het werk uitkomt. Ik ben ook op 5min van mijne bureau tot op een trein.

Werk gaan we wel hebben met zo nationale overstromingen.