Goede morgen seizoentjes,
van een rustige eerste dag van het nieuwe jaar gesproken....Not!
We zijn hals over kop naar mijn moeder moeten rijden. ventje had net een glas cava binnen. eerder had vriendin 1 gebeld dat het niet goed ging. ik heb mijn kleren aangedaan, ventje wilde nog niet gaan omdat hij alcohol gedronken had. heb hem een vettig Bifi worstje laten eten, zijn kleren aan en hopen dat we onderweg geen alcoholcontrole kregen.
Geen controles gehad. ik kom binnen met de sleutel en ze lag in de zetel. ze had 2 keuzes: ofwel belde ik de dokter van wacht of het was rechtstreeks naar spoed. ik heb de dokter van wacht gebeld. ik heb in tranen alles uitgelegd en ze zijn zo snel mogelijk gekomen. een ambulancier en de arts. een jonge zeer knappe kerel. hij heeft haar dan onderzocht. geen koorts. bloeddruk ok, geen pijn. ze moest gewoon aansterken, veel drinken en proberen te eten. ventje heeft met de ambulancier de financiële kant van de zaak geregeld. Mia was ondertussen ook aangekomen. die had ons gezien en kwam poolshoogte nemen. ze is dan gebleven tot de dokter van wacht kwam en die was er rap. nog geen 10 min. moeten wachten. hoogstwaarschijnlijk zijn ze nu gestationeerd in het AZ.
er was dus niets aan de hand buiten het feit dat ze zich een schotelvod voelde. ze moest van hem eten en rusten + veel water drinken. Mia is dan met verse soep gekomen. ik had buurvrouw stefanie opgebeld. die komt vandaag langs. ze heeft dan proberen te slapen en loste ons om 15 u. ik was nog geen half uur thuis of ze belde. de pot soep was op en ze had weer gegeten. Gimly had naast de bak gepoept wat we wel verwachtende waren. dan heeft ventje rond 17 u de eend klaargemaakt. nu was die helemaal van de kaart en kon zich niet herinneren hoe hij eend op vel klaarmaakte.

ik had de rest van de cava uitgedronken en daarna een glaasje wijn. de pikante saus was wel pikant maar niet zoals die gewoonlijk is. met soyascheutjes erin. dit met 3 kroketten. ik heb weinig gegeten. 3 kroketten en 2 sneetjes eend met wat saus. normaal eet ik meer. maar nu smaakte het me niet.
we waren naar de live versie van de Lion King aan het kijken en hebben die dan eerst verder bekeken. daarna de eend en daarna de roomsoesjes en een glaasje Baileys. en dan naar bed. eerst mijn bed opnieuw opgemaakt omdat ik ruzie gehad had met het flanellen laken. daarna 2 pijn stillers en 2 diazepam om goed te slapen. die pijnstillers hielpen, de diazepam niet. ik ben om kwart voor 4 opgestaan en Lilly was mee en wilde naar buiten. op de koer. ik heb mijn druppels ingenomen met cola zero. daarna heb ik food stylist gespeeld. en criminal case. ik had koffie gezet maar die werd dus koud. dan warme erbij. en een scheutje amaretto. dat smaakte ook niet. ik heb de verwarming op timer gezet. straks moet die aanslaan. wat nu gebeurd. stipt op tijd.
Ventje ligt nog in bed en Lilly is binnen gekomen heeft de bak gebruikt voor pipi en is dan korrels gaan eten. daarna wilde ze naar boven. ze ligt waarschijnlijk princessheerlijk op mijn kant van het bed. dat was gisteren een dag om zo snel mogelijk te vergeten. en ik had me dan nog vergist in leeftijd. moeder is 84 en wordt 85. ik verwarde haar leeftijd met die van wijlen schoonmoeder. ze kunnen zeker toch zelf rekenen hoe oud de patiënte is? enfin. ze moet de raad van de dokter van wacht opvolgen en vandaag komt Stefanie. die zal me op de hoogte houden. het waren ook die dagen die zwaar doorwogen zei de arts van wacht. heb ik al gezegd dat een een knappe vent was? eerst ziek zijn zei die en daarna zich verlaten voelen. ik zou eigenlijk terug naar brugge moeten verhuizen. indien dat mogelijk zal zijn. moeder wilde voor haar verjaardag naar carlito's. hopelijk is ze tegen dan genezen. ze keek er zo naar uit. ik hoop dat ze er rap door is. ik moet immers rekenen op de goodwill van ventje. het is 25 min rijden. hij zal niet langer 's middags een leffe kunnen drinken want je weet nooit.
ik moet de 8 st voor mijn behandeling en 's anderdaags de 9 de moet hij met zijn zus gaan tekenen bij de notaris. het huis is zo laag mogelijk geschat. ik geloof dat ze er 375.000 voor krijgen. en een maal leeg wordt het te koop gezet.al schoonmoeder haar kleren verdwijnen naar Brussel. ventje zijn zus wil niet iemand in hun moedes kleren zien rondlopen in brugge. dat klusje klaart ze met kathleen. de ex werkvrouw. ze mogen doen wat ze willen. het zijn mijn zaken niet. de 9 de gaat ventje om onze trouwringen. dan parkeerd hij bij zus en ze gaan te voet naar de vrouwelijke notaris om te tekenen. en dan doen ze ermee wat ze willen. het is mijn huis niet. ik wil alleen die koperen ketel voor papier en aanmaakhout. ventje wil 2 gewone zetels en 1 speciale. de salontafel in marmer zal waarschijnlijk hier niet kunnen staan. ten zij ik hem de oude houten salontafel van bij ons laat demonteren. we zien wel.
mijn tweede kopje koffie is op. ik zal dan verder doen aan criminal case.
Fijne tweede nieuwjaarsdag aan alle seizoentjes.