Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

04 jan 2024, 19:26

Als ... als .... als ...

De werkelijkheid is erger: deze babushka's vechten in de voorsteden van Moskou hun oorlog al uit.

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy

04 jan 2024, 19:52

Ge moet uw bronnen eens controleren:

image.png
image.png (689.32 KiB) 349 keer bekeken

Zie boven deze foto:

'В львовском супермаркете выбросили яйца по 40 гривень за десяток - европейскость как рукой сняло! Всё руснявое нутро тут же вылезло.. Ужас!'

Vertaling:

In een supermarkt in Lviv gooiden ze eieren weg voor 40 hryvnia per dozijn - het Europese karakter was verdwenen! Alle roodachtige ingewanden kwamen er meteen uit... Horror!

Lviv: Lviv is een stad in het westen van Oekraïne met 732.818 inwoners. Het is daarmee de zevende stad van het land.

Wil.

04 jan 2024, 20:58

:lol: Kijk eens wat jouw Reagan_Right in zijn Profiel schrijft:

Ik veroordeel de inhoud van mijn tweets! Ik identificeer me als een niet-binaire trans-president Reagan, voornaamwoord Ronald!
Verbod op factchecking!

Geloof me, the egg war is begonnen. De Arabische lente is ook gestart met hongerige magen.

Dicksy

04 jan 2024, 21:36

Plaats mij de datum van uw ‘foto’ (bron) en dan vergelijken we de datums van verschijnen en het probleem is opgelost.
Als jouw foto dateert van voor 12/12/2023 is het ‘probleem’ volgens mij toch opgelost. Zo niet werd zijn foto bewerkt met de bedoeling iets te posten wat helemaal niet gebeurd en dus fake is.
Heel simpel.

werewoef

04 jan 2024, 23:33

Er zitten rare tijden aan te komen voor al die strebers indertijd, die toch zo graag in ons land reserve-onderofficier wilden worden .Ge wèt wel, vrije tijd van het werk om wat te gaan " kajotteren " in een of het ander legerkamp . Maar tja indertijd was dees cool ...

werewoef
AMEN en AUM

Fred1950

05 jan 2024, 10:18

Oekraïne exporteert naast graan ook seks :lol: ( https://www.dateukrainiangirl.com/qa/re ... gJzwfD_BwE ) .

Hobo

05 jan 2024, 11:00

Rusland gebruikt Noord-Koreaanse ballistische raketten in de oorlog tegen Oekraïne.
Dat zegt John Kirby, woordvoerder van het Witte Huis.
Einde CITAAT

socrates

05 jan 2024, 11:15

Hobo schreef:
Rusland gebruikt Noord-Koreaanse ballistische raketten in de oorlog tegen Oekraïne.
Einde CITAAT
Ik ben helemaal geen kenner van oorlogstuig, maar ik kan me toch inbeelden dat zo"n ballistische raket, een behoorlijke omvang en gewicht moet hebben. Tenzij je ze aan Elon Musk voor transport zou geven, hoe krijg je die raketten van Noord-Korea in Rusland ? Als dat per schip gebeurt, kan UA daar dan geen drones op afsturen ?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Dicksy

05 jan 2024, 11:23

door socrates » 5 minuten geleden
Ik ben helemaal geen kenner van oorlogstuig, maar ik kan me toch inbeelden dat zo"n ballistische raket, een behoorlijke omvang en gewicht moet hebben. Tenzij je ze aan Elon Musk voor transport zou geven, hoe krijg je die raketten van Noord-Korea in Rusland ? Als dat per schip gebeurt, kan UA daar dan geen drones op afsturen ?
image.png
image.png (197.96 KiB) 298 keer bekeken

Als men de afstand ziet tussen Oekraine en N-Korea moet een Oekrainse drone zeker lukken. Ik denk dat de N-Koreanen die ballistische raketten naar Rusland schieten en de Russen ze opvangen in een vangnet :lol:. De Noord-Koreanen kunnen bijna pissen tot in Rusland.
Laatst gewijzigd door Dicksy op 05 jan 2024, 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Hobo

05 jan 2024, 11:27

socrates schreef:
05 jan 2024, 11:15
Hobo schreef:
Einde CITAAT
In het CITAAT staat dat ene John Kirby = woordvoeder van het Witte Huis, dat beweert!!!

Fred1950

05 jan 2024, 11:40

Dicksy schreef:
.... De Noord-Koreanen kunnen bijna pissen tot in Rusland.

:D

Noord-Korea heeft een piepkleine grens met Rusland in de buurt van Vladivostok

Dicksy

05 jan 2024, 11:49

door Hobo » 10 minuten geleden
socrates schreef: ↑22 minuten geleden
Hobo schreef: ↑36 minuten geleden
Einde CITAAT
In het CITAAT staat dat ene John Kirby = woordvoeder van het Witte Huis, dat beweert!!!

N-Korea ligt niet goed in de markt bij de VS en zijn bondgenoten en dat is nog maar een understatement. En als bondgenoot van Rusland is ook voor N-Korea de oorlog in Oekraine het uitgelezen speelveld om zijn raketten te testen en hoe ver het land staat met zijn ontwikkeling betreffende deze en meer.
Kirby spreekt ook alleen maar over zou dit, zou dat, zou kunnen dit, zou kunnen dat enz.....Hij moet het potje N-Korea ook warm houden maar er aan twijfelen dat dit zou ( :lol: ) kunnen gebeuren of gebeurd is (die levering) is nu ook niet bepaald iets om echt in twijfel te trekken. De kans is fifty fifty.
Laatst gewijzigd door Dicksy op 05 jan 2024, 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Hobo

05 jan 2024, 11:49

Dicksy schreef:
door socrates » 5 minuten geleden
image.png

Als men de afstand ziet tussen Oekraine en N-Korea moet een Oekrainse drone zeker lukken. Ik denk dat de N-Koreanen die ballistische raketten naar Rusland schieten en de Russen ze opvangen in een vangnet :lol:. De Noord-Koreanen kunnen bijna pissen tot in Rusland.
In BAARLE HERTOG kunnen Nederlanders en/of Belgen via de achterdeur in elkaars tuin plassen. :oops:

Ps.: Op seniorennet kan men uiteraard op iemand z'n kap zitten.
Anonimiteit kan verleidelijk zijn 8)

Dicksy

05 jan 2024, 15:37

Rusland 'zal niet stoppen' bij Oekraïne, waarschuwt Letland
FM Krišjānis Kariņš slaat alarm.

“Rusland zal niet stoppen, Rusland kan alleen gestopt worden”, vertelde Kariņš aan de Financial Times in een vrijdag gepubliceerd interview. “Het tegenhouden van Rusland in Oekraïne betekent niet dat het voorbij is. Het betekent simpelweg dat we door moeten gaan. Dat is wat belangrijk is voor de NAVO: dat we zullen moeten werken aan een langetermijnstrategie om Rusland in te dammen.”

Kariņš, een voormalige premier, heeft zijn belangstelling getoond om Jens Stoltenberg op te volgen als NAVO-leider, met het argument dat de volgende secretaris-generaal van het bondgenootschap uit een land moet komen dat de doelstelling van 2 procent van het bruto binnenlands product (bbp) voor defensie-uitgaven heeft gehaald, zoals Letland.

https://www.politico.eu/article/krisjan ... atvia-war/

De verkiezingsstrijd voor het voorzitterschap is begonnen. Nu is het afwachten wat voormalig Nederlands premier Mark Rutte en de Estse premier Kaja Kallas te bieden hebben.

Wil.

05 jan 2024, 15:52

Afbeelding