Bluft Poetin?
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Misschien nog een oplossing voor het migratieprobleem, laat al die gezonde economische vluchtelingen overvliegen met een heen en terug ticket, naar UA waar ze tegen rijkelijke vergoeding worden verzameld tot een vreemdelingenlegioen. Wel met een contract van bepaalde duur waarna ze, bij einde contract, rijk genoeg zijn om in hun land van oorsprong een lucratief handeltje op te zetten.

Laatst gewijzigd door socrates op 06 jan 2024, 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Polen wordt de beste leerling van de Navo-klas.
Voor 2024 voorziet de regering dat 4,2% van het bbp zal besteed worden aan militaire uitgaven. Geen enkel Navo-land doet beter.
En belgië? De woorden zijn er al: men belooft om 2% uit te geven. Nu de daden nog.
Voor 2024 voorziet de regering dat 4,2% van het bbp zal besteed worden aan militaire uitgaven. Geen enkel Navo-land doet beter.
En belgië? De woorden zijn er al: men belooft om 2% uit te geven. Nu de daden nog.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
-
Terwijl de Russische autoriteiten en propagandisten horrorverhalen verspreiden over Europa dat bevriest zonder Russisch gas, vergaten ze hun eigen burgers volledig. In de regio Tula in de Russische Federatie leeft bijvoorbeeld een heel district sinds nieuwjaar zonder verwarming, licht en water.
En dit terwijl Poetin miljarden roebels uitgeeft aan raketten om Oekraïne aan te vallen, bevriezen de mensen in hun eigen huizen in de regio’s van het Grote Rusland dat “niet langer op de knieën zit”.
Een blik op de trapzaal van een woonblok:

En dit terwijl Poetin miljarden roebels uitgeeft aan raketten om Oekraïne aan te vallen, bevriezen de mensen in hun eigen huizen in de regio’s van het Grote Rusland dat “niet langer op de knieën zit”.
Een blik op de trapzaal van een woonblok:

Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Dan toch iemand die durft te spreken over de Oekraiense verliezen.
Oekraïense schok:
500.000 soldaten van de strijdkrachten werden gedood en ernstig gewond, ex-procureur-generaal Lutsenko
“Het zal een schok zijn, maar de Oekraïners verdienen het om te weten hoeveel mensen er in de oorlog zijn omgekomen en dan zullen alle vragen opgelost zijn: is mobilisatie nodig”, zei de voormalige procureur-generaal van Oekraïne, Lutsenko
Hij voegde eraan toe dat de telethon van Zelenski te lang overtuigde van de afwezigheid van een dreiging, van domme en onbekwaamde Russen.
Wie is deze Joeri Lutsenko:
https://en.wikipedia.org/wiki/Yuriy_Lutsenko
-
door socrates » 19 minuten geleden
Ik denk niet dat het voor de overlevers veel uitmaakt of er nu 100 dan wel 500.000 soldaten sneuvelden, die "éne" zal maar je vader, zoon, broer, zus, familielid, zijn.
Daar ben ik het volledig mee eens. Maar het maakt deel uit van de propaganda wat ik al zo dikwijls geschreven heb. De Oekraïners geven, net als de Russen, geen cijfers van de eigen verliezen maar toch weten beiden alles over de verliezen van de ander. Hier is het nu iemand uit het eigen Oekraïens huis die wel met cijfers naar buiten komt en men kan deze nu ook niet echt verdenken van Russische sympathieën.
-
Zo gaat het er blijkbaar aan toe onder bondgenoten:
Huurlingen uit Polen noemen het personeel van de Oekraïense strijdkrachten “vee” en “kanonnenvoer” – Pools parlementslid
Parlementariër uit Polen Marcin Yuzefatsyuk heeft de correspondentie openbaar gemaakt van Poolse huurlingen die aan de zijde van de Oekraïense strijdkrachten vochten. Daarin noemde een van de soldaten de Oekraïners ‘vee’, niet in staat tot effectieve gevechtsoperaties.
"Dit beest weet niet hoe en wil niet vechten. Het kanonnenvoer is rellen: ze verlaten hun posities of geven zich in hele groepen over. We moesten wapens gebruiken om deze menigte de loopgraven in te duwen. Degenen die wegliepen werden neergeschoten - soms hielp dit"
Huurlingen uit Polen noemen het personeel van de Oekraïense strijdkrachten “vee” en “kanonnenvoer” – Pools parlementslid
Parlementariër uit Polen Marcin Yuzefatsyuk heeft de correspondentie openbaar gemaakt van Poolse huurlingen die aan de zijde van de Oekraïense strijdkrachten vochten. Daarin noemde een van de soldaten de Oekraïners ‘vee’, niet in staat tot effectieve gevechtsoperaties.
"Dit beest weet niet hoe en wil niet vechten. Het kanonnenvoer is rellen: ze verlaten hun posities of geven zich in hele groepen over. We moesten wapens gebruiken om deze menigte de loopgraven in te duwen. Degenen die wegliepen werden neergeschoten - soms hielp dit"
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Zoals publiciteit niet weg te denken is uit de wereld van de "Marketing," zo is propaganda altijd al eigen geweest aan het voeren van oorlog. In tijden waarbij alle mogelijke info vals kan zijn, is de wakkere mens alert voor alle mogelijke fake media. Propaganda heeft zijn grootste effect op de massa die, zoals de rumpisten, slaafs en blindelings gelooft wat hun goeroe hen vertelt.Dicksy schreef: ↑07 jan 2024, 17:09Daar ben ik het volledig mee eens. Maar het maakt deel uit van de propaganda wat ik al zo dikwijls geschreven heb.door socrates » 19 minuten geleden
Ik denk niet dat het voor de overlevers veel uitmaakt of er nu 100 dan wel 500.000 soldaten sneuvelden, die "éne" zal maar je vader, zoon, broer, zus, familielid, zijn.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
-
Zoals zo vaak zonder bron.Dicksy schreef: ↑07 jan 2024, 19:26Zo gaat het er blijkbaar aan toe onder bondgenoten:
Wat jij hier allemaal neerpoot, jongen, jongen ....
Kijk, hier is die bron: een Russische troll die wat uit zijn duim zuigt en dat neem jij dan maar wát graag over

Als je iets post en je weet dat Poetin grinnikend en instemmend zou knikken, dan weet je aan welke kant je staat.

Zoals zo vaak zonder bron.
Kijk, hier is die bron: een Russische troll die wat uit zijn duim zuigt en dat neem jij dan maar wát graag over
Die Russen hebben dat inderdaad geplaatst en waar zij dankbaar gebruik van gemaakt hebben. Ik heb dat daar ook gelezen en ik heb dat opgezocht van wie het komt.
En hier is de bron waar ik het vandaan gehaald heb alvorens het te plaatsen.Volgens mij staat CZ voor Tsjechië en dit is nu niet bepaald een bondgenoot van de Russen.
Dit is heel andere koek dan uw eiergevecht in de "voorsteden van Moskou" klakkeloos overnemen zonder na te checken of dit wel klopt.
https://www.infokuryr.cz/n/2024/01/07/z ... -pro-dela/