Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

31 jan 2024, 15:55

voorn schreef:
31 jan 2024, 15:34
Dacht men van Hitler ook.
Toch bleek hij gek genoeg zelfs met goedkeuring van een deel van de bevolking.
Hitler moest nog via 'de omweg van de verkiezingen' gaan om aan de macht te komen. Poetin niet. Die heeft al alle macht in handen en hoeft zich echt niet te bekommeren om wat de bevolking over hem denkt.

Trouwens, wat die bevolking denkt, bepaalt hij zelf: hij heeft de media in handen en die spuien alleen maar zijn boodschap. Als er geen alternatieve informatiekanalen zijn, dan kan een dictator de meerderheid van de geesten leiden waar hij wil.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

31 jan 2024, 16:55

voorn schreef:
31 jan 2024, 15:34
Dacht men van Hitler ook.
Toch bleek hij gek genoeg zelfs met goedkeuring van een deel van de bevolking.

Wees eens realistisch. Hoe moeilijk is en was het voor de Russen om gebieden in Oekraïne te bezetten en te behouden. En nu zou hij plotseling in staat zijn om gans het oostelijk deel van Europa te veroveren. Die heeft daar toch het leger niet voor , en al zeker geen strategisch denkende legerleiding.

Charlie Maru

31 jan 2024, 22:35

HLN:
Enorme internetstoring in Rusland: “Poetin probeert eigen internet op te zetten los van wereldwijde web”

Er heeft zich gisteravond een grootschalige internetstoring voorgedaan in Rusland. Heel wat websites die eindigden op .ru waren een tijdlang niet bereikbaar. Het is al de zoveelste keer in enkele weken tijd dat er problemen zijn. Waarnemers denken dat het om pogingen gaat van Moskou om een eigen (door de overheid gecontroleerd) internet op te zetten.

https://www.hln.be/buitenland/enorme-in ... ~aafbedbd/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Charlie Maru

01 feb 2024, 13:01

Allez lap......als het klopt hebben ze er terug een duikboot bij..... :roll:

KLN:
Oekraïne zegt dat het opnieuw Russisch oorlogsschip tot zinken gebracht heeft op de Krim

De Oekraïense militaire inlichtingendienst (GUR) zegt dat het opnieuw een Russisch oorlogsschip tot zinken gebracht heeft op de door Rusland bezette Krim. Russische oorlogsbloggers bevestigen dat de Ivanovets volledig gezonken is.

https://www.hln.be/buitenland/oekraine- ... ~a9323e42/

Charlie Maru

01 feb 2024, 13:17

HLN:
Beelden tonen hoe Oekraïne in 3 uur tijd 3 Russische tanks en 10 andere gevechtsvoertuigen vernietigt: Russen in alle staten

Het Oekraïense leger is erin geslaagd om bij een Russische aanval drie tanks en tien andere gevechtsvoertuigen van de Russische bezetter uit te schakelen. Dat gebeurde in amper drie uur tijd. Russische oorlogsbloggers zijn in shock.

https://www.hln.be/buitenland/kijk-beel ... ~a616e541/

Fred1950

01 feb 2024, 18:20

Charlie Maru schreef:
31 jan 2024, 22:35
HLN:
Enorme internetstoring in Rusland: “Poetin probeert eigen internet op te zetten los van wereldwijde web”

Er heeft zich gisteravond een grootschalige internetstoring voorgedaan in Rusland. Heel wat websites die eindigden op .ru waren een tijdlang niet bereikbaar. Het is al de zoveelste keer in enkele weken tijd dat er problemen zijn. Waarnemers denken dat het om pogingen gaat van Moskou om een eigen (door de overheid gecontroleerd) internet op te zetten.

https://www.hln.be/buitenland/enorme-in ... ~aafbedbd/
Is dat een hoax ? Ik kan dit https://kvant-telecom.ru/ of dit https://lanta-net.ru/ zonder problemen bekijken ...

p.s. op de lanta pagina kan je de prijzen voor bvb. een basis TV kabel aansluiting lezen : 200 Roebel per maand of twee Euro/maand ! ( 1 Roebel = 0,01 Euro ). Ik betaal hiervoor het tienvoudige :evil: .

Wil.

01 feb 2024, 18:48

Het internet wordt in RU gedurende vele uren platgelegd. Vooral 's nachts. Dit doet Poetin om bepaalde wapens van de Oekraïeners onklaar te maken.

Wil.

01 feb 2024, 19:44

50 miljard van de EU voor Oekraïne over 4 jaar gespreid en dit zonder enig tegengespartel van Orbán.
Goede zaak.

Dicksy

01 feb 2024, 20:19

Václav Klaus: Toelichting op de oorlog tussen Rusland en Oekraïne

3. We mogen de historische context ervan niet vergeten. Deze oorlog begon op 4 april 2008 . Op die dag werd op de NAVO-top in Boekarest het besluit genomen om Oekraïne en Georgië tot de NAVO toe te laten. Ik was bij dat evenement aanwezig, ik zat daar en ik wist daar al dat wat er gebeurde een tragische vergissing was . Ik heb daar geprobeerd het tegen te spreken. Dit besluit werd door de VS en Groot-Brittannië (George Bush en Gordon Brown) doorgedrukt, tegen de standpunten van de meerderheid van de deelnemende lidstaten in en tegen de standpunten van Duitsland en Frankrijk. Ik moet toegeven dat ik me daar erg depressief voelde. Veel van de aanwezige presidenten en premiers waren tijdens de zeer lange avond onverantwoord stil. Het is ook bekend dat de Amerikaanse ambassadeur in Moskou, W. Burns, de Amerikaanse regering destijds waarschuwde dat dit betekende dat alle zogenaamde “rode lijnen” voor Rusland moesten worden overschreden.[*][/i]

https://www.klaus.cz/clanky/5315

[*]Als iemand die het grootste deel van zijn leven in een communistisch land onder Sovjet-overheersing heeft doorgebracht, geloof ik dat ik het me kan veroorloven dat te zeggen.

Fred1950

01 feb 2024, 20:58

Wil. schreef:
01 feb 2024, 18:48
Het internet wordt in RU gedurende vele uren platgelegd. Vooral 's nachts. Dit doet Poetin om bepaalde wapens van de Oekraïeners onklaar te maken.
De Russen hebben "onderhoudswerken" voltooid aan hun communicatie satellieten ( upgrades en updates neem ik aan ). Al de rest is fantasie.

Wil.

02 feb 2024, 12:05

Volgens de gegevens van het Ministerie van Financiën in RU, zijn de inkomsten van olie en gas in 2023 met 65% gedaald t.o.v. 2021 (laatste jaar vóór de oorlog).

Voor 2022 en 2023 is het budget negatief overschreden met 83 miljard dollar. Dit dwingt RU om zijn 'spaarpot' - het zgn. National Wealth Fund - aan te spreken. Daarin zit naar schatting 150 miljard dollar; althans bij het begin van 2022. D.w.z. dat RU nu minder dan 70 miljard heeft om de oorlog te blijven voeren. De infrastructuur van RU wordt niet onderhouden. Een toilet in het huis is een zeldzaamheid en zeker een toilet met spoeling. Inmiddels moeten de gewone Russen het stellen met een pensioen van ± 240 dollar per maand.

Maar kom, het leven is er goedkoop. Behalve de eieren :lol:

Fred1950

02 feb 2024, 12:11

Wil. schreef:
02 feb 2024, 12:05
Volgens de gegevens van het Ministerie van Financiën in RU, zijn de inkomsten van olie en gas in 2023 met 65% gedaald t.o.v. 2021 (laatste jaar vóór de oorlog).

Voor 2022 en 2023 is het budget negatief overschreden met 83 miljard dollar. Dit dwingt RU om zijn 'spaarpot' - het zgn. National Wealth Fund - aan te spreken. Daarin zit naar schatting 150 miljard dollar; althans bij het begin van 2022. D.w.z. dat RU nu minder dan 70 miljard heeft om de oorlog te blijven voeren. De infrastructuur van RU wordt niet onderhouden. Een toilet in het huis is een zeldzaamheid en zeker een toilet met spoeling. Inmiddels moeten de gewone Russen het stellen met een pensioen van ± 240 dollar per maand.
....

Allemaal een goede reden om eens heel snel korte metten met Oekraïne maken zodat dat "Krieglein" kan stoppen en zowel Rusland als Oekraïne terug adem krijgen. In de plaats van Poetin had ik al lang zeer ingrijpend opgetreden en met een ultiem ultimatum.

Wil.

02 feb 2024, 12:26

Zwitserland verbiedt de import van diamanten uit RU.

Alle beetjes helpen.

Wil.

02 feb 2024, 12:28

Fred1950 schreef:
02 feb 2024, 12:11
Allemaal een goede reden om eens heel snel korte metten met Oekraïne maken zodat dat "Krieglein" kan stoppen en zowel Rusland als Oekraïne terug adem krijgen. In de plaats van Poetin had ik al lang zeer ingrijpend opgetreden en met een ultiem ultimatum.
Wat dacht je hiervan: als Poetin gewoon was thuisgebleven met zijn tanks, dan was al dat geld nog beschikbaar voor het welzijn van de bevolking in RU ?

Charlie Maru

02 feb 2024, 14:14

HLN:
“Een belangrijke troef”: Oekraïne zal als eerste land ter wereld gloednieuwe raket inzetten op slagveld

Oekraïne zou sinds deze week beschikken over een gloednieuw langeafstandswapen om de Russen tot ver achter de frontlinies te bedreigen. De trefzekere Ground Launched Small Diameter Bombs (GLSDB) kunnen doelen raken tot op 150 kilometer. Dat is bijna dubbel zo ver als het bereik van de eerder gestuurde HIMARS-raketten.

https://www.hln.be/buitenland/een-belan ... ~afbff9f6/