Zonder 7 oktober zou het huidig geweld van Israël niet hebben plaatsgevonden.Alle betrokken partijen hebben boter op het hoofd.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.Hoe wil je de website zien?
Kies je kleuren
Kies de lettergrootte
Je keuze blijft bewaard op deze computer of telefoon. Ze geldt voor de hele website.
Onze e-cards zijn vernieuwd! Stuur een kaartje voor een verjaardag, als bedankje of zomaar. Bekijk de e-cards
Zonder 7 oktober zou het huidig geweld van Israël niet hebben plaatsgevonden.Alle betrokken partijen hebben boter op het hoofd.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.Zijn jullie op de hoogte van het feit dat alle volkeren/groepen die een semitische taal spreken "semieten" zijn? Het gaat dus om Arabisch, Amhaars, Hebreeuws , Maltees en nog wat kleinere taalgroepen. De Arabische Palestijnen zijn dus ook semieten.maar van waar komt dat meer algemene anti-semitisme
Goh - toch vreemd dan dat enkel in Europa een grootscheepse, intentionele en op industriële leest geschoeide massale uitroeiing van joden heeft plaatsgevonden. Hieraan hebben niet alleen miljoenen Duitsers etc aan deelgenomen maar ook zowat elke groot Duits industrieël bedrijf had/heeft stromen joods bloed aan de vingers. Dat heeft allemaal geen blaas met de Koran te maken nietwaar.De koran - zeker het deel dat in Medina werd geopenbaard - bevat meer negatieve teksten over joden per bladzijde dan Mein Kampf.
frits1955 schreef: ↑02 feb 2024, 10:31(...) Deze "sefardische" joden waren vaak welgesteld - de joodse gemeenschap in Spanje had namelijk gefloreerd onder de moslimheerschappij. Het waren dus na die Reconquista vooral welgestelde joden die in onze regio terecht kwamen . Afgunst en jaloezie was dan ook niet ver weg.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.Op welke wijze proberen de kerken (christelijke, joodse, islamitische) in dit land geld te krijgen van hun volgelingen? Je kunt gratis toetreden tot de club en ook zonder uitstapkosten weer vertrekken. Er is ook geen jaarlijks lidgeld.socrates schreef: ↑02 feb 2024, 11:06Al wie diensten of producten probeert te slijten, doet dit bijna uitsluitend om daar GELD voor te krijgen. Godsdienst is ook een dienst en zijn verkopers zijn even deskundig in het maken van publiciteit als bv/ de hedendaagse Chinese autobouwers;, die verkopen ook "dromen" met dit verschil, wie ze niet koopt nog niet wordt gestraft.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.Je bent gewoon een geschiedenisontkenner veroorzaakt door onwetendheid.De mythe van de tolerante moslims in Al-Andalus is niet meer dan dat: een mythe.
Cordoba de grootste stad van Europa? Wel, wel. Ik dacht dat ik dat varkentje al eerder gewassen had?frits1955 schreef: ↑02 feb 2024, 14:03Je bent gewoon een geschiedenisontkenner veroorzaakt door onwetendheid.De mythe van de tolerante moslims in Al-Andalus is niet meer dan dat: een mythe.
Gedurende de 10de en de 11de eeuw kende de joodse minderheid in Spanje een gouden tijd op gebied van economie, handel, wetenschappen etc. Dat was de periode dat Cordoba de grootste stad van Europa was en een Europees centrum van cultuur, bouwkunst, wetenschappen, economische vernieuwingen etc.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.Complete onzin.frits1955 schreef: ↑02 feb 2024, 14:03Het besluit is simpel: slechts onder de katholieke heersers moesten joodse en moslim minderheden zich verplicht bekeren of het land verlaten. Het zijn overigens ook de katholieke heersers die de bloedige Inquisitie installeren. Wie het meest intolerant stond tav van minderheden is wel duidelijk.
In mijn vorige postings heb ik die fabeltjeskrant al naar de prullenmand verwezen. Nog een bonus van die tolerante moslimheerschappij:de joodse gemeenschap in Spanje had namelijk gefloreerd onder de moslimheerschappij

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.Om te antwoorden heb je een gratis account nodig. Heb je al een account, klik dan op "Aanmelden". Via "Gratis account maken" maak je er eenvoudig een in enkele minuten.