Klimaat
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Eigenlijk niet.
Door automatisering, slimme computerprogramma's en allerlei wetjes en reglementjes mede door verkeerslichten, ontelbare strepen en paaltjes op de rijweg, snelheidsremmers enzovoort, wordt het ons in feite meer en meer verboden ons gezond verstand nog te gebruiken. En dat is eigenlijk voor een groot deel allemaal te danken aan mensjes die het niet hebben, of in ieder geval niet weten hoe het te gebruiken.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Waar vinden de meeste cyclonen plaats die aan land komen?
Exact.
En als de opwarmende aarde aanleiding zou geven tot meer cyclonen, dan zou dat ook in die twee regio's moeten terug te zien zijn.
Exact.
En als de opwarmende aarde aanleiding zou geven tot meer cyclonen, dan zou dat ook in die twee regio's moeten terug te zien zijn.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Fazal schreef: ↑13 feb 2024, 12:05Eigenlijk niet.
Door automatisering, slimme computerprogramma's en allerlei wetjes en reglementjes mede door verkeerslichten, ontelbare strepen en paaltjes op de rijweg, snelheidsremmers enzovoort, wordt het ons in feite meer en meer verboden ons gezond verstand nog te gebruiken. En dat is eigenlijk voor een groot deel allemaal te danken aan mensjes die het niet hebben, of in ieder geval niet weten hoe het te gebruiken.![]()
Weet je , ik had vroeger niet eens een GPS nodig om tot in Luxemburg stad van het G.H. mijn hotel te bereiken , en dat via Brussel met al zijn opritten en afslagen van toen ( zonder Vilvoorde viadukt ). Gewoon eens mijn route "plannen" met een Michelin kaart en de belangrijkse punten op een papierke schrijven. Ik zou er nu helemaal niet meer zonder GPS aan durven te beginnen.
-
Zoek eens wat grafieken op met pieken van regenval per m2 in die regio's , en de duur ervan -- en dat sinds pakweg 1900 ...
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
/De zon heeft een 11-jarige cyclus waarin de zonnevlekken meer en dan weer minder actief zijn. Tot nu toe had men daar geen verklaring voor maar wellicht is die nu wél gevonden:
De getijdenkrachten van Venus, de Aarde en Jupiter beïnvloeden de 11-jarige cyclus van de zon.
De banen van Venus, de Aarde en Jupiter kunnen de regelmatige elfjarige cyclus van de zon verklaren, suggereert een nieuwe studie.De zon heeft een cyclus , dat is al vanaf de big bang eeuwig durend,en wat er in de zon gebeurt ,daar hebben wetenschappers geen invloed op,ook niet aan de Zonne uitbarstingen,en ze weten niet welke invloed dat heeft op de aarde.
https://www.hln.be/wetenschap-en-planee ... ~ab5d7c93/
De zon is de motor, en de straalstroom de regelaar, die zorgt voor koude, warmte, en water,en dat is onvoor spelbaar.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Zoek maar eens de koudste blizar ,Amerika,en dat is in 2022. en zoek ook eens de maximum opgetreden windsnelheden in die regio's op sinds 1900
https://www.hln.be/weernieuws/amerika-m ... ~a720c70d/
Opwarming van de aarde, welke opwarming.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Toch wel tokkio , allemaal het gevolg van die 1,5 graden Celcius opwarming sinds 1850. Het klimaat kent hierdoor nu meer extremen , en dat kunnen klimatologen heel goed verklaren ( ik niet ).tokkio schreef: ↑13 feb 2024, 17:14Zoek maar eens de koudste blizar ,Amerika,en dat is in 2022. en zoek ook eens de maximum opgetreden windsnelheden in die regio's op sinds 1900
https://www.hln.be/weernieuws/amerika-m ... ~a720c70d/
Opwarming van de aarde, welke opwarming.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Die toestellen zijn er idd om dankbaar gebruik van te maken, maar het mag het gezond verstand niet negatief beïnvloeden. Men moet liefst nog altijd weten wàt men doet, en nog zelf in staat zijn te beslissen wat men best doet. Ook de GPS bedient men beter met wat gezond verstand, want die durft u wel eens de mist insturen.Fred1950 schreef: ↑13 feb 2024, 15:30
Weet je , ik had vroeger niet eens een GPS nodig om tot in Luxemburg stad van het G.H. mijn hotel te bereiken , en dat via Brussel met al zijn opritten en afslagen van toen ( zonder Vilvoorde viadukt ). Gewoon eens mijn route "plannen" met een Michelin kaart en de belangrijkse punten op een papierke schrijven. Ik zou er nu helemaal niet meer zonder GPS aan durven te beginnen.
Sorry mensen voor het even afwijken v/h onderwerp.
Ik zal (proberen) het nooit meer (te) doen.