Alles Elektrisch......
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Ja erg , en om nog maar te zwijgen over het fijn stof en gevaarlijke organische stoffen , en dat terwijl het begraven op zich nog eens de grond vruchtbaarder maakt ( en nuttige bacteriën van voedsel voorziet ).
-
Odulleke - Lid geworden op: 08 nov 2022, 18:44
Elektrische auto's zijn milieuvriendelijker tijdens het gebruik. De productie van zowel batterij als onderdelen is verre van milieuvriendelijk. Ook de recyclage van de batterijen en de elektriciteitsproductie zijn verre van milieuvriendelijk. Groene stroom van windmolens is milieuvriendelijk maar het probleem zit hem in de recyclage. De wieken van de windmolens zijn 0,0 % recycleerbaar en worden gewoon begraven. Het draait allemaal om geld. Hier stonden drie perfect werkende windmolens, 20 jaar oud, maar de gemeente heeft ze afgebroken en nieuwe laten plaatsen. Niet omdat de oude versleten waren maar wel omdat er geen subsidies meer voor gekregen werd. Als puntje bij paaltje komt dan telt alleen geld en dan de gewone mensen maar aanraden om elektrisch te rijden. Hypocriet gedoe.Fred1950 schreef: ↑17 feb 2024, 18:16Het is veel meer egoïstsich om u vast te klampen aan fossiel benzine en diesel wagens , want dat is slecht voor de lucht die een ander inademt , en ook nog slecht voor het klimaat probleem waar de kleinkinderen in de toekomst nog meer last van zullen hebben dan wij. Als mensen geen inzicht willen hebben in wat er te doen staat , dan is er blijkbaar geen ander middel dan hen pijn te doen met dingen die sowieso al slecht waren voor henzelf.
Fossiel wagens stoten OOK "stikstof" uit en met al de wagens die dagelijks op weg zijn zou dat al eens veel meer kunnen zijn dat wat de boeren aan "stikstof" de lucht in jagen. Dat zijn ze bij dat "stikstofakkoord" uiteraard vergeten.![]()
-
Dat geldt eveneens voor de recyclage van al wat zich in een fossiel wagen bevindt , er is helemaal geen verschil in wat vervuiling betreft.
Dat klopt niet , laat je niets wijsmaken door Wil-punteke.Groene stroom van windmolens is milieuvriendelijk maar het probleem zit hem in de recyclage. De wieken van de windmolens zijn 0,0 % recycleerbaar en worden gewoon begraven.
En die nieuwe waren grotere , of niet ? Die subsidies ( groene stroom certificaten ) worden ook nog aan Fernand Huts gegeven. De Vlaams Nationalisten steunen het graaigebroed , of beter , ze behoren er ook toe.Het draait allemaal om geld. Hier stonden drie perfect werkende windmolens, 20 jaar oud, maar de gemeente heeft ze afgebroken en nieuwe laten plaatsen. Niet omdat de oude versleten waren maar wel omdat er geen subsidies meer voor gekregen werd. Als puntje bij paaltje komt dan telt alleen geld en dan de gewone mensen maar aanraden om elektrisch te rijden. Hypocriet gedoe.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Helemaal niet waar. De Noorse wetenschappers tonen dat al aan.
Ook hier weet men dat EV batteries are very hard to recycle
Een klassieke auto wordt in overgrote mate gerecycleerd.
Wat betreft recycleerbaarheid van de wieken: duidelijk zo? Het probleem met Fredje is dat zijn tater véél groter is dan zijn arsenaal feiten om iets te bewijzen. Maar goed, in elk dorp loopt er zo eentje rond waarmee gelachen wordt; op het internet is dat niet anders.
Nog iets over windmolens: bepaalde vogelsoorten in India staan op het punt te verdwijnen omdat ze neergemaaid worden door de wieken.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Even goed of even slecht als de recyclage van ons aller smartphones ...... Een batterijcel op zich kan relatief goed gerecycleerd worden , vraag het eens aan Bebat ...Wil. schreef: ↑18 feb 2024, 10:56.....
.....
En wat de wieken betreft , als men geen "goesting" heeft om ze te recycleren ( omwille van de kosten ervan ) , dan begraaft men ze maar. Dat is geen reden om te beweren dat ze niet recycleerbaar zijn.
Wil-punteke , ge zijt een Sennet vervuiler met al uw beweringen.
-
Fred, we weten allemaal dat jij een top-expert bent wanneer het over 12-Volt batterijen gaat, maar wat betreft de moderne EV-batterijen sla je geregeld de bal mis.Fred1950 schreef: ↑18 feb 2024, 11:02Even goed of even slecht als de recyclage van ons aller smartphones ...... Een batterijcel op zich kan relatief goed gerecycleerd worden , vraag het eens aan Bebat ...Wil. schreef: ↑18 feb 2024, 10:56.....
.....
Leer bij:

Bron: https://www.science.org/content/article ... -batteries

Zeg aan die vent dat hij eens Bebat in België moet contacteren.
Waar haal jij het dat ik iets weet over 12 Volt batterijen en niet over Lithium-ion batterijen ? Over 12 Volt batterijen schrijf ik amper iets ( hier en elders ). Al ooit dit prentje tegen gekomen ? Ik denk het niet , of je zou .......
Waar haal jij het dat ik iets weet over 12 Volt batterijen en niet over Lithium-ion batterijen ? Over 12 Volt batterijen schrijf ik amper iets ( hier en elders ). Al ooit dit prentje tegen gekomen ? Ik denk het niet , of je zou .......
-
Ik zie hem waarschijnlijk over twee weken
Je krijgt hier keer op keer kletsen rond je oren via mijn links naar wetenschappers; je hebt nul tegenargumenten maar je blijft wel ronddraaien in je eigen gesloten gedachtenton.

Ik draai wel mooie rondjes , jij klutst jezelf ziek vol blauwe plekken in je ronddraaiende vierkante ton .... Hou je toch eens bezig met minder artikels van het Dag Allemaal niveau.
-
Fred, je tater is groter dan je argumentenmapje. Je brengt niks aan, je zégt alleen maar wat (zoals meestal).Fred1950 schreef: ↑18 feb 2024, 14:46Ik draai wel mooie rondjes , jij klutst jezelf ziek vol blauwe plekken in je ronddraaiende vierkante ton .... Hou je toch eens bezig met minder artikels van het Dag Allemaal niveau.

Die laadcurve is specifiek voor Li-ion , en die ziet er totaal anders uit bij laden met een constante spanning i.p.v. een constante laadstroom. Laden met een constante spanning is wat men doorgaans doet , maar dat is een stuk trager en zorgt voor een overspanning op de cel ( af te raden ).
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Dan moeten ze nog 10 tallen kolencentrales bijbouwen, om genoeg stroom te hebben, onze hoogspanning lijnen zijn nu al te dun,en nogmaals, wat met de vrachtschepen, cruise schepen en vliegtuigen, , zo 1 vracht schip stoot meer Co2 uit, dan al de auto's in Antwerpen.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.