Klimaat
-
voorn - Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
-
voorn - Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Logaritmisch of niet het ziet er volgens deze studie er niet goed uit
https://scientias.nl/knap-gedaan-huidig ... r-te-zijn/
https://scientias.nl/knap-gedaan-huidig ... r-te-zijn/
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
@voorn
Het ziet er inderdaad niet goed uit. En of de CO2 stijging het gevolg is van de temperatuurstijging volgens Wil-punt zijn Hawaïaans model ( met zijn ....... geavanceerd theoretisch raamwerk voor het testen van causaliteit, gebaseerd op de stochastische evaluatie van een potentieel causaal verband tussen twee processen via de notie van de impuls-respons functie.
.) of omgekeerd zoals in de rest van de wereld ( en in Antwerpen ) , het maakt mij allemaal geen bal meer uit. Men kan er trouwens geen vast algorithme op kleven. Op een bepaald moment gaan de oceanen een verzadigingspunt voor de opname van CO2 bereiken , en dat verzadingingspunt is ook nog afhankelijk van de temperatuur van al dat zeewater ( in positieve of negatieve zin - dat weet ik niet , en waarschijnlijk nog niemand ). Wat er dan gaat gebeuren weet geen kat.
Ik heb mijn steentje bijgedragen door al 10 jaar vol-electrisch te rijden (*) , en al 30 jaar geen vliegtuig meer te nemen. Dus , voor de zoveelste keer Foert ! après moi le déluge. Ik zal ( en wil ) niet meer meemaken dat Gent in 2050 onder water staat.
Als mijn kozijn en nicht er op aandringen om nog eens de dia's van de Zwitserland reis te komen bekijken , wil ik wel eens wat digitale afdrukken ervan maken , van o.a. de Rhône gletsjer in 1972 eind juli , en hier tonen. Het verschil van toen met nu is onwaarschijnlijk dreigend. Voor het sennet publiek op zich ga ik echter niet digitaliseren.
(*) op 17 april viert hij zijn 10-de verjaardag
Het ziet er inderdaad niet goed uit. En of de CO2 stijging het gevolg is van de temperatuurstijging volgens Wil-punt zijn Hawaïaans model ( met zijn ....... geavanceerd theoretisch raamwerk voor het testen van causaliteit, gebaseerd op de stochastische evaluatie van een potentieel causaal verband tussen twee processen via de notie van de impuls-respons functie.
Ik heb mijn steentje bijgedragen door al 10 jaar vol-electrisch te rijden (*) , en al 30 jaar geen vliegtuig meer te nemen. Dus , voor de zoveelste keer Foert ! après moi le déluge. Ik zal ( en wil ) niet meer meemaken dat Gent in 2050 onder water staat.
Als mijn kozijn en nicht er op aandringen om nog eens de dia's van de Zwitserland reis te komen bekijken , wil ik wel eens wat digitale afdrukken ervan maken , van o.a. de Rhône gletsjer in 1972 eind juli , en hier tonen. Het verschil van toen met nu is onwaarschijnlijk dreigend. Voor het sennet publiek op zich ga ik echter niet digitaliseren.
(*) op 17 april viert hij zijn 10-de verjaardag
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Zie je? Het werkt. Zelfs 'de meest wetenschappelijk geschoolde geesten' onder ons, geraken versmacht onder het geweld van de klimaat-doomsday-verhalen.
Stel eens de vraag: wie heeft er belang bij het in stand houden van de hel-en-verdoemenis sfeer? Het zijn de graaiers, Fred, en je speelt hen in de kaart. Een voorbeeldje van het grote jackpot spel waar Duitsland 'moet' aan meedoen:
Als Duitsland de voortrekker wil zijn om naar zero CO2 te gaan, dan kost dat het land jaarlijks 50.000.000.000 euro (50 miljard)
Men mag de vraag stellen of we blind achter die euro-vangers van Hamelen moeten lopen? Moet alles wijken voor die thesis die ook door verstandige mensen in vraag wordt gesteld?

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Jaja , als "conservatieven" willen blijven leven met hun eigen stinkende fabrieken , dieselwagens , vuile oceaanstomers , dan .... gaat dat op lange termijn veel geld kosten aan diezelfde heerschappen om zichzelf uit de miserie als gevolg van die klimaatwijziging te worstelen. Wat spreekt een vooruitgang naar een properder en gezondere wereld eigenlijk tegen ?
Kijk ook maar eens naar de nieuwste "Earth" aflevering van vandaag : https://www.vrt.be/vrtmax/a-z/earth0/1/earth0-s1a5/ en daar spreekt men ook "toevallig" of niet , over de 170 jaar die ik hier ook al heb aangehaald , en vooral , dat er op die korte termijn van 170 jaar al zoveel extra CO2 in de lucht is gekomen dan gedurende pakweg een aantal eeuwen in het verleden.
Kijk ook maar eens naar de nieuwste "Earth" aflevering van vandaag : https://www.vrt.be/vrtmax/a-z/earth0/1/earth0-s1a5/ en daar spreekt men ook "toevallig" of niet , over de 170 jaar die ik hier ook al heb aangehaald , en vooral , dat er op die korte termijn van 170 jaar al zoveel extra CO2 in de lucht is gekomen dan gedurende pakweg een aantal eeuwen in het verleden.
-
CO2 verhindert volgens de theorie dat door de aarde opgenomen warmte weer wordt uitgestraald naar de ruimte. Een verdubbeling van de CO2 vermindert de uitstraling naar de ruimte nog slechts met minder dan 1%.
In feite moeten we het niet meer hebben over 'bijkomende CO2' . Die is irrelevant geworden vanaf het moment dat de atmosfeer 'gesatureerd' is met CO2.
Wat wél gebeurt, is dat de plantengroei flink bevorderd wordt door dat broeikasgas. Daardoor is er wereldwijd meer 'greening', wat voor verkoeling zorgt. Ook de oogsten zijn groter bij een hoger CO2 -gehalte in de lucht.
In feite moeten we het niet meer hebben over 'bijkomende CO2' . Die is irrelevant geworden vanaf het moment dat de atmosfeer 'gesatureerd' is met CO2.
Wat wél gebeurt, is dat de plantengroei flink bevorderd wordt door dat broeikasgas. Daardoor is er wereldwijd meer 'greening', wat voor verkoeling zorgt. Ook de oogsten zijn groter bij een hoger CO2 -gehalte in de lucht.

Stefan Rahmstorf is prof. klimatologie in Postdam:
"Tijdens de voorbije 100.000 jaar zijn meer dan 20 grote en plotse klimaatveranderingen opgetreden...
De temperatuur wijzigde soms met 12 graden Celsius binnen één decennium."

"Tijdens de voorbije 100.000 jaar zijn meer dan 20 grote en plotse klimaatveranderingen opgetreden...
De temperatuur wijzigde soms met 12 graden Celsius binnen één decennium."

Na und ? ( wat interesseert ons eigenlijk de foto van diene prof.
-
De getuigen van Jehova hebben de einddatum van ons bestaan op aarde ook al tal van keren achteruit geschoven.

tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Dat, Fred wat die prof wilt zeggen men de natuur niet kan dwingen, en die altijd zijn goesting doet,het zijn cyclussen die ieder jaar anders is,en dat kunnen de wetenschappers alleen maar vaststellen, en zij die denken dat ze "macht" hebben over de natuur,gebruiken die enkel voor 1 reden "GELD"
https://nl.wikipedia.org/wiki/Natuur_(werkelijkheid)
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.