Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

boeffer

27 feb 2024, 22:44

puting duld geen tegenstanders/tegenspraak en heeft geen respect voor iemands leven. Dat is geen mens.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

socrates

28 feb 2024, 09:27

Wil. schreef:
27 feb 2024, 22:02
Machiavelli? Hogere levensvormen? 8O
Door de latentie bij het posten op Sennet had deze posting iets vroeger moeten komen, na het gesprek over het fenomeen "oorlog" en over de "noodzaak" om een vijand te hebben.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

socrates

28 feb 2024, 09:29

Wil. schreef:
27 feb 2024, 22:02
Machiavelli? Hogere levensvormen? 8O
Nee Machiavelli over de "kunst" van het oorlogvoeren.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Charlie Maru

28 feb 2024, 16:24

Moet men mij toch eens uitleggen hoe Poetin daar met zijn leger kan geraken.......
Moldavië is volledig omringd door 2 landen:
- Enerzijds Ukraïne waarmee Poetin overhoop ligt
- Anderzijds Roemenie dat een NAVO-land is.......

HLN:
Pro-Russische regio Transnistrië in Moldavië vraagt Rusland officieel om bescherming

De pro-Russische regio Transnistrië in het uiterste oosten van Moldavië heeft Rusland officieel om bescherming gevraagd tegen “militaire en economische druk” van de Moldavische regering.

https://www.hln.be/buitenland/pro-russi ... ~a3a27750/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Dicksy

28 feb 2024, 16:27

Transnistrië smeekt Poetin om het te 'beschermen' tegen Moldavië

Politici in de door het Kremlin gesteunde afgescheiden regio Transnistrië van Moldavië hebben een beroep gedaan op de Russische president Vladimir Poetin om deze regio te ‘beschermen’ tegen ‘druk’ vanuit Chişinău.

“[We besloten] een beroep te doen op de Federatieraad en de Doema van de Russische Federatie, met het verzoek om maatregelen om Transnistrië te beschermen te midden van de toegenomen druk van Moldavië”, staat in een resolutie die is aangenomen door honderden Transnistrische politici in Tiraspol, de hoofdstad en grootste stad van de regio. .

De oproep stopt met het rechtstreeks vragen aan Moskou om Transnistrië in Rusland te integreren, zoals voorspeld door een Transnistrische oppositiepoliticus in de dagen voordat de resolutie werd aangenomen.

In 2006 werd een internationaal niet-erkend referendum gehouden over de “vrije toetreding van Transnistrië tot de Russische Federatie”, dat officieel werd gesteund door 98 procent van de Transnistrische kiezers.

Sindsdien heeft Moskou zich echter tegen elke verdere stap in de richting van annexatie verzet. Niettemin handhaaft het een militaire aanwezigheid van 6.000 man in de regio, wat elke mogelijkheid van hereniging met Moldavië verhindert. Moskou noemt de troepen ‘vredeshandhavers’.

Het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken zei woensdag dat de bescherming van inwoners van Transnistrië, inclusief Russische burgers, een van zijn prioriteiten is. Ze beloofden het beroep in overweging te nemen.

https://www.politico.eu/article/breakaw ... ia-invade/

Dicksy

28 feb 2024, 16:27

:lol: :lol: :lol:

Wil.

28 feb 2024, 16:58

De Poetinaanpak heb ik bijna 2 jaar geleden al beschreven:

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy

28 feb 2024, 17:53

Italiaans FM: voorgesteld veiligheidspact met Oekraïne niet-bindend, zal geen automatische steun inhouden

“Onze overeenkomst – zoals die ondertekend door Frankrijk, Duitsland en Groot-Brittannië – zal niet juridisch bindend zijn”, zei hij.

“Het impliceert geen enkele verplichting op grond van het internationaal recht of financiële verplichtingen. Er zijn geen automatische garanties voor politieke of militaire steun.”

De bilaterale overeenkomst zal geen parlementaire ratificatie vereisen, zoals de overeenkomsten van partners.
'Niks moet alles kan' is de leuze van de opportunistische Italianen.

Fazal

28 feb 2024, 18:55

Afbeelding

werewoef

28 feb 2024, 22:13

Heb deze nacht een debat gevolgd op TV LCI met als tittel : Macron menace, Poetin rigole

Enerzijds is het best mogelijk dat Macron hier een rode streep overschrijdt, anderzijds kan deze uitspraak als een wake-up call betekenen voor de andere Europese landen . Remember Chamberlaing in de jaren vietig . :idea:
werewoef
AMEN en AUM

Charlie Maru

29 feb 2024, 14:22

Zouden ze......of zouden ze niet....?? :lol: :mrgreen:

HLN:
“Vliegt Oekraïne stiekem al met F-16's?” Of hoe komt het dat Rusland op tien dagen tijd voor miljard aan vliegtuigen verloor?

Rusland heeft op tien dagen tijd tien vliegtuigen verloren. Negen van z’n beste straaljagers en een zeldzaam radarvliegtuig. Over dat laatste zegt Moskou dat het neergehaald werd door ‘bevriend vuur’. Een eigen misser, met andere woorden. Maar zelfs als dat klopt, blijft de Oekraïense trefkracht fenomenaal. Nam het stiekem al F-16's in gebruik, zoals sommigen opperen? Wordt Rusland roekelozer? Of is het dat ene, eerder al heel succesvolle wapen, dat de Oekraïners weer leert wat vreugdekreten zijn?

https://www.hln.be/buitenland/vliegt-oe ... ~a797b3b1/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Dicksy

29 feb 2024, 15:40

Poetin bedreigt de NAVO met een nucleaire aanval als deze troepen naar Oekraïne stuurt

De Russische president geeft een onheilspellende waarschuwing aan het Westen over ‘vernietiging van de beschaving’.

De Russische president Vladimir Poetin waarschuwde de NAVO donderdag tegen het sturen van troepen om Oekraïne te helpen, in een expliciete nucleaire dreiging.

“Er is gesproken over het sturen van NAVO-contingenten naar Oekraïne. Maar we herinneren ons het lot van degenen die contingenten hebben gestuurd [in het verleden]. Nu zullen de gevolgen voor de interventionisten veel tragischer zijn”, zei Poetin in een toespraak tot het Russische parlement.

“Ook wij hebben wapens die doelen op hun grondgebied kunnen raken. Dit bedreigt echt een conflict met kernwapens, en daarmee de vernietiging van de beschaving”, voegde hij eraan toe.

https://www.politico.eu/article/vladimi ... tria-nato/
Komaan mannen, laten we nu eindelijk eens kijken wie den dikste heeft. Wat hebben we nu aan die stoerdoenerij. Het is erop of eronder en dat geldt zowel voor het Westen als voor Rusland. :roll:

Hobo

29 feb 2024, 15:44

.
Laatst gewijzigd door Hobo op 01 mar 2024, 07:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Dicksy

29 feb 2024, 15:51

door Hobo » 3 minuten geleden

Erop of eronder... :roll:

Ik ben toch al eens naar de etensreserves in mijn atoomschuilkelder gaan kijken.
Vooral soldatenkoeken opslaan... :idea:
Mijn chips, borrelnootjes, cola, trappist... e.a. is ook aangevuld, mijn tuinstel is ook klaar. Ik wil niks missen als de nukes over en weer gaan vliegen. :lol:
Grote bek TRUMP
En daar is alles mee gezegd.

E.T.

29 feb 2024, 16:08

... wie onvoldoende in de kas van de NAVO investeert ...
☆ België koopt voor vier miljard do!llar amerikaanse F35's is dat nog niet genoeg?

☆ Wij stellen ons bloot aan een directe atoomaanval omdat we amerikaanse atoomwapens op ons grondgebied dulden,
Dat moet toch ook enkele dollars waard zijn