Klimaat
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
We worden door de media ingepeperd dat wij de klimaatopwarming hebben veroorzaakt. Dat zou dan de eerste keer zijn want tijdens de voorbije 100.000 jaar zijn er minstens 20 climate changes geweest waarbij wij niet actief betrokken waren. Maar nu blijkbaar ineens wel
Recent beginnen onafhankelijke onderzoekers (niet afhankelijk van overheidsgeld) dat verhaal wat in vraag te stellen.

Recent beginnen onafhankelijke onderzoekers (niet afhankelijk van overheidsgeld) dat verhaal wat in vraag te stellen.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Zolang jij negationist blijft , bombardeer ik je met dit :Wil. schreef: ↑28 feb 2024, 10:11We worden door de media ingepeperd dat wij de klimaatopwarming hebben veroorzaakt. Dat zou dan de eerste keer zijn want tijdens de voorbije 100.000 jaar zijn er minstens 20 climate changes geweest waarbij wij niet actief betrokken waren. Maar nu blijkbaar ineens wel![]()
Fred1950 schreef: ↑27 feb 2024, 15:34Die prof. zal ook wel weten wat de oorzaken waren van die plotse temperatuursveranderingen. De oorzaak van onze stijging van 1,5 graden Celcius is alleen maar te verklaren door ONZE CO2 uitstoot. Er is in de laatste 170 jaar niets speciaals gebeurd dat die stijging kan verklaren. En als er door een vulkaanuitbarsting of wat dan ook een stijging zou gebeurd zijn , dan gingen er "knikken" in die CO2 en temperatuur curves te zien zijn geweest. Neen , @tokkio , het is niet de natuur incluis de zon , het zijn WIJ die verantwoordelijk zijn voor de huidige klimaatwijziging.
-
-
Ja, Fred, ik zie de 'logica' in je redenering: "ik weet het niet DUS is het CO2."is alleen maar te verklaren door ONZE CO2 uitstoot. Er is in de laatste 170 jaar niets speciaals gebeurd dat die stijging kan verklaren.
Vergelijk met:
Er is niets dat de overgang van een levenloze aarde naar een aarde mét levende wezens verklaart, DUS is het God die dat gedaan heeft.
Dat noemt men 'the God of the gaps' : degene die alle ontbrekende puzzelstukjes invult.
Bij jou is de nieuwe God onze CO2:

In 2017 was Global Warming nog helemaal niet bij de belangrijkste 'doders' volgens de WHO.

Wanneer men echter zou voortgaan op de intuïtie van de mensen i.p.v. op de feiten, dan zouden de klimaatdoden helemaal bovenaan staan. Na 7 jaar brainwashing (zie sommige klimaatalarmistische postings hierboven) zou dat zeer zeker het geval zijn

Wanneer men echter zou voortgaan op de intuïtie van de mensen i.p.v. op de feiten, dan zouden de klimaatdoden helemaal bovenaan staan. Na 7 jaar brainwashing (zie sommige klimaatalarmistische postings hierboven) zou dat zeer zeker het geval zijn

-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Klimaatdoden, doe daar ook maar tv-kijken of multimedia bij. Een mens beweegt niet meer, eet allerhande dingen en weet zelfs niet meer of het buiten donker/licht/koud/warm/regent/zonnig is. Maar daar is onze auto voor.
En een arme mens heeft geen geld voor sport en spel, hij koopt nog meer eten (en snoep).
En een arme mens heeft geen geld voor sport en spel, hij koopt nog meer eten (en snoep).
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Het heeft alles met logisch denken te maken. Je vindt geen verklaring en dan ga je gewoon herhalen wat men je heeft voorgezegd.
Dat er 20 gelijkaardige klimaatopwarmingen zijn voorafgegaan die niet aan CO2-toevoeging te wijten waren, kun je niet verklaren. Maar de 21e , ja, die is heel zeker het gevolg van onze CO2.
100 of 200 jaar geleden zou men het verschijnsel nog toegeschreven hebben aan God. Je bent overgestapt naar een nieuwe God: de CO2-god van de klimaatopwarming. En die kunnen we enkel mild stemmen als we véél betalen, heel veel.

Ik heb het hierboven al geschreven: we hebben te maken met de nieuwe godsdienst en 'ketters' worden buitengesloten als ze ambetante vragen stellen.

FredFifty is daarvan een mooi voorbeeld. Het kritisch denken kan niet meer tot hem doordringen want hij heeft de aanbidding van de nieuwe God tot de waarheid verheven.

FredFifty is daarvan een mooi voorbeeld. Het kritisch denken kan niet meer tot hem doordringen want hij heeft de aanbidding van de nieuwe God tot de waarheid verheven.

audibac - Lid geworden op: 10 sep 2005, 11:01
Ga daar maar eens verder lezen , dan zie je dat er geknoeid is de warmte grafieken
Als je leugens dikwijls genoeg herhaald in de media , die worden na een tijdje waarheid ,het is allemaal nattevingerwerk , veronderstellingen , hetgeen op deze website staat zijn feiten en die tellen .
https://www.klimaatfeiten.nl/klimaatver ... ittegolven
Als je leugens dikwijls genoeg herhaald in de media , die worden na een tijdje waarheid ,het is allemaal nattevingerwerk , veronderstellingen , hetgeen op deze website staat zijn feiten en die tellen .
https://www.klimaatfeiten.nl/klimaatver ... ittegolven
Intel (R) core I5-10600KF@4.10GHz -16GB -64Bit Win11 home
-
Wetenschappers zoals klimatologen , geologen zoeken naar de oorzaak van de opwarming. Als geologen niet kunnen achterhalen wat de oorzaak van Wil-punt zijn 20 voorbije periodes van opwarming waren , konden ze zelfs die periode als opwarming op zich niet eens ontdekken. We beschikken nu over de kennis en gesofisticeerde meetapparatuur om elke verandering op de aarde te kunnen vaststellen die tot een opwarming zou kunnen leiden. Buiten de CO2 heeft men niets kunnen ontdekken dat de opwarming van de laatste 170 jaar kan verklaren. En wetenschappers geloven bij de uitvoering van hun werk niet in Goden van welke aard en soort dan ook.
-
Fred, er is duizenden jaren lang vastgesteld dat de zon opkomt in het oosten, dan hoog stijgt en weer ondergaat in het westen. Nochtans kende men de oorzaak van dat fenomeen ook niet.Fred1950 schreef: ↑29 feb 2024, 10:37Wetenschappers zoals klimatologen , geologen zoeken naar de oorzaak van de opwarming. Als geologen niet kunnen achterhalen wat de oorzaak van Wil-punt zijn 20 voorbije periodes van opwarming waren , konden ze zelfs die periode als opwarming op zich niet eens ontdekken.
Er zijn nogal wat verschijnselen in de natuur waarvan men de oorzaak niet kent, maar die men wel vaststelt.
Moet ik nog meer zeggen?

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.